Kokemuksia terapiasta?

Fem

auttaako terapia narsismiin? Onko kenelläkään kokemuksia?

15

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A

Hyvin auttaa. Vaatii aikaa ja voimia.

• LK

Ehkä kiinnostaisi vähän että mitä pitäisi tapahtua että voidaan katsoa terapian auttaneen? Minkä pitäisi muuttua?

• 2+16=18

Esim.
        "Hoidon tarkoitus on antaa potilaalle valmiudet kohdata depressiiviseen positioon kuuluva objektirakkaus ja siihen välttämättä liittyvä halu hillitä omaa itsekkyyttään objektin hyväksi sekä kyky normaalin syyllisyyden ja vastuun kokemiseen."

• 2+16=18 kirjoitti:

Esim.
        "Hoidon tarkoitus on antaa potilaalle valmiudet kohdata depressiiviseen positioon kuuluva objektirakkaus ja siihen välttämättä liittyvä halu hillitä omaa itsekkyyttään objektin hyväksi sekä kyky normaalin syyllisyyden ja vastuun kokemiseen."

No tuon jälkeen nyt ei yksikään narsisti mene hoitoon... :D

Tuossa ei ollut mitään mainintaa siitä, mitä apua siitä on henkilölle ITSELLEEN.

• "Ehkä kiinnostaisi vähän että mitä pitäisi tapahtua että voidaan katsoa terapian auttaneen? Minkä pitäisi muuttua? "

Hoidon tavoitteenahan on oppia sietämään paremmin vastoinkäymisiä ja erilaisia ikäviä tunteita, sekä pääsemään irti "narsistisesta lähteestä", eli huomion ja sen sellaisen turhan hakemisesta...

• A
        dizel kirjoitti:

No tuon jälkeen nyt ei yksikään narsisti mene hoitoon... :D

Tuossa ei ollut mitään mainintaa siitä, mitä apua siitä on henkilölle ITSELLEEN.

> Tuossa ei ollut mitään mainintaa siitä, mitä apua siitä on henkilölle ITSELLEEN.

Ai ei vai.

• lk
        dizel kirjoitti:

"Ehkä kiinnostaisi vähän että mitä pitäisi tapahtua että voidaan katsoa terapian auttaneen? Minkä pitäisi muuttua? "

Hoidon tavoitteenahan on oppia sietämään paremmin vastoinkäymisiä ja erilaisia ikäviä tunteita, sekä pääsemään irti "narsistisesta lähteestä", eli huomion ja sen sellaisen turhan hakemisesta...

meinasin lähinnä että milloin aloittaja katsoo sen onnistuneeksi. varmaan potilas lähtökohtaisesti itse määrittää omat tavoitteensa.

• lk kirjoitti:

meinasin lähinnä että milloin aloittaja katsoo sen onnistuneeksi. varmaan potilas lähtökohtaisesti itse määrittää omat tavoitteensa.

Valitettavasti oman kokemukseni mukaan ne terapeutit harvoin etenevät hoidossa sen potilaan suunnitelman mukaan...pikemminkin sen mukaan, minkä katsovat ongelmaksi, on se nyt sitten vaikka narsismi.

• A kirjoitti:

> Tuossa ei ollut mitään mainintaa siitä, mitä apua siitä on henkilölle ITSELLEEN.

Ai ei vai.

Kerro yksi?

• dizel kirjoitti:

Valitettavasti oman kokemukseni mukaan ne terapeutit harvoin etenevät hoidossa sen potilaan suunnitelman mukaan...pikemminkin sen mukaan, minkä katsovat ongelmaksi, on se nyt sitten vaikka narsismi.

Niin, jos terapeutti on paternaalinen altruisti (minä tiedän mikä sinulle on oikein), ei terapia onnistu.

Olen edelleen sitä mieltä, että palstan terapeuttinen arvo on erittäin suuri ihmisille jotka osaavat ottaa sen vastaan. Eli osallistua omaan eheytymiseen.

• Terapia kaikissa muodoissa auttaa omaan itseen, jos ihminen on siihen motivoitunut. Ketään toista ei siihen voi taluttaa.

Rakkaus on terapiaa.

Joskus viduttaa niin moni asia, että on pakko nauraa. Joten naurukin täytyy olla terapiaa :)

• Kerropa esimerkki terapeuttisesta rakkaudesta.

• A
        elisakettu kirjoitti:

Kerropa esimerkki terapeuttisesta rakkaudesta.

Sillä saa omat asiansa parempaan kuntoon. Se siis parantaa sen joka rakastaa.

Otin nyt tämän yksikön ensimmäisen persoonan näkökulman esiin.

• pippa

Voi auttaa erittäin hyvin narsistin uhria, mutta harvemmin narsistia. He kun eivät näe itsessään mitään vikaa joten miksi menisivät hoitoon. Jos ei ole motivaatiota ei voi muuttua. Valitettavasti näin...itsekin toivoin että hän muuttuisi mutta olen luopunut toivosta ja päättänyt itse pyristellä irti hänen otteestaan. Haluan pelastaa oman elämäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      80
      1965
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1270
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe