En viitsinyt tuohon pitkään Raakavesijäähdytys-ketjuun jatkaa

Utelias.

Ilmeisesti edellinen avaus putosi jostain syystä pois, mutta kysyisin vaikka nimimerkki Wickström W3 .ta, hän kun ainoana esitti kuparipinnan suojaavan terästä syöpymiseltä, että onko hän edelleen samaa mieltä ja tuo sähkövirtajuttu ja jännitesarja pelkkää virheellistä saivartelua ?

Ps
En ole a.k.o, e.d.k, välittäjä, joten sen taakse ei kannata piiloutua.

18

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HALOO Wickström W3

      http://www.terasinfo.fi/Esdep/Wg4al1fr.htm

      " Kun eri tyyppisiä metalleja yhdistetään elektrolyytissä, jalompi metalli (katodinen) saa suojakerroksen ja vähemmän aktiivinen (anodinen tai negatiivinen) syöpyy nopeasti.

      Yhteenvetona todetaan, että metallien korroosio on yksinkertaistettuna jalostamisprosessin käänteinen tapahtuma. 90 % meri- ja teollisuusrakenteiden korroosiosta on elektrolyyttistä ja reaktio muistuttaa auton akussa tapahtuvaa reaktiota ".

      Oliko kupariveneaulis vai -kirjailija erehtynyt ajatuksissaan ?

      Vastausta edelleen odotellen.

      • 984651230

        Meidän suvulta jää nyt Keski-Suomeen tila hoitamatta. Veljeni kuoli ja leskensä muutti Tampereelle. Ei se tietenkään mikään karjalainen huvikartano tuhansine hehtaareineen ja satoine piikoine ja kymmenine pianoineen ole, mutta mettää on noin 170 ha ja salaojapeltoa suunnilleen 80 ha. Mettän harvennushakkuuarvo oli vuonna 2009 tapiolaisen mukaan 75 000 ja kokonaisarvo 290 000 euroa. Leski tosin saattaa siitä myydä kolmion hinnan Tampereelta. Leski on 1960 syntynyt ja vielä hyvässä kurvissa!
        Rakennukset 1950- luvulta ja järvenrantaa noin 120 m, jossa hirsinen huvila, sauna ja vaja. Sähköä tulee 400 V ja vesi kunnan putkesta ostettuna. Viemäröinti on imeytys omiin mettäojiin.
        Perikunta sen niin mielellään myisi tilan evakoille, kun tietävät kuinka maan perään ne on kolmannessa sukupolvessa, Rahaa tosin joutuu hieman antamaan ja lohkaisemaan noin 2 ha määräalan tienvarsitontiksi omakotikäyttöön.
        Kaksi lähinaapuria on muistaakseni evakkoja nimistäkin päätellen Vehniäinen ja Huumeloinen.


    • Kaksikielinen Sibpoo

      Mitä ihmettä sinä sönkötät täällä viikosta viikkoon? Sun typeryytesi on poistettu ja kolmasti malliksi, että olisit hiljaa.
      Täällä on jo vastattu moneen kertaan, että kookletietojen omaksumiseen pitää olla
      -yleissivistystä
      -tietopohjaa
      -ymmärrystä

      Sulta ne puuttuvat, mutta sitkeä sönkötys jatkuu vaan....

      • Miksi taas ?

        No voisitko Wickströmi sitten sanoa aivan selvästi ilman mitään vinoilua, mikä tulkinta tässä on se oikea , jotta saadaan tää jahkailu loppumaan.

        - Oliko siis teräsvene todella kuparoitu ?
        - Jos oli, niin millä perusteilla ?
        - Oliko juttu kirjoittajan erehdys ?
        - Oliko tarina keksitty tarkoituksena levittää virheellistä tietoa ja aiheuttaa nahdollista vahinkoa itserakentajille ?
        - Jokin muu syy ?

        Yrittäisit ymmärtää, että yksinkertainen vastaus lopettaisi asian ihmettelyn, tavanomainen vi***lusi vain lisää epäselvyyttä ja asian kaivelua.
        Kaikki eivät ole niin viisaita, että pystyisivät jostain linkistä päättelemään mikä tarkoitus kuvaamillasi asioilla oikeasti on ollut.

        Ei pitäisi olla kohtuuton pyyntö,
        vai mitä !


      • Wickström W 3
        Miksi taas ? kirjoitti:

        No voisitko Wickströmi sitten sanoa aivan selvästi ilman mitään vinoilua, mikä tulkinta tässä on se oikea , jotta saadaan tää jahkailu loppumaan.

        - Oliko siis teräsvene todella kuparoitu ?
        - Jos oli, niin millä perusteilla ?
        - Oliko juttu kirjoittajan erehdys ?
        - Oliko tarina keksitty tarkoituksena levittää virheellistä tietoa ja aiheuttaa nahdollista vahinkoa itserakentajille ?
        - Jokin muu syy ?

        Yrittäisit ymmärtää, että yksinkertainen vastaus lopettaisi asian ihmettelyn, tavanomainen vi***lusi vain lisää epäselvyyttä ja asian kaivelua.
        Kaikki eivät ole niin viisaita, että pystyisivät jostain linkistä päättelemään mikä tarkoitus kuvaamillasi asioilla oikeasti on ollut.

        Ei pitäisi olla kohtuuton pyyntö,
        vai mitä !

        helposti liukenevat metallit
        Natrium
        Elohopea
        Alumiini
        Sinkki
        Rauta
        Rakenneteräs
        Messinki
        Nikkeli
        Ruostumaton teräs
        Kupari
        Hopea
        Kromi
        Kulta
        Platina
        kymmenkunta harvinaista erikoismetallia
        liukenematon

        Kuten metallien arvojärjestyksestä huomaat, niin rosteri ja kupari ovat vierekkäisiä metalleja. Ts. niiden välillä ei synny juuri mitään sähköjännitteellistä eroa. Syy tähän on rosterin sisältämä runsas kupari. messinki ja hieman hopeaa.
        Teräksen pintaan voi siis elektrolyyttisesti siirtää puhdasta kuparia.Se pysyy siinä, toki aivan hitaasti lioten jopa Suomenlahden murtoveteen. Kuitenkin sen pinnan paksuus vähenee ehkä vuodessa yhden miljoonasosa mm. Kuparia saattaa siis riittää noin 1000 vuodeksi 0,1 mm paksunakin.
        Aulis Merenkulkijan alus on kuparoitu! Se on uppokuparoitu siten, että kaikki sisäpuolen kotelot ja palkitkin ovat saaneet kuparipinnan. Hyötynä on maalaamattomuus, pintahoidon helppous ja hidas korroosio (luultavasti rosteri kestää kuparin alla vuoteen 2200!

        En minä ole vastausautomaatti, kun täällä ruikku lentää ja tietämättömät googlaa! Nytkin lähden luonnon tarkkailuun iltaan saakka.


      • Pilailetko ?
        Wickström W 3 kirjoitti:

        helposti liukenevat metallit
        Natrium
        Elohopea
        Alumiini
        Sinkki
        Rauta
        Rakenneteräs
        Messinki
        Nikkeli
        Ruostumaton teräs
        Kupari
        Hopea
        Kromi
        Kulta
        Platina
        kymmenkunta harvinaista erikoismetallia
        liukenematon

        Kuten metallien arvojärjestyksestä huomaat, niin rosteri ja kupari ovat vierekkäisiä metalleja. Ts. niiden välillä ei synny juuri mitään sähköjännitteellistä eroa. Syy tähän on rosterin sisältämä runsas kupari. messinki ja hieman hopeaa.
        Teräksen pintaan voi siis elektrolyyttisesti siirtää puhdasta kuparia.Se pysyy siinä, toki aivan hitaasti lioten jopa Suomenlahden murtoveteen. Kuitenkin sen pinnan paksuus vähenee ehkä vuodessa yhden miljoonasosa mm. Kuparia saattaa siis riittää noin 1000 vuodeksi 0,1 mm paksunakin.
        Aulis Merenkulkijan alus on kuparoitu! Se on uppokuparoitu siten, että kaikki sisäpuolen kotelot ja palkitkin ovat saaneet kuparipinnan. Hyötynä on maalaamattomuus, pintahoidon helppous ja hidas korroosio (luultavasti rosteri kestää kuparin alla vuoteen 2200!

        En minä ole vastausautomaatti, kun täällä ruikku lentää ja tietämättömät googlaa! Nytkin lähden luonnon tarkkailuun iltaan saakka.

        Yritätkö nyt väittää vastoin aikaisemopia esityksiäsi että Auliksen vene olikin tehty rosterista ? ?
        Oletko koskaan edes kuullut että rosteripintaa olisi suojattu kuparoinnilla ?
        Ja sen rosterin ominaisuus ainakin toistaiseksi on perustunut kromiin (messinki ei muuten ole edes mikään alkuaine tai seosaine) ja sitä suojataan korroosiolta anodeilla ja passivoimalla.

