Olen perustanut pieneen yritykseeni nettisivut. Nyt kun katsoin ylläpidon sivuja niin asiakas oli rekisteröitynyt yrityksen tietoihin ja haluaisi tilata uutiskirjeen. Miten minun pitää toimia nyt? Miten uutiskirjeeseen pitää vastata ja mitä sen pitää vähintään sisältää?
Asiakas tilasi uutiskirjeen?
5
132
Vastaukset
- Helinämaari
Ei sun tohon tarvi vastata ollenkaan. Mutta voit lähetellä mm. tarjouksia uutiskirjeenä.
- ossujassu
Mieti mitä ajankohtaista haluat kertoa asiakkaille, mitä uusia tuotteita on tullut myyntiin, mitkä tuotteet ovat poistumassa. Onko jotkut tuotteet alennuksessa. Onko tullut asiakkailta kysymyksiä esim tuotteen käytöstä, pesusta, kokoamisesta tai huollosta, voit näistäkin kertoa vinkkinä.
Minä tein noiden käytännön kokemusten kanssa niin, etten kertonut kuin pari vihjettä uutiskirjeessä ja sitten luettelin, mihin ongelmiin voi löytää vastauksen verkkosivuiltani. Näin tuotteen jo ostaneet tulevat uudelleen sivuilleni, tutustuvat samalla muihinkin tuotteisiin ja tilaavat lisää.
Älä ilmoita seuraavan uutiskirjeen päivämäärää,jos et ole varma. Minä tutkin, että joka toinen tiistai lähetän uutiskirjeen. Ja se lähtee kaikille asiakkaille, jotka ovat tilanneet ja eivät ole sitä tilauksessaan erikseen kieltäneet. Jokaiseen kirjeeseen on lisäksi laitettava tuo uutiskirjeen perumis-juttu.
uutiskirje ei saa olla pitkä, minä pidän rajana yhtä A4-sivua. Ja viestiin ei hirveitä määriä kuvia tai muuta sotkua. Ja postituksessa muista, ettei muiden asiakkaiden osoiteet näy saajalle, muuten joku kilpailijasi voi saada valmiin osoiterekisterin...
Kannattaa miettiä itse, millaisia asiakkaita sinulla on, ikä, sukupuoli, tulotaso jne. Mielestäni uutiskirjeen tehtävä on saada asiakas uudelleen kauppaasi, joko tutustumaan uusiin tuotteisiin, hakemaan tietoa ostamastaan tuotteesta tai tilaamaan muitakin tuotteita. Suoraan myyntikirjeeksi uutiskirjettä ei kannata laatia, vaikka moni tätä harrastaa, se lentää yleensä roskiin monella saajalla. - ertgregtg
Asiakas on sellainen joka tuottaa liikevaihtoa
- öklölklk
Jos on kyse kuluttaja-asiakkaista, niin kannattaa muistaa, ettei uutiskirjettä tai mitään mainospostituksia saa lähettää, mikäli asiakas ei ole uutiskirjettä tilannut.
- tuloja tultava
Lähetä lasku sille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh791954Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1481260
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako195563- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472