Olen töissä käyvä nainen. Eräässä kuussa oli laskujen jälkeen vain vähän rahaa ja sairastuin. Tarvitsin pikaisesti useita lääkekuureja.Otin pikavipin jonka maksoin ajallaan seuraavassa tilissä takaisin. Muuten olen ottanut 4 kertaa pikavipin (n.100é) ja maksanut aina ajallaan ne takaisin.
Sitten kodinkoneeni hajosi ja tarvitsin isomman lainan. Menin pankkiin kyselemään n.1000é lainaa, jotta saisin muutaman kodinkoneen uusittua ja auton korjautettua. Tuli täys tyrmäys: et saa ilman takaajia, koska olet sortunut pikavippeihin. Jäin suu auki: yhtään myöhästynytä maksua ei ole ollut ja tällä hetkellä ei ollut yhtään avointa pikavippiä. Silti en saa lainaa, koska pikavipit katsotaan luottotietoja alentaviksi.
Kyselin pankilta että milloin olen taas "luottokelpoinen". Eivät osanneet sanoa kuukausi määrää, vaan sitä katsotaan tilannekohtaisesti. Kyselin mikä mättää, koska kaikki on ajallaan maksettu. Ne ovat vaan ovat huonontavia tekijöitä tiedoissasi, vastattiin. Kysyin vielä miksei asiasta mainita missään, koska varmasti usea ihminen jättäisi pikavipit ottamatta, jos tietäsi tämän. Eivät osanneet vastata. Monikohan pilaa tulevaisuutensa tällä tietämättömyydellä?
Kysykää omasta pankistanne tätä asiaa, näin minulle vastattiin OP-Pohjolasta. Onneksi sain vakuudettoman luoton tähän hätään eräästä yksityisestä lainafirmasta.
Pikavipit pilaavat luottotietosi
3
201
Vastaukset
- Näin on !
Tuossa yksi hyvä syy lisää kieltää koko touhu. Tuovat mukanaan niin paljon epämiellyttäviä ja arvaamattomia yllätyksiä . Itse maksoin VIIMEISEN pikavipin pois eilen, viiden vuoden kierteen jälkeen. Seuraavaksi vaihdan varmuuden vuoksi pankkia jotta pääsen edes vähän eroon rasitteesta. Se on varmaan että yhtäkään vippiä ei enää tule ! Syön mieluummin vaikka kaurapuuroa ja juon vettä sen kaksi päivää jos on tarve
- 10+12
Eihän tämä kerro mistään muusta kuin pankin asenteesta. Koko kieltäminen on pankkien juttu. Saavat taas sitten kiltit pikku porsaat takaisin pankkien tiskeille.
- 18+11
Tämä asia pitäisi saada VÄLITTÖMÄSTI kansanedustajien tietoon. Toi on jo todella huolestuttavaa. Vipit pois markkinoilta ja välittömästi!!! Muutenkin vippifirmojen toiminta on todella vastuutonta, koska heidän jokainen asiakas on rahaton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462