Ansiopäiväraha ja keikkatyöt

snowbie

Hei, olen ollut työttömänä tammikuusta asti, ja hakenut liitolta päivärahaa. Minulla olisi mahdollisuus päästä töihin 3 viikoksi, mutta miten tämä vaikuttaa päivärahaan? Pitääkö hakemukset laittaa kokonaan uusiksi? toimittaa kaikki liitteet yms? Tuleeko uusi karenssi työssäolon jälkeen? Itselläni oli kuukauden karenssi, koska olin saanut lomarahat. Muutenkin koko juttu on tökkinyt aika pahasti liiton kanssa, koska en edelleenkään ole saanut sieltä päivärahaa..

Joten, vaikeutanko vaan asioita turhaan, kolmen viikon takia menemällä töihin..?

Kiitos avustanne :)

6

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenutnähnyt

Vaikeutat,helvetinmoisen paperisodan lisäksi työrupeamastasi lasketaan soviteltu päiväraha,hyöty - 0!!

• Niin se on

Työnteko kannattaa aina. Et vaikeuta mitenkään ansiosidonnaisen saantia. Kai nyt järkikin sanoo ettei voi 3 vko:lta saada mitään palkan päälle, mitään uutta omavastuuta ei tule. Väärin kirjoittaa karenssista, lomarahat on vain jaksotettu ja ilmeisesti olet saanut hyvät rahat kun kuukaudeksi on jaksotettu. Karenssin saa silloin kun on omalla tyhmyydellä itselleen sen hankkinut. Muuta et tarvitse kuin normaali jatkohakemus ja 3 vko:n työstä palkkatodistus liitteeksi. Tällä palstalla tuntuu olevan työtä vieruksuvaa väkeä.

• hyju..-

Jaa-ah,eipä juuri noikaan mee,taidat olla joku kyykytyshihhuli,ensinnäkin nämä 3vkn työnantajat ovat ulalla lainsäädännöistä,työn alkaessa pitää saada todistus määräaikaisesta työsuhteesta ja että se kelpaisi työkkäriin erittelyt viikkotunneista.
        Lisäksi sovittelun jälkeen palkaksi jää korkeintaan 50%.
        "Niin se on"sulla on varmaan vakijobi niin helppo huudella!!!

• Jesh
        hyju..- kirjoitti:

Jaa-ah,eipä juuri noikaan mee,taidat olla joku kyykytyshihhuli,ensinnäkin nämä 3vkn työnantajat ovat ulalla lainsäädännöistä,työn alkaessa pitää saada todistus määräaikaisesta työsuhteesta ja että se kelpaisi työkkäriin erittelyt viikkotunneista.

Lisäksi pitää jonottaa joka kerta kun työkkärissä käy se pari tuntia, että pääsee hoitamaan asiaa virkailijan kanssa jos tuet tökkää voi joutua ravaamaan paikasta toiseen useita kertoja. Voi käydä myös niin, että uskottelevat asioiden olevan kunnossa ja vasta kuukausien päästä selviää, että et saakaan työttömyysturvaa.

Noissa kolmen viikon töissä palkka on yleensä niin pieni, että kun se sovitellaan ei siitä juuri mitää jää jäljelle kun siitä vähentää ylimääräisen byrokratian hoitamiseen menevät ajat ja kulut.

Jossain vakityöpaikassa istuvien on helppo huudella!!!

• Nauti elämästä
        hyju..- kirjoitti:

Riippu työkkäristä. Tiedän paljon sellaisia henkilöitä, jotka tekevät muutamia viikkoja silloin tällöin eikä siitä tarvitse erikseen työkkäriin ilmoittaa. Riittää kun maksajalle toimittaa asianmukaiset paperit. Jos joku haluaa työkkäri tätejä käydä moikkaamassa niin mukavaahan se on heitäkin muistaa. Onneksi tältäkin alalta löytynee paljon ammattialan asiantuntijoita kavereita menaa enemmänkin joka lähtöön, joten eiköhän lopeta tuo paskan jauhaaminen. Ei asiat noin mene mitä täällä provosoidaan.

• 252544

asiat sujuu kun itse ei niitä vaikeuta, näin se on.Edellinen kirjoittaja täysin oikeassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2088
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      237
      766
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe