Minua pelottaa

nainen kysyy

Tuleeko mätkyjä, jos maksaa 20% veroa työmarkkinatuesta?

Edellisenä vuotena jouduin maksamaan, kun sain liiton päivärahaa ja maksoin saman 20%. ;(

6

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitäisi riittää

Työmarkkinatuesta tuo 20% pitäisi olla ihan riittävä. Itse saan joka vuosi vajaa 100 euroa takaisin työmarkkinatuen verotuksesta.

• ap.

Entä, jos on lapsikorotus? ;(

• Epeli

Mä laitoin 20,5% varmuuden vuoksi. Sosku ottaa veronpalautukset huomioon!

• ei kannata

Minulla ja vaimolla oli juuri tuo 20% (molemmat olemme työttömiä) ja palautuksia tuli 300€ 300€ jotka sossu sitten vei. Nyt veroprosentti on sitten 15%.

Parempi joka kuukausi saada 30€ ylimääräistä ja vuoden lopussa sitten maksa mätkyjä 50€ kuin sitten menettää 600€ sossulle.

• kamreeri kananen

Se riippuu monesta seikasta riittääkö 20% vai onko se jopa liikaa. Mm. missä kunnassa asut, kuulutko kirkkoon jne.

Syötä vuoden 2012 veroprosenttilaskuriin tietosi, työttömyyskorvaukset syötetään kohtaan etuudet (laskurin sivulla 2), syötä ekaan sarakkeeseen koko vuoden työttömyyskorvauksen määrä, toiseen 0, ja kolmanteen 0, niin saat sen perusprosentin tietoosi, minkä mukaan vero menee.

itse testasin, peruspäiväraha (syötin vuoden tuloksi 8091, jonka sain kertomalla 31,36e*21,5*12). Tuossa 21,5 on keskimääräinen päivärahapäivien lukumäärä kuukaudessa. Kuulun ev.lut, kunta Turku niin 16,5% olisi riittävä ennakonpidätysprosentti näillä tiedoilla, jos mitään muita tuloja ei olisi koko vuonna kuin peruspäiväraha/työmarkkinatuki.

Vaihe 3: Laskennan tulosAnsiotulot ja ennakonpidätykset

Etuudet
      Koko vuoden bruttotulo 8091,00
      Saatu bruttotulo vuoden alusta 0,00
      Ennakonpidätys 0,00

Ansiotuloista tehtävät vähennykset

Vain kunnallisverotuksessa tehtävät vähennykset
      Perusvähennys kunnallisverotuksessa 1801,80
      Verojen laskennassa käytetyt tuloveroprosentit

Verotuskunta TURKU
      Kunnan tuloveroprosentti 18,75
      Seurakunnan tuloveroprosentti 1,00
      Sairaanhoitomaksuprosentti 1,22
      Sairaanhoitomaksun korotusprosentti 0,17
      Laskelma veroprosentista

Koko vuoden verot ja maksut yhteensä 1329,53
      Loppuvuoden verontarve yhteensä 1329,53
      Tulevat tulot yhteensä 8091,00
      Laskelma veroprosentista

Perusprosentti 16,5
      Lisäprosentti 28,0

• kamreeri kananen

Tuosta jos itse vielä laskee paljonko tulee mätkyä/palautusta antamillani tiedoilla 20%:n ennakonpidätysprosentilla, niin
        20%*8091=1681,20 (maksetut ennakonpidätykset vuodessa)
        Koko vuoden verot ja maksut yhteensä 1329,53 (ks. edellinen viesti, eli määrä, joka em. verovelvollisen pitää maksaa em. tuloilla)

288,67e tulee veronpalautusta.

Täsmälleen tarkka veroprosentti olisi 16,43%, mutta se pyöristetään lähimpään ylempään puoleen prosenttiin eli 16,5%, jolla tulisi palautusta 5,46e, mutta sitä ei ilmeisesti suoraan makseta takaisin vaan siirretään henkilökohtaiselle verotilille odottamaan parempia aikoja (eli kunnes 20e on koossa). Korkoakin palautukselle maksetaan kai 0,5%.

http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Verojen_palauttaminen

http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Verojen_palauttaminen/Palautusten_maksaminen_verotililta(10682)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe