Te, jotka olette töissä yksityisellä (ei kunta) työnantajalla ja olette olleet tai olette parasta aikaa osittaisella hoitovapaalla ja teette töitä neljänä päivänä viikossa (esim. ma-to)!! Miten teillä katsotaan työpäivät arkipyhäviikoilta, jos arkipyhä sattuu näille työpäiville esim. ma-to? Katsotaanko teillä, että työaika on joka tapauksessa 30 tuntia viikossa vai lyhentääkö arkipyhä viikkotyöaikaa myös osittaisella hoitovapaalla (=osa-aikatyötä tekevällä) olevalla?
Olen jäämässä osittaiselle hoitovapaalle ja tarkoituksenani olisi olla töissä täydet päivät ma-to. Aioin myös ilmoittaa päiväkotiin, että hoitopäiviä ovat vain myös nämä ma-to. En vain löydä lähinnä näiden arkipyhäviikkojen osalta minkäänlaista ohjetta tai neuvoa. Olen töissä sen verran pienessä yksikössä itse taloushallinto-osastolla, että meillä ei ole omaa luottamusmiestä, jolta voisi kysyä, eikä ”ennakkotapaustakaan” ole. Ajattelisin, että myös nämä arkipyhäviikkojen työajat olisi hyvä sopia etukäteen. Kiitos, jo teille etukäteen!
Osittainen hoitovapaa, töissä ma-pe
mkk12373
1
362
Vastaukset
- näin
Jos arkipyhä ajoittuu ma-to niin sinulla on niin kuin kaikilla muillakin, palkallinen vapaapäivä. Jos teet 4 työpäivää viikossa jotka ajoittuu ma-pe niin arkipyhä koskee silloinkin sinua eli teet vain 3 vuoroa sillä viikolla ja sinulla on yksi palkallinen vapaapäivä. Mutta jos teet 4 päiväistä viikkoa aina ma-to ja arkipyhä sijoittuu perjantaille, se ei koske sinua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932255Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561848- 1761393
- 234845
- 62769
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11766- 65764
- 55662
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212633Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591