Suomessa on yllättävän paljon työtä vieruksivia henkilöitä. Heidät pitää saada kuriin. Ehdotankin, että karenssi linjaa kovennettaisiin entisestään ja tieukemmat ehdot työkkärin seurantaan. Töitä on tarjolla vaikka kuinka paljon, mutta oman maan kansalaisille ei kelpaa. Sitten ihmetellään miksi tänne haalitaan maahanmuuttajia joille työ kuin työ kelpaa.
Heti kun 500 pv on tullut täyteen, työmarkkinatuki pois kokonaan vain siinä tapauksessa sen saisi Kelalta jos siihen edellytykset löytyvät ja perustelut. Sossun luukullehan porukkaa seuraavaksi menee, sinne myöskin kovemmat sanktiot. Ehdottaisinkin päättäjille, ettei sieltä maksettaisi täysmääräisenä toimeentulotukea tietyn rajan jälkeen eli tarkoitan sitä esim toimeentulotukea saisi maksimissaan 6 kk eiköhän työnteko ala maistua pikku hiljaa. Valtiolle tulisi huomattavasti säästöä näistä sosiaalipummeista ja ketkä vaan yhteiskunnan varoilla haluavat elää elämänsä loppuun asti. Monille maksetaan ihan huvikseen toimeentulotukea, senkin rahan valtio voisi hyödyntää vanhusten huoltoon ja paljon muuhunkin. Miksi valtion tai paremmin yhteiskunnan pitäisi maksaa toimeettomista kansalaisista.
PÄÄTTÄJILLE POHDITTAVAKSI JA TOTEUTETTAVAKSI
15
125
Vastaukset
- Sossupummi
Maahanmuuttajia haalitaan vain ja ainoastaan sen takia että niitä on helppo kusettaa. Jos et ole ollut työttömänä työnhakijana pitempään kuin 3kk älä kerro tarinoitasi täällä. Tälläiset puupäät kuin sinä mitkä ei tajua mitään asioiden oikeasta laidasta tulisi saada potkut ja kokea oikeasti mitä se on. Tietysti voidaan tuo sinunkin linja käyttöön ottaa tosin sitten ei kannata ihmetellä kun ryöstetään kauppamatkalla. Taikka herätä ase ohimolla omassa kodissa kun joku tarvii ruokaa. Sekin vielä jos urpo tajuaisit edes sen että nämä sosiaalimenot ovat pienempiä kuin paskakikkare valtion budjetissa. Rahaa laitetaan huomattavasti turhempiin asioihin Suomessa.
- Kyllästynyt narinaan
Tiedän kyllä mistä puhun, joten älä aliarvioi. Turhaa sinä siinä liioittelet asiaa. Hursti jakaa ilmaista ruokaa, joten sitä sinne vaan jonottamaan. Olen edelleen sitä mieltä, että sosiaalietuuksia käytetään hyvinkin paljon väärin. Itse Suomen kansa on tätä halunut sen se tulee vielä saamaan. Asiaa voi nähdä monelta suunnalta, moniakaan ei huvita maksaa veroja sen takia valtiolle joilla saadaan elätettyä sosiaalipummeja. Jokainen on velvollinen huolehtimaan työssäjaksamisesta sekä töihin hakeutumisesta. Ensimmäiseksi 500 pv:n aikana on ehtinyt monta hakemusta laittaa menemään ja etsiä itselleen töitä jos vain kiinnostaisi. Monet vaan laskeskelevat, ettei kannata siihenkin löytyy hyvä syy: Miksi mennä töihin, Suomen valtioltahan heruu määrärahoja sosiaalietuuksiin liikaakin, joten helpommalla pääsee mennä sossuun ruinaamaan toimeentulotukea ja saada sen eteen tekemättä mitään. Näin asia vaan on. Itse aiheutettua etuuksien menettämisestä. Näin saataisiin karsittua ne henkilöt pois pilaamasta etuuksien väärinkäyttöä ja jäisi jäljelle juuri oikeat ihmiset jotka sitä kipeämmin tarvitsee. Sosiaalietuuksiin halutaan rajuimpia leikkauksia jota odotetaan valtion päättäjiltä. Lakia pitäisi saada muutettua niin ettei löydy enää minkäänlaista porsaanreikää ja väärinkäytöksiin. Jos ei muuta niin pakkotyöhön, jos ei muuten ihminet itse älyä tehdä asialle jotakin ja elämänmuutoksille.
- .lkgb876
Kato kaarlopilla on taas menossa se lääkkeetön vaihe ja tunteet käyvät kuumina. Kohta se näkee pikku-ukkojen hyppivän seinänä läpi ja siinä vaiheessa piipaa autolla on taas kyydittävää.
- 9
Kyllästynyt narinaan kirjoitti:
Tiedän kyllä mistä puhun, joten älä aliarvioi. Turhaa sinä siinä liioittelet asiaa. Hursti jakaa ilmaista ruokaa, joten sitä sinne vaan jonottamaan. Olen edelleen sitä mieltä, että sosiaalietuuksia käytetään hyvinkin paljon väärin. Itse Suomen kansa on tätä halunut sen se tulee vielä saamaan. Asiaa voi nähdä monelta suunnalta, moniakaan ei huvita maksaa veroja sen takia valtiolle joilla saadaan elätettyä sosiaalipummeja. Jokainen on velvollinen huolehtimaan työssäjaksamisesta sekä töihin hakeutumisesta. Ensimmäiseksi 500 pv:n aikana on ehtinyt monta hakemusta laittaa menemään ja etsiä itselleen töitä jos vain kiinnostaisi. Monet vaan laskeskelevat, ettei kannata siihenkin löytyy hyvä syy: Miksi mennä töihin, Suomen valtioltahan heruu määrärahoja sosiaalietuuksiin liikaakin, joten helpommalla pääsee mennä sossuun ruinaamaan toimeentulotukea ja saada sen eteen tekemättä mitään. Näin asia vaan on. Itse aiheutettua etuuksien menettämisestä. Näin saataisiin karsittua ne henkilöt pois pilaamasta etuuksien väärinkäyttöä ja jäisi jäljelle juuri oikeat ihmiset jotka sitä kipeämmin tarvitsee. Sosiaalietuuksiin halutaan rajuimpia leikkauksia jota odotetaan valtion päättäjiltä. Lakia pitäisi saada muutettua niin ettei löydy enää minkäänlaista porsaanreikää ja väärinkäytöksiin. Jos ei muuta niin pakkotyöhön, jos ei muuten ihminet itse älyä tehdä asialle jotakin ja elämänmuutoksille.
Kyllästynyt narinaan:
Jos ensin osoitat ne 500 000 työpaikkaa niille työhaluisille, niin palataan sen jälkeen asiaan ja keskustellaan niistä haluttomista. - ?????????????????
Voi hyvät hyssykät sentään.
"...ryöstetään kauppamatkalla. Taikka herätä ase ohimolla omassa kodissa kun joku tarvii ruokaa." Tuliko heti mielenterveys ongelmia jos yheiskunta lopettaisi luusereiden elättämisen, jo heikko pääkoppa" Ai pitäisi minun mennä töihin? - Sossupummi
Kyllästynyt narinaan kirjoitti:
Hursti jakaa joo helsingissä sapuskaa. Kai tajuat että kaikki ei asu hesassa? Kai tajuat että kaikki eivät voi muuttaa sinne ihan noin vain? Se että tukiaisia heruu liikaa niin ei todellakaan pidä paikkaansa (sinulla ilmiselvästi ei ole kokemusta). Perustat kommenttisi olettamuksiin etkä faktoihin.
- 35
"""Rahaa laitetaan huomattavasti turhempiin asioihin Suomessa. ""
Niin ja ulkomailla.
Palkanmaksajistahan se pula on.
On kuitenkin tutkittu, että nykyiset työssäkäyvät maksaisivat mielellään enemmän veroja jos olisi joku varmuus siitä, että rahat menisivät todellakin noihin "tärkeisiin asioihin" kotimaassa.- Ei luuseri
Kukaan fiksu työssä käyvä ei mielellään maksa veroja elätetäväkseen luusereita vaan huomattavasti tärkeimpiin asioihin. Toivottavasti tulee se aika vielä, että todellakin sosiaalipummit joutuisivat menemään vaikka mun puolesta nälkäpalkalla töihin. Kotimaan sosiaalipummit eivät tarvitse yhtää mitään enää.
- Sossupummi
Ei luuseri kirjoitti:
Kukaan fiksu työssä käyvä ei mielellään maksa veroja elätetäväkseen luusereita vaan huomattavasti tärkeimpiin asioihin. Toivottavasti tulee se aika vielä, että todellakin sosiaalipummit joutuisivat menemään vaikka mun puolesta nälkäpalkalla töihin. Kotimaan sosiaalipummit eivät tarvitse yhtää mitään enää.
Kyllä olet luuseri josset sitäkään tajua että Suomessa on noita nälkäpalkka duuneja. Työharjoittelu (1 vuosi),Työelämänvalmennus (1 vuosi), palkkatuki (huonolla tuurilla pienet tunnit) ja sitten erinäiset kurssien kautta tapahtuvat työharjoittelut. Yrityksiä tuetaan kyllä hyvin ja isojen pamppujen palkkoja (vielä verorahoilla). Sitten kun tuontanto siirretään kiinaan ja saa potkut, niin samat veroista mussuttavat työssäkäyvät on täällä itkemässä kun tuet on niin pieniä.
- No hätä....
Sossupummi kirjoitti:
Kyllä olet luuseri josset sitäkään tajua että Suomessa on noita nälkäpalkka duuneja. Työharjoittelu (1 vuosi),Työelämänvalmennus (1 vuosi), palkkatuki (huonolla tuurilla pienet tunnit) ja sitten erinäiset kurssien kautta tapahtuvat työharjoittelut. Yrityksiä tuetaan kyllä hyvin ja isojen pamppujen palkkoja (vielä verorahoilla). Sitten kun tuontanto siirretään kiinaan ja saa potkut, niin samat veroista mussuttavat työssäkäyvät on täällä itkemässä kun tuet on niin pieniä.
Sinä se vasta todellinen luuseri oletkin. Huomaa kyllä ei voi paljon vaatia kun ei ole paljon annettukaan. Tyhmyydestä sakoitetaan. Ei täällä kirjoittavia mikään kiinnosta paitsi, että ihan johtajan palkkaa pitäisi saada.
"Sitten kun tuontanto siirretään kiinaan ja saa potkut, niin samat veroista mussuttavat työssäkäyvät on täällä itkemässä kun tuet on niin pieniä. "
Juuri näin mitä itsekin harrastat. Oletko noin kateellinen kun omat kyvyt eivät ole riittäneet isojen pamppujen palkkoihin. Suokoon herroille mitä ovat itse senkin eteen tehneet, tuskin ihan ilmaiseksikaan isot palkat on kävellyt vastaan. - Sossupummi
No hätä.... kirjoitti:
Sinä se vasta todellinen luuseri oletkin. Huomaa kyllä ei voi paljon vaatia kun ei ole paljon annettukaan. Tyhmyydestä sakoitetaan. Ei täällä kirjoittavia mikään kiinnosta paitsi, että ihan johtajan palkkaa pitäisi saada.
"Sitten kun tuontanto siirretään kiinaan ja saa potkut, niin samat veroista mussuttavat työssäkäyvät on täällä itkemässä kun tuet on niin pieniä. "
Juuri näin mitä itsekin harrastat. Oletko noin kateellinen kun omat kyvyt eivät ole riittäneet isojen pamppujen palkkoihin. Suokoon herroille mitä ovat itse senkin eteen tehneet, tuskin ihan ilmaiseksikaan isot palkat on kävellyt vastaan.Vai että kateellinen? Sitten kun kerrot ensimmäisen ihmisen mikä on oikeasti ansainnut tyyliin 8miljoonaa työpanoksestaan niin tule uudestaan kommentoimaan. Siinä on myös se hyvä veli verkosto olemassa mitä tuollainen apinan tasolla oleva banaanin mussuttaja ei tajua. Kykyjen riittämisellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Olet kyllä aika toope jos luulet että tyhmyydellä ja tukityöllä on yhteys. Harvinaisen huonosti vielä vääristelet viestiä. Mee takas sinne zoolandiaan.
- Tietoinen valinta
"Suomessa on yllättävän paljon työtä vieruksivia henkilöitä. Heidät pitää saada kuriin. Ehdotankin, että karenssi linjaa kovennettaisiin entisestään ja tieukemmat ehdot työkkärin seurantaan"
Eli suomeksi: Työttömät eivät suostu palkattomaan työhön, joten kiristetään oloja.
Mehän kaikki tiedämme, että hallitus haluaa tietoisesti lisätä työttömiä. Tuovathan he tänne halpatyövoimaa, jotta palkkaa vaativat joutuvat kortistoon odottamaan näitä osoituksia- 500000 kk tulot
Päättäjät oikealla asialla. Mahdollisimman nopesti uusi työmarkkijärjestön ehdotus täytäntöön.
Mitä kauemmin työttömät haluavat maata soffan pohjalla, ei kartu työhistoriaa jne. niin minkä takia luulevat pääsevänsä huippupalkkoihin. Ei mitenkään reallista ajattelu maailmaa. Missään tapauksessa aloittelijan palkka, niin monet ansiotyössäkin olevat ovat aikanaan saaneet ja heille vain kertynyt ikälisää. Mitä nämä tohvelisankarit kuvittelevat heti saavansa käteen. - Sossupummi
500000 kk tulot kirjoitti:
Päättäjät oikealla asialla. Mahdollisimman nopesti uusi työmarkkijärjestön ehdotus täytäntöön.
Mitä kauemmin työttömät haluavat maata soffan pohjalla, ei kartu työhistoriaa jne. niin minkä takia luulevat pääsevänsä huippupalkkoihin. Ei mitenkään reallista ajattelu maailmaa. Missään tapauksessa aloittelijan palkka, niin monet ansiotyössäkin olevat ovat aikanaan saaneet ja heille vain kertynyt ikälisää. Mitä nämä tohvelisankarit kuvittelevat heti saavansa käteen.Perustat siis kommenttisi olettamukseen että kaikki työttömät nimen omaan haluavat tienata 500000kk tulot ja olettavat että sellaista pitäisi heti saada? Lyötiinkö päätäsi betoni seinään pienenä?
- XXXX
Sossupummi kirjoitti:
Perustat siis kommenttisi olettamukseen että kaikki työttömät nimen omaan haluavat tienata 500000kk tulot ja olettavat että sellaista pitäisi heti saada? Lyötiinkö päätäsi betoni seinään pienenä?
Ei edellisellä kirjoittajalla ole oikein tietoa mistään. No eipä voi paljon vaatia kun ei ole pienempänä paljon annettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462