Munchenin lentokenttä

Marie

Ehtiikö siitä hyvin käydä kaupungilla shoppailemassa jos on aikaa on 5,5 tuntia?
ja mikä ois paras tapa mennä? taksi? juna, bussi?

kiitos kauheesti jo etukäteen jos joku sattuu tietämään ja jaksaa vastata

8

4802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mädel

      Junalla kestää vajaa tunnin, olikohan 40 minuuttia, eli ehdit ehkä just käydä kääntymässä. Junayhteydet ovat hyvät ja useimmiten pünktlich.

    • einzweig'suffa

      Koska olet nimimerkistä päätellen nainen, niin aika ei riitä millään edes pienen shoppailukierroksen tekemiseen. Ellet sitten satu täsmälleen tietämään, mitä olet etsimässä...

      Optimistinen arvio ajan kulumisesta:

      Lentokenttämuodollisuudet tullessa ½ h
      Menopaluu lentokentältä Müncheniin junalla 2 h
      Shoppailupaikkojen väliset matkat Münchenissä ½ h
      Lentokenttämuodollisuudet palatessa 1 h

      Eli shoppailuaikaa jää 1½ h. Ja sehän on vähän!

      • Marie

        ei taida sitten aika riittää, mutta olisiko se silti sen arvoista?
        entä olisiko lähempänä jokin shoppailu alueentapainen, kuitenkin kentän ulkopuolella, vai onko kenttä jo itsessään jättimäinen?


    • Tonto

      Taksi on kokonaan poissuljettu vaihtoehto jos haluaa Münchenin keskustaan. Liikenneolosuhteista (ruuhkat autobahnalla ja kaupungissa) riippuen yleensä hitaampi kuin juna (S-bahn). Ja kallis, matkaa n. 30 km.

      Sama ongelma bussilla (jolla en tosin ole koskaan kulkenut), eli ruuhkissa palaa aikaa eikä ole junaa nopeampi muutenkaan.

      Juna, eli S-bahn on ainut järkevä vaihtoehto. Keskustaan (Marienplatz) vie kaksi linjaa, joista S8 on nopeampi. Kumpikin kulkee 20 minuutin välein lomittain, eli joka 10. minuutti lähtee juna keskustaan. Kannattaa odottaa S8:a, vaikka S1 olisi juuri lähdössä.

      Matkan kestoksi voi laskea pyöreästi tunnin koneen portailta Marienplatzille. Suunnistat vain vihreäpohjaisten S-kylttien ohjaamina terminaalin uumenissa olevalle pysäkille. Ennen kiskoille vieviä liukuportaita ostat automaatista Single (9 €) tai Partner (1-5 henk., 16 €) "Tageskarte Gesamtnetz", leimaat sen ja syöksyt junaan. Lipulla saa nimensä mukaisesti ajella koko päivän ja se on edullisin vaihtoehto edestakaiselle matkalle. Marienplatzilla nouset junasta maan pinnalle.

      Eli pyöreästi 2 tuntia matkoihin, kyllä tuossa pitäisi ehtiä pistäytyä.

      • Marie

        Kiitos aivan älyttömästi kaikesta mitä kerroit, tosiaan kiitos.


      • ..niin kauan
        Marie kirjoitti:

        Kiitos aivan älyttömästi kaikesta mitä kerroit, tosiaan kiitos.

        Mun muistini mukaan se matka taittui puolessa tunnissa S-Bahnilla. Tai sitten mulla vaan oli niin hauskaa istua ja katsella maisemia, että aika kului huomaamatta.


      • Noora
        ..niin kauan kirjoitti:

        Mun muistini mukaan se matka taittui puolessa tunnissa S-Bahnilla. Tai sitten mulla vaan oli niin hauskaa istua ja katsella maisemia, että aika kului huomaamatta.

        Hei,
        Aihe ei oikein liity varsinaiseen keskusteluun.. Mutta olen menossa kesäkuussa Muchenin kautta Barcelonaan ja, kun en ole koskaan kyseisellä kentällä käynyt, niin ajattelin, että teillä varmaan on tietoa siitä onko siellä helppoa ja yksinkertaista vaihtaa konetta? Aikaa on kyllä ihan ok, vajaa 2 tuntia vaihtoa varten.

        Kiitosta, jos joku viitsii vastailla=)


      • Hätähousu

        Onko junissa Münchenin lentokentältä keskustaan vessaa? Matka on kuitenkin 40 min. ja matkalla on vatsa usein sekaisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe