Ttt-päätös ja maksaminen oli myöhässä, kuten tavallista. Ei sen takia ollut rahaa maksaa vuokraa heti kokonaan, vaan maksoin ajoissa sen verran kuin kykenin ja loput heti kun ttt oli tullut. Seuraavassa sossun päätöksessä oli sitten oikein hienosti muotoiltu, että seuraavaan hakemukseen pitää liittää kuitti kokonaan maksetusta vuokrasta. Ikään kuin osittain maksaminen olisi ollut jotenkin minun laiminlyöntini ja nyt heitin pitää oikein kontrolleerata, että tukea ei tule jos et ole kokonaan maksanut.
Voiko sinne aluehallintoviratoon tjs. valittaa myös asiattomuuksista?
Seuraavaan hakemukseen pistän joka tapauksessa liitteeksi noottia, vaikka eiväthän sossut siitä tietysti piittaakaan.
sossu laiminlyö, asiakasta syyllistetään
14
265
Vastaukset
- sosoosoosoo
Tuo "teidän tulee esittää kuitti kokonaan maksetusta vuokrasta" on ihan perusjuttu mikä päätökseen liitetään. Se ei ole mikään henkilökohtainen loukkaus sinua vastaan, vaan osa rimpsua mitä jokaiseen päätökseen lisätään jos asiakas maksaa vuokransa itse eikä sosiaalitoimiston kautta.
Turhaan olet herneet nenään vetänyt. Olet kuitenkin hoitanut vuokrasi, ja hyvä niin. Nuo vakiorimpsut kirjoitetaan joka päätökseen lähinnä niitä ihmisiä varten jotka eivät maksa vuokriaan kovisteluista huolimatta, jotta kukaan asiakas ei voi vedota siihen ettei tiennyt että vuokra pitäisi maksaa.
Chill out :) - ap
Jos on ihan perusjuttu, kas kun ei edellisessä päätöksessä sitä ollut. Silloin olikin vuokra maksettu yhdessä erässä.
- sosososooo
"Jos on ihan perusjuttu, kas kun ei edellisessä päätöksessä sitä ollut. Silloin olikin vuokra maksettu yhdessä erässä."
Päätöksen on varmaan tehnyt eri henkilö. Eri käsittelijät käyttävät erilaisia vakiorimpsuja päätöksissään ja tuo on yksi niistä joita voi käyttää. Aina sitä ei tietenkään joka päätökseen muista kaikki laittaa. Mutta etenkin silloin sitä käytetään jos nähdään että on syntynyt vuokravelkaa. - so so so itsellesi
sosososooo kirjoitti:
"Jos on ihan perusjuttu, kas kun ei edellisessä päätöksessä sitä ollut. Silloin olikin vuokra maksettu yhdessä erässä."
Päätöksen on varmaan tehnyt eri henkilö. Eri käsittelijät käyttävät erilaisia vakiorimpsuja päätöksissään ja tuo on yksi niistä joita voi käyttää. Aina sitä ei tietenkään joka päätökseen muista kaikki laittaa. Mutta etenkin silloin sitä käytetään jos nähdään että on syntynyt vuokravelkaa.Ei todella voi olla vakiorimpsu. Vaan tarkoittaa, että vuokra pitäisi maksaa yhdessä erässä. Mielestäni sossu ei voi tätä vaatia, varsinkaan työttömiltä (työttömyysetuuden päivämäärä vaihtelee) Siis ei makseta aina samana päivänä kuten asumistuki tai eläke). Minulla ainakin hyväksyivät, että maksan vuokran kahdessa erässä.
- 30
so so so itsellesi kirjoitti:
Ei todella voi olla vakiorimpsu. Vaan tarkoittaa, että vuokra pitäisi maksaa yhdessä erässä. Mielestäni sossu ei voi tätä vaatia, varsinkaan työttömiltä (työttömyysetuuden päivämäärä vaihtelee) Siis ei makseta aina samana päivänä kuten asumistuki tai eläke). Minulla ainakin hyväksyivät, että maksan vuokran kahdessa erässä.
""""Ei todella voi olla vakiorimpsu. Vaan tarkoittaa, että vuokra pitäisi maksaa yhdessä erässä. Mielestäni sossu ei voi tätä vaatia, varsinkaan työttömiltä (työttömyysetuuden päivämäärä vaihtelee) Siis ei makseta aina samana päivänä kuten asumistuki tai eläke). Minulla ainakin hyväksyivät, että maksan vuokran kahdessa erässä. """
No kyllä se on Helsingissä just noin ihan vakiona, tiedän useita tapauksia joissa asumistuki menee suoraan vuokranantajlle ja tt-tuesta maksetaan ITSE loput.
Käsittääkseni tämä on sitä, että fatta mielellään haluaisi maksaa suoraan vuokranantajalle, jos tt-tuenhakija on ensimmäistä päätöstä odottaessaan maksellut vuokria, niin silloinhan rahat menevät luonnollisesti hakijalle.
Eivät sitten muuta käytäntöä jatkossakaan mutta ovat tarkkoja, että vuokra menee KOKONAISUUDESSAAN oikeaan paikkaan. (EI SIINÄ OTETA KANTAA SIIHEN MONESSAKO ERÄSSÄ SE MAKSETAAN VUOKRANANTAJALLE) - että näin
30 kirjoitti:
""""Ei todella voi olla vakiorimpsu. Vaan tarkoittaa, että vuokra pitäisi maksaa yhdessä erässä. Mielestäni sossu ei voi tätä vaatia, varsinkaan työttömiltä (työttömyysetuuden päivämäärä vaihtelee) Siis ei makseta aina samana päivänä kuten asumistuki tai eläke). Minulla ainakin hyväksyivät, että maksan vuokran kahdessa erässä. """
No kyllä se on Helsingissä just noin ihan vakiona, tiedän useita tapauksia joissa asumistuki menee suoraan vuokranantajlle ja tt-tuesta maksetaan ITSE loput.
Käsittääkseni tämä on sitä, että fatta mielellään haluaisi maksaa suoraan vuokranantajalle, jos tt-tuenhakija on ensimmäistä päätöstä odottaessaan maksellut vuokria, niin silloinhan rahat menevät luonnollisesti hakijalle.
Eivät sitten muuta käytäntöä jatkossakaan mutta ovat tarkkoja, että vuokra menee KOKONAISUUDESSAAN oikeaan paikkaan. (EI SIINÄ OTETA KANTAA SIIHEN MONESSAKO ERÄSSÄ SE MAKSETAAN VUOKRANANTAJALLE)Siis juuri aloitusviestissä oli kyse siitä, että MONESSAKO ERÄSSÄ sossu vaatii vuokran maksettavaksi. Siis se, että vuokra tulee maksaa komkonaan joka kuukausi - sehän on itsestäänselvyys :D
- noh..,,.
Itse jos haluaisin v*tttuilla asiattomista päätöksistä, soittaisin varmaan siinä tapauksessa jonnekin korkeammalle tasolle. Tämä Suomi on sellainen epähyvinvointivaltio nykyään, että se toimeentulotuen hakeminen on silkkaa nöyryytystä. Ensimmäisenä voisit syyllistää, mikäli heillä on epäpätevä ollut käsittelemässä sun päätöksiä: se ei käy, että toimeentulotukihakemusten käsittelijöinä ja tiliotteostasi plöräämässä olisi esimerkiksi ammattikorkeakoulusosionomeja tai vaikka pahimmassa tapauksissa tradenomeja ilman mitään sosiaalialan koulutusta, vaan tt- tukipäätösten lainmukaisuus määrittyy sitä kautta, että _paperissa_ on sosiaalityöntekijän YTM koulutus. allekirjoitus. Muussa tapauksessa toimeentulotukipäätös voi olla ja todennäköisesti onkin laiton, mutta se sitten, että kuka niistä hulluista jaksaa valittaa, on eri asia.
Viime kädessä vaadi kaikki sun paperit nähtäviksi - mitä sinusta on sanottu, mitä kirjattu ylos järjestelmiin ja muuta, mikäli sinulla on jokin ongelma. Vaadi sosiaalitoimen maksettavaksi myös kuluja, mitä sinulle tulee ylimääräisten kopioiden ottamisesta - jos siis jaksat valittaa. Itse luovuin hakemasta toimeentulotukea, koska ainakaan juridisten edellytysten mukaan sitä ei minulle maksettu, enkä sellaisia hulluja vastaan jaksa taistella, joiden mielestä sopisi "sosiaalityönä" heittää ihmiset kadulle ja nälkää näkemään.- että näin
päätöksen voi tehdä sosiaalutyöntekijä, sosiaaliohjaaja, tai etuuskesittelijä. Em. koulutus voi olla merkonomi, merkantti, Tuski tradenomeja on, mutta voisi olla. ... Eli siis etuuskäsittelijällä ei tarvitse olla sosiaalialan koulutusta. sosiaalitoimen etuuskäsittely on toimistotyötä. Suomi on hyvinvointivaltio. Mene vaikka afrikkaan tai Venäjälle. Amerikassakaan ei taida sosiaaliturvaa olla...
- sosuaalitapaus
että näin kirjoitti:
päätöksen voi tehdä sosiaalutyöntekijä, sosiaaliohjaaja, tai etuuskesittelijä. Em. koulutus voi olla merkonomi, merkantti, Tuski tradenomeja on, mutta voisi olla. ... Eli siis etuuskäsittelijällä ei tarvitse olla sosiaalialan koulutusta. sosiaalitoimen etuuskäsittely on toimistotyötä. Suomi on hyvinvointivaltio. Mene vaikka afrikkaan tai Venäjälle. Amerikassakaan ei taida sosiaaliturvaa olla...
"Amerikassakaan ei taida sosiaaliturvaa olla.."
On siellä, mutta sosiaalutyöntekijöitä siellä ei kyllä ole. - että näin
sosuaalitapaus kirjoitti:
"Amerikassakaan ei taida sosiaaliturvaa olla.."
On siellä, mutta sosiaalutyöntekijöitä siellä ei kyllä ole.millainen sosiaaliturva siellä on. Mitä etuja, kuinka paljon/asukas. Siis nyt puhutaan valtion maksamista sosiaalietuuksista, kuten työttömyysturva, toimeentulotuki, asumistuki, eläkkeet, jne..
- loppuu löhöäminen
Sossu voi todellakin heittää kadulle.Ei ole laissa mitään siitä,että sosiaalihuollon ON pakko maksaa vuokra tai edes toimeentulotukea.Nuo ehdot kiristyy lisää kesäänmennessä eli jos ei alle 25 vuotias ole missään Kelan kyykytyksessä,koulussa,ammattikoulutuksessa ei tarvitse maksaa ollenkaan mitään sosiaalitukea.
- että näin
Sehän on sitten oma valinta jos kieltäytyy opiskelusta tai työvoimapolittisesta toimenpiteestä. Ei suinkaan sossun vika. sossu on viimeinen keino saada elanto. Ensin pitää pyrkiä töihin tai koulutukseen.
- .,-
Minä sain häädön, koska sossulla kesti ttt:n laskeminen liian kauan.
- että näin
Lain mukaan häätöön pitää jäädä kolme vuokraa maksamatta. (se on sitten eri asia, jos olette toisin sopineet) Tuskin päätöksen tekeminen on vienytniin kauan. Jos on, se on laittoman piutkä aika ja häätösi on laiton.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932225Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561828- 1751370
- 233836
- 65764
- 62759
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10751Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49607
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591