Olen katsellut veneeseen kevyttä invertteriaggregaattia. Käyttö olisi satunnaista, jos tarvii akkuja ladata tai saada valovirtaa.
Teholuokassa 1000W varmin tapaus lienee Hondan eu10. On vain melkoisen hinnakas, ei taida alle tonnin saada.
Jos haeskelee kiina-osastosta halvempia, tuli vastaan glans-powerin DY1000LBI http://glanspower.fi/tuotteet/31 tai Kiporin IG 1000 https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/ResolveUrl?urlToResolve=ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=10551&productId=367951&langId=-11&fromSearch=true
Onko kokemuksia noista malleista tai ehdottaa jotain vastaavaa tuohon teho- ja hintaluokkaan.
Aggregaatti veneeseen
14
2444
Vastaukset
- Honda.
Jos et suurempia murheita agregaatin suhteen halua, niin älä noihin kiinalaisiin genuihin sekoa.
Kaksi on minulla ollut, molemmat hajosivat heti alkuunsa, toisesta sain pitkän tappelun jälkeen rahat takaisin, toinen meni ´"verkon painoksi" .- eu10
Tere,itelläni eu10 huippu vehe venekäytössä,samalla vehkeellä saa lämmötkin veneeseen,sitä ennen oli honda 650 w joka pyöri mökillä yli 20v ilman ongelmia!
- Häkä tappaa
eu10 kirjoitti:
Tere,itelläni eu10 huippu vehe venekäytössä,samalla vehkeellä saa lämmötkin veneeseen,sitä ennen oli honda 650 w joka pyöri mökillä yli 20v ilman ongelmia!
Tästä kannattaa lukea sivulta 9 alkaen kun suunnittelee aggregaatin asennusta veneeseen. Pitkä linkki mutta toivottavasti toimii.
http://www.turvallisuustutkinta.fi/Satellite?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&SSURIapptype=BlobServer&SSURIcontainer=Default&SSURIsession=false&blobkey=id&blobheadervalue1=inline; filename=4adgta0njarjbm.pdf&SSURIsscontext=Satellite Server&blobwhere=1330439870769&blobheadername1=Content-Disposition&ssbinary=true&blobheader=application/pdf - asiallinen linkki
Häkä tappaa kirjoitti:
Tästä kannattaa lukea sivulta 9 alkaen kun suunnittelee aggregaatin asennusta veneeseen. Pitkä linkki mutta toivottavasti toimii.
http://www.turvallisuustutkinta.fi/Satellite?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&SSURIapptype=BlobServer&SSURIcontainer=Default&SSURIsession=false&blobkey=id&blobheadervalue1=inline; filename=4adgta0njarjbm.pdf&SSURIsscontext=Satellite Server&blobwhere=1330439870769&blobheadername1=Content-Disposition&ssbinary=true&blobheader=application/pdftuo juttu kannattaa ehdottomasti lukea ennen kuin itse alkaa asentelemaan mitään agregaattia veneeseen. Hengenvaarallisia huonosta asennettuina!
- ei oo totta
asiallinen linkki kirjoitti:
tuo juttu kannattaa ehdottomasti lukea ennen kuin itse alkaa asentelemaan mitään agregaattia veneeseen. Hengenvaarallisia huonosta asennettuina!
Tuollaisen pikkugenun paikka on laiturilla käytön aikana! Ei ole ihme, että vahinko syntyi.
- Kovat oltavat
Jännä juttu muuten, että Briteissä Hondan generaattoreilla on viiden vuoden takuu, meillä vain neljän!
- hyvin toimii
Kannattaa tiivistää pakoputki kunnolla ja asentaa häkä-hälytin. No problem.
- Omalla tontilla
Agregaatti laiturilla: Problem
Agregaatti veneessä: Problem- Antti K.
Perusteles nyt vähän noita probleemoitas.
Jos tarkoitus tarvittaessa laiturissa olevaan veneeseen saada lataussähköä tai jäykkää sähköä johonki vempaimeen tilapäisesti.
Eli tuletko polkemaan pyörälläs dynamoon tehot?
- eu10
no enhän minäkään sitä veneessä sisällä pidä vaan uimatasolla tai maissa/laiturilla.hiljanen jo 5m päässä.syksyisin tulee saaressa ta missä nyt onkaan asennettua roikka valot rantaan niin onpa siinä mukava touhuta.ja tuommoinen agregaatti ei paina paljoa niin sitä kyllä jaksaa kannella.suosittelen!
- eu10
no problem.simplyty best!!
- Pesäpallomaila mukaan
Jättäkää nyt hemmetti nuo mölytoosat kotiin ja ostakaa vaikka yks akku lisää tai aurinkopaneeli mieluummin, jos lisävirtaa tarvitsette.
Mikään ei vituta kauniina kesäiltana niin paljon kuin se, että joku uuno kantaa laiturille aggregaatin huutamaan.- 14
Tuossa on kyllä sanomaa, joskin hiukan provosoivaan sävyyn. Itse olen ihan samaa mieltä, ei ne pörisijät kuulu kesäiltaan satamissa. Vain itsekkäät omaan napaan tuijottelijat niitä satamissa käyttää. Ei ehkä pitäisi, mutta sanon kuitenkin. Nämä omaan napaan tuijottajat ei kyllä yleensä ole enää omaa napaansa nähneet vuosiin muutoin kuin peilistä, jos siitäkään.
- rentorauha
Ensinnäkin,jos nyt yleensäkin valovirtaa veneesä tarviit agregaatin muodossa,valitse hiljaisin.Älä sitäkään mielellään käytä retki-satamissa.Oma ylivertainen kokemukseni on iso aurinkopaneeli,ja siihen riittävästi akkuja ja inverttereitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2301945- 841198
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm112998- 84990
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87837- 119764
- 111763
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa93729Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante121681- 23661