kesämökki haaveissa

humppila

Osaako kukaan kertoa millaista korkoa pankit pitävät kesämökkilainassa? Entä paljonko tarvitaan takuita tai kiinnityksiä?

3

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm...

Kesämökki toimii tyypillisesti vakuutena noin 50% osuudella koska niitten hinnat paljon suhdanneherkkiä. Mutta kaikkihan on pankki ja hankintakohdekohtaista.

• v.1979 ost.

Kyllä kesäasuntoon hyvällä paikalla on hyvä sijoitus.Nousseet paljon enemmän kuin asunto-osakkeet ja omakotitalot.Mene pankkiin keskustelemaan.Nyt on halvat korot.Meillä aikanaan vaihdettiin asunto-osake päikseen kesäasuntoon.Eli hinta oli sama.Nyt sama asunto-osake maksaa 175.000e Tampereella ja kesäasunto 250.000e / 20km päässä keskustorilta. Eli asustamme siellä kesät ja kulku on halpaa .Lapset saivat olla kesät ns.maalla katuasumisen sijaan,kun ei ollut isovanhempiakaan.Sijoitus on hyvä kesäpaikka kun vapaa-aikakin on lisääntynyt.

• Mikkis4_3

En halua morkata kysymystäsi mitenkään, mutta on typerää kysellä täällä vakuuksista, kiinnityksistä yms. Kyse on niin monen asian summasta. Lainan määrästä, pankin poliitikasta, henkilökemiasta ja sinun raha-asiosta! Jos olet ollut pankille vuosia hyvä asiakas, neuvotteluasemat on hyvät. Itse olen lähes vuosittain veivannut velkojen kanssa enkä ole enää neljään vuoteen maksanut mitään käsittelykuluja, nostokuluja tms. Kyse on vain neuvottelusta ja neuvottelusta. Toki jos olet pankille ollut ns. huono asiakas, tietysti vakuudet on eri luokassa yms. Pankit ovat liikelaitoksia, ei heidän ohjeet ole lakeja, kaikesta voi neuvotella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe