Narsisti ja ajolupa

Lordi Mazda

Miten narsismi näyttäytyy liikennekäyttäytymisessä?
Ajaako narsisti "Minä ensin, muut varokoon" periaatteella luoden omat liikennesääntönsä, vai noudattaako yleisessä käytössä olevaa liikennelakia?
Miten narsistin psyyke heijastuu ajoneuvovalintaan?

15

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkivoipa narsku

Ajaa juuri noin, että minä ensin...ohittaa vaaratilanteissa. Noituu, kuin "lappalainen". Pistää työhaalarit niskaan ja ajaa kännissä luullen hämäävänsä poliiseja. Narsisti ei kunnioita mitään tai ketään edes liikenteessä.

Ai niin ja luulee tietävänsä autoista ja niiden vioista kaiken näkemättä edes autoa. Vaikka olikin joka kerta väärässä ;)

• LK

Onko jotain näyttöä että näin olisi, vai yleistetäänkö tässä yksittäisen ihmisen toiminta kaikkiin narsisteihin?

• Yleistetään kuten aina.

Tietyt ammatit, elintasot, tavat, vaatetus, katse, aurinkolasit =), ajotapa, paskontarytmi, addiktioiden taso, kiroilu, valehtelu, pettäminen, you name it.

Pitäisikö rattiraivosta tehdä oma persoonallisuushäiriönsä vai tunnistetaanko heidät suoraan narsistiksi ?

Itse voin sanoa ajotavoistani sen, että olen todella ennakoiva, tarkkaavainen ja yleisesti ottaen toisia huomioiva ja "painetta sietävä" kuski mutta on mullakin päiväni jolloin radion sijasta kuuluu...

"NIIIIIIIIN.... minä en uskalla ajaa täällä kaheksaakymppiä ! "
        "NIIIIIIIIN... älä suotta aja eteenpäin vielä vaikka vihreä palaa!"
        "Kortti pois tollasilta pelleiltä!"
        "Jos ei toi roikkuminen perässä lopu vedän jarrut kiinni !"

What ever =)

Mun yks eksä oli rattiraivoaja. Seurasin monesti tilannetta ja se helkutin kiire päättyi aina kun auto oli parkissa =)
        Outo ja erittäin rasittava ilmiö tana. Monta kertaa huusin että nyt se auto parkkiin että mä pääsen täältä ulos koska mä en välttämättä halua menettää henkeäni sen takia että joku ajaa 51 km/h 50 km nopeusrajoitusalueella ja se pitää ohittaa pikkupikkuvälissä 100 km lasissa. Aika turhaa.

• "Miten narsismi näyttäytyy liikennekäyttäytymisessä?"

- Se näyttäytyy siten, että ihmisten narsistinen puoli korostuu auton ratissa. Syykin on luonnollinen. Kuulumme jokainen narsistiseen eläinrotuun nimeltä 'homo sabiens.' Eli ihminen.
      Kuskin penkillä jokainen ihminen tuntee olevansa teiden valtias ja käyttäytyy itsekkään narsistisesti, muiden tunteista välittämättä. Johtuen siitä, yllättäen, että tien päällä ei välttämättä tunne ketään.
      Joten on myös hyvin luonnollista, että siellä pätee myös aivan eri säännöt, kuin vaikka normaalielämässä, kun ihmiset näkevät toisensa kasvokkain. Voisin jopa väittää, että auton ratissa jokainen ihminen on narsisti.

"Ajaako narsisti "Minä ensin, muut varokoon" periaatteella luoden omat liikennesääntönsä, vai noudattaako yleisessä käytössä olevaa liikennelakia?"

- Kyllä ajaa...ensin mainitulla tavalla siis. Narsistit ovat narsisteja myös autonratissa ja luovat omat sääntönsä. Empatianpuute myös näyttäytyy piittaamattomuutena muita autoilijoita kohtaan. Yllättäen näin.

"Miten narsistin psyyke heijastuu ajoneuvovalintaan? "

Se heijastuu auton valintaan siten, että auton mallin tulee vastata jollain tapaa narsistin omaa persoonaa. Paljon tehoja ja upea ulkonäkö eivät myöskään ole haitaksi, eikä se, että autonmerkki on yllättäen sama, kuin se, mitä ihmiset/narsistin ystävät usein kadehtii.
      Toisinaan narsisti voi myös yllättäen haluta poiketa massasta ja valita auton sen perusteella, mikä näyttää hänen silmissään hyvältä.
      Tai sitten vain ottaa ensimmäisen romukasan, joka näyttää sopivan hänen sen hetkisiin tuloihinsa.
      Voi tietenkin olla myös hyvin mahdollista, ettei narsisti toimi millään edellä mainitulla tavalla. Sillä narsistit, vaikka ovatkin uhanalainen ihmisrodun alalaji, osaavat toisinaan myös ajatella hyvin itsenäisesti ja valita esim. ajoneuvon värin ihan oma makunsa mukaan. Yllättäen.

• :-DD

Dizen pehmeästi purevaa kritiikkiä!

Mutta totta joka sana. Ihminen ratin takana 'hallitsee' autoa, tuota jaloa mobiilia, ja siitähän seuraa vauhdin ja vallan huuma. Äkkipyssäykset on monesti aika säväyttävä kokemus.

• 2+16

Arvostelee muita autoilijoita liikenteessä, ajotapaa ym. siis jupisee autossaan ja kiroaa muut. Huom! Hän on paras kuski.

• Ihmeellistä hölmöytt

Niin, tällaisia kuskejahan ei olekaan kovin paljoa... hohhoijaa taas tätä aukotonta päättelyä

• ?????????

Miten ihmeessä te jaksatte "elää" täällä palstalla?
      Ei röyhkeys ja sopimattomat käyttäytymistavat liikenteessä ole narsismia. Kehittymätön liikennekulttuuri on kansantauti.
      Komean, kalliin, tehokkaan auton hankinta on ihan vaan poikamaista rehentelyä.
      Ei persoonaltaan erilaiset osaa laskea asioita kovin laskelmoimasti.. Voihan ne luulla, että nyt on ihmiset kateellisia. Kulissi se on, sanon minä.

• A

Liikennepolitiikka:

Narsisteilla ei ole ajolupaa. Jokamiehenoikeuksiin kuuluu kaatolupa. Eräin päin maksetaan myös tapporahaa.

• Toi kulttuuripointti on tärkeä : jokaisessa maassa on omansa.
        Kantsii tsiigaa vaiks ihan saksalaistakin ajotyyliä (sitä raivoomista ja mesoomista, sitä torven jatkuvaa soittoa ja nyrkkien puimista...) mistään mm romanialaisten "hulluudesta" nyt mainitsemattakaan... kun tuntui meidän mittakaavoissa hengenlähdön olleen ainakin 10 kertaa lähellä lyhyen matkan sisällä.

• lynett kirjoitti:

Toi kulttuuripointti on tärkeä : jokaisessa maassa on omansa.
        Kantsii tsiigaa vaiks ihan saksalaistakin ajotyyliä (sitä raivoomista ja mesoomista, sitä torven jatkuvaa soittoa ja nyrkkien puimista...) mistään mm romanialaisten "hulluudesta" nyt mainitsemattakaan... kun tuntui meidän mittakaavoissa hengenlähdön olleen ainakin 10 kertaa lähellä lyhyen matkan sisällä.

Hih =)

Pakko laittaa vähän huumoriakin. Onko tämä narsismia ?

http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/2012031503109864_v0.shtml?fb_ref=flb_y&fb_source=home_multiline

• dizel kirjoitti:

Jos nyt leikisti ajatellaan, että tyyppi olisi narsisti, niin kyllä minuakin v*tuttaisi päivät pitkät kerätä muiden ihmisten roskia, joten ihan ymmärrettävä mielenilmaus. :)

Olihan toi vähän tollanen "mulle ei vittuilla"-asenne =D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1995
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      121
      1715
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      720
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      614
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      204
      575
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe