Uhhuhhuijakkaa taas tätä työkkäriä... Tosiaan olen ollut marraskuusta asti työttömänä, hakenut joka päivä töitä, joka viikko lähettänyt väh. 1 työhakemuksen ja käynyt lukuisissa työhaastatteluissa. Ongelma on että asun paikkakunnalla jossa työttömyys huipussa. Olen jopa hakenut töitä 120km päästä ja käynyt haastatteluissa. Nyt sitten viime käynnillä työkkärissä kun piti jos jonkinmoisia lisäselvityksiä taas viedä niin tätsä totes ettei tartte tuoda todistuksia 23.4 että teet vaan selvityksen netissä. Ja minähän tein sen netissä.. noh, nyt ne sitten katkas työnhaun kun en käynyt perjantaina siellä... Että voi *!*!*!*!*!*!**!
Uskomatonta paskaa suoraan sanottuna, kait olisin sinne ajellut käymään jos täti ois sanonut että teet selvityksen netissä, MUTTA SILTI tulet tänne.. ja nyt se on minun vikani kun rouva sanoi noin :))))
Ei voi ymmärtää, vaan kait se on nykypäivänä väärin työkkärin mielestä jos haen töitä hulluna ja yritän saada työpaikan kun ei nuppikaan kestä tätä kotona oloa...saati sitte ne toiset ketkä omasta halusta makaavat liiton rahoilla kotona, nii kyl heil rahat juoksee ilman mutkia ja kiemuroita :(
Toivon vain niin tuhannesti että saisin työpaikan toiselta paikkakunnalta, kun en halua edes tän paikkakunnan työkkärissä enää asioida kun kusettavat tollai. Pistin kyl selvityksen menemään että miten voi virkailija sanoa yhtä ja perään pistetään katkasu työnhausta!
työnhaku päättyi kun en mennyt uusimaan päivänä josta en tiennyt
11
659
Vastaukset
- Tsemppiä sulle
Tsemppiä! Toivottavasti selvityksesi selvittää asian. Luulenpa, että tämä työkkärin muuttuminen yhä enemmän nettiin, aiheuttaa jatkuvasti ongelmia siinä, että milloin pitää käydä itse toimistolla ja milloin riittää netti-ilmoitus.
Itse yritin laittaa sähköisesti ilmoitusta omasta tilanteesta, mutta ei sielä löytynyt sopivaa tapaa edes ilmoittaa sitä juttua. Laitoin nyt sitten sähköpostin, toivottavasti se riittää minun asiassani.
itselläkin tämä toimettomana olo alkaa käydä tukalaksi. En ymmärrä niitä, jotka eivät työtä halua. Paitsi tietenkin, jos ovat vajaakuntoisia tai sitten eläkeikä on jo ihan lähellä.- Lassiter2
itselläkin tämä toimettomana olo alkaa käydä tukalaksi. En ymmärrä niitä, jotka eivät työtä halua.
Tukalaksi ja masentuneeksi tulee noissa älyttömissä työllistämistoimissa.
Viihdyn hyvin kotona käy välil jossain. Ei sitä muitten tarvii ymmärtääkkään varsinkaan jos tuli persees on.
- 13
No se nyt vaan on niin, että työkkärissä neuvovat väärin tai ainakin tulkinnanvaraisesti.
Nykyisenä nettiaikana on kuitenkin helppoa katsoa omat uusimispäivänsä.
(itse katson aina heti sen jälkeen, kun olen kävellyt työkkäristä kotiin)
Aloittajan tapauksessa täti oli puhunut selvityksestä.
Aloittajan olisi pitänyt katsoa milloin työnhaku uusitaan ja miten. - lknfvklndalfnv
Työnhaun uusiminen on ihan oma juttunsa. Mulla on sellainen käsitys, että sitä ei koskaan voi hoitaa etänä, vaan asiakas halutaan aina näytille. Tarkoituksena varmaan kontrolloida sitä, ettei kukaan asustele jossain Pattayalla työttömyyskorvauksella vuodesta toiseen tai ole vaikka töissä ulkomailla ja nosta silti tukea Suomesta. Rahaa se on pienikin raha, jos sen eteen ei tarttisi muuta vaivaa nähdä kuin täyttää netti-ilmoitus kerran kuussa.
- jepjep
"Nykyisenä nettiaikana on kuitenkin helppoa katsoa omat uusimispäivänsä.
(itse katson aina heti sen jälkeen, kun olen kävellyt työkkäristä kotiin)"
Tuohon täytyy nyt kyllä kommentoida etten edes tiennyt että ne päivät lukevat jossain netissä.. kai olisin kattonut hemmetti sieltä jos olisin tiennyt :) en kai niin tyhmä ole että en sieltä tarkistaisi jos sen tietäisin.. olen vain tehnyt selvityksen nettisivujen kautta ja koulutushaun tehnyt, muusta en tiedä :))
ehkä tämä selvittää sen että pitää olla melko pro-työtön että kaikki natsaa :)))- virkailija valehteli
Viimeksi kun kävin työkkärissä ja ihmettelin, että m,iksi täällä pitää kulkea jatkuvasti. (Joskus kolmen kuukauden, joskus puolen vuoden välein) Minulle virkailija suullisesti sanoi, että voit asioida infossa tai soittaa Työlinjalle. Kun katsoin netistä niin oli laittanut sulkuihin että henkilökohtaisesti! Eikä ole ensimmäinen kerta kun mulle suoraan valehdellaan siinä talossa päin naamaa 8(((((((
Tästä lähin tarkistan tietoni netistä käyntini jälkeen.
- helsingissä ei toimi
ei sinne kannata mitään nettijuttuja , itse paikalle vaan, oli matka mikä tahansa.
- Don quihotte
Kyllä niin komppaan näitä kirjoituksia! Olen 29-vuotias mies ja jäin helmikuussa työttömäksi ensimmäistä kertaa elämässäni. Olen tehnyt roppa kaupalla hommia koko ikäni ja käynyt kouluja samalla,maksanut veroni ja ollut kaikinpuolin mallikansalainen. Nyt kun oma terveyteni petti ja jouduin jäämään pois työstäni, tuntuu kuin koko ******yhteiskunta olisi mua vastaan. Mistään ei ole tullut pesetan pesetaa kohta kahteen kuukauteen ja tänään sain tietää, että työkkäri ei maksa mitään koska olen käynyt monimuoto-ilta AMK:ta ja sen takia minut tulkitaan Jumalauta PÄÄTOIMISEKSI opiskelijaksi.. EI OLE TODELLISTA. Siis kannustetaan opiskelemaan vielä vanhempana ja jos teet senkin vielä töittesi päälle niin tässä kiitos. EN todella jaksa!
- Don quihotte
Ja haluan todella vielä ilmoittaa täälläkin että eniten ottaa pannuun ton äskeisen lisäksi
noi "Ninnipikalaina"´, ja "Vippaatonni"- mainokset..aivan kun tilauksesta kun ihmiset yrittää sinnitellä päivästä toiseen jos nyt on sattunut saamaan jostain euron tai kaksi.
Vois järkkärit tehdä jotain noille bannereille, syvenee vaan monen muutenkin kurja arki! - 6+6
Jätitkö opiskelusta selvityksen. Jos olet opiskellut työn ohella yli 10kk ja opinnot ovat edenneet ihan normaalisti, olet sivutoiminen opiskelija.
Lain mukaan riittää näytöksi opiskelujen sivutoimisuudesta jos käyt kokopäivätöissä vähintään tuon 10kk ja opiskelet samaan aikaan ja opinnot etenee normaalisti, saat työttömyyskorvausta. - työkkärin käyttäjä
Jos lopetat opiskelusi, pääset työttömyysturvan piiriin. Et saa karenssia, koska olet yli 25-vuotias ja ymmärtääkseni sinulla on jokin ammatillinen tutkinto? En ole varma pitääkö molempien kriteerien täyttyä vai vain toisen. Itselläni oli samantapainen tilanne, ja työkkäri tutki ovatko opiskeluni päätoimisia. Soitin työlinjalle ja kysyin saanko karenssin jos lopetan opiskeluni jos ne todetaan päätoimisiksi. Kerroin suoraan, että syy on se etten elä pyhällä hengellä ja tarvitsen työttömyysturvan. En kuulemma saa karenssia, koska minulla on ammatillinen tutkinto ja olen yli 25-vuotias.
Nykyäänhän yli 25-vuotiaan on mahdollista opiskella päätoimisesti työttömyysturvalla. Työkkärin pitää vain todeta opiskelun tarve, opiskelun aloittamisen suunnitelmat pitää sisällyttää "työllistymissuunnitelmaan" ja tukea opiskeluun on haettava ENNEN opiskelujen alkua.
Jos siis kikkailu ei sinulle ole mikään ongelma, niin lopeta opiskelu ja jos se koulusi puolesta sopii, jatka opintojasi sen jälkeen kun olet ilmoittautunut työttömäksi, perustellut työkkärille opiskelusi tarpeen ja hakenut työttömyysturvaa opiskelusi tueksi. Kannattaa tosin vielä varmistaa vaikka työlinjalta voitko jatkaa opiskelujasi kerran ne lopetettuasi. Työlinjalla voi asioida myös nimettömästi, joten et jää kikkailusta kiinni, sikäli kun sillä mitään merkitystä on.
Itselläni on myös paljon turhautumisia ja negatiivisia kokemuksia työkkäristä ja niiden pikkuprintistä, asioiden tulkitsemisesta ja vastuun väistämisestä. Olenkin sitä mieltä, että pienen ihmisen pitää, oman moraalin puitteissa toki, röyhkeästi manipuloida systeemiä ja kikkailla pykälillä niin että itse hyötyy siitä parhaiten. Kirjoitettua lakia toki noidattaen, porsaanreikiä etsien.
Työlinjalle kannattaa soittaa useamman kerran ja kysyä eri virkailijoilta samaa asiaa. Itse olen huomannut että oman paikkakuntani ainoa virkailija on jonkin sortin amatööri ja aina soitankin kysymysten esiin tullessa työlinjalle, koska omalta virkailijalta saan lähestulkoon aina väärää tai puutteellista tietoa. Eikä hän kanna vastuuta sanomisistaan, vaan minä saan kokea seuraukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462