Itsetunto kadonnut

Vihaan itseäni

Hei, haluaisin kysyä onko täällä ketään jolla olisi itsetunnon kanssa ongelmia ja haluaisi jutella jonkun kanssa anonyymisti netin välityksellä?
Olen itse parikymppinen nainen ja olin koulukiusattu ja se vei itsetuntoni mennessään.

5

624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on! Erosin tyytöystävästäni ja nyt en tiedä mitä teen. Olen aivan sekaisin, mietin että miksi olen olemassa? Olenko sama ihminen kuin aina ennen? Jälkimmäiseen vastaan usein että olen. Minua ei ole koskaan kiusattu, päinvastoin olen aina ollut erittäin pidetty, suosittu ja itsevarma, mutta nyt minusta on tullut juro, agressiivinen ja vihainen. Jos haluat jutella tässä anonyyminä niin kyllähän se varmaankin käy :)

• Juha8222222

Minä kyllä tiedän että olen osaava ja olen itsevarma mutta useimmiten se on juuri se ujous mikä estää mua toimimasta rennosti ja itsevarmasti ihmissuhteissa.
      Tässä kohdassa pomppaa mulla, valitettavasti.
      Itsetunto ollut mulla aina suht hyvä, tiedän rajani ja tiedän mihin pystyn.
      Mm urheilussa opin paljon ja pääsin näyttämään kiusaajilleni että kyllä minä osaan
      kunnes lopulta paloin loppuun eri juttujen takia.

Tiedän sen että en ole luuseri tai paska ihminen vaikka elämäni on alamaissa etten voi tehdä duunia ja olen vain kotona, eristäytynyt vailla ihmissuhteita mutta sisimmissäni tiedän että olen lopulta voittaja, selviytyjä ihmistyyppiä.
      Teen vain kaiken toisin kuin muut ihmiset, vetäytymällä omiin oloihinsa, omaan linnaansa.
      Se herättää hämmennystä monissa.
      Siitä voi syyttää hiljaista ja ujoa luonnettani eniten sekä kiusaamiskokemuksia nuoruudessa minkä takia erakoiduin.

Toivon että te molemmat tietäisitte kuitenkin oman arvonne ja ettekä olisi kovin huonoja itsetunnoltanne.
      Voimia ja jaksamista!!!

• SairasihminenST

Moi,

Ite oon parikymppinen mies ja itsetuntoni on niin alhaalla kun vain voi olla. Vihaan itseäni, vihaan ääntäni, naamaani ja kaikkea. Alkaa oksettamaan jos joudun johonkin kuvaan, heti mahdollisuuden tullen poistan kuvat joihin olen joutunut.

Tää mun niin huono itsetunto on varmaan monen tekijän summa, vaikeat kotiolot, kiusattu ala ja yläasteella koulussa...

• vihaan itseäni

Hei, tiedän niin tunteesi, olen parikymppinen nainen ja minua myös kiusattu koulussa.. En pidä peilikuvastani, vaikea hyväksyä sitä otusta joka sieltä kattelee, olen viimeaikoina myös ruvennut miettimään uudestaan ääntäni, ennen minusta kuulostin mieheltä,mutta ääsin siitä yli, nyt kun on alkanut taas masentaa kovasti, niin tuntuu siltä kun mies puhuisi... Oletko mistä päin?

t. Keskustelun aloittaja :)

• SairasihminenST
        vihaan itseäni kirjoitti:

Hei, tiedän niin tunteesi, olen parikymppinen nainen ja minua myös kiusattu koulussa.. En pidä peilikuvastani, vaikea hyväksyä sitä otusta joka sieltä kattelee, olen viimeaikoina myös ruvennut miettimään uudestaan ääntäni, ennen minusta kuulostin mieheltä,mutta ääsin siitä yli, nyt kun on alkanut taas masentaa kovasti, niin tuntuu siltä kun mies puhuisi... Oletko mistä päin?

t. Keskustelun aloittaja :)

Moi. Asun etelä suomessa aivan Lahden lähellä. Mulla on tosin sillätavalla, että välillä tämä mun huono itsetunto jää taka-alalle enkä muista edes sen olemassaoloa. Sitten yht'äkkiä kun jonain päivänä katon peiliin mua alkaa taas oksettamaan ja alan inhoamaan itteäni, hävettämään niin hitosti jos näen itseni jossain kuvassa... Tän ongelman kanssa on aika tuskaista elää.

Ihmiset puhuvat että yleensä huono itsetunto paranee iän myötä, päin vastoin. Ainakin mitä enemmän ikää mulle tulee, sitä enemmän alan inhoamaan itteäni.

Jakselemisia sinne, kyllä me tästä selvitään kun yritetään! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2108
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      502
    Aihe