"Kaveruuden" kautta kokonaan eroon..

Linde_

Onnistuuko sellainen? Parin vuoden suhde on-off -eroineen päättyi vajaa kk sitten narsistin käryämiseen toisesta naisesta. Kiinni jäätyään mies katosi kolmeksi viikoksi, yritti sitten palata muina miehinä selittäen"ollaan me kavereita vaan, en halua sitoutua nyt just", eli suomeksi:"sain exän taas koukutettua ja pystyn taas elämään kahden naisen siivellä".

Myötäilin hivenen hänen juttujaan, vedin vaan joka kohdassa esiin tuon syrjähyppynsä ja sanoin että rauhaisa ero sopii kyllä, mutta syy on kyllä kokonaan hänen (ei vaan oma logiikka millään hyväksynyt hänen tekoaan vaikka mies yritti kyllä minua tapahtuneesta syyttää:)). No, mies vietti yön luonani, riitelyn ohessa tuntui kuullostelevan kuinka halukas olin jäämään häntä odottelemaan, vieläkö rahoittaisin hänen elämäänsä yms..

Tilanne siitä rauhoittui, eikä enää ole itselläni mitään syytä ottaa häneen yhteyttä. Missään nimessä en halua häntä enