Vanhat puuspriidarit ovat tulleet tiensä päähän, mikähän mahtaisi olla oikea puulaji uusiksi?
Spriidarit
6
345
Vastaukset
- s tai t
Saarni tai tammi.
- miksi ?
Voi hyvin olla mutta miksi ?
Onko lujasta ja tiheästä puulajista tuossa jotain etua kevyempään (havu-) puulajiin isommilla poikkimitoilla ja samalla tai kevyemmällä kokonaispainolla ?
Lahonkesto kai on järkevällä pintakäsittelyllä ihan riittävä lähes kaikilla puulajeilla ?
- keep it simple
Havupuusta voisi tietenkin tehdä vaikka höyhenenkevyen onton rakenteen, ei siinä mitään. Mutta spriidaari on kovin yksinkertainen osa, jossa moinen hienostelu ei ole kustannusvastaavaa työtunteihin nähden. Saarnesta tai tammesta saa yksinkertaisimmin riittävästi puristusta ja vääntöäkin kestävän osan tehtyä. Sellaisen dimensioihin sopivat myös edellisistä jäljelle jääneet metalliosat. Saatavuuskaan ei ole sen suurempi ongelma kuin sopivanlaatuisen havupuun hankinta.
- Originaal
Taidat olla vähän tyhmä!
Tietysti samasta puulajista, kuin alkuperäisetkin.- minentiiä
Ninduoda,minäkö TYHMÄ...Mitennii?? Mitähän tuo ORIKINAALI meinaa..? TÄH?
- sorimeri
minentiiä kirjoitti:
Ninduoda,minäkö TYHMÄ...Mitennii?? Mitähän tuo ORIKINAALI meinaa..? TÄH?
emt kvg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701