Voi tätä ainaista naukumista tuosta kädenalitanssimisesta mitä nämä proot harrastaa ja pilaa tanssipaikkoja ja saa kaikkea pahaa aikaan.
Nykyisin kädenali tanssia reuhtoo kaikki aloittelijatkin ja siellä vatvotaan laajoilla liikkeillä omia kuvioita hurmioitunut ilme naamalla.
Hyvät tanssijat eli ns. proot pystyy tanssimaan nopeatkin foxtrotit
foxin askeleella vauhdikkaasti edeten, tämä vaatii tanssitaitoa paljon enemmin kuin mikä tahansa keskilattia reuhtominen ja naisen kädenali repiminen. Se myös tuntuu tanssijasta tanssimiselta .
Proot menee käädenali....?
15
248
Vastaukset
- nopro
No katsos, kun jos tanssit nopeaa kappaletta suljetussa otteessa foxin askeleella olet vaan tavis- tanssija mitä ei nykyisin pidetä oikeastaan minään.
Siksi täytyy mennä keskilattialle jollakinviisiin "vatvomaan" kädenali niin silloin sinua pidetään pro tanssijana.- Kamalaa on kateus
Tykkään tanssia kädenalitansseja, enkä liene ainoa. Se, että kyseisten ka-lajien tarkoitus olisi aiheuttaa joillekin kateuden tai alemmuuden tunnetta on minulle aivan käsittämätön ajatus. Ehei, täysin hakoteillä ollaan. Joillakin tuntuu oleva todella vääristynyt kuva näistä ka-tansseista, koska aiheesta on jatkuvasti katkeria kirjoituksia.
- turpiin vaan ja onne
Kamalaa on kateus kirjoitti:
Tykkään tanssia kädenalitansseja, enkä liene ainoa. Se, että kyseisten ka-lajien tarkoitus olisi aiheuttaa joillekin kateuden tai alemmuuden tunnetta on minulle aivan käsittämätön ajatus. Ehei, täysin hakoteillä ollaan. Joillakin tuntuu oleva todella vääristynyt kuva näistä ka-tansseista, koska aiheesta on jatkuvasti katkeria kirjoituksia.
Niin juuri! ei voisi tylsempää kuvitella kuin että kaikki kivat, nopeat, reippaat rock, bugg, jive ym. kappaleet PITÄISI tanssia vaan otsa kurtussa foksina "koska aina ennenkin on tehty niin".
Musiikkiin pitää tanssia sellaista tanssia joka musiikkiin sopii eikä kaikki musiikin lajeja nytkytellä menemään "kesäillanvalssi" -askeleella. Jos tämä jollekulle aiheuttaa kateuden tai alemmuuden tunteita niin so what? -eipä voisi vähempää kiinnostaa. - Tunnelman mukaan
turpiin vaan ja onne kirjoitti:
Niin juuri! ei voisi tylsempää kuvitella kuin että kaikki kivat, nopeat, reippaat rock, bugg, jive ym. kappaleet PITÄISI tanssia vaan otsa kurtussa foksina "koska aina ennenkin on tehty niin".
Musiikkiin pitää tanssia sellaista tanssia joka musiikkiin sopii eikä kaikki musiikin lajeja nytkytellä menemään "kesäillanvalssi" -askeleella. Jos tämä jollekulle aiheuttaa kateuden tai alemmuuden tunteita niin so what? -eipä voisi vähempää kiinnostaa.Musiikkiin pitää tanssia sillälailla, kun se itselle sopii. Ja miltä se milloinkin tunnelmaan parhaiten tuntuu. Jos joskus haluaa kauniissa musiikissa hieman herkistellä ja fiilistellä naisen jatkuva käden ali änkeeminen sopii tähän tarkoitukseen huonosti.
Vapaa valinta jokaisella. Jos kappale on niin nopea ettei pysty sitä muuten tanssimaan niin on aina mahdollisuus mennä sitä kädenalitanssina esim fuskaten.
Todella hyvät tanssijat menee halutessaan tosi nopeatkin suljetussa
esim. quick steppinä. Ei niillä ole yhtään otsa kurtussa tanssiessaan. - Just joo
turpiin vaan ja onne kirjoitti:
Niin juuri! ei voisi tylsempää kuvitella kuin että kaikki kivat, nopeat, reippaat rock, bugg, jive ym. kappaleet PITÄISI tanssia vaan otsa kurtussa foksina "koska aina ennenkin on tehty niin".
Musiikkiin pitää tanssia sellaista tanssia joka musiikkiin sopii eikä kaikki musiikin lajeja nytkytellä menemään "kesäillanvalssi" -askeleella. Jos tämä jollekulle aiheuttaa kateuden tai alemmuuden tunteita niin so what? -eipä voisi vähempää kiinnostaa."Musiikkiin pitää tanssia sellaista tanssia joka musiikkiin sopii eikä kaikki musiikin lajeja nytkytellä menemään "kesäillanvalssi" -askeleella"
Väärin väärin väärin.
Musiikkiin pitää tanssia sellaista tanssia jota muut huomioon ottaen pystyy tanssimaan.
Ruuhkatansseissa ei aleta riehumaan ja potkimaan itselle tilaa vaan mennään siten että kaikki mahtuvat tanssimaan.
Tuollainen asenne että minä tanssin miten haluan muut menkööt lavan laialle katselemaan pilaa kaikkien kä. tanssijoiden maineen.
Mikään ei vituta enempää kuin sellainen joka ruuhkassa alkaa näyttämään että mitekäs minä nyt vetelen tässä reippaasti menemään.
Valitettavasti nyky-yhteiskunnassa se oma napa on niin lähellä. - bhfj0
Voi olla noinkin. Usein ne liiat esitykset kuuluvat aloittelevien tansijoiden asennevammoihin.
Unohtuvat sitten kun kilometrejä kertyy tarpeeksi ja jokainen liike näyttää, että tuntuuu tanssilta.
Kyllä se vähänkään harjaantunut silmä erottaa tanssimisen mikä kulkee lajin omaisella rytmillä ja liikkeellä. Oli sitten kädenali tai ei niin kumpikin tanssi on erittäin miellyttävää ja kaunista katseltavaa kun mennään niin kuin kuuluukin tanssia. - Menen muualle
Just joo kirjoitti:
"Musiikkiin pitää tanssia sellaista tanssia joka musiikkiin sopii eikä kaikki musiikin lajeja nytkytellä menemään "kesäillanvalssi" -askeleella"
Väärin väärin väärin.
Musiikkiin pitää tanssia sellaista tanssia jota muut huomioon ottaen pystyy tanssimaan.
Ruuhkatansseissa ei aleta riehumaan ja potkimaan itselle tilaa vaan mennään siten että kaikki mahtuvat tanssimaan.
Tuollainen asenne että minä tanssin miten haluan muut menkööt lavan laialle katselemaan pilaa kaikkien kä. tanssijoiden maineen.
Mikään ei vituta enempää kuin sellainen joka ruuhkassa alkaa näyttämään että mitekäs minä nyt vetelen tässä reippaasti menemään.
Valitettavasti nyky-yhteiskunnassa se oma napa on niin lähellä.Minusta sinne ruuhkatansseihin ei kannatta edes mennä. Hyviä orkestereita on muitakin kuin ne pari ruuhkatanssiorkkaa ja lattialla riittää heidän keikoillaan tilaa.
- Moukkamainen tapa
Kukaan ei halua itseään haukuttavan proo-tanssijaksi. Proo on rumin haukkumanimi minkä kohteeksi tanssija voi joutua. Proo nimittely onkin yksi moukkamaisin tapa mitä nykyisillä tanssilavoilla esiintyy. Onneksi vain todelliset moukat alentruu nimittelemään toisia tanssijoita prooksi.
- 20
Herrajumala, vieläkö tätä tuhatvuotista asiaa täällä vatvotaan, luulin että kukaan enää viitsii, mutta näköjään.
- vatvotaan
Sitä vatvotaan, joka puhuttaa.....olisiko parempi ettei kukaan viitsisi kirjoittaa enää ollenkaan ?
- Prööt
Siis tämä Proo-nimityshän on ivallinen nimitys henkilöstä joko luulee osaavansa enemmän kuin oikeasti osaa. Yleensä kyseessä on aktiivinen tanssiseuran jäsen, joka koluaa kaikki mahdolliset kurssit, mutta ei silti opi kunnolla tanssimaan. Osaa kyllä miljoona erilaista kuviota, mutta ei liiku sulavasti, eikä osaa oikein eläytyä musiikkiin. Usein nämä sankarit käyvät myös SUSELin ohjaajakurssin.
- Tulipa sanottua
JUST JOO.. OLI kyllä täysin okeassa,Tanssitaan niikuin tila ja toisten huomioiminen vaatii..Olipa syli kävelyttäjä tai alittelija..Ottakaa opiksi jenkka, polkka ja masurkka..niillä nennään sulavasti ja tönimättä.,,ja vauhtiakin on..ymmäretän vistää jos tarvista..Miksei tämä sovi nopeisiin lattareihon joita osa mennee sylikkäin..
Ihmettelen - Ohhoh !
Ohhoh. niinkö se onkin ? Olen aina luullut,että PRO on tanssinharrastajien sanastoa ja tarkoittaa todella hyvää tanssijaa.
Pro on yleisesti ottaen lyhenne sanasta professional ( ammattimainen)
ja siitä olen luullut, että ne tanssilavojen prot ovat jonkinlaisia tanssimisen ammattilaisia. Ihmettelinkin jo miten noita ammattilaisia ei arvosteta vaan heidän toimintaansa jopa väheksytään.
Itse kyllä toivoisin, että muotiin tulisi uudestaan tanssiminen missä haetaan lämpöistä kahden ihmisen välistä paritanssin tunnelmaa. - uuuuuuu
Tulipa sanottua kirjoitti:
JUST JOO.. OLI kyllä täysin okeassa,Tanssitaan niikuin tila ja toisten huomioiminen vaatii..Olipa syli kävelyttäjä tai alittelija..Ottakaa opiksi jenkka, polkka ja masurkka..niillä nennään sulavasti ja tönimättä.,,ja vauhtiakin on..ymmäretän vistää jos tarvista..Miksei tämä sovi nopeisiin lattareihon joita osa mennee sylikkäin..
Ihmettelen"Ottakaa opiksi jenkka, polkka ja masurkka..niillä nennään sulavasti ja tönimättä"
Olisikohan siksi, että vanhoilla vauhtilajeilla ei puolet porukasta mene kävellen seassa? - Prologia
Ohhoh ! kirjoitti:
Ohhoh. niinkö se onkin ? Olen aina luullut,että PRO on tanssinharrastajien sanastoa ja tarkoittaa todella hyvää tanssijaa.
Pro on yleisesti ottaen lyhenne sanasta professional ( ammattimainen)
ja siitä olen luullut, että ne tanssilavojen prot ovat jonkinlaisia tanssimisen ammattilaisia. Ihmettelinkin jo miten noita ammattilaisia ei arvosteta vaan heidän toimintaansa jopa väheksytään.
Itse kyllä toivoisin, että muotiin tulisi uudestaan tanssiminen missä haetaan lämpöistä kahden ihmisen välistä paritanssin tunnelmaa.Miksipä et tee niinkuin toivot? Kysehään on sinun tekemästä muodista ja sitä voi soveltaa aivan niikuin tahdoo.
Pro nimekettä käyttää vain ja ainoastaan tanssiaiheen ympärillä käyvänä keskusteluna väki joille tanssitaito olisi ihanne mutta on vain jäänyt imeisesti opetteleamatta ja jää edelleen kun ei taida viitsiä tehdä asialle muuta kuin katellisena katsella ja nimetellä siitä enemmän kiinnostuneita.
Tanssiharrastajat eivät käytä eikä ole lanseeranneet mitään moisia iva tai kohotus nimikkeitä. He vain tanssi ja nauttii ja se on hieno juttu. Sekin on hienoa että he toivovat "nimittelijätkin" innolla tanssinharrastamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701