        Näyttää pitävän paikkansa että tarinat ne vaan jatkuvat ... jne. niin hulluiksi alkaa jutut muuttua.

        Vastaajaksi sinut on valittu siksi että olet palstalla ainoa, joka on esittänyt kuparipinnan suojaavan terästä, nyt näyttää että olet puhunut itsesi sellaiseen tilaan että edes huima mielikuvitus ei enää auta.


        - Ruostumaton teräs korroosionestokuparoitu -
        Tämä kyllä mykistää minkä tason asiantuntijan tahansa.


      • he heee
        Pilailetko ? kirjoitti:

        Yritätkö nyt väittää vastoin aikaisemopia esityksiäsi että Auliksen vene olikin tehty rosterista ? ?
        Oletko koskaan edes kuullut että rosteripintaa olisi suojattu kuparoinnilla ?
        Ja sen rosterin ominaisuus ainakin toistaiseksi on perustunut kromiin (messinki ei muuten ole edes mikään alkuaine tai seosaine) ja sitä suojataan korroosiolta anodeilla ja passivoimalla.

        Näyttää pitävän paikkansa että tarinat ne vaan jatkuvat ... jne. niin hulluiksi alkaa jutut muuttua.

        Vastaajaksi sinut on valittu siksi että olet palstalla ainoa, joka on esittänyt kuparipinnan suojaavan terästä, nyt näyttää että olet puhunut itsesi sellaiseen tilaan että edes huima mielikuvitus ei enää auta.


        - Ruostumaton teräs korroosionestokuparoitu -
        Tämä kyllä mykistää minkä tason asiantuntijan tahansa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Messinki


      • kavalaa hommoo
        Wickström W 3 kirjoitti:

        helposti liukenevat metallit
        Natrium
        Elohopea
        Alumiini
        Sinkki
        Rauta
        Rakenneteräs
        Messinki
        Nikkeli
        Ruostumaton teräs
        Kupari
        Hopea
        Kromi
        Kulta
        Platina
        kymmenkunta harvinaista erikoismetallia
        liukenematon

        Kuten metallien arvojärjestyksestä huomaat, niin rosteri ja kupari ovat vierekkäisiä metalleja. Ts. niiden välillä ei synny juuri mitään sähköjännitteellistä eroa. Syy tähän on rosterin sisältämä runsas kupari. messinki ja hieman hopeaa.
        Teräksen pintaan voi siis elektrolyyttisesti siirtää puhdasta kuparia.Se pysyy siinä, toki aivan hitaasti lioten jopa Suomenlahden murtoveteen. Kuitenkin sen pinnan paksuus vähenee ehkä vuodessa yhden miljoonasosa mm. Kuparia saattaa siis riittää noin 1000 vuodeksi 0,1 mm paksunakin.
        Aulis Merenkulkijan alus on kuparoitu! Se on uppokuparoitu siten, että kaikki sisäpuolen kotelot ja palkitkin ovat saaneet kuparipinnan. Hyötynä on maalaamattomuus, pintahoidon helppous ja hidas korroosio (luultavasti rosteri kestää kuparin alla vuoteen 2200!

        En minä ole vastausautomaatti, kun täällä ruikku lentää ja tietämättömät googlaa! Nytkin lähden luonnon tarkkailuun iltaan saakka.

        Niinköhän tämä on "aito Wickström W 3"? On pyritty vanhan miehen rauhalliseen ja tietävään tyyliin, mutta paljastuu muutamasta kohtaa kolmikymppinen juippi Vantaalta.
        On sanonta "Syy tähän on rosterin sisältämä runsas kupari". On sata varmaa, että W tietää kromin olevan oikea seosaine.
        Kokonaisuudesta sanoisin, että hyvä feikkiyritys -suorastaan hämäävä, kuten kesän potkurikirjoitukset, joissa ko kirjoittaja loisti.


      • Minusta taas.
        kavalaa hommoo kirjoitti:

        Niinköhän tämä on "aito Wickström W 3"? On pyritty vanhan miehen rauhalliseen ja tietävään tyyliin, mutta paljastuu muutamasta kohtaa kolmikymppinen juippi Vantaalta.
        On sanonta "Syy tähän on rosterin sisältämä runsas kupari". On sata varmaa, että W tietää kromin olevan oikea seosaine.
        Kokonaisuudesta sanoisin, että hyvä feikkiyritys -suorastaan hämäävä, kuten kesän potkurikirjoitukset, joissa ko kirjoittaja loisti.

        Vaikuttaa että W onkin juuri epäilemäsi nuori juippi, joka on yrittänyt esiintyä vanhenpana ja kokeneenpana kuin mihin rahkeet on riittäneet.
        Tätä tukee mm. ne aikaisemmat järjettömyydet, sukellusveneiden pakosarjoista spiraali-, kala-pörr-pörr ym jutut, ja ennenkaikkea maininta itsensä etevämmyydestä (top3) ja ylimielisestä suhtautumisesta muihin, näin ei oikeat aikuiset yleensä käyttäydy vaikka olisivat juinka täynnä itseään.

        No onhan tässä vielä selittelylle tilaa, katsotaan nyt.


      • iilmaarii

        Muistakaamme kuka oli jo ennen hallitusneuvotteluja kyhnyttämässä lojaalisuuttaan Kataiselle. Se oli Walliin.
        Koko hallitusneuvottelujen ajan RKP lupasi olla mukana vaikka hallitus tehtäisiin risuista ja kävyistä. Walliin olisi hyväksynyt jopa persut mukaan, jos ei tule mitään kielijuttua!

        Sitten Kataisen itkupotkukohtauksen aikaan, kun vasemmisto ajettiin ulos Säätytalosta, jäi Walliin nuolemaan Kataista. Samalla tuli selväksi, että RKP ei lähde menemään, vaikka maailma loppuisi pois Kataisen taskusta.
        Itkupotkujen mentyä ja Kataisen pyydeltyä Urpin, Räsän, Arhin ja sen Niinin takaisin oli taas ensimmäisenä Walliin roikkumassa Kataisen niskassa ja kuiskailemassa rakkauttaan.
        On siis tullut maksun aika ja Katainen jopa hallitusilmapiiriä vaarantaen nyt roikkuu itse uskollisessa aisankannattajassaan. Puolustaa sitä Steffee, kuin se tuulimyllysankari satukirjassa.

        Mistä tämä kertoo? Rahasta, jota nyt valuu ruåttinkielisistä säätiöistä kokoomukseen. Se kertoo oksettavasta tavasta hoitaa valtakunnallista huippuvirkaa valehtelulla ja kohta tietämättömyydellä.
        Odottelen pääministerin uutta itkupotkukohtausta, mutta eniten odotan vasemmiston jonkinlaatuista selkärankaa tässä. Laittaisivat nyt vastakkain RKP, tai heidät vaatimuksineen. Seuraava vaihtoehto olisikin Kataisen pyytely hallitukseen maalaisliittolaisia ja persuja. Vähemmistöhallitushan kaadettaisiin ennen kesälomia.


      • w00terman
        iilmaarii kirjoitti:

        Muistakaamme kuka oli jo ennen hallitusneuvotteluja kyhnyttämässä lojaalisuuttaan Kataiselle. Se oli Walliin.
        Koko hallitusneuvottelujen ajan RKP lupasi olla mukana vaikka hallitus tehtäisiin risuista ja kävyistä. Walliin olisi hyväksynyt jopa persut mukaan, jos ei tule mitään kielijuttua!

        Sitten Kataisen itkupotkukohtauksen aikaan, kun vasemmisto ajettiin ulos Säätytalosta, jäi Walliin nuolemaan Kataista. Samalla tuli selväksi, että RKP ei lähde menemään, vaikka maailma loppuisi pois Kataisen taskusta.
        Itkupotkujen mentyä ja Kataisen pyydeltyä Urpin, Räsän, Arhin ja sen Niinin takaisin oli taas ensimmäisenä Walliin roikkumassa Kataisen niskassa ja kuiskailemassa rakkauttaan.
        On siis tullut maksun aika ja Katainen jopa hallitusilmapiiriä vaarantaen nyt roikkuu itse uskollisessa aisankannattajassaan. Puolustaa sitä Steffee, kuin se tuulimyllysankari satukirjassa.

        Mistä tämä kertoo? Rahasta, jota nyt valuu ruåttinkielisistä säätiöistä kokoomukseen. Se kertoo oksettavasta tavasta hoitaa valtakunnallista huippuvirkaa valehtelulla ja kohta tietämättömyydellä.
        Odottelen pääministerin uutta itkupotkukohtausta, mutta eniten odotan vasemmiston jonkinlaatuista selkärankaa tässä. Laittaisivat nyt vastakkain RKP, tai heidät vaatimuksineen. Seuraava vaihtoehto olisikin Kataisen pyytely hallitukseen maalaisliittolaisia ja persuja. Vähemmistöhallitushan kaadettaisiin ennen kesälomia.

