Me ollaan miehen kanssa kihloissa, avoliitto.Vuokra tms. maksetaan puoliksi.Miehellä ihan kohtuullisen hyvä kk palkka paiysi, että ulosotossa on huimat velat veronmaksuista.Joka kk 1/3 häviää ulosottoon ja mies on aina rahaton.Vuokran pystyy maksamaan siis sen oman osansa, mutta muuten lähes jää mun elätettäväkseni.Ruokakaupassa se olen minä aina, joka joutuu maksamaan.Pitäiskö jättää mies rahattomuuden takia vai? miestä itseään ahdistaa kun on rahaton.Mua ahdistaa kun olen aina "maksumiehenä" joka asiassa.En tiedä miten kauan mä jaksan.Käyn itse töissä ja saan ihan hyvää palkkaa.Sillain et saa mitä tarvii.
Onko muita (älyttömän) velkaantuneita
6
651
Vastaukset
- hdfxfghd
jätä
- Ok98765
Miksi miehesi on jättänyt verot maksamatta?? Paljonko miehellä mahdollisesti on ulosotossa??
Meillä mieheni kanssa meni jonkin aikaa ulosottoon palkkaa, koska minulta aikoinaan kämppis laittoi luottotiedot uusiksi ja kun UO miehet oli oven takana asia vasta selvisi minulle (hävitti kaikki laskut yms. todisteet asiasta) ja miehen asunnon vuokralainen jätti vuokran maksamatta ja häneltä lähti tämän takia luottotiedot (ei ollut varaa maksaa laskuja kun asia ilmeni ja sitten vielä oli niin "nuori" ja "sinisilmäinen" silloin). Selvisimme hyvin kaikesta pahasta mitä meillä oli ja lapsillakin riitti ruokaa nenun eteen :) Tiedän että ressi on kova silloin kun rahaa menee jonnekkin muualle niinkin paljon kuin he ottavat, mutta sitten kun se on ohi tilanne helpottuu huomattavasti. Ole miehesi tukena asiassa vaikka nyt tuntuukin että joudut elättämään hänet mutta se palkitaan kyllä kun kaikki on kunnossa ja rahaa ei enään mene ylimääräiseen. Minulle aikoinaan mies sanoi kun itkin että taas menee niin ja niin paljon ja rahaa ei jää ja mä joudun elää hänen rahoilla "että älä ressaa me selvitään tästä niinkuin aina ennenkin ja yhdessähän me ollaan kaikki paha voitettu niin nyt voitetaan tämäkin eikä se haittaa vaikka elettäis mun rahoilla koska yhdessähän me tässä liitossa ollaan".
Nyt tietenkin on vielä hieman vaikeaa kun on kertyneitä laskuja perintäfirmoilla mutta ne saamme hyvin maksettu ja rahaa vielä jää käteenkin. Olemme käytännössä velattomia miehen asuntolainaa lukuunottamatta viimeistään tämän vuoden loppuun mennessä (ulosottoon ei siis mene enään mitään) - rahalla saa ja hevos
on velkaa 260000......... euroa
- 13+10
Kuinka paljon ap:n miehellä on sitä uo-velkaa, eli kauanko menee että saa ne maksettua? Mulla itselläni oli kans se tilanne, että nuorena en paljoa piitannut ja laskut sai mennä ulosottoon ja perintään ihan rauhassa. Kun sitten asia alkoi ahdistaa, niin sain vanhemmiltani lainaksi sen verran, että maksoin kerralla uo:n tyhjäksi ja suurimman osan perintätoimistojen veloistakin. Nyt on soppari parin perintätoimiston kanssa kuukausittaisesta lyhennyksestä, joista kyllä selviän, kun on tehty akordi (eli perintätoimistot ovat osan koroista ja kuluista antaneet anteeksi) ja tiedän että maksaminen loppuu kun akordisumma on kokonaisuudessaan maksettu.
En minäkään avomiehelleni kehdannut edes kertoa pitkään aikaan, että luottotiedot on menneet ja makselen vanhasta tyhmyydestäni vielä pitkään. Hän tosin ymmärtää ettei tätä ikuisesti kestä ja palkkiona saan luottotietoni takaisin ja velattomuuden. Tiukkaa on meilläkin, kun makselen vanhemmilleni takaisin sitä isoa summaa jonka lainasivat (350 eur/kk menee heille) ja perintätoimistojen lyhennykset vievät 150 euroa/kk yhteensä. Eli 500 euroa yhteensä noihin juttuihin, ja päälle vuokra, sähkö, netti, puhelinlaskut ja mitä sitä nyt kuukaudessa kertyykään.
Kyllä se joskus tympii ettei rahaa ole mihinkään ylimääräiseen (mieheni on vieläpä opiskelija ja ainoastaan osa-aikaisesti töissä), mutta kun ny aikansa jaksaa kitkuttaa niin taatusti elämä helpottuu.
Olisko ap:n miehellä mitään mahdollisuuksia saada jostain lainaa tms, jolla maksaa kerralla se uo pois, ettei siihen menis se 1/3 palkasta? - fairie
Hei ahdistunut2.
En muista, mikä oli se summa, mitä ihmisellä pitäisi kuussa laskujen jälkeen jäädä ns. "elämiseen" (ehkä n. 300€?)... Jos ei jää, kannattaa kääntyä sossun puoleen. Tiedän, sossun (toimeentulotuki) rahoilla on tosi -noloa- elää, mutta se voi myös pelastaa pahimmasta! Jos ette siis jo jotain sossutukia saa, niin käykää ihmeessä kyselemässä!
http://www.hel.fi/hki//sosv/fi/sosta/tuet/toimeentulotuki - velaton
Velkajärjestelyyn on mahdollisuus päästä kohtuuttomien velanmaksuehtojen vuoksi. Ota yhteys velkajärjestelyyn ja sovi tapaaminen, siellä järjestellään teidän tilanne kohtuulliseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932255Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561848- 1761393
- 234845
- 62769
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11766- 65764
- 55662
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212633Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591