Hei.Osaisiko joku kertoa,voiko ketjuja jotka on punottu hopeoidusta kuparilangasta
laittaa kiilloitusrumpuun vai miten kiilloitetaan?
Kertokaa muutenkin kokemuksia,jos olette käyttäneet k.o lankaa.
Hopealanka on kallista ja hopeoitu lanka taasen halpaa,mutta "kestääkö"
käytössä.
Muutakin ketjujen punontaan liittyviä juttuja olisi kiva kuulla.
ketjuista
2
177
Vastaukset 2
- hmm..
Kyllä uskoisin, että ketju hetken aikaa kestää kiillotusrummussa. Jos epäilyttää, laita ensin pätkä pelkkää lankaa vaikka 20 minuutiksi rumpuun ja katso, kuinka käy. Omat kokemukset hopeoidusta langasta ovat aika vähäisiä, mutta hopeointi kuluu kyllä käytössä pois, ja jäljelle jää kuparilanka, eli en mitään kovin isotöistä ketjua rupeaisi tekemään hopeoidusta langasta, koska sen käyttöikä ei ole kovin pitkä.
Jos hopealangan hinta hirvittää, kokeile kuparia tai messinkiä, ne ovat ihan hyviä ketjulankoja. Lisäksi on olemassa sellaisia pysyvästi värjättyjä kuparilankoja (ei hopeoituja), jotka kestävät kulutusta paremmin kuin hopeoitu lanka. - sinikkasinkki
Kyllä ainakin minua hirvittää hopealangan hinta tänään 11 euroa metri.
Tein kuningasketjua kaulaketjun 10 metriä lankaa,ranneketjun 3 metriä ja
korvikset 1,5 metriä lankaa eli siihen sarjaan 14,5 metriä.
Keskimäärin kaulaketjuun noin. 60 senttiseen menee 6 metriä lankaa,riippuen
mallista ,lenkkien koosta jne.ranneketjuun 2-3 metriin lankaa.
Eli kovinkaan monta ketjua en raaski kuukaudessa tehdä,vaikka puuha niin
mukavaa onkin.
Hopeoituja lankoja olen jonkunverran käyttänyt,lähinnä harjoitteluun ja kohtalaisen
hyvin ovat kestäneet,en ole kyllä kiilloittanut rummussa.
Kuparilangasta en pidä laisinkaan,messinkilankaa käytän,se on vaikeampaa
työstää kuin hopea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71547
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398