Facebookkiin

facebookokoko

Haluan tilin Facebookkiin, koska tunnen olevani ulkopuolinen kun käytännössä kaikki muut ovat siellä. Täällä monesti parjataan Facebookkia, mutta totuus on että se on todella hyvä tapa tutustua uusiin ihmisiin ja pitää yhteyttä heihin. Minulla oli vielä pari vuotta sitten tili ja kavereitakin jonkin verran, mutta sain päähäni että yksityisyyteni on uhattuna ja poistin tilin. Tämä on yksi tyhmimpiä tekojani, sillä jos minulla olisi ollut tili, olisin voinut hyvin tekosyin lisätä paljon erilaisia ihmisiä kavereikseni ja päästä mukaan moneen porukkaan.

Ongelmana on se ttä jos nyt teen tilin, minulla ei olisi kovin paljon kavereita. Haluaisin että olisi ainakin 40 kaveria heti alkuun, mitä enemmän niin sitä parempi. Varmaan moni täälläkin on huomannut ettei kukaan halua olla yksinäisen kaveri. Vaikka suuri kaverimäärä olisikin vain kulissi, niin se auttaa saamaan uusia ihmissuhteita.

Tuntuu vain tosi vaikealta kutsua puolituttuja kaveriksi, kun tuntuu etteivät ne haluaisi hyväksyä kutsuani. Todennäköisesti moni kuitenkin hyväksyisi, koska on kuitenkin vähän ilkeää olla hyväksymättä. Ja olisinhan kuitenkin yksi nimi lisää heidän monisataiseen kaverilistaansa.

Ideoin vielä sellaista yksinäisten listaa, johon voisi ilmoittautua ja nämä henkilöt saisi sitten lisätä kavereikseen ja kaikilla olisi parempi mieli. Luulen että monikin haluaisi Facebookiin, mutta kynnys on liian suuri kun kavereita on niin vähän ja kaikki näkisivät sen. Lista olisi kuitenkin vähän ongelmallinen, koska siellä pitäisi olla oikeilla nimillä. Tästä kuitenkin samalla saataisiin yksinäisille kasvollisia nettituttavuuksia.

Pointti on että Facebook on yksinäiselle helpoin tapa lähestyä ihmisiä ja olla helposti lähestyttävissä. Uskon että siitä on kaikille yksinäisille pelkkää hyötyä.

16

324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cxzzxzxczxc

miten v.itussa sä lähestyt ketään facessa? lähettelet randomelle kaverikutsuja ja jauhat paskaa läppää?

• mutta toisaalta

Toisaalta Facebook voi olla myös masentava paikka, jos huomaakin että kaverikutsuja itselle ei tulekaan, tai jos jotkut tutut torjuu tai jättää kaverikutsun huomiotta.

Toinen masentava juttu voi olla se, että omat päivitykset eivät kerääkään kommentteja ja tykkäyksiä.

Lisäksi muilla on siellä satoja tai tuhansiakin kavereita, niin että tulee mietittyä oman kaverilistan piilottamista, kun siinä listalla on niin vähän ketään muihin verrattuna.

Facebookissa huomaa liian helposti oman sosiaalisen epäsuosionsa näistä seikoista, ja se voi olla epämiellyttävää vähemmän suositulle henkilölle.

• facebookokoko

Voi olla että kaverikutsuja ei ainakaan alkuun paljoa tule, mutta silloin pitää olla aloitteellinen ja laittaa kutsut itse henkilöille joita tapaa. Moni lisää mielellään sinut kaverikseen ja tosi harva kieltäytyy vaikka ei sinusta pitäisikään. Voihan kutsun saaja olla joku toinen sellainen, joka ei juuri kutsuja saa ja tällöin hän ainakin ilahtuu.

Päivityksiä en ehtinyt ajatella ollenkaan. Itselleni ei varmaan tapahdu paljoa päivityksen arvoisia asioita, mutta jos tapahtuisi niin kyllähän se tuntuisi pahalta jos kukaan ei reagoisi.

Keskimääräinen kaverimäärä on varmaan jotain 150. Moni on ehtinyt olla facebookissa jo vuosia ja kaverit ovat kertyneet sinä aikana. Kaverilistan piilottaminen ei ole hyvä idea, koska se jos mikä kertoo kaikille että a) sinulla ei ole kavereita ja b) et halua kenenkään tietävän sitä. Itse olisin tyytyväinen muutamaan kymmeneen kaveriin.

Tuo oma epäsuosio on tietysti se hankalin este millekään sosiaaliselle kanssakäymiselle, mutta sen yli ei pääse jos ei yritä. Yksinäisyydestä on tosi vaikea päästä eroon ilman apua.

• hjsfj

Surullista luettavaa. Onko sinulla ollenkaan itsekunnioitusta?

Facebook on kuin jättimäinen persereikä, joka imee kaiken sisäänsä eikä koskaan päästä pois.

Jos reilu kymmenen vuotta sitten olisit jollekulle mennyt sanomaan, että reilun kymmenen vuoden päästä maailma on sellainen paikka, joss sinun täytyy antaa yksityisyytesi ilmaiseksi yhden yksityisen yrityksen omaisuudeksi, sinut olisi teljetty pakkopaidassa pehmustettuun huoneeseen siihen asti kunnes olisit luopunut psykoottisista tulevaisuuden visioistasi.

Nykyään me kuitenkin elämme tuota psykoottista visiota.

Kysymys kuuluu: Miksi facebookkaaminen, joka olisi reilu kymmenen vuotta sitten nähty täytenä hulluutena, on nykyään täysin normaalia? Miten ihmiskunta on päässyt lipsahtamaan tähän tilanteeseen?

• Facebook on turha

Facebook on turha. Ennenkään ei mitään facebookkeja yms. tarvittu. Nykyään ihmiset vaan ovat itsekseen ja kommunikoivat näiden laitteiden kautta. Ennen ei ollut puhelintakaan, ja silti sosiaalinen elämä oli paljon vilkkaampaa. Ihmisiä tavattiin henkilökohtaisesti, ja kyläänkin saatettiin mennä milloin vaan kutsumattakin. Nykyään sellainen on jäänyt.

• fbdiiibadaabaa

Kyllähän facebookia voi käyttää oman verkoston ylläpitoon ja ajan kanssa se kyllä kertoo totuuden.

1. Kuka on pitkältä aikaa yleensänkin kiinnostunut sinusta.
      Itse olen saanut kavereita yli 30v takaa, ja jolu enempi puolituttu on heittänyt pihalle omista ryhmistään.

2. Kyllähän sitä noita puolituttuja voi ottaa sinne, mutta ei suuresti ketää tuttua.

SE lämmittää tosiian jos joku kaikainen ottaa yhteyttä

Mut oikeesti, ei FB ratko mitää yksinäisyyttä. Ei sinne voi mennä heitää kaikkee mitä tekee..... pitää olla rajaa.

• tittidiidaa

"facebookia voi käyttää oman verkoston ylläpitoon"

Juuri näin. Sitä voi käyttää verkoston YLLÄPITOON, ei sen hankkimiseen. Jos ei ole verkostoa, facebook ei paljoa anna.

• mielenmusta aukko

Orwellin-84, leffa V-niinkuin verikosto, tätähän se alkaa olla. Mitä todella tapahtuu
      muissa maissa, jotka määrittelevät pienempien maiden kansalaisten kohtalot?
      Pitää oppia näkemään metsä puilta. Elääkö Matrix - maailmassa vai nykäistäkkö piuha
      irti, kaikkine vieroitusoireineenkin.

• SairasihmienST

Facebook on sosiaaliseja ihmisiä varten. Turha sinne yksinäisten ja kaverettomien on mennä.

• joku vaan

Aika turha on koko naamakirja .
      Olen nyt ollut jonkun aikaa ja jotain facebook-kavereiata on tullut
      Turhanpäiväisiä jorinoita enimmäkseen kirjoitellaaan ja niitä sitten pitäisi peukuttaa tai kommentoida. Ei ne miltään kavereilta tunnu
      kun netin kautta vain on yhteydessä...

• Hellutirei

Facebookissa melkein 200 'ystävää', muttei ketään kenen kanssa käydä kahvilla tai nähdä muuten arkielämässä. Näet sieltä tuttujen bile- ja perhekuvat, muttei se kyllä yksinäisyyttä poista niin pätkääkään. Jos päivität jotain kantaaottavaa tai järkevää,niin yhtäkään tykkäystä tai kommenttia ei varmana tule, kun laitat ostit ihanan uuden paidan tai eilen oli siis niin sikakovat bileet ihkudaa, niin parikymmentä tykkäystä on taattu. Täysturhake.

• SairasihminenST

Siis joo facebook on niin turha ettei mitään rajaa. Kun mä siellä erehdyin olemaan, niin en juuri koskaan saanut tykkäyksiä päivityksiini, niinpä lopetin päivitysten kirjottelun ja sitä kautta poistin facebooktilini kokonaan.

• pimeää puolillaan

Jos oma elämä on jo lipsahtanut syrjässäoloksi, ei juuri ole kavereita, kovin
      paljoa toisten kanssa tekemisissä oloa, ei taida naamakirja paljoa auttaa.
      Ei ole sielä istunnoissa nököttämisen jälkeen yhtään sen enempää elämässä
      livenä kaveripiiriä kuin aiemminkaan. Meijän hapannaamojen pitäis perustaa
      joku vastarintaliike näille vouhotuksille.

• SairasihminenST

Tehdäänkö kaikki yksinäiset suikidee yhdessä?

• Ei kannata itseään vahingoittaa, ei sillä tavalla saa kavereita. Paljon kivempaa olisi käydä pyöräilemässä.

• SairasihminenST

Hurmaava joukkoitse_murha? =?) En jaksa päivästä päivään samaa elämää. Istua koneella kokoajan... Ei kertakaikkiaan edes jaksaisi muuta. VÄSYNYT!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe