Tunnemme pari pariskuntaa joissa mies pelkää vaimoaan. Sattumoisin nämä miehet ovat joka välissä hätää huutaen soittelemassa miehelleni hakiessaan tukea ja turvaa kun ei niillä ole muitakaan kavereita. Niitten vaimot on todella pahasuisia ja mustasukkaisia eivätkä anna miestensä mennä minnekään ilman heidän lupaansa, eivät edes saa puhua puhelimessa ilman, että vaimo suuttuu jos sattuu paikalle silloin kun mies soittaa etenkin miehelleni. Ja jos mies sattuu oleen kylässä niin piankos vaimo jo soittelee perään ja käskee kotia ja silloin mies pinkaisee siltä istumalta vaimon käskystä kotia. Mies ei saa tehdä mitään ilman lupia. Oletteko ennen törmänneet vastaavanlaisiin avo/aviopareihin? Meillä sattuu oleen tällaisia pariskuntia ystäväpiirissämme ja vieläpä kaksi pariskuntaa.
Tyranni vaimot
23
1975
Vastaukset
- En ole
eikä tuollaisia "miehiä" kutsuta miehiksi kuin Suomessa.
- 8+18
Noh noh, eikös tämä ole nyt sitä "tasa-arvoa"?
- puolet pariskunnista
Yllättävän paljonhan tuollaisia tossun alla eläviä miehiä on. Voisi sanoa että ainakin puolet aviopareista elää juuri noin, mies ei uskalla ilman vaimon lupaa tehdä mitään!Tunnen useitakin mainitunlaisia pareja.
- Tyrannimiehet
puolet pariskunnista kirjoitti:
Yllättävän paljonhan tuollaisia tossun alla eläviä miehiä on. Voisi sanoa että ainakin puolet aviopareista elää juuri noin, mies ei uskalla ilman vaimon lupaa tehdä mitään!Tunnen useitakin mainitunlaisia pareja.
Varmasti löytyy tuollaisia miehiä. Mutta on myös samassa tilanteessa olevia naisia. Aviomies suuttuu, jos vaimo ei soita säännöllisesti ja ilmoita missä on, mutta mies voi mennä miten haluaa.
- 787964356789
Tyrannimiehet kirjoitti:
Varmasti löytyy tuollaisia miehiä. Mutta on myös samassa tilanteessa olevia naisia. Aviomies suuttuu, jos vaimo ei soita säännöllisesti ja ilmoita missä on, mutta mies voi mennä miten haluaa.
Niinhän sen pitääkin olla! Nainen on miehensä omaisuutta.
- Jepulis!
787964356789 kirjoitti:
Niinhän sen pitääkin olla! Nainen on miehensä omaisuutta.
Ja alaikäinen pojuparka on vielä vanhempiensa omaisuutta.
- Anonyymi
puolet pariskunnista kirjoitti:
Minulle tuo oli outoa ja uutta, kunnes paljastui, että yksi tuttavaperheemme on juuri tuollainen. Rouva vahtii miehen jokaisen askeleen. Hän on lyönytkin miestä. Nainen tutkii miehen taskut ja lompakot. Vaatteet syynätään tarkoin ennen pesukoneeseen laittoa. Kellonaika katsotaan minuutilleen, milloin lähti ja milloin tuli. Rouva vetoaa siihen, että ovat naimisissa. Minäkin olen yrittänyt ky syä, miten hän jaksaa ja puhua toiseen luottamisesta. Mikään ei auta. Minä säälin sitä miestä.
- bimbumbum
normaaliahan toi on..miksi sitä suhteessa ollaan jos toiselle ei kerro missä mennään ymt..
- Noita näkee
Erään miesystäväni vaimo soittelee miehelle kokoajan varmistuspuheluja missä hän on ja mitä tekee. Mies ei saa edes kahvilla kunnolla käydä minun ja vaimoni tykönä kun tarvisi aina mennä kotiin. Hän ei pääse viikonloppuisin ikinä edes parille kaljalle ja menisi kotiin vaikka ennen klo 24.
Joskus kerran kolmessa kuussa hän pääsee kaljalle ja silloinkin puheluja tulee kokoajan. Sitten hänen onkin mentävä pistämään ekaluokkalaista lasta nukkumaan tai jotain vastaavaa.
Toisen avopariskunnan asioista päättää aina nainen. Mies joutuu kinuamaan rahaa vaimolta vaikka molemmat käyvät töissä. Nainen kyttää kokoajan kuinka monta olutta mies nyt on juonut ja kritisoi syyttä milloin mistäkin mukamas käytöksestä. Muutenkin nainen vahtii miestä kuin pikkulasta ja muistuttelee puhelimista ja ihan kaikesta.
Omasta mielestään mies on heidän parisuhteensä vaikka todellisuudessä hän ei itse saa päättää juurikaan yhtään mistään mitää.- Noita näkee
Niin ja mitä pahaa siinä on että äijät nyt muutaman kuukauden välein juo muutaman oluen varsinkaan jonkun miehen talossa? Kysymyksessä ei kuitenkaan ole mitkään änkyräkänni bileet. Onko sekin jotenkin kamalaa käydä muka baarissa parilla oluella jos vaimo ei ole mukana.
Oma vaimolleni käy ihan hyvin että lähden joskus johonkin kunhan vain kerron siitä vaikka etukäteen vähän. Ei tule sitten yllätyksenä. Kyllä naimisissa oleva mies nyt itsestään osaa huolta pitää ja kyllä toiseen pitää luottaa. Oma vaimokin saa mennä kaveriensa kanssa jos haluaa. Kyllä yhdessäkin voi mennä jos molemmat jos haluaa, mutta jos toinen ei halua niin voi toinen mennä yksinkin.
- Minnan naapuri
Jotkut vaan sattuu naimaan Minnan puolisokseen.
- Läheltä seurannut
Kuulostaa Tiialta.
- Alistettu minäkin
Minä olen tuollaisessa liitossa, ja lankomies samoin. Minä saatan vielä päästä valvomattomana toisinaan uloskin, mahdollisesti jopa ilman sättimistä etu- taikka jälkikäteen. Lankomies sai haukut, kun oli pakko osallistua työn vuoksi koulutusristeilylle.
- lifemocker
mikä saa teidät olemaan tuollaisen naisen kanssa?
on niitä normaalejakin naisia olemassa!
- Kontrolloija
se on vallankäyttöä, ja siihen ei voi oikein muut puuttua vaan tän vallankäytön kohteen pitäisi itse olla tottelematta..
Miehet teke sen virheen että pelkäävät vaimon haukkuja..selittelevät vapaaehtoisesti menemisiään ja tottelevat .
toisaalta eivät ota sitä tarpeeksi vakavasti.
Nää miehet jotka tottelevat vaimojaan, on omasta ansiostaan tilanteessa.
Harrastavat "nopeita korjauksia" eli tottelevt vaimoaan että saavat vaimon "hiljaiseksi" sillä..että eivät anna aihetta suuttua..
pian vaimo suuttuu joka asiasta, koska huomaa hallitsevansa.
Kun hallitsee, niin suuttuu kun hallinta meinaa mennä.
eli kun miehelle tulee menoja..
Pitäisi vaan mennä ja olla kyselemättä, jos vaimo saa hepulin se on hänen ongelma.
Huutava ja nalkuttava ihminen (olipa mies tai nainen) pitäisi jättää yksin, niin oppisi että ihmiset ei todella siedä mitään huutoa.
Toisaalta tää nalkuttaja on tuhma kun nalkuttaa, mutta yhtälailla se puoliso vahvistaa kokoajan käytöstä tottelemalla, niin että se pääsee pahaksi.
Ei mee kauaa kun aletaan puhua lyömisestä yms koska nalkuttaja koventaa sitä mukaa otteita kun kontrolli menee. - mek
Miksi mies on päästänyt vaimonsa niskanpäälle eikä pidä omaa tahtoaan vaan tekee niinkuin vaimonsa sanoo ja sehän on miehen oma vikä kun salllii tuollaisen määräilyn.
- lifemocker
niinpä! se vain pahenee kokoajan jos toiselle luovuttaa kontrollin
- Anonyymi
lifemocker kirjoitti:
niinpä! se vain pahenee kokoajan jos toiselle luovuttaa kontrollin
Puolin ja toisin paitsi jos toinen on empaattinen omaa terveen itaetunnon niin että pyrkii näkemään myös toisen tarpeet, kaikki EIVÄT OLE tyranneja eivätkä hyväksikäyttäjiä.
- Anonyymi
Yhden tiedän samanmoisen suvussani, ovat olleet yhdessä nuoresta lähtien, ikää nyt päälle 60v ja edelleen yhdessä. Mummuni aikoinaan sanoi, että jos sillä miehellä ei olisi noin jämptiä naista niin se mies olisi täysi spurku, nsinen kuulemma pitää hänet ruodussa. Mies on myös ollut koti-isä aikoinaan vaimon käydessä töissä.
Itse odotan mieheltä vastavuoroisuuttaa ja vastuun ottamista perheessä, mutta tilaa täytyy olla molemmilla. Kumpukaan kun ei omista toista ja toisalta toista ei voi pakottaa vastuun ottamiseen.
On myös miehiä jotka vaimon pyynnöstä ja keskusteluista huolimatta menevät milloin tahtovat ja minne tahtovat vaimolle ilmoittamtta (minun mies on tällainen) eivätkä tykkää jos soittelee perään, joten en soita.
Itse kerron miehelle jos mies sattuu olemaan kotona (harvoin on) mihin olen menossa ja jos olen menossa lapsille kerron myös että jos isä sattuu tuleman kotiin minun poissaollessani, hän voi kysyä lapsilta missä olen.
Meillä se menee niin että kun tulen iltavuorosta, miestä ei näy ja kun kysyn lapsilta että onko isä käynyt niin kaikki on vähän että öö taisi se pyörähtää eikä kukaan tiedä missä on ja milloin tulee. Lapset 13- 20v.useampi lapsi. Mies tulee kotiin sitten kun tulee eikä tykkää jos kusyn missä kävi vaan vaivaantuu tai hermostuu joten jarkitsen tarkkaan kysynkö vai en, riippuu tilanteesta mutta vältän kysymästä.
Aloitukseen epäilen että aloittajan mainitsemat naiset eivät jostain syystä luota miehiinsä, en tietenkään voi tietää mikä luottamuksen on vienyt. Hankala sanoa mutta jokin on särkynyt ja naisilla on hätä, sen tunnen. - Anonyymi
Aloittsjalta kysyn, oletko onnellinen parisuhteessasi ti olitko onnellinen? Mikä suhteessasi saa sinut onnelliseksi, mikä surulliseksi?
Minkä pitäisi olla toisin jotta olisit onnellinen jos siis koet surua, murhetta tai katkeruutta.
Katkeruuskin on tunne siinä miasä muutkin tunteet. Itse tunnen sitä ajoittain, mutta onneksi se ei ole jäänyt asumaan ainakaan vielä. Jokainen ihminen on joskus ollut myös katkera,se ei ole kirosana vaan ihmisyyternnkuulyva inhimillinen tunne. - Anonyymi
Olipa vanha aloitus, aloittaja tuskin on enää näillä saiyrilla vastaamassa. Kukas näitä nostelee ja miksi? Rikkinäisyyskin on inhimillistä.
- Anonyymi
Tiedän yhden pariskunnan jossa mies meni työporukan kanssa Lappiin vuosittain.Vaimo soittamaan tunnin välein tenttaamassa asioista mutta lopetti sittemmin puhelut kun kuuli miesporukan naureskelevan taustalla.Ymmärsi vaimo sitten ettei ne toistenkaan vaimot soittele yhtenään tenttaamassa.
- Anonyymi
Nämä tenttaajat ovat ehkä tulleet petetyiksi aijemmissa liitoissaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama937670Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1246390Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1644501Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353091Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta912656Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh442012- 1401668
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971564Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo48886Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21822