Pidin muutamia vuosia treffi-ilmoituksia netissä ja sieltä ei seuraa löytynyt, koska nettimaailmassa pätevät vain kylmät numerot ja ihmisten täysin epärealistiset toiveet ja päiväunet.
Minä 44 vuotias mies koetin löytää netistä elämänkumppania 30-40 vuotiaasta naisesta huonolla menestyksellä. Netti oli vuosikausia ainoa seuranetsintä paikka ja sitä se ei saa olla.
Netti saa olla yksi seuranhakupaikka muiden joukossa.
Elikä kun lopetin seuranhaun netistä, enkä etsinyt muualtakaan, niin silloin elämääni tuli se jota olin etsinyt epätoivoisestikin - elämääni tuli minua 15 vuotta nuorempi , kaunis nainen.
Lopettakaa huuhaa nettitreffeily ja antakaa elämän soljua omalla painollaan niin se oikea tulee teitä jossakin vastaan.
Etsikää kumppani oikeasta elämästä!
49
731
Vastaukset
- Hait 30-40
Mutta eihän 29-vuotias edes kelvannut sinulle treffihakemuksessasi.
- Ap.
Olin liian vaatimaton koska ikäskaala oli noin ylhäällä ( siis 30- ) ja toisekseen ei kyse ollut kelpaamisesta vaan siitä että sieltä ei juurikaan vastauksia tullut.
- LilleDille
Kuinka kauan olet seurustellut tämän neitokaisen kanssa?
- Ap.
Vuosi ja risat
- Kannatetaan
Ihan samaa mieltä.
Olen 10 vuotta nuorempi ja etsin päälle 20-30 vuotiaista naisista seuraa isolta paikkakunnalta netistä.
Eipä saanut edes hädin tuskin treffejä sovittua ja usein kyse oli kuvasta (joka oli asiansa ajava, jopa hyvä).
Kummasti vain muualla minuun kiinnitettiin huomiota ja suurin ongelma on lähinnä se miten tuolta normielämästä iskee nimenomaan SINKKU naisen sekä hänen kanssa löytyy yhteistä.
Sen opin että naiset netissä ovat hyvin pinnallisia ja tuijottavat lähinnä sitä kuvaa. Kemioita odotetaan heti kun taas oikeassa elämässä miehelle annetaan enemmän tilaa tehdä se vaikutus.
Vielä ei sopivaa ole kohdalle sopinut mutta jos parissa kuukaudessa sopii enemmän treffejä kuin parissa vuodessa nettideitissä niin eiköhän se ole selvä juttu kumpi toimii ja kumpi ei.
Eikä kyse ole siitä ettenkö osaisi kirjoittaa vaan yksinkertaisesti siitä että naisten odotukset mm. miehen kuvan komeudelle netissä ovat pilvissä.
Ei tuolta pääse kuin joku hassu 10%-20% miehistä treffeille ja varmaan he kierrättävät useampaa naista siellä kerralla. Sehän ei ole noiden miesten vika jos naiset ovat niin tyhmiä JA pinnallisia.
Elämä on tuolla ulkona, ei netissä.- 18+2
Naiset ovat pinnallisia mutta 15 vuotta itseään nuorempaa etsivät miehet eivät ole?
LOL - Näin se menee
Nettitreffi maailmassa se on varmaan tuo 10-20% miehiä jotka saavat osakseen naisten kiinnostuksen.
Tavallisen näköisellä ( mitä se sitten tarkoittaakin) miehellä ei nettimaailmassa ole juurikaan kysyntää. Huomion saavat vain ne komeimmat ja hyvärunkoisimmat urokset.
Naiset ovat hyvin pinnallisia esim. miehellä jolla pituus on alle 175 ei ole nettimaailmassa juurikaan kysyntää, toisin kun oikeassa elämässä. - 123321
18+2 kirjoitti:
Naiset ovat pinnallisia mutta 15 vuotta itseään nuorempaa etsivät miehet eivät ole?
LOLSamaa itsekin huvittuneena mietin. Miehet katsovet olevansa ilman muuta oikeutettuja mahdollisimman nuoriin, kauniisiin ja hoikkiin naisiin - ihan riippumatta millaisia itse ovat. Mutta jos nainen esittää mitä tahansa toiveita miehen ulkonäön suhteen, niin hän on heti pinnallinen. :D:D
Monien deittailijoiden ongelma on mielestäni juuri se, että he eivät näytä tajuavan, että netti ja neittideitit OVAT osaa oikeaa elämää. Ainakin jos on edes aikomusta joku joskus tavatakin livenä.
Monta kertaa tälläkin palstalla joku on sanonut, että livessä voisi ihastua sellaiseen ja sellaiseen ihmiseen, mutta netissä on kuitenkin eri kriteerit. Miksi pitää eri kriteerejä netissä, jos hakee suhdetta "oikeaan elämään"? - 123321
123321 kirjoitti:
Samaa itsekin huvittuneena mietin. Miehet katsovet olevansa ilman muuta oikeutettuja mahdollisimman nuoriin, kauniisiin ja hoikkiin naisiin - ihan riippumatta millaisia itse ovat. Mutta jos nainen esittää mitä tahansa toiveita miehen ulkonäön suhteen, niin hän on heti pinnallinen. :D:D
Monien deittailijoiden ongelma on mielestäni juuri se, että he eivät näytä tajuavan, että netti ja neittideitit OVAT osaa oikeaa elämää. Ainakin jos on edes aikomusta joku joskus tavatakin livenä.
Monta kertaa tälläkin palstalla joku on sanonut, että livessä voisi ihastua sellaiseen ja sellaiseen ihmiseen, mutta netissä on kuitenkin eri kriteerit. Miksi pitää eri kriteerejä netissä, jos hakee suhdetta "oikeaan elämään"?Vielä lisäyksenä:
Toinen esimerkki on vaikka aloitusviestit. Monelle on ihan myrkkyä, jos joku laittaa jonkun mitä kuuluu - tyyppisen aloitusviestin. Harvoin livessä kukaan tulee juttelemaan esittäen jotain hyvin tarkkaan mietittyä ja äärimmäisen taidokasta tai kekseliästä.
Tarkoitan siis, jos toisella on kiinnostavan tuntuinen profiili, niin miksei sitä voisi vastata, vaikkei se aloitusviesti mikään ihmeellinen olisikaan. - Kannatetaan
18+2 kirjoitti:
LOLMitä?
siis jos olen 30 ja etsin 20-vähän päälle 30 vuotiasta naista niin se on pinnallista vai? - Kannatetaan
123321 kirjoitti:
Samaa itsekin huvittuneena mietin. Miehet katsovet olevansa ilman muuta oikeutettuja mahdollisimman nuoriin, kauniisiin ja hoikkiin naisiin - ihan riippumatta millaisia itse ovat. Mutta jos nainen esittää mitä tahansa toiveita miehen ulkonäön suhteen, niin hän on heti pinnallinen. :D:D
Monta kertaa tälläkin palstalla joku on sanonut, että livessä voisi ihastua sellaiseen ja sellaiseen ihmiseen, mutta netissä on kuitenkin eri kriteerit. Miksi pitää eri kriteerejä netissä, jos hakee suhdetta "oikeaan elämään"?"Miehet katsovet olevansa ilman muuta oikeutettuja mahdollisimman nuoriin, kauniisiin ja hoikkiin naisiin - ihan riippumatta millaisia itse ovat. Mutta jos nainen esittää mitä tahansa toiveita miehen ulkonäön suhteen, niin hän on heti pinnallinen. :D:D"
Mieti miten haluat, huvittuneena tai et, mutta jos olen liikunnallinen normaalivartaloinen 30 v mies niin totta hemmetissä etsin normaalivartaloista ehkäpä hoikkaa 20-vähän päälle 30 vuotiasta naista.
Siinä ei ole mitään pinnallista.
Pinnallista taas on se että pelkkä kuva riittää ratkaisemaan naisilla kaiken treffideittailussa.
"Monta kertaa tälläkin palstalla joku on sanonut, että livessä voisi ihastua sellaiseen ja sellaiseen ihmiseen, mutta netissä on kuitenkin eri kriteerit. Miksi pitää eri kriteerejä netissä, jos hakee suhdetta "oikeaan elämään"? "
Kysy tätä niiltä nuorilta naisilta jotka hakevat seuraa netissä.
On vain vähän enemmän hassua että ulkonäköni ei ole netissä kuvan perusteellla naisille riittävä, mutta jopa baarissa (jota pidetään yleisesti "lihatiskinä") saan huomiota!
Eikö se kerro kaiken tarvittavan? - 123321
Kannatetaan kirjoitti:
"Miehet katsovet olevansa ilman muuta oikeutettuja mahdollisimman nuoriin, kauniisiin ja hoikkiin naisiin - ihan riippumatta millaisia itse ovat. Mutta jos nainen esittää mitä tahansa toiveita miehen ulkonäön suhteen, niin hän on heti pinnallinen. :D:D"
Mieti miten haluat, huvittuneena tai et, mutta jos olen liikunnallinen normaalivartaloinen 30 v mies niin totta hemmetissä etsin normaalivartaloista ehkäpä hoikkaa 20-vähän päälle 30 vuotiasta naista.
Pinnallista taas on se että pelkkä kuva riittää ratkaisemaan naisilla kaiken treffideittailussa.
"Monta kertaa tälläkin palstalla joku on sanonut, että livessä voisi ihastua sellaiseen ja sellaiseen ihmiseen, mutta netissä on kuitenkin eri kriteerit. Miksi pitää eri kriteerejä netissä, jos hakee suhdetta "oikeaan elämään"? "
On vain vähän enemmän hassua että ulkonäköni ei ole netissä kuvan perusteellla naisille riittävä, mutta jopa baarissa (jota pidetään yleisesti "lihatiskinä") saan huomiota!
Eikö se kerro kaiken tarvittavan?Pointtini oli oikeastaan se, että niitä omia kriteereitä pidetään ihan selviöinä, mutta ei haluta hyväksyä, että sillä toisellakin osapuolella on omat kriteerinsä, eivätkä ne ole välttämättä sellaiset, mitä itse haluaisi.
Jos nainen on tyytyväinen omaan ulkonäköönsä, niin mitä väärää on siinä, että hän haluaa olla tyytyväinen myös miehensä ulkonäköön?Ja onko se loppujen lopuksi edes pinnallista, jos haluaa omia silmiään miellyttävän kumppanin?
Mutta onneksi makuja on monia. Siksi kaikki ihmiset voivat saada esim. baarissa seuraa. :) - höh...
Kannatetaan kirjoitti:
"Miehet katsovet olevansa ilman muuta oikeutettuja mahdollisimman nuoriin, kauniisiin ja hoikkiin naisiin - ihan riippumatta millaisia itse ovat. Mutta jos nainen esittää mitä tahansa toiveita miehen ulkonäön suhteen, niin hän on heti pinnallinen. :D:D"
Eikö se kerro kaiken tarvittavan?Miten tuo ikään tuijottaminen on jotenkin anteeksiannettavampaa kuin valokuvaan tuijottaminen?
Eikös se ole hyvä vaan että naiset pitävät hyvännäköisistä miehistä. Silloinhan miehen ikäkin saattaa unohtua eli nainen voi antaa anteeksi että mies on jo vanha ukko, jos miehen ulkonäkö kuitenkin miellyttää naista.
Miesten on helpompi pitää esim. jenkkakahvat loitolla kuin naisten, kun naisilla on jo luonnostaan rasvaisempi keho. Mutta jos ei viitsi yhtään nähdä vaivaa ulkonäkönsä eteen ja mieluummin vaikertaa netissä että naisten pitäisi huolia vanha ruma ukko, niin miten vain. - 17 + 13
Näin se menee kirjoitti:
Nettitreffi maailmassa se on varmaan tuo 10-20% miehiä jotka saavat osakseen naisten kiinnostuksen.
Tavallisen näköisellä ( mitä se sitten tarkoittaakin) miehellä ei nettimaailmassa ole juurikaan kysyntää. Huomion saavat vain ne komeimmat ja hyvärunkoisimmat urokset.
Naiset ovat hyvin pinnallisia esim. miehellä jolla pituus on alle 175 ei ole nettimaailmassa juurikaan kysyntää, toisin kun oikeassa elämässä.Tarkoititko siis 175 cm pitkää miestä, joka etsii itseään yli kymmenen vuotta nuorempaa?
- 1+8-7
höh... kirjoitti:
Miten tuo ikään tuijottaminen on jotenkin anteeksiannettavampaa kuin valokuvaan tuijottaminen?
Eikös se ole hyvä vaan että naiset pitävät hyvännäköisistä miehistä. Silloinhan miehen ikäkin saattaa unohtua eli nainen voi antaa anteeksi että mies on jo vanha ukko, jos miehen ulkonäkö kuitenkin miellyttää naista.
Miesten on helpompi pitää esim. jenkkakahvat loitolla kuin naisten, kun naisilla on jo luonnostaan rasvaisempi keho. Mutta jos ei viitsi yhtään nähdä vaivaa ulkonäkönsä eteen ja mieluummin vaikertaa netissä että naisten pitäisi huolia vanha ruma ukko, niin miten vain.Valokuvan tuijottaminen on mielestäni paljon "anteeksiannettavampaa" kuin ikään turhan tiukasti tuijottaminen. On ihan ymmärrettävää, jopa itsestäänselvää, että haetaan itseä ulkoisesti viehättävää kumppania.
Mutta se, että se viehätys olisi kiinni muutamasta ikävuodesta jompaan kumpaan suuntaan, siis lähtökohtaisesti, menee yli ymmärrykseni.
Minulle miehet, jotka etsivät vain itseään nuorempaa ovat aikamoisen luotaantyöntäviä. Joskus ihan harmittaa, kun törmää kivan oloiseen profiillin, mutta sitten huomaa, että miehelle ei edes samanikäinen tai vuotta, paria vanhempi nainen käy. Mielenkiinto lässähtää välittömästi. Ja itse voin olla vaikka viisi, kymmenenkin vuotta miestä nuorempi, ja ehkä muutenkin sellainen mitä hän etsii.
Mutta en voi sille mitään, että tällaisesta miehestä saa kehittymättömän ja keskenkasvuisen kuvan. En voisi ottaa tällaista miestä tosissani parisuhdemielessä. - höh...
1+8-7 kirjoitti:
Valokuvan tuijottaminen on mielestäni paljon "anteeksiannettavampaa" kuin ikään turhan tiukasti tuijottaminen. On ihan ymmärrettävää, jopa itsestäänselvää, että haetaan itseä ulkoisesti viehättävää kumppania.
Mutta se, että se viehätys olisi kiinni muutamasta ikävuodesta jompaan kumpaan suuntaan, siis lähtökohtaisesti, menee yli ymmärrykseni.
Minulle miehet, jotka etsivät vain itseään nuorempaa ovat aikamoisen luotaantyöntäviä. Joskus ihan harmittaa, kun törmää kivan oloiseen profiillin, mutta sitten huomaa, että miehelle ei edes samanikäinen tai vuotta, paria vanhempi nainen käy. Mielenkiinto lässähtää välittömästi. Ja itse voin olla vaikka viisi, kymmenenkin vuotta miestä nuorempi, ja ehkä muutenkin sellainen mitä hän etsii.
Mutta en voi sille mitään, että tällaisesta miehestä saa kehittymättömän ja keskenkasvuisen kuvan. En voisi ottaa tällaista miestä tosissani parisuhdemielessä.Sama täällä. Kaikkein irvokkainta on kun mies pitää ääntä siitä että ei saa olla ikärasisti eli naisen pitäisi ottaa auliisti huomioon myös itseään reilusti vanhemmat miehet, mutta samaan aikaan kyseinen mies itse keskittyy vain nuoriin naisiin. Miten se asia muka voi mennä niin yksisuuntaisesti?
Herkästi syyllistyvänä ihmisenä olen välillä tuntenut syyllisyyttä siitä että oma ikähakuni on noin -8/ 2 omaan ikääni nähden, mutta näin taannoin naisen ilmoituksen jossa ikähaitari oli jotain -12/ 8 vuotta. Pidän varsin luonnollisena sitä että suurin osa ihmisistä haluaa itseään nuoremman kumppanin, mutta järkevänä sitä että sitä happea on edes jonkinverran sinne vanhempaankin päin. Voi olla että itselläni on sitä liian vähän, mutta olen niin monta kertaa huomannut ajatusmaailman poikkeavuuden itseni ja vanhemman miehen välillä, etten oikein usko henkistäkään yhteenkuuluvuutta muodostuvan jos miehen ikä huitelee jo varsin korkeissa lukemissa. Toisaalta itseäni jo vuosikymmenen ja reilummin nuoremmat tuntuvat vierailta hekin. Kaikkein mieluiten sitä ottaisi itsensä ikäisen. Tarjontaa vaan siinä ikäryhmässä on todella vähän - suuri osa miehistä on avioliitoissaan tai työn, harrastusten ja kavereiden sitomia. - deft
1+8-7 kirjoitti:
Valokuvan tuijottaminen on mielestäni paljon "anteeksiannettavampaa" kuin ikään turhan tiukasti tuijottaminen. On ihan ymmärrettävää, jopa itsestäänselvää, että haetaan itseä ulkoisesti viehättävää kumppania.
Mutta en voi sille mitään, että tällaisesta miehestä saa kehittymättömän ja keskenkasvuisen kuvan. En voisi ottaa tällaista miestä tosissani parisuhdemielessä.Ikävuodet pitävät sisällään enemmän kuin valokuva. Oletusarvoisesti. Muun muassa sitä mystistä "elämänkokemusta" ja niin poispäin.
Samankaltainen käytös parisuhdemarkkinoilla pätee, minkä peruskoulussa (suurin osa) oppii tai huomaa.
Tietyn ikäiset naiset viehättyvät itseään vanhempiin miehiin ja miehille se harvemmin on haitaksi. Ja sitten kun ollaan oikeasti "aikuisia", niin pitäisikin yht'äkkiä siirtyä vain oman ikäisiin naisiin. Feministien höpötyksiä, sanon minä.
"Minulle miehet, jotka etsivät vain itseään nuorempaa ovat aikamoisen luotaantyöntäviä. Joskus ihan harmittaa, kun törmää kivan oloiseen profiillin, mutta sitten huomaa, että miehelle ei edes samanikäinen tai vuotta, paria vanhempi nainen käy."
Tähän pätee vain yksi pieni vinkki: kokeile muita miehiä.
Siis niitä, jotka eivät sinun arvomaailmasi mukaan ole luotaantyöntäviä.
Todellakin, tämä loogisuuden ja tekopyhyyden määrä ei kohta enää naurata.
"Mutta en voi sille mitään, että tällaisesta miehestä saa kehittymättömän ja keskenkasvuisen kuvan. En voisi ottaa tällaista miestä tosissani parisuhdemielessä."
Ajattelepa hetki, mitä sellaiset suunnilleen täysi-ikäiset tytöt (lue: naiset) miettivät samanikäisistä mopoautorassailijamiehistä. - 1+8-7
deft kirjoitti:
Ikävuodet pitävät sisällään enemmän kuin valokuva. Oletusarvoisesti. Muun muassa sitä mystistä "elämänkokemusta" ja niin poispäin.
Samankaltainen käytös parisuhdemarkkinoilla pätee, minkä peruskoulussa (suurin osa) oppii tai huomaa.
Tietyn ikäiset naiset viehättyvät itseään vanhempiin miehiin ja miehille se harvemmin on haitaksi. Ja sitten kun ollaan oikeasti "aikuisia", niin pitäisikin yht'äkkiä siirtyä vain oman ikäisiin naisiin. Feministien höpötyksiä, sanon minä.
"Minulle miehet, jotka etsivät vain itseään nuorempaa ovat aikamoisen luotaantyöntäviä. Joskus ihan harmittaa, kun törmää kivan oloiseen profiillin, mutta sitten huomaa, että miehelle ei edes samanikäinen tai vuotta, paria vanhempi nainen käy."
Tähän pätee vain yksi pieni vinkki: kokeile muita miehiä.
Siis niitä, jotka eivät sinun arvomaailmasi mukaan ole luotaantyöntäviä.
Todellakin, tämä loogisuuden ja tekopyhyyden määrä ei kohta enää naurata.
"Mutta en voi sille mitään, että tällaisesta miehestä saa kehittymättömän ja keskenkasvuisen kuvan. En voisi ottaa tällaista miestä tosissani parisuhdemielessä."
Ajattelepa hetki, mitä sellaiset suunnilleen täysi-ikäiset tytöt (lue: naiset) miettivät samanikäisistä mopoautorassailijamiehistä.Ns. elämänkokemus on suhteellinen käsite. Joku voi kokea muutamassa vuodessa sen, mitä toinen ei koe koko elämänsä aikana. Jotkut niin sanotusti syntyvät vanhana, jotkut ovat taas ikinuoria. Oletus on sama kuin luulo, ja luulo ei ole tiedon väärti.
Jos esim. nelikymppinen mies (tai nainen yhtä lailla) on yhä edelleen fiksoitunut samoihin ajatus- ja toimintamalleihin, mitä hänellä oli peruskoulussa, niin eikö silloin todellakin voida puhua kehittymättömyydestä? Ja missä se elämänkokemus sitten mahtaa näkyä?
Omassa tuttavapiirissäni on suurin piirtein yhtä paljon sellaisia pareja, joissa nainen on miestä vanhempi (1-8 v.) kuin sellaisia, joissa mies on vanhempi. Itse olen deittailut enemmän nuorempia kuin vanhempia - mikä ei ole ollut mikään itsetarkoitus, vaan on vain sattunut menemään niin. Tämä nettideittimaailma tuntuu siis olevan ristiriidassa omien kokemusteni ja arkitodellisuuteni kanssa. - 1+8-7
höh... kirjoitti:
Sama täällä. Kaikkein irvokkainta on kun mies pitää ääntä siitä että ei saa olla ikärasisti eli naisen pitäisi ottaa auliisti huomioon myös itseään reilusti vanhemmat miehet, mutta samaan aikaan kyseinen mies itse keskittyy vain nuoriin naisiin. Miten se asia muka voi mennä niin yksisuuntaisesti?
Herkästi syyllistyvänä ihmisenä olen välillä tuntenut syyllisyyttä siitä että oma ikähakuni on noin -8/ 2 omaan ikääni nähden, mutta näin taannoin naisen ilmoituksen jossa ikähaitari oli jotain -12/ 8 vuotta. Pidän varsin luonnollisena sitä että suurin osa ihmisistä haluaa itseään nuoremman kumppanin, mutta järkevänä sitä että sitä happea on edes jonkinverran sinne vanhempaankin päin. Voi olla että itselläni on sitä liian vähän, mutta olen niin monta kertaa huomannut ajatusmaailman poikkeavuuden itseni ja vanhemman miehen välillä, etten oikein usko henkistäkään yhteenkuuluvuutta muodostuvan jos miehen ikä huitelee jo varsin korkeissa lukemissa. Toisaalta itseäni jo vuosikymmenen ja reilummin nuoremmat tuntuvat vierailta hekin. Kaikkein mieluiten sitä ottaisi itsensä ikäisen. Tarjontaa vaan siinä ikäryhmässä on todella vähän - suuri osa miehistä on avioliitoissaan tai työn, harrastusten ja kavereiden sitomia.Jos laittaisin ikähaarukan omien kokemusteni pohjalta, niin se olisi juuri tuo mainitsemasi -8/ 2, koska vanhin mies jonka kanssa olen seurustellut oli 2 vuotta minua vanhempi ja nuorin taas 8 vuotta nuorempi. Mutta en halua laittaa ikähaarukkaa liian tiukaksi mihinkään suuntaan ihan periaatteessa, enkä pitäisi mahdottomana seurustelua selkeästi itseäni vanhemmankaan miehen kanssa, vaikka minulla ei sellaisesta toistaiseksi kokemusta olekaan. Kysymys on kuitenkin persoonasta ja oikeanlaisesta tyypistä. :)
Itse koen, että samanhenkisyyttä voi löytyä monen ikäisten ihmisten kanssa. Jos ajattelen parhaita ystäviäni, niin siellä on ihmisiä neljältä eri vuosikymmeneltä. Tietysti ystävyys on eri asia kuin parisuhde, rajat tulevat vastaan vähän eri kohdissa. Mutta ihmisen biologinen ikä ei ole aina sama kuin hänen henkinen ikänsä (sekä hyvässä että pahassa voisi kai sanoa). Myös ihmisten fyysinen ikääntyminen on yksilöllistä. - Voi voi sentään
"Sen opin että naiset netissä ovat hyvin pinnallisia..."
Sanoo mies, joka haki seuraa VAIN itseään nuoremmista. Kuka onkaan se tekopyhä tapaus? Heh! - deft
1+8-7 kirjoitti:
Ns. elämänkokemus on suhteellinen käsite. Joku voi kokea muutamassa vuodessa sen, mitä toinen ei koe koko elämänsä aikana. Jotkut niin sanotusti syntyvät vanhana, jotkut ovat taas ikinuoria. Oletus on sama kuin luulo, ja luulo ei ole tiedon väärti.
Jos esim. nelikymppinen mies (tai nainen yhtä lailla) on yhä edelleen fiksoitunut samoihin ajatus- ja toimintamalleihin, mitä hänellä oli peruskoulussa, niin eikö silloin todellakin voida puhua kehittymättömyydestä? Ja missä se elämänkokemus sitten mahtaa näkyä?
Omassa tuttavapiirissäni on suurin piirtein yhtä paljon sellaisia pareja, joissa nainen on miestä vanhempi (1-8 v.) kuin sellaisia, joissa mies on vanhempi. Itse olen deittailut enemmän nuorempia kuin vanhempia - mikä ei ole ollut mikään itsetarkoitus, vaan on vain sattunut menemään niin. Tämä nettideittimaailma tuntuu siis olevan ristiriidassa omien kokemusteni ja arkitodellisuuteni kanssa.Voitaisiin myös sanoa, että oma oletuksesi elämänkokemuksen suhteellisuudesta on luulo siinä missä muutkin mielipiteet.
Mutta niin, yleistettynä näitä asioita voitaisiin laukoa totuuksina.
Toki moderni yhteiskunta synnyttää enemmän äärilaitoja kuin esimerkiksi menneet sukupolvet sekä pienemmät yhteisöt.
"Ja missä se elämänkokemus sitten mahtaa näkyä?"
Jos me venytetään termiä "elämänkokemus", niin se voi näkyä missä tahansa triviaalisimmissakin asioissa. Nelikymppinen mies ilman seksuaalista kanssakäymistä tai matkustelemista voi tavallaan silti olla kokenut elämässään jotain muita aspekteja, kun taas juuri täysikäiseksi (yhteiskunnan lakien mukaan) tullut nainen taas on voinut kokea noita yllämainittuja asioita, mutta ei ole ikinä vaikkapa johtanut omaa yritystä tai ostanut omaa taloa.
"Omassa tuttavapiirissäni on suurin piirtein yhtä paljon sellaisia pareja, joissa nainen on miestä vanhempi (1-8 v.) kuin sellaisia, joissa mies on vanhempi."
Erittäin mielenkiintoista. Voisitko kertoa jotain yksityiskohtia siitä, miten nämä parit ovat syntyneet? - 1+8-7
deft kirjoitti:
Voitaisiin myös sanoa, että oma oletuksesi elämänkokemuksen suhteellisuudesta on luulo siinä missä muutkin mielipiteet.
Mutta niin, yleistettynä näitä asioita voitaisiin laukoa totuuksina.
Toki moderni yhteiskunta synnyttää enemmän äärilaitoja kuin esimerkiksi menneet sukupolvet sekä pienemmät yhteisöt.
"Ja missä se elämänkokemus sitten mahtaa näkyä?"
Jos me venytetään termiä "elämänkokemus", niin se voi näkyä missä tahansa triviaalisimmissakin asioissa. Nelikymppinen mies ilman seksuaalista kanssakäymistä tai matkustelemista voi tavallaan silti olla kokenut elämässään jotain muita aspekteja, kun taas juuri täysikäiseksi (yhteiskunnan lakien mukaan) tullut nainen taas on voinut kokea noita yllämainittuja asioita, mutta ei ole ikinä vaikkapa johtanut omaa yritystä tai ostanut omaa taloa.
"Omassa tuttavapiirissäni on suurin piirtein yhtä paljon sellaisia pareja, joissa nainen on miestä vanhempi (1-8 v.) kuin sellaisia, joissa mies on vanhempi."
Erittäin mielenkiintoista. Voisitko kertoa jotain yksityiskohtia siitä, miten nämä parit ovat syntyneet?Niin, onhan se luonnollista, että eri ihmisillä on eri tavalla kokemuksia eri elämänalueilta, niinhän se yleensä menee. Mutta tämä ei oikeastaan liity enää juurikaan siihen alkuperäiseen pointtiin.
Jos kysytään esim. 30-vuotiaalta mieheltä, että voiko hän olla varma, että kaikki 28-vuotiaat naiset ovat viehättävämpiä ja potentiaalisempia kumppaniehdokkaita kuin kaikki 32-vuotiaat, niin todennäköisesti jokainen fiksu mies vastaisi että ei tietenkään voi. Mutta silti monet toimivat, kuin se olisi näin. Ja miehet vielä väittävät olevansa loogisia olentoja. :D
En tiedä tarkkaan kaikkia yksityiskohtia, miten nuo eri suhteet ovat syntyneet. Kaksi niistä on lähtenyt käyntiin työkuvioista, yksi on alkanut kirjastosta, yksi jostain yhteisten tuttujen tupareilta. Ja eräs pari on tavannut toisensa uimahallissa (ovat molemmat intohimoisia uimareita ja avannossa kävijöitä). Enkä nyt oikein ymmärrä, miksi se syntytapa olisi tässä niin hirveän olennainen. - deft
1+8-7 kirjoitti:
Niin, onhan se luonnollista, että eri ihmisillä on eri tavalla kokemuksia eri elämänalueilta, niinhän se yleensä menee. Mutta tämä ei oikeastaan liity enää juurikaan siihen alkuperäiseen pointtiin.
Jos kysytään esim. 30-vuotiaalta mieheltä, että voiko hän olla varma, että kaikki 28-vuotiaat naiset ovat viehättävämpiä ja potentiaalisempia kumppaniehdokkaita kuin kaikki 32-vuotiaat, niin todennäköisesti jokainen fiksu mies vastaisi että ei tietenkään voi. Mutta silti monet toimivat, kuin se olisi näin. Ja miehet vielä väittävät olevansa loogisia olentoja. :D
En tiedä tarkkaan kaikkia yksityiskohtia, miten nuo eri suhteet ovat syntyneet. Kaksi niistä on lähtenyt käyntiin työkuvioista, yksi on alkanut kirjastosta, yksi jostain yhteisten tuttujen tupareilta. Ja eräs pari on tavannut toisensa uimahallissa (ovat molemmat intohimoisia uimareita ja avannossa kävijöitä). Enkä nyt oikein ymmärrä, miksi se syntytapa olisi tässä niin hirveän olennainen."Jos kysytään esim. 30-vuotiaalta mieheltä, että voiko hän olla varma, että kaikki 28-vuotiaat naiset ovat viehättävämpiä ja potentiaalisempia kumppaniehdokkaita kuin kaikki 32-vuotiaat, niin todennäköisesti jokainen fiksu mies vastaisi että ei tietenkään voi. Mutta silti monet toimivat, kuin se olisi näin. Ja miehet vielä väittävät olevansa loogisia olentoja. :D"
Niinh, en aio väittää vastaan, mutten myöskään suostu hyväksymään totuudeksi "silti monet toimivat"-pointtia.
Itse kuultuna ja yleistäen, koska se nyt vain on kivaa, monet 20-vuotiaat naiset pitävät 25-vuotiasta miestä komeampana ja potentiaalisempana kumppanina kuin itsensä ikäistä tai nuorempaa miestä.
Mutta ei näistä voi mitään universaalia totuutta sanoa. Naisten logiikka on naisten logiikka ja miesten logiikka on joko käytännöllistä tai poissaolevaa :D
Ei pitäisi selittää, jos et näe mitään olennaista suhteiden syntytavassa, siltikin:
Työkuvioissahan toki (loogisesti) tapaa monen ikäisiä ihmisiä, yhym...siinä ei siis mitään erikoista.
Kirjastossa alkaneeseen (vaikka tämä ei sinäänsä todennäköisesti tarkoita sitä mitä sen olettaisi tarkoittavan) suhteeseen en todellakaan osaa sanoa mitään. Ehkä ihan hyvä vain :)
Yhteiset tutut...joo...siinä on kaikki mahdollista.
Uimahalli, yhteisten kiinnostusten kohteiden takia, toimii uskottavasti.
Koetin tuossa pohtia vaihtoehtoja sille, miten esimerkiksi kahdeksan vuoden ikäero vaikuttaisi tilanteeseen, jossa ihmiset tapaavat ensimmäistä kertaa. Ja kun tuon uimahallin voi laskea harrastuksen kautta syntyneeksi suhteeksi, niin jäljelle jää aikalailla nihkeästi vaihtoehtoja tilanteiksi, joissa vanhempi nainen ja nuorempi mies kohtaavat ja tutustuvat.
Tai siis, ne nimenomaan ovat jotain poikkeuksellisia tilanteita, joissa on joko yhteisiä tuttuja tai jotain muuta yhdistävää, mistä tällainen suhde saisi alkunsa.
Kun taas nuoremmat naiset hakeutuvat enemmän vanhempien miesten juttusille.
Vai ollaanko me ollenkaan samaa mieltä? - 1+8-7
deft kirjoitti:
"Jos kysytään esim. 30-vuotiaalta mieheltä, että voiko hän olla varma, että kaikki 28-vuotiaat naiset ovat viehättävämpiä ja potentiaalisempia kumppaniehdokkaita kuin kaikki 32-vuotiaat, niin todennäköisesti jokainen fiksu mies vastaisi että ei tietenkään voi. Mutta silti monet toimivat, kuin se olisi näin. Ja miehet vielä väittävät olevansa loogisia olentoja. :D"
Niinh, en aio väittää vastaan, mutten myöskään suostu hyväksymään totuudeksi "silti monet toimivat"-pointtia.
Itse kuultuna ja yleistäen, koska se nyt vain on kivaa, monet 20-vuotiaat naiset pitävät 25-vuotiasta miestä komeampana ja potentiaalisempana kumppanina kuin itsensä ikäistä tai nuorempaa miestä.
Mutta ei näistä voi mitään universaalia totuutta sanoa. Naisten logiikka on naisten logiikka ja miesten logiikka on joko käytännöllistä tai poissaolevaa :D
Ei pitäisi selittää, jos et näe mitään olennaista suhteiden syntytavassa, siltikin:
Työkuvioissahan toki (loogisesti) tapaa monen ikäisiä ihmisiä, yhym...siinä ei siis mitään erikoista.
Kirjastossa alkaneeseen (vaikka tämä ei sinäänsä todennäköisesti tarkoita sitä mitä sen olettaisi tarkoittavan) suhteeseen en todellakaan osaa sanoa mitään. Ehkä ihan hyvä vain :)
Yhteiset tutut...joo...siinä on kaikki mahdollista.
Uimahalli, yhteisten kiinnostusten kohteiden takia, toimii uskottavasti.
Koetin tuossa pohtia vaihtoehtoja sille, miten esimerkiksi kahdeksan vuoden ikäero vaikuttaisi tilanteeseen, jossa ihmiset tapaavat ensimmäistä kertaa. Ja kun tuon uimahallin voi laskea harrastuksen kautta syntyneeksi suhteeksi, niin jäljelle jää aikalailla nihkeästi vaihtoehtoja tilanteiksi, joissa vanhempi nainen ja nuorempi mies kohtaavat ja tutustuvat.
Tai siis, ne nimenomaan ovat jotain poikkeuksellisia tilanteita, joissa on joko yhteisiä tuttuja tai jotain muuta yhdistävää, mistä tällainen suhde saisi alkunsa.
Kun taas nuoremmat naiset hakeutuvat enemmän vanhempien miesten juttusille.
Vai ollaanko me ollenkaan samaa mieltä?"Niinh, en aio väittää vastaan, mutten myöskään suostu hyväksymään totuudeksi "silti monet toimivat"-pointtia."
Niin no, tuohon olisi kai pitänyt lisätä että ainakin NETISSÄ monet toimivat niin. :)
"niin jäljelle jää aikalailla nihkeästi vaihtoehtoja tilanteiksi, joissa vanhempi nainen ja nuorempi mies kohtaavat ja tutustuvat.
Tai siis, ne nimenomaan ovat jotain poikkeuksellisia tilanteita, joissa on joko yhteisiä tuttuja tai jotain muuta yhdistävää, mistä tällainen suhde saisi alkunsa."
Mutta eikö melkein mikä tahansa julkinen paikka ole sellainen, missä eri ikäiset ihmiset voivat kohdata? Eri asia on sitten, miten hanakasti ihmiset tuttavuutta tekevät. Se ei kai ole meille suomalaisille ihan niin luontaista kuin joillekin muille. Ja yhteiset tutut ovat käsittääkseni aika yleinen tapa tutustua, ihan iästä riippumatta.
Ja kannattaa myös muistaa, että kun toisen näkee ekan kerran, niin ei välttämättä tiedä minkä ikäinen toinen on. Toisen iän voi arvioida aika paljonkin ylä- tai alakanttiin.
"Kun taas nuoremmat naiset hakeutuvat enemmän vanhempien miesten juttusille."
Tämä(kin) lienee yksilöllistä. Itselläni oli parikymppisenä kaveri, joka katseli jo silloin yli kolme-, jopa nelikymppisiä miehiä, koska hänen mielestään kaikki alle kolmekymppiset olivat täysiä kakaroita. :D. Mutta kyllä me muut kai pitäydyttiin suurin piirtein oman ikäisissä. :) - Kannatetaan
Voi voi sentään kirjoitti:
"Sen opin että naiset netissä ovat hyvin pinnallisia..."
Sanoo mies, joka haki seuraa VAIN itseään nuoremmista. Kuka onkaan se tekopyhä tapaus? Heh!"Sanoo mies, joka haki seuraa VAIN itseään nuoremmista. Kuka onkaan se tekopyhä tapaus? Heh! "
Sanoo mies joka haki enintään noin 32 vuotiasta naista sen vuoksi että moni nainen tahtoo perustaa perheen tuolloin eivätkä he ITSE hakeneet nuorempaa miestä.
Mikä kumma siinä sitä paitsi on että alle 30 vuotiaina naiset hakee aina vanhempaa miestä mutta yhtäkkiä 30 jälkeen halutaan jopa nuorempaa? :D
Vanhin nainen johon olin 29-vuotiaana yhteyksissä oli 35!
Kyseessä oli poikkeustapaus koska häntä ei haitannut nuoruuteni, hän oli nuorekas, elinvoimainen, ei lihava eikä halunnut perustaa perhettä.
Suotta ränkytät ikärasismista tai vastaavasta jos olet noin tekopyhä lehmä itse. - deft
1+8-7 kirjoitti:
"Niinh, en aio väittää vastaan, mutten myöskään suostu hyväksymään totuudeksi "silti monet toimivat"-pointtia."
Niin no, tuohon olisi kai pitänyt lisätä että ainakin NETISSÄ monet toimivat niin. :)
"niin jäljelle jää aikalailla nihkeästi vaihtoehtoja tilanteiksi, joissa vanhempi nainen ja nuorempi mies kohtaavat ja tutustuvat.
Tai siis, ne nimenomaan ovat jotain poikkeuksellisia tilanteita, joissa on joko yhteisiä tuttuja tai jotain muuta yhdistävää, mistä tällainen suhde saisi alkunsa."
Mutta eikö melkein mikä tahansa julkinen paikka ole sellainen, missä eri ikäiset ihmiset voivat kohdata? Eri asia on sitten, miten hanakasti ihmiset tuttavuutta tekevät. Se ei kai ole meille suomalaisille ihan niin luontaista kuin joillekin muille. Ja yhteiset tutut ovat käsittääkseni aika yleinen tapa tutustua, ihan iästä riippumatta.
Ja kannattaa myös muistaa, että kun toisen näkee ekan kerran, niin ei välttämättä tiedä minkä ikäinen toinen on. Toisen iän voi arvioida aika paljonkin ylä- tai alakanttiin.
"Kun taas nuoremmat naiset hakeutuvat enemmän vanhempien miesten juttusille."
Tämä(kin) lienee yksilöllistä. Itselläni oli parikymppisenä kaveri, joka katseli jo silloin yli kolme-, jopa nelikymppisiä miehiä, koska hänen mielestään kaikki alle kolmekymppiset olivat täysiä kakaroita. :D. Mutta kyllä me muut kai pitäydyttiin suurin piirtein oman ikäisissä. :)En nyt ole aivan varma mitä ajoit takaa tuolla viimeisimmällä. Että keskustellaanko tässä asioista, vai nokitellaanko omilla kokemuksilla ja olettamuksilla.
Sama taitaa päteä suurimpaan osaan muitakin viestejä tosin...
Sepä se, on aivan eri asia miten hanakasti sitä tuttavuutta tehdään. Julkisissa paikoissa ei suuremmin täällä (suomessa) ainakaan avointa flirttiä näe, paikoissa ollaan tekemässä omia juttuja eikä ensisijaisesti tutustumassa ventovieraisiin. Uskaltaisin väittää, että nuoremmat miehet eivät kovinkaan hanakasti vanhempia naisia käy "riiaamaan" yöelämässä, elleivät ne naiset tee aloitetta tutustumiselle.
Yhteisten tuttujen kanssa tulee jossain vaiheessa se mitta täyteen, että kaikki jo tuntevat toisensa ja asemansa siinä porukassa, joten ne varsinaiset uudet tuttavuudet tulevat ulkopuolelta, itse tehtyinä tuttavuuksina.
Mutta kuten sanottua: tilannekohtaista. Sinkkujen kesken ei ainakaan hirveästi tule vietettyä aikaa niin että uusiin ihmisiin tutustutaan.
Voi toki olla niinkin, että omassa kaveripiirissä alkaa olemaan suhteettoman paljon niitä pariskuntia, jotka tuntevat vain toisia pariskuntia :)
"Itselläni oli parikymppisenä kaveri, joka katseli jo silloin yli kolme-, jopa nelikymppisiä miehiä, koska hänen mielestään kaikki alle kolmekymppiset olivat täysiä kakaroita..."
Tämän allekirjoittavat varmasti monet muutkin naiset. Ei sitä vain ääneen aina tule sanottua. Miehet taas eivät koskaan(?) sano syyksi vanhempien (tai nuorempien) naisten katsomiselle sitä, että ne oman ikäiset ovat jotenkin henkisesti eri tasolla. - hah.
Kannatetaan kirjoitti:
"Sanoo mies, joka haki seuraa VAIN itseään nuoremmista. Kuka onkaan se tekopyhä tapaus? Heh! "
Sanoo mies joka haki enintään noin 32 vuotiasta naista sen vuoksi että moni nainen tahtoo perustaa perheen tuolloin eivätkä he ITSE hakeneet nuorempaa miestä.
Mikä kumma siinä sitä paitsi on että alle 30 vuotiaina naiset hakee aina vanhempaa miestä mutta yhtäkkiä 30 jälkeen halutaan jopa nuorempaa? :D
Vanhin nainen johon olin 29-vuotiaana yhteyksissä oli 35!
Kyseessä oli poikkeustapaus koska häntä ei haitannut nuoruuteni, hän oli nuorekas, elinvoimainen, ei lihava eikä halunnut perustaa perhettä.
Suotta ränkytät ikärasismista tai vastaavasta jos olet noin tekopyhä lehmä itse.Naisia lehmittelevää miestä en naiskentelisi vaikka olisi kuinka nuori ja hyvännäköinen.
Kuuden vuoden ikäero oikein huutomerkin kanssa. Yhyy. Minulla on sentään ollut 16 v nuorempi mies kerran koeajossa. - Kannatetaan
hah. kirjoitti:
Naisia lehmittelevää miestä en naiskentelisi vaikka olisi kuinka nuori ja hyvännäköinen.
Kuuden vuoden ikäero oikein huutomerkin kanssa. Yhyy. Minulla on sentään ollut 16 v nuorempi mies kerran koeajossa."Naisia lehmittelevää miestä en naiskentelisi vaikka olisi kuinka nuori ja hyvännäköinen. "
:D hahah. Kylläpäs sitten mies kuten minä menettäis varmaan oikean kantturan.
Lehmä mikä lehmä jos mielipiteet ovat tuota luokkaa, olipa mies tai nainen. - 1+8-7
deft kirjoitti:
En nyt ole aivan varma mitä ajoit takaa tuolla viimeisimmällä. Että keskustellaanko tässä asioista, vai nokitellaanko omilla kokemuksilla ja olettamuksilla.
Sama taitaa päteä suurimpaan osaan muitakin viestejä tosin...
Sepä se, on aivan eri asia miten hanakasti sitä tuttavuutta tehdään. Julkisissa paikoissa ei suuremmin täällä (suomessa) ainakaan avointa flirttiä näe, paikoissa ollaan tekemässä omia juttuja eikä ensisijaisesti tutustumassa ventovieraisiin. Uskaltaisin väittää, että nuoremmat miehet eivät kovinkaan hanakasti vanhempia naisia käy "riiaamaan" yöelämässä, elleivät ne naiset tee aloitetta tutustumiselle.
Yhteisten tuttujen kanssa tulee jossain vaiheessa se mitta täyteen, että kaikki jo tuntevat toisensa ja asemansa siinä porukassa, joten ne varsinaiset uudet tuttavuudet tulevat ulkopuolelta, itse tehtyinä tuttavuuksina.
Mutta kuten sanottua: tilannekohtaista. Sinkkujen kesken ei ainakaan hirveästi tule vietettyä aikaa niin että uusiin ihmisiin tutustutaan.
Voi toki olla niinkin, että omassa kaveripiirissä alkaa olemaan suhteettoman paljon niitä pariskuntia, jotka tuntevat vain toisia pariskuntia :)
"Itselläni oli parikymppisenä kaveri, joka katseli jo silloin yli kolme-, jopa nelikymppisiä miehiä, koska hänen mielestään kaikki alle kolmekymppiset olivat täysiä kakaroita..."
Tämän allekirjoittavat varmasti monet muutkin naiset. Ei sitä vain ääneen aina tule sanottua. Miehet taas eivät koskaan(?) sano syyksi vanhempien (tai nuorempien) naisten katsomiselle sitä, että ne oman ikäiset ovat jotenkin henkisesti eri tasolla."Että keskustellaanko tässä asioista, vai nokitellaanko omilla kokemuksilla ja olettamuksilla."
Mihinkähän sinä mahdat tällä viitata? Joka tapauksessa, en nyt tarkoittanut mitenkään erityisesti nokitella. :)
"Yhteisten tuttujen kanssa tulee jossain vaiheessa se mitta täyteen, että kaikki jo tuntevat toisensa ja asemansa siinä porukassa, joten ne varsinaiset uudet tuttavuudet tulevat ulkopuolelta, itse tehtyinä tuttavuuksina."
Totta. On myös niitä, jotka eivät mielellään edes haluaisi kumppania ihan läheltä omaa ystäväpiiriään, jotta ei tulisi liikaa sellaista piiri pieni pyörii - meininkiä, jossa kaikki tuntevat enemmän tai vähemmän toisensa ja jossa jutut myös pyörivät enemmän tai vähemmän yhteisenä. Se voi tuoda mukanaan myös ongelmia, ja olla joillekin jo sinällään vähän ahdistavaa.
"Tämän allekirjoittavat varmasti monet muutkin naiset. Ei sitä vain ääneen aina tule sanottua."
Joo, mutta harvemmat hakevat kuitenkaan ihan isänsä ikäistä. Siinä ei muuten ole kyse pelkästään henkisestä puolesta, vaan myös ulkonäöstä. Monet ovat parissakymennissä vielä aika poikamaisen oloisia, joten miehekkäämmän olemuksen omaavat vähän vanhemmat voivat ulkoisestikin viehättää enemmän. :)
"Miehet taas eivät koskaan(?) sano syyksi vanhempien (tai nuorempien) naisten katsomiselle sitä, että ne oman ikäiset ovat jotenkin henkisesti eri tasolla."
Ehkä eivät, mutta joillakin on tapana "tytötellä". :)
- g44g2g4
Miksi te yleensä niitä naisia edes netistä yritätte vongata kun siellähän on aika surkeaa se tarjonnan laatukin. Ei oikein ole logiikkaa edes siinä mielessä...
- 17 + 13
Minä en nuorena tajunnut sitä, että vanhemmalle miehelle nuorempi nainen on vain jokin voitonmerkki eikä toinen ihminen. Myös kuvittelin, että vanhemmat miehet olisi mieleltään kypsempiä, mutta oikeasti monet juuri näistä jotka haluavat nuoremman naisen ovat monet jääneet ikuisiksi pikkupojiksi. Paljon vanhempaa kumppania hakevat ihmiset taas voivat etsiä jotain uutta isää tai äitiä itselleen. Minulla tosin ei ollut niinkään se syy, kuin se että omanikäiset olivat loukanneet minua niin paljon nuoruusiässä, että en uskonut kenenkään itseni ikäisen voivan olla minusta kiinnostunut tai edes voivan kohdella minua hyvin.
Mulla ei ole mitään vastaan ihmisten ikäeroja sinänsä, koska kyllä kai sitä voi ihastua minkä ikäiseen hyvänsä. Mutta aika kyynisesti suhtaudun näihin joilla on pakkomielle saada eri ikäinen kuin itse on. Ei se ole minulta mitään pois, mutta jotain psyykkistä ongelmaa siinä paikataan.- 17 + 13
... ja nyt kun tarkemmin mietin, niin aloittaja varmaan sai livenä naisen siksi, koska nainen ei silloin tiennyt aloittajan pakkomielteestä nuorempiin naisiin. Nainen ehkä ajatteli, että aloittaja oli hänestä ihmisenä kiinnostunut riippumatta hänen iästään.
Nettiprofiilista totuus olisi paljastunut noiden ihannekriteerien myötä. Suurin osa ihmisistä kuitenkin haluaa olla ainakin pitemmässä suhteessa sellaisen kanssa, jolle EI ole tärkeintä joku ulkoinen kriteeri.
Ihan yhtä pinnallista on tietysti hakea muilla ulkoisilla seikoilla. Eikä se tietenkään sulje pois sitä, etteikö voisi sitten tutustuttua viehättyä myös toisen luonteesta, vaikka toinen olisi aluksi merkinnyt esimerkiksi vain isoja tissejä tai pitkää munaa. Varmaan usein käy niin, että ulkonäön perusteella aluksi tutustutaan. Mutta tosiaan netissä hakukriteerit ovat aika raa'asti kaikkien näkyvillä. Toisin päin kääntäen: jos hakee kivaa ihmistä, niin netissä on mahdollista mainostaa sitä hakukriteeriä, mutta livenä välttämättä ei.
- höööö
Joo onnea nyt vaan, niin kauan kuin sitä riittää. Paljon nuorenmalla on
tarve saada enenmän, kuin jaksaa ite antaa. - 65743e5754
olen itse myös huomannut miten epärealistisia MIEHET ovat. On vaikea tai mahdotonta löytää yhtään ilmoitusta jossa haettaisiin mitään muuta naista jonka vartalotyyppi ei olisi: hoikka, urheilullinen, normaali. Ja sama mies on ilmoittanut pituutensa ja painonsa josta huomaa ettei ole ihan hoikka tai urheilullinen itsekkään. Ja IKÄ! Ikähän ei missään nimessä saa olla saman ikäinen kuin itse! Eikä yhtä vuotta vanhempi! Normaalielämässä kuitenkin monet samalla luokalla olleista kuitenkin seurustelivat keskenään koulussa. Naiset näkee heti läpi tällaisten ilmoitusten että ei haeta vaimoa vaan seksiseuraa.
- arvoteiikä
ns. oikea elämä on haasteellinen työssäkäyvälle sinkulle, joka ei ehdi harrastaa ihmisten aikoihin, tai ei vaikka käy baareissa (josta suuri osa suomalaisista suurista rakkaustarinoista yhä alkaa). Itse tosin viihdyn yöelämässä, mutta lähden itse yleensä hyvissä ajoin kotiin kun toiset ihmiset ovat vasta heräämässä/humaltumassa seuranhakuun suopeiksi.
Joten nettideittailu kuulostaisi ihan hyvältä tavalta etsiä kumppania. Periaatteessa.
Mistä löytyisi nettideitti, jossa haun voisi tehdä muulla kuin ikäkriteerillä (täysi-ikäisyys tietysti vaaditaan)?
Täällä suomi24sen treffeilläkin on ihan turha kirjoittaa hakuun että haen 20-30 vuotiasta miestä, kun ilmoituksia on niin paljon että ensimmäiset sata ilmoitusta on jo pelkästään niitä 20 vuotiaita. Siinä sitten hypit sivulta yks sivlle seitsemän ja jää mahdollisesti hyvän tyypin ilmoits lukematta ja ei myöskään tartte ihmetellä jos kuvilla on niin suuri merkitys tuossa tekstivilinässä.
Tai ettei niitä vastauksia heru, kun kaltaiseni keskittymiskyvyttömät tietokoneallergikot ei mielenkiintoisen ilmoituksen kohdatessaan enää ehdi tai jaksa kirjoittaa vastausta.
Olisi kiva joku haku vaikka harrastusten perusteella. Tai iätön deitti, eli jossa ensimmäisenä ei lätkähdä syntymävuosi eteen vaan ilmoitus, arvot, harrastukset tms.
Tietysti voisi muuten kokeilla vaikka täällä olevilta harrastepalstoilta treffikaverin etsiskelyä, mutta juuri törmäsin siellä seuranhakuilmoitukseen, johon vastaukset olivat tulikivenkatkuiset huudot häipyä deittipalstalle.
Siks kai on niin vaikea lähteä "tosielämän" harrastuksistakaan ketään iskemään, heittävät vielä ulos porukoista.- hui kamala
Naisena jos valittaa että miehet tekevät ehdotuksia, sitä pidetään tiukkapipoisuutena että kehtaa asiasta marista. Mutta osaavat miehetkin.
Minullekin kävi niin että pelkästään kehaisin yhden miehen profiilissa olevaa kuvaa (kyseessä ei siis ollut deitti-ilmo, vaan ihan profiili vaan). Kuva ei edes ollut hänen naamastaan, vaan joku esine. Jo tämä inhotti miestä niin paljon että hän vastasi minulle että ei sitä miestä nyt tartte kaikkialta etsiä. Loukkaantuneena vastasin että en todellakaan itseäni tyrkyttänyt ja hän vastasi että höh.
En ymmärrä. - /////
"Olisi kiva joku haku vaikka harrastusten perusteella. Tai iätön deitti, eli jossa ensimmäisenä ei lätkähdä syntymävuosi eteen vaan ilmoitus, arvot, harrastukset tms."
Omasta mielestänikin hakuvaihtoehtoja voisi muuttaa osittain nykyisestä ja tehdä vähän monipuolisemmiksi. Esim. juuri harrastukset olisi hyvä vaihtoehto, joko niin että ne näkyisivät ihan sellaisenaan tai sitten niistäkin olisi tehty jonkinlaiset rastituskategoriat.
Arvot on sitten jo kinkkisempi juttu. Niitähän ei ilmoituksessa varsinaisesti kysytä, ja harva niistä kertoo, varsinkaan mitään kovin syvällistä. Arvot on ylipäätään käsitteenä jo aika laaja ja hankalammin määriteltävissä. Tosin ainakin itselleni hyvin tärkeä tekijä kumppaninhaussa, yksi tärkeimmistä.
Yksi hakuvaihtoehto, mikä ehdottomasti mielestäni pitäisi olla, on toisen ihannekumppanikriteerit. On todella turhauttavaa selata läpi kymmeniä ja kymmeniä profiileja, joiden hakukriteereihin ei itse sovi. Se on vain ajan ja energian tuhlausta, ja pahimmillaan vain pahoittaa mielensä kun huomaa uudelleen ja uudelleen, että ei kelpaa.
Sitten taas joku silmien tai hiusten väri voisi minun puolestani hävitä sieltä vaikka kokonaan. Tuskin kovin moni niiden pohjalta hakuja tekee. - pelkkääha
///// kirjoitti:
"Olisi kiva joku haku vaikka harrastusten perusteella. Tai iätön deitti, eli jossa ensimmäisenä ei lätkähdä syntymävuosi eteen vaan ilmoitus, arvot, harrastukset tms."
Omasta mielestänikin hakuvaihtoehtoja voisi muuttaa osittain nykyisestä ja tehdä vähän monipuolisemmiksi. Esim. juuri harrastukset olisi hyvä vaihtoehto, joko niin että ne näkyisivät ihan sellaisenaan tai sitten niistäkin olisi tehty jonkinlaiset rastituskategoriat.
Arvot on sitten jo kinkkisempi juttu. Niitähän ei ilmoituksessa varsinaisesti kysytä, ja harva niistä kertoo, varsinkaan mitään kovin syvällistä. Arvot on ylipäätään käsitteenä jo aika laaja ja hankalammin määriteltävissä. Tosin ainakin itselleni hyvin tärkeä tekijä kumppaninhaussa, yksi tärkeimmistä.
Yksi hakuvaihtoehto, mikä ehdottomasti mielestäni pitäisi olla, on toisen ihannekumppanikriteerit. On todella turhauttavaa selata läpi kymmeniä ja kymmeniä profiileja, joiden hakukriteereihin ei itse sovi. Se on vain ajan ja energian tuhlausta, ja pahimmillaan vain pahoittaa mielensä kun huomaa uudelleen ja uudelleen, että ei kelpaa.
Sitten taas joku silmien tai hiusten väri voisi minun puolestani hävitä sieltä vaikka kokonaan. Tuskin kovin moni niiden pohjalta hakuja tekee.niinpä! Ihan sama mulle, minkä väriset silmät tai hiukset on, niitä voi kukanenkin nykypäivänä vaihtaa... ajatusmaailmaa sen sijaan on vaikeampi vaihtaa
- Pinnallisuus
Netissä tosiaan näyttää liikkuvan pääasiassa pinnallista porukkaa. Eihän ilmoitukseen kannata laittaa kuvaa. Ei toista valita ulkonäön perusteella. Jos vastausta ei tule kuvattomaan ilmoitukseen, ei kannata mitään suurta odottaa.
Kuvattomiin ilmoituksiin ei todellakaan netissä saa vastausta. Mutta aina on olemassa pieni mahdollisuus, että nettiin, pinnallisten maailmaan, on eksynyt samanlainen ei-pinnallinen kuin itse olen, ja voisimme kohdata. Hän voi olla siellä käymässä hetken, siihen asti, kun huomaa ettei sieltä mitään löydy.
Voittaahan lotossakin joku.- Vika oli sinussa?
Tekopyhää lässytystä. Livenäkin kiinnostut ensin toisesta ulkonäön perusteella, kun et muuta hänestä vielä tiedä.
Alkuperäiselle: Aika moni on netistäkin löytänyt parinsa. Se mikä ei toimi sinulle, toimii jollekin muulle. Sinä tosin taisit etsiä pelkkää esinettä, kun naisen ikä oli noin mahdottoman tärkeä juttu, ettei edes oman ikäistä voinut kelpuuttaa, vaan täytyi olla ainakin 5v nuorempi? - ---
Vika oli sinussa? kirjoitti:
Tekopyhää lässytystä. Livenäkin kiinnostut ensin toisesta ulkonäön perusteella, kun et muuta hänestä vielä tiedä.
Alkuperäiselle: Aika moni on netistäkin löytänyt parinsa. Se mikä ei toimi sinulle, toimii jollekin muulle. Sinä tosin taisit etsiä pelkkää esinettä, kun naisen ikä oli noin mahdottoman tärkeä juttu, ettei edes oman ikäistä voinut kelpuuttaa, vaan täytyi olla ainakin 5v nuorempi?On myös sellaisia pareja, jotka ovat tavanneet esim. työelämässä tai harrastuksen parissa tai ylipäätään sellaisissa yhteyksissä, etteivät ole ensin ajatellet toisiaan siinä mielessä ollenkaan. Tykästyminen ja ihastuminen tapahtuvat pikku hiljaa, ja silloin ulkonäkö ei ole se keskeisin seikka ollenkaan.
- 9+4
--- kirjoitti:
On myös sellaisia pareja, jotka ovat tavanneet esim. työelämässä tai harrastuksen parissa tai ylipäätään sellaisissa yhteyksissä, etteivät ole ensin ajatellet toisiaan siinä mielessä ollenkaan. Tykästyminen ja ihastuminen tapahtuvat pikku hiljaa, ja silloin ulkonäkö ei ole se keskeisin seikka ollenkaan.
Näin juuri. Tämä vain tuntuu olevan nettideitissä jokseenkin mahdoton ajatus. Suhteet tosiaan monesti syntyvät aivan muulla tavalla kuin siitä ensi näkemisestä. Ihmiset täällä netissä vain kuvittelevat löytävänsä jotain heti. Ei tunnu löytyvän kärsivällisyyttä tutustua niin että oikeasti tietäisi edes vähän millainen toinen on. Se vähän mitä tässä tarkoitan ei periaatteessa selviä vielä mistään kuvasta tai mitättömästä profiilitekstistä. Tosiasiahan on, että jos oikein kovaa etsii ja valitsee, niin eihän sitä kenestäkään edes voi kiinnostua, koska siinä ampuu itseään omaan jalkaan.
- Tonttuliini72
Niinhän se yleensä menee että kun etsii jotain epätoivoissaan, mitään ei löydy... vaan kun ottaa vähän rennommin ja keskittyy muihin elämän onnellisuutta lisääviin juttuihin, saattaa Se Oikeakin löytyä...
Itselleni tosin kävi niin että löysin Sen Oikean juurikin netistä.... miehen, iältään 46 vee ja minä 7 vuotta häntä nuorempi maailman onnekkain nainen !
Eli ei pidä syyllistää nettitreffailua vaan sitä epätoivoisesti pakkosaadamies/nainen -etsintää....
Naisena osuva vertaus on se että etsit kuumeisesti juhliin kaunista mekkoa tms, on takuuvarmaa ettei mitään napakymppimekkoa löydy.... sen sijaan jos vain aikasi kuluksi lähdet kaverin kanssa soppailemaan, silmään osuu juuri sopiva mekko, jolle ei vielä tiedä käyttöä.... Ja anteeksi miehet, tämä ei ollut vertaus miehet/mekko, vaan esimerrki epätoivoisesta etsinnästä :)- 13+2
Tätä miinustanut voisi kertoa oman näkemyksensä asiasta.
Puhut aivan totta. Asiat yleensä sujuvat luontevimmin jos niitä ei niin kovasti yritä. Eikä nettitreffailua itseään voikaan syyttää siitä, että homma täällä ei monesti tunnu toimivan. Ihmisistähän se lähtee. Monesti parisuhdetta kuitenkin joutuu etsimään, kun kaikilla ei ole niin usein edes potentiaalisia tilaisuuksia törmätä sattumalta oikeanlaiseen ihmiseen. Nettitreffit on konseptina loistava idea tutustua ihmisiin. Homman voi aloittaa omalta kotituolilta. Toki tämä kuitenkin vaatii ihmisiltä oikeanlaista suhtautumista. Itse luulen, että vastoin monien mielipiteitä, nettitreffissä ei välttämättä toimikaan se yleinen tilanne, että johonkin ihmiseen vain heti tykästyy, kuten voi jossain sattumalta käydä. Aikoinaan nettitreffejä kokeilemaan lähtiessäni kuvittelin täällä olevan ihmisiä, jotka olisivat jotenkin samalla viivalla ja halukkaita tutustumaan ja heillä olisi myös uteliaisuutta ja kärsivällisyyttä tutustumiseen. Yksinomaan jo siitäkin syystä, että tämä lähtee käyntiin netissä, jossa ei vielä toisesta oikein kauheasti voi tietää. Olen yllättynyt siitä kuinka väärässä alunperin olin siitä miten homma yleisesti täällä toimii. On hyvin vaikea saada kehenkään kontaktia, saati sitten vielä päästä tapaamiselle.
Tuntuu, että ihmisiä valitaan hyvin pienten asioiden perusteella. Lopulta kun ajattelee, niin touhu on melko huvittavaa, kun ajattelee sitä millä tavalla monet suhteet netin ulkopuolella syntyvät. Ne syntyvät siten, että satutaan tutustumaan esim. jossain muussa yhteydessä. Siinä vaiheessa kun kiinnostutaan ei enää välttämättä ratkaisekaan sellaiset asiat, jotka varmasti karsivat monia ihmisiä netissä. Itse toivoisin enemmänkin avoimuutta tähän touhuun ja sitä että voisi tarpeen tullessa tutustua enemmänkin ja antaa mahdollisuus sille, että voisi käydä kuten joku muukin suhde alkaa pidemmän tuntemisen myötä.
- 2365
Mä löysin suomi24 nykyisen poikaystäväni, ja nyt ollaan oltu reilu vuosi yhdessä ja hyvin menee. :) ei siellä pelkkiä luusereita ole. Tai ehkä me molemmat ollaan luusereita mut ainakin ollaan yhdessä. :)
- 76+87
No onnee vaan teille.
Itselläni on kyllä aika huonoja kokemuksia netistä. Oon siis kolmekybänen mies. Aikoinaan pidin profiilia kolmisen kuukautta ja totesin homman aivan turhaksi.
Vaikka profiilissani oli kuva ja teksti aivan asiallinen, kukaan nainen ei ottanut yhteyttä.
Itse lähetin muutamalle naiselle viestiä, harva vastasi ja niiden kanssa jotka vastasivat viestittely jäi yleensä pariin kolmeen viestiin.
Itse asiassa oon miettinyt sitä, mikä saa naisen etsimään miestä netistä. Varmaan se, että live-elämässä ei kelpaa kellekään...
Tunnen nimittäin henk.koht. muutaman naisen, jolla on profiili netissä ja he kaikki ovat sellaisia etten minä ainakaan ole heistä kiinnostunut. :)
Nipottavia, ylipainoisia, lautarintaisia, laiskoja, kanamaisia....
Eiköhän sen siipan löydä live-elämästä paljon helpommalla.
- Abro2
http://treffichat.nettihotelli.org/chat.htm
Sokkotreffit - ihmissuhde-ekspertti
Ei pidä ihmetellä, että suhteet jäävät lyhyiksi, kun parinvalintakriteerit ovat pääasiassa ikä, ulkonäkö, pituus ja paino. Eipä nuo suureet kerro ihmisestä vielä yhtään mitään. No, moni ei kyllä edes tiedä mitä etsii, niin vaikeatahan se on sitten sen kummempia kriteerejä määritelläkään.
- se siitä
miehet usein lähtee heti uuden profiilin laittoon jos ei saa elää kuin poikamies parisuhteessa, eli juoda ja käydä vieraissa..naisen pitää olla just mittojen mukanen ja kaunis vaikka mies ei osaa hoitaa edes hygieniaansa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917540Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1226285Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604407Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2333034Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902618Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh311897- 1291521
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1961511Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21762"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19693