Uudessa Maassa siis rakennetaan taloja ja syödään?

+++

17 Katso, minä luon uuden taivaan ja uuden maan. Menneitä ei enää muistella, ne eivät nouse mieleen. [Jes. 66:22; 2. Piet. 3:13; Ilm. 21:1]
18 Ei, vaan te saatte iloita ja riemuita aina ja ikuisesti siitä, mitä minä luon. Katso, ilon kaupungiksi minä luon Jerusalemin, teen riemuitsevaksi sen kansan. [Jer. 62:5]
19 Ja minä riemuitsen Jerusalemista, iloitsen kansastani. Ei siellä enää kuulu itkun ääntä, ei valitusta, [Jes. 60:20]
20 eivät vastasyntyneet siellä enää kuole, ei yksikään, ei kuole vanhus, ennen kuin on elänyt päivänsä täyteen. Joka kuolee satavuotiaana, kuolee nuorena, jonka vuodet jäävät alle sadan, häntä surkutellaan.
21 He rakentavat taloja ja saavat asua niissä, he istuttavat viinitarhoja ja nauttivat itse niiden hedelmän, [Jes. 62:8,9; Aam. 9:14]
22 ei niin, että he rakentaisivat ja toinen taloa asuisi, eikä niin, että he istuttaisivat ja toinen söisi hedelmän. Niin kuin puiden päivät, niin ovat minun omieni päivät. Minun valittuni saavat itse nauttia työnsä tuloksista.
23 Enää he eivät näe vaivaa tyhjän vuoksi, eivät synny kuollakseen kohta, vaan he ovat Herran siunaama suku ja heidän vesansa pysyy heidän luonaan. [1. Kor. 15:58 | Jes. 61:9]
24 Jo ennen kuin he kutsuvat, minä vastaan, kun he vielä esittävät pyyntöään, minä jo toteutan sen. [Matt. 6:8]
25 Susi ja karitsa käyvät yhdessä laitumella, leijona syö heinää kuin härkä, ja käärmeen ruokana on maan tomu. Kukaan ei tee pahaa, kukaan ei vahingoita ketään minun pyhällä vuorellani, sanoo Herra. (Jes. 65:17-40).

13

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +++

Voisiko joku ystävällisesti joko vahvistaa, että olen saanut Raamatusta oikean käsityksen, tai sitten korjata, jos olen ymmärtänyt jotain pahasti väärin?

Olen käsittänyt, että Jesaja 65;17-25 kuvaa Uutta Maatta eli tulevaa maailmaa.

• -justiina-

No niinhän tuossa lukee. Sehän on ihan selvä kuvaus uudesta maasta!

• enkelien kaltaiset

Vertauskuvallisesti kerrottuna, kyllä. Tuleva maailma eli taivasten valtakunta on hengellinen olotila. Niinkuin Jumala on Henki.

• ====================
        enkelien kaltaiset kirjoitti:

Vertauskuvallisesti kerrottuna, kyllä. Tuleva maailma eli taivasten valtakunta on hengellinen olotila. Niinkuin Jumala on Henki.

Joo, henget liitelee pilvien päällä! Tulee olemaan mahtavaa!! jes!!