        Och vad i helvete har det där att göra med båtar och sjöfart, jävla kuksugare?


      • löi.kyjtr
        w00terman kirjoitti:

        Och vad i helvete har det där att göra med båtar och sjöfart, jävla kuksugare?

        olen tyhmä hurripojke, joten et tajua muutenkaan Steffe!


    • w00terman

      Se nyt kuulostaa varsin epätodennäköiseltä että joku vene ole uppokuparoitu. Elektrolyysilla, ja vieläpä ruostumattomalle teräkselle? No huh huh :-).

      Sen sijaan on olemassa epoxipohjaisia anti-foulingeja joissa on kuparia. Niitä voidaan maalata veneen runkoon esim. ruiskulla. Jos nyt joku maalaa koko veneensä, niin.. heh, no mikä ettei :-).

      Minulla on sellainen mielikuva, että se vaatii jonkun pohjamaalauksen jos maalaa teräkselle.

      Ja jos joku vene nyt on käsitely kuparipohjaisella epoksilla, se on vihreä. Piste.

      • on siinä pöllö

        Et kai sinä hemmetin tonttu ole mennyt maalaaman terästä? Sehän menettää maanvetovoiman ja alkaa nousta ylöspäin. On sulla pidättelemistä köysillä sitä maassa.


      • Niin sitä pitää
        on siinä pöllö kirjoitti:

        Et kai sinä hemmetin tonttu ole mennyt maalaaman terästä? Sehän menettää maanvetovoiman ja alkaa nousta ylöspäin. On sulla pidättelemistä köysillä sitä maassa.

        Wickström w3 siirtyi sitten omimmalle tyylialueelleen, tuo asiasta keskustelu kun luisui vähän käsistä.


      • Alex Ös....m
        on siinä pöllö kirjoitti:

        Et kai sinä hemmetin tonttu ole mennyt maalaaman terästä? Sehän menettää maanvetovoiman ja alkaa nousta ylöspäin. On sulla pidättelemistä köysillä sitä maassa.

        Silmitön vihasi muutamaa rekisteröityä nimimerkkiä kohtaan on jo huomioitu, mutta käsityksesi että he olisivat jotenkin nolanneet tai tehneet asiantuntemuksesi naurettavaksi, on väärä, kyllä sinä olet sen ihan itse tehnyt ja vieläpä erittäin huolellisesti.
        Erehdyt taas luulemaan että typerä raakkumisesi joka väliin toimisi jonkinlaisena kostona, enneminkin se laskee edelleenkin arvostustasi, jos se nyt on mahdollista.

        Jos mielenterveytesi vaatii joka-aamuista, jonkintasoista nälvimistä, niin voisit aivan mainiosti siirtyä muualle, täällä se ei enää pure, on vain toisarvoisena haittana.


      • 4650,
        Alex Ös....m kirjoitti:

        Silmitön vihasi muutamaa rekisteröityä nimimerkkiä kohtaan on jo huomioitu, mutta käsityksesi että he olisivat jotenkin nolanneet tai tehneet asiantuntemuksesi naurettavaksi, on väärä, kyllä sinä olet sen ihan itse tehnyt ja vieläpä erittäin huolellisesti.
        Erehdyt taas luulemaan että typerä raakkumisesi joka väliin toimisi jonkinlaisena kostona, enneminkin se laskee edelleenkin arvostustasi, jos se nyt on mahdollista.

        Jos mielenterveytesi vaatii joka-aamuista, jonkintasoista nälvimistä, niin voisit aivan mainiosti siirtyä muualle, täällä se ei enää pure, on vain toisarvoisena haittana.

        Valittaja_LKV
        20.3.2012 19:44
        0
        Sulje
        Kerro taas itsetyydytyksestäsi perämoottorin konehuoneessa!


        iuy56
        21.3.2012 15:41
        0
        Sulje
        Isi siis ei ole vetänyt perään ei ku siis perämoottoria käyntiin ja sähkö puuttuu?


    • w00terman

      > Et kai sinä hemmetin tonttu ole mennyt maalaaman terästä? Sehän menettää maanvetovoiman ja alkaa nousta ylöspäin. On sulla pidättelemistä köysillä sitä maassa.

      Hahahahaha, lmfao.

      Joo, sisäpuolella nikkelivärillä ja ulkopuolella kadmiumvärillä. Ei tartte akkuja ollenkaan

      Moottorin maalasin lithiumilla samalla kun join ionkeroa..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe