Soittelinpa tutulle joka vähän aikaa sitten loppui työt määräaikaisena. Virnistäen valittaen, että joutuu taas kiristää vyötään jne. No, "sähän kuullut liitoon niin etsä saa kassalta sitä päivärahaa" kyselin. Tuttu sitten vastasi, että ei edes ole kynyt työkkärissä ilmoittautumaan jne, säästää ne 500pv kertymä myöhemmin käytettäväksi koska kohta taas on jossain töissä...
En kysellyt enempää mutta jotenkin vaan ei mene kaaliini tutun logiikka. En nyt noista työttömyyspäivärahoista paljon tiedä(ei koskaan ole tarvinnut sellaiseen tukeutua) mutta eihän se 500pv kertymä ole mikään tyyliin vain kerran elämässä? Eikö joku juttu(työssäoloehto) nollaa sen ja kertymä alkaa sitten uudelleen juoksemaan? Siis jos vielä on työttömänä
Ei ymmärrä. Tuttu ei hae työttömyyspäivärahaa vaikka olisi oikeu
22
340
Vastaukset
- Ylpeydellä ei voita
Onko tuttusi niin ylpeä ettei voi mennä työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi ja olla ansiosidonnaisella päivärahalla. Silloin kun 500 pv tulee täytee tipahtaa työmarkkinanatuelle. Jos löytää työpaikan ja työssäoloehto täyttyy silloin nollantuu 500 pv. Mitä järkeä kuulua liittoon ja maksaa jäsenmaksuja, jos on niin tyhmä ettei voi edes hakea asinosidonnaista pv eli vastinetta maksamilleen jäsenmaksuille. Jokainen taplaa tyylillään. Koeta puhua järkeä tuttavallesi.
- 3131
"""500 pv. Mitä järkeä kuulua liittoon ja maksaa jäsenmaksuja, jos on niin tyhmä ettei voi edes hakea asinosidonnaista pv eli vastinetta maksamilleen jäsenmaksuille. ""
Miten liiton maksut liittyvät päivärahoihin?- Voi voi
Ei näköjään paljon järki näytä juoksevan.... Jos et maksa jäsenmaksua liittoon ja työttömyyskassaan et ole myöskään oikeutettu saamaan ansiosidonnaista päivärahaa. Näköjään kaikki pitää rautalangasta vääntää. Tällä palstalla leikitään kaikki tietäväisiä vaikka ei tiedä asioista juurikaan mitään.
- 28
"""Ei näköjään paljon järki näytä juoksevan.... Jos et maksa jäsenmaksua liittoon ja työttömyyskassaan et ole myöskään oikeutettu saamaan ansiosidonnaista päivärahaa. Näköjään kaikki pitää rautalangasta vääntää. Tällä palstalla leikitään kaikki tietäväisiä vaikka ei tiedä asioista juurikaan mitään."""
Edelleenkään liittoon kuuluminen ei vaikuta ansiosidonnaiseen päivärahaan.- Heh, heh.....
Pitää ihan kysyä, kun noin fiksu kuvittelet olevan. Kerro miten työttömyyskassassa toimitaan, jos ei makseta jäsenmaksuja ja maksetaanko silloin ansiosidonnaista. Kerro myös työttömyyskassan toiminnasta. Minua et kuseta tuolla linssiin, joten lopeta tuo asioitten vääristeleminen. Tuskinpa tiedät juurikaan seuraavasta linkistä mitään http://www.tyj.fi/ ja tuskinpa olet koskaan sen tarkemmin päässyt sen sisältöönkään.
- 565656
mistä näitä löyhäpäitä piisaa....
- 28
"""Pitää ihan kysyä, kun noin fiksu kuvittelet olevan. Kerro miten työttömyyskassassa toimitaan, jos ei makseta jäsenmaksuja ja maksetaanko silloin ansiosidonnaista. Kerro myös työttömyyskassan toiminnasta. Minua et kuseta tuolla linssiin, joten lopeta tuo asioitten vääristeleminen. Tuskinpa tiedät juurikaan seuraavasta linkistä mitään http://www.tyj.fi/
""""
Niin KASSA on KASSA (tai KELA)
Liitto ei kuulu tähän asiaan mitenkään.
""Jos et maksa jäsenmaksua liittoon ja työttömyyskassaan et ole myöskään oikeutettu saamaan ansiosidonnaista päivärahaa. """
Tossa oli liikaa toi "liittoon ja" - viisastellaan vielä
Luuletko, että olisi mitään ansiosidonnaisia työttömyyskorvauksia olemassakaan, jos ay-liikettä ei Suomessa olisi ollut?
Siksi väitteesi "liitto ei kuulu tähän asiaan mitenkään" on täyttä harhaa.- Tieto on valttia
Loimaalla toimiva Yleinen työttömyyskassa ei ole ay-sidonnainen ja takaa jäsenille aivan samat edut kuin ay-sidonnaiset työttömyyskassat ja maksaa vain 99,00/vuosi. Muista myös, että ay-liike on usein poliittisesti SDP- tai VAS-sidonnainen. Joten tuet myös niitä ay-jäsenenä.
- viisastellaan vielä
Tieto on valttia kirjoitti:
Loimaalla toimiva Yleinen työttömyyskassa ei ole ay-sidonnainen ja takaa jäsenille aivan samat edut kuin ay-sidonnaiset työttömyyskassat ja maksaa vain 99,00/vuosi. Muista myös, että ay-liike on usein poliittisesti SDP- tai VAS-sidonnainen. Joten tuet myös niitä ay-jäsenenä.
Luuletko, etten "Loimaan kassaa" tiedä? Mutta ilman ay-liikettä työolot olisivat paljon, paljon huonommat. Harmi vaan, kun ay-liike on päässyt pöhöttymään ja korruptoitumaan, kuten instituutioille tapaa käydä, ennemmin tai myöhemmin.
- 123321
kyllä näitä näköjään piisaa ...ja lisää tulee kaikkien ytk, ym mukana/takia. mitä näille mitään kertomaan tulkoot toimeen 'omine kassoineen' jos on tullakseen, kysykööt neuvot sieltä mistä jotakin odottavat. Ei kannata opastaa, itse on kuseen itsensä saaneet, olkoot siellä.
- jftgjhvkh
Siis kaveri kuuluu liittoon. Maksaa ay-maksua joka samalla oikeuttaa työttömyyskassan jäsenyyteen.
Tää keskustelu taisi mennä sivuraiteelle
Ap - 28
"""Siis kaveri kuuluu liittoon. Maksaa ay-maksua joka samalla oikeuttaa työttömyyskassan jäsenyyteen.""
Kaverisi siis maksaa liittoon joka puolestaan maksaa kassalle.
""Tää keskustelu taisi mennä sivuraiteelle""
No ihan varmasti meni. - naarattaa aevan
Jos on noin tietämätön kassan jäsenyydestä ja kuitenkin maksaa jäsenmaksuja niin kannattaa mennä luottamusmiehen juttusille että hän selkeyttää mitä tarkoittaa olla liiton jäsen. Uskomatonta ettei tiedä omista liiton asioista.
- työelämä on kovaa
Itse olen toiminut samoin kuin aloittaja. Halusin pitää hieman "omaa lomaa" rankan määräaikaisen pestin loputtua, omilla säästöillä elellen. Tiesin, etttä tulen kyllä saamaan töitä, koska alalla oli työvoimapula. Jos menee työkkäriin, niin sieltä saa pahimmassa tapauksessa työhönosoituksen saman tien.
- Näin tällä kertaa
Ei täällä kovin tietävää porukkaa näytä olevan. Tosi tietämätöntä sakkia. Ei todellakaan mitään ruudinkeksijöitä. Oma valinta jos on persaukisena haluaa olla, silloin ei pitäisi valittaa. Menkää töihin ja hankkikaa elämä. Aika huonossa hapessa pitää olla jos määräainen pesti noin voimille ottaa.
- työelämä on kovaa
Näin tällä kertaa kirjoitti:
Ei täällä kovin tietävää porukkaa näytä olevan. Tosi tietämätöntä sakkia. Ei todellakaan mitään ruudinkeksijöitä. Oma valinta jos on persaukisena haluaa olla, silloin ei pitäisi valittaa. Menkää töihin ja hankkikaa elämä. Aika huonossa hapessa pitää olla jos määräainen pesti noin voimille ottaa.
Älä auo päätäs kun et tiedä missä työssä ja hapessa olen ollut. Nyt näiden kremppojen takia jo työkyvytön.
- KingEuro
En ota vastaan mitään työttömyysturvaa tai muitakaan sosiaali avustuksia. En myöskään ole vuosiin käynyt töissä. Pärjään ihan hyvin sillä, että elelen rikkaan vaimoni rahoilla. Voin asua kartanossa, jossa on uima-allas, sekä ajella autolla, joka on parempi minkä perusduunari ikinä pystyy hankkimaan. Usein oleilen myös vaimoni omistamassa järvenranta mökissä. Eipä pysty viranomaiset pakottaa mihinkään kun ei ota vastaan mitään tukia mitä voisi katkoa. Eikä ikinä mene sellaseen duuniin mitä voisi verottaa.
Olen jo yli kolmekymppinen ja oikeita töitä olen tehnyt ehkä kaksi vuotta elämästäni.
Ei siinä, että en nosta mitään sosiaalietuuksia mitään logiikkaa ole en vain halua olla missään tekemisissä viranomaisten kanssa kun ei ole pakko olla. Tämä tälläinen elämä on vapautta. Nöyristelköön muut minunkin edestäni siellä Kelassa ja työkkärissä.
Elämä ei ole reilua. Pelailen tietokoneella, katselen leffoja, käyn etelän lomilla tai uin kotona olevassa uima-altaassa suurimman osan elämästäni. En enää edes muista, koska olisin viimeksi ollut oikeissa töissä tai herännyt aikaisin aamulla.
Elämä ei ole reilua. Jos se olisi minun kaltaisia ihmisiä ei voisi olla olemassa muutaman vuoden työpanoksella elintaso, josta suurin osa Suomalaisista voi vain haaveilla.
Ne pikku rahat mitä sieltä työkkäristä tai kassasta voi saada ei merkkaa mitään. Itse painin vähän isompien rahasummien liigassa kuin nelinumeroisissa luvuissa.- Ylpeä parasiitti
Nyt on pakko kysyä, mistä ja miten tuollaisen vaimon saa? Olisi joka tapauksessa ihan hyvä, että mahdollisimman harva hakisi ja saisi sosiaalietuuksia. Sosiaaliturvan varassa eläjiä on ihan liikaa. Sosiaalitukia ei pitäisi maksaa kellekään muulle kuin minulle. Silloin tulisi valtavat säästöt.
- miesmalliksi
no niin sitä pitää, siinä mallia kaikille
- hdhhi
OLI PROVO PROVO PROVO...HERÄTKÄÄ URPOT JOTKA VASTASITTE. PROVO PROVO
- Jepuuli
Tais käydä luonnon päälle, kun joku on pystynyt hankimaan mukavan elämän. Ei yhtään kaateeksi käy. Toivotan onnea ja menestystä nimimerkille KingEurolle.
Se miten haluaa elämältä ja tulla toimeen on jokaisen oma valinta.
Ruikuttamisesta ei makseta palkkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462