• kirjoitukset

Kyllä koetan ystävällisesti antaa apuani.Olenhan siis monet vuosikymmenet tutkinut Raamattua.Yksin en ole pärjännyt,ellei Herra olisi itse auttanut.Samoin myöskin vanhalta veljeltä,joka on poistunut 20-vuotta sitten saanut apua;mikä tarkoittaa,mitäkin alkukielellä.Ts.ilmeisesti olen tuon kirjan tutkinut enemmän,kuin Artturi Kukkula.Ketään en siis missään tapauksessa loukata,mutta totuuden haluan tuoda julki.Kysymyksesi on ainakin kaksi uloitteinen.Ts.Raamattuhan kertoo,mitä maailmassa tapahtuu.Kun ne on aikoinaan ottant tietoonsa,joka on hyvin pitkä lenkki.Ts.Raamatun profetia ei missään tapauksessa aukea välittömästi.Eli se vaatii sitkeyttä,periksiantamattomuutta.Lisäksi kun sitä tutkii,pitää olla erittäin tarkka,koska s.......n haluaa sekoittaa kaiken eheän.Palaalaan siis kysymykseesi.Sori että lyhennän-ensinnäkin on ylösotto,josta alkaa viimeinen vuosiviikko maailmalle (7-V)tänä aikana nousee antikristus,joka vaatii merkin,siitä on Raamatun mukaan 3.5-vuotta.Tulee viha,kolmas maailmansota.Ihmiset siis tuhoaisivat toisensa,ellei Herra Jeesus Kristus tulisi perustaman 1000-vuotista valtakuntaa.Tämän pääkaupunki on Jerusalem.Tänä aikana palaavat juutalaiset "pakanat"vievät heidät kotiin.Israel saa ne mittasuhteet,jotka jo Herra Abrahamille lupasi.Eli uusi Israel on Raamattu kertoo,merestä mereen-eli välimerestä-persiananlahdelle.Ymmärrä että nyt siellä vapautuu esim.Iranin alue-uuteen Israeliin,silloin kun itse Herra astuu alas-perustaa 1000-vuotisen valtakunnan,asettaa halitsisijat ympäri maailmaa,vasta silloin juutalaiset,pakanat palaavat Israeliin.Eli tuhat vuotinen valtakunta on maan päällä.Ylöottojoukko ei ole silloin enää täällä.Harvalukuinen ylöottojoukko temmataan viimeisen vuosiviikon (7-v)alussa.Toivottavasti pystyin sinua auttamaan.Minulle voi kirjoittaa,joko tähän-on ei oikea,vaan pasuna.Toivon että edistyt ja toivottavasti oli apua.Siunauksin

• armollisuus

Voi teitä te älyttömät Suomalaiset!

Jesaja kuvaa sitä uutta maata, joka olisi ollut Israelin kansan osana, mikäli heidän "exoduksensa" olisi onnistunut ja mennyt, kuten Jumala halusi.

Kaikki Raamatun lupaukset ovat ehdollisia.

Kun toimitte näin, niin sitten te saatte nauttia onnesta.
      Eli kun rakastat lähimmäistäsi kuten itseäsi silloin rakastat Jumalaa. Jumala tahtoo vain, että me rakastaisimme lähimmäisiämme yhtä paljon kuin olemme valmiit huolehtimaan itsestämmekin. Meissä kaikissa on Jumalan kuva. Jumalan kuvaksi meidät on luotu jo aikojen alusta.
      Rakkaus on tärkein asia ihmisen olemuksessa. Se on meidän mittapuumme Jumalan edessä. Se miten kohtelemme lähimmäisiämme, sillä perusteella meidän tulevaisuutemme Jumalan silmissä mitataan.

• taivaas

Syövät ja juovat sekä rakentavat.

• advarii

Sinä "taivaas" taidat olla ainoa adventisti, joka on vastannut minulle.

Ja niinhän tuo Jesajan teksti sanoo. Sain tuolla muualla toisenlaista palautetta, että taivaassa tai Uudessa Maassa ei rakenneta eikä syödä, vaikka olen aina Raamatun mukaan näin uskonut.

Minäkin haluan elää "kunnollista" elämää Uudessa Maassa, enkä vain liihotella henkenä pilvien päällä, ja niinhän Raamattu lupaa ja olihan se Jeesuksen ylösnousemusruumis sellainen, joka söi ja johon pystyi koskemaan.

Kiitos, että joku adventisti vaivautui vastaamaan!

• hyvyys ja laupeus
        advarii kirjoitti:

Sinä "taivaas" taidat olla ainoa adventisti, joka on vastannut minulle.

Ja niinhän tuo Jesajan teksti sanoo. Sain tuolla muualla toisenlaista palautetta, että taivaassa tai Uudessa Maassa ei rakenneta eikä syödä, vaikka olen aina Raamatun mukaan näin uskonut.

Minäkin haluan elää "kunnollista" elämää Uudessa Maassa, enkä vain liihotella henkenä pilvien päällä, ja niinhän Raamattu lupaa ja olihan se Jeesuksen ylösnousemusruumis sellainen, joka söi ja johon pystyi koskemaan.

Kiitos, että joku adventisti vaivautui vastaamaan!

olen aina Raamatun mukaan näin uskonut. -
        Minäkin haluan elää "kunnollista" elämää -
        , ja niinhän Raamattu lupaa ja olihan se Jeesuksen ylösnousemusruumis sellainen, joka söi ja johon pystyi koskemaan.-

Kaikella ystävyydellä: luet Raamattua tosiaan ihan oman halusi ja toiveidesi mukaan. Jätät muunlaiset viittaukset huomiotta. Raamatusta käy ilmi, ettei taivaassa ole esim. sukupuolisuutta, vaan ollaan kuin enkelit. Ei siellä synny lapsia. Meinaatko taivaassakin ostaa vessapaperia, käydä kakalla ja pyyhkiä pyllyn. Voi yksinkertaisuus...

Jeesus näyttäytyi ylösnousemusruumiissa maan päällä, taivaassa sellaista ei tarvita.
        Jumalan valtakunta on paras ja sellainen kuin Hän haluaa antaa. Ikuinen onni, lepo ja rauha. Ei olla nistejä eikä tistejä.

• advarii
        hyvyys ja laupeus kirjoitti:

olen aina Raamatun mukaan näin uskonut. -
        Minäkin haluan elää "kunnollista" elämää -
        , ja niinhän Raamattu lupaa ja olihan se Jeesuksen ylösnousemusruumis sellainen, joka söi ja johon pystyi koskemaan.-

Kaikella ystävyydellä: luet Raamattua tosiaan ihan oman halusi ja toiveidesi mukaan. Jätät muunlaiset viittaukset huomiotta. Raamatusta käy ilmi, ettei taivaassa ole esim. sukupuolisuutta, vaan ollaan kuin enkelit. Ei siellä synny lapsia. Meinaatko taivaassakin ostaa vessapaperia, käydä kakalla ja pyyhkiä pyllyn. Voi yksinkertaisuus...

Jeesus näyttäytyi ylösnousemusruumiissa maan päällä, taivaassa sellaista ei tarvita.
        Jumalan valtakunta on paras ja sellainen kuin Hän haluaa antaa. Ikuinen onni, lepo ja rauha. Ei olla nistejä eikä tistejä.

Kaikenlaisia vastauksia. Voi pyhä yksinkertaisuus ja voi istu ja pala.

Kyllä näillä s24 palstoilla saa kaikenlaisia "vastauksia".

Minä siis: "advarii", uskovainen ihminen, muka luen Raamattua niinkuin itse haluan. Aika suuria sanoja sanoa tuollaista aivan vieraasta ihmisestä!!

Sen nyt vielä ymmärtää, kun täällä ateistit räyhää, mutta kun veli/sisar, jonka pitäisi olla uskossa!

Valitkaa sananne! Ei tänne internettiinkään voi "suoltaa" ihan mitä tahansa, kun noin hienolla nimimerkilläkin ollaan liikkeellä -"hyvyys ja laupeus"!!!

• apud deum futura

Uusi Jerusalem laskeutuu (joskus) maan päälle. Jumala asuu kansansa keskellä. Uusi Jerusalem on pinta-alaltaan noin nykyisen Ranskan kokoinen. Jumala laittaa maapallon takaisin siihen tilaan joka oli ennen syntiinlankeemusta. Ei silloin ollut juutalaisia eikä kristittyjä.

• ODOTAMME

Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
      11. ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspis-kivi;
      12. siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
      13. idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
      14. Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
      15. Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
      16. Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
      17. Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
      18. Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
      19. Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
      20. viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
      21. Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
      22. Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
      23. Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
      24. Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.

25. Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
      26. ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
      27. Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

Kaksitoista porttia Uuteen Jerusalemiin tuohon pääkaupunkiin.
      Ympärillä ihanaa puutarhaa.

• SYÖVÄT JA JUOVAT

JOH.ILM 22LUKU
      1.Enkeli näytti minulle elämän veden virran, joka kristallinkirkkaana kumpuaa Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.

2 Kaupungin valtakadulla, virran haarojen keskellä kasvoi elämän puu. Puu antaa vuodessa kahdettoista hedelmät, uuden sadon kerran kuukaudessa, ja sen lehdistä kansat saavat terveyden.

14 "Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät SYÖMÄÄN elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin.

17 Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Joka tämän kuulee, sanokoon: "Tule!" Joka on janoissaan, tulkoon. Joka haluaa, saa lahjaksi ELÄMÄN VETTÄ.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      81
      2611
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      51
      2590
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      68
      2533
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      74
      2443
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      41
      1960
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      37
      1838
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      105
      1779
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      18
      1308
    9. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1307
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      17
      1118
    Aihe