ajattelin kirjoitaa tänne koska itse täyttelen sanaristikoita ja myös mielelläni täytän myös kryptoja(olen kryptopelikaani pitkäaikainen tilaaja ja aion jatkossakin olla).ristikoiden täyttäminen obn aivan ihanaa kun yleensä aloittaa sanaristikot kulmista niin rupeaa luistamaan.(Isäni minulle opetti sen)
Sanaristikot kunniaan!!
kryptot
4
1279
Vastaukset
- ristikko
Sanaristikot kunniaan. Teen itsekin kryptoja, mutta ne on mielestäni liian helppoja. Pidän enemmän tavallisista ristikoista ja piilosanoista.
- Anki
Kokeileppa kryptopelikaani lehden ristikkoa jossa ei ole avain sanoja siinä on urakkaa tarpeeksi.ja onhan sellaisia ristikoita jotka on todella vaikeita(ainkin mun mielestäni).olikohan josssakin sellaisia ristikko kerhoa tai sen suuntaista?
- ristikko
Anki kirjoitti:
Kokeileppa kryptopelikaani lehden ristikkoa jossa ei ole avain sanoja siinä on urakkaa tarpeeksi.ja onhan sellaisia ristikoita jotka on todella vaikeita(ainkin mun mielestäni).olikohan josssakin sellaisia ristikko kerhoa tai sen suuntaista?
Olen tehnyt myös näitä Mustan ja Punaisen pelikaanin ristikoita ja kryptoja. Toiset niistä ovat erittäin haastavia ja vaativat mietintämyssyn käyttöönottoa. Kryptot on vain siksi helppoja, kun numerointi auttaa niin paljon tehtävien avautumisessa ja kun suomenkielessä voi vielä päätellä melko paljon jo siitä, miten monta mitäkin numeroa on, sillä yleisimmät kirjaimet (a,n,k,e,i jne) esiintyvät runsaampina kryptoissakin. Tosin poikkeuksena on ne kryptot, joihin tulee paljon esim. ä.ö.y ja muita vähän harvinaisempia kirjaimia ja vierasperäisiä sanoja.
Ristikkokerhoista tai vastaavista en ole kuullutkaan.
- tony84
mitä mieltä olette kryptojen ruutumäärästä nykyisin suurissa kryptoissa kun on ratkonut puolet niin kaikki kirjaimet on selvillä ja loppu on kopioimista itsellä kun on sellanen ratkonta tapa, että järjestelmällisesti alhaalta ylös ei siis silleen että numero kerrallaan. Eikö ajaisi saman asian jos yhdellä a4lla olisi 2 täysin itsenäistä pienempää kryptoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701