Ruoka-avun hakemisesta.

ruokaa pöytään

Nyt tuli tilanne, että joudun minäkin kääntymään ruokajelun puoleen.
Täällä jakaa cityseurakunta kahdesti viikossa ruoka-apua, voinkohan siis hakea kummallakin kerralla? Oma kassi varmaan mukaan ja otetaan itse niitä ruokia vai miten? Kysyvätkö jonkun todistuksen työttömyydestä tms? Jotenkin ahdistaa mennä mutta pakko, huomenna jo... Kokemuksia kiitos jos olet käynyt ruokajakelussa!

5

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöytäpalvelus

Noissa pienten seurakuntien yms. jakeluhommissa eivät välttämättä kysele työttömyystodistuksia.

Itse olin mukana yhdessä vastaavassa yhdistyksessä, ja periaate oli, että annetaan tarvitseville sen enempiä todistuksia kyselemättä. Tietysti erilaisia käytäntöjä voi olla eri paikoissa.

• ruokaa pöytään

Kiitos vastauksesta! :) Otan varalta mukaan vaikka sen työkkärin ajanvarauskortin ja viimeisimmän ilmoituksen päivärahan maksamisesta, eipähän jää ruoka saamatta.

• no.

Mielenkiintoista... Nimittäin kuulun ev. lut. seurakuntaan, vaikken ole erityisen uskonnollinen ihminen ja vaikken itse koskaan senttiäkään ole hyötynyt kirkkoon kuulumisesta ( edes vaalilappujaan ne ei mulle lähetä), mutta veroja niille maksanut veroja jonkin verran minäkin, ainakin muutaman leipäpaketin verran. Toivottavasti jakavat ruokaa tarvitseville.

En osaa sanoa seurakuntien ruokajakeluun, mutta EU-avustuspaketteja jaetaan opiskelijoille noin 2 kertaa vuodessa omallakin asuinalueellani, käsitttäkseni. Itse en kehdannut sinne mennä, vaikka varmaan olisin voinut, kerrankin kun näin sellaisen.

Avustukset tuntuu olevan aika summittaisia.

• en ole käynyt

Osaako kukaan sanoa, millainen on Pelastusarmeijan ruokakassi, joita jaetaan kerran viikossa? Onko kassissa vain kuivaelintarvikkeita, kuten jauhoja, makaronia ja puuroa, vai onko mukana myös esim. säilykkeitä?

Kysytäänkö Pelastusarmeijan ruokajakelussa ruokakassin hakijan tilanteesta mitään?

• dfbadfbadb

Pelastusarmeijan leipäjakelussa Hgin Kalliossa ei ainakaan aiemmin kysytty yhtään mitään, oma kassi vaan mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe