Minulla meni perintään 400 euron pikavippi. Alunperin kulut olivat 100 euroa. Perintäkuluja tuli tietenkin 45 euroa. Ja lisäksi vielä korkoja maksuhuomautus kuluja. Tein perintäfirman kanssa 12 kuukauden maksusuunnitelman. Vasta nyt, kun olen pari erää jo maksanut, aloin ihmetellä laskun suuruutta. Laskin että 400 euron pikavippini reissuluotto.fi:lle muuttui nyt 770 euroksi. Otin yhteyttä perintäfirmaan ja kysyin selvitystä kulujen suuruudesta. Minulle selvisi, että kun olin joskus kysynyt reissuluotto.fi:ltä voisinko maksaa laskuni kahdessa erässä, mutta en pystynytkään, oli jo tässä vaiheessa minulta vaadittu ''maksusopimuksesta'' 30 euroa. Luin lakipykäliä, ja siellähän sanotaan, että maksusopimuksesta pitää lähettää kirjallinen versio, mitään tämmöistä en kuitenkaan saanut, vaan pelkät maksutiedot sähköpostiin. Lisäksi perintäfirma kertoi ottaneensa maksusuunnitelman tekemisestä yhteensä 100 euroa. Sillä tein aluksi maksusuunnitelman, johon olin arvioinut väärin taloudellista tilannettani, ja jouduin siksi tekemään tämän jälkeen vielä uuden maksusuunnitelman. Ekasta maksusuunnitelmasta meni 30 euroa ja toisesta kuulemma 70 euroa, maksuajan pituuden takia. Laissahan sanotaan että maksusopimuksesta saisi periä korkeintaan 30 euroa. Ja näin ovat kaikki muutkin perintäfirman perineet, vaikka olen 10 kuukauden sopimuksiakin tehnyt.
Mielestäni perintäfirma yrittää kyniä minulta aivan liian suuria summia. Mitä pitäisi tehdä asialle? Kuluttajaneuvoja tuskin osaa auttaa, olen aikaisemminkin sinne soittanut eivätkä he näytä tietävän näistä asioista yhtään mitään. Niin ja perintätoimiston nimihän oli WS perintä.
Perintätoimisto yrittää ryövätä liikaa rahaa
12
339
Vastaukset
- Kova kari
Ei sinua kukaan osaa auttaa, onneksi kohta luottotiedot menee ja päästään sinun jorinoistasi eroon.
- lainari
Hohhoh, että tulee taas näitä viisaita palautteita.. Valitettavasti luottotietoni eivät ole menossa, sillä sainpa juuri pankista lainan takaajan kanssa velkojeni maksuun.
- lainari
Ja kuinka niin ''pelastaa''? Mitään pelastusta en ole täältä hakemassa, vain en aio maksaa perintäfirmalle mitään, mitä minun ei tarvitse maksaa! Juuri Ikassa perintätoimisto yritti viedä minulta 30 euroa liikaa rahaa, huomasin laskussa virheen ja aloin kysellä asiasta. Selvisi, että he olivat ''vahingossa'' veloittaneet minulta maksusuunnitelman tekemisestä kaksinkertaisen summan.. :o Olkaahan tarkkana ihmiset näitten kanssa!
- 17+18
Juu, nämähän eivät sun mielestä ole ihmisiä ollenkaan jotka tekevät INHIMILLISIÄ virheitä. Pitäsikö sinun Mr Täydellisyys mennä johonkin töihin niin se firma ainakin pelastuisi eikä tekisi enää ikinä yhtään inhimillistä virhettä.
- lainari
En kait mä mihinkään töihin mene, kun juuri sain lainan. Naurattaa jo etukäteen, mitenkähän takaajan suu menee, kun huomaa joutuvansa maksumieheksi, hahhaahaaaa
- Lahtaaja*****
Kyllähän sinä lainaisit, jos jostain lainaa saisit.
Haavemaailmoissa on kyllä joskus kiva elellä...
- BiR2012
[email protected] lainaan rahaa.
- 58096240
suihin on kiva ottaa sillan alla
- 7+17
Sinähän sen rantojen miehenä parhaiten tiedät.
- alkuperäinen...
Ei ollut minun kirjoittama kommentti tuo ylempi oikeastti.^^ On se vaan jännää kommentoida toisen nimimerkillä. :l Olen töissä, ja itse aijon oman lainani maksaa. Mikähän tässä nyt on ongelmana, kun ihan asialliseen tyyliin itse kirjoittaa ja sitten tulee vain tämmöistä kommenttia. :o
- Originaali
Tarkemmin ajatelle mikään ylläolevista ei ole minun kommenttini. No joo, en ole oikeasti töissäkään.
- Reissussa rähjääntyy
Niin ja samaisen perintätoimiston omistvat Reissuluoton ukot...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462