Millä vauhdilla asia etenee käräjäoikeuteen/ulosottoon?

idiootti99999

Typeryyksissäni minäkin ottanut vippejä, summat kasvoi ja yllättäen en minäkään niitä saanut maksettua. Muutamia kk sinnittelin perintätoimistojen kanssa maksusuunnitelmissa pysyen, mutta nyt on seinä vastassa.
Muutamasta tullut jo maksusuunnitelman purkuilmoitus ja maksuvaatimus ja ilmoitus, että seuraavaksi koko loppusumma menee maksuun.

Osaisiko joku kertoa miten nopeasti perintätoimisto toimii eli jos nyt olen saanut ensimmäisen maksuvaatimuksen saanko vielä laskun perintätoimistolta ja miten nopeasti laittavat eteenpäin käräjäoikeuteen? Kuinka nopeasti suuressa kaupungissa käräjäoikeus toimittaa minulle jotain viestiä?
Tiedän kuukauden päästä tilanteeni olevan huomattavasti paremman ja pystyväni maksamaan taas noita laskuja, mutta vaikka olen perintätoimistoillekin tästä kertonut eivät suostu sanomaan voivatko odottaa tuota kuukautta.
Eli ehtiikö kuukaudessa asia menemään käräjäoikeuteen?

3

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+20

Ehtii mennä. Olen huomannut omalla kohdallani että kun tulee maksusuunnitelman purku ilmoitus laskut lähtevät suht nopeasti sinne käräjille. Tämäkin vähän riippuu luotonmyöntäjästä haluaako hän että se lähetetään sinne. Käräjiltä tulee vireillepano ilmoitus, sinulla on tässä vaiheessa vielä 14päivää aikaa maksaa velka kokonaisuudessaan, sen jälkeen se menee tuomioistuimeen ja siellä se muhii 1-2kk, sen jälkeen tulee ulosotosta yhteyden otto pyyntö. Ulosoton kanssa voit sitten tehdä vapaa ehtoisen maksusuunnitelman, eli palkasta ei oteta silloin suoraan. Ja koko ajan kun asia muhii siellä tuomioistuimessa, sinä voit maksaa velkasi pois, ja näin ollen ulosoton ei tarvitse olla sinuun yhteyksissä. Eli summa rum, sinulla on vielä noin 2kk aikaa maksaa pois ne velat.

• kklidjsj

itsellä ei ainakaan ollut mitään mahdollisuuksia sopia UO :n kanssa kutsuttiin kuultavaksi ja kyseltiin niitä näitä. ja taulukon mukaan menee lyhennys.tämä tapahtui klo 11 ja postista tuli lappu parin päivän päästä että talo ulosmitataan se oli päivätty samana päivänä klo 12. siinä ei UO setä kauaa aikaillut. nyt UO:ssa n.35000

• kklidkj
        kklidjsj kirjoitti:

itsellä ei ainakaan ollut mitään mahdollisuuksia sopia UO :n kanssa kutsuttiin kuultavaksi ja kyseltiin niitä näitä. ja taulukon mukaan menee lyhennys.tämä tapahtui klo 11 ja postista tuli lappu parin päivän päästä että talo ulosmitataan se oli päivätty samana päivänä klo 12. siinä ei UO setä kauaa aikaillut. nyt UO:ssa n.35000

niin piti vielä sanoa että uo lle menee n 750 kk

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      76
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      215
      694
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      581
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      193
      557
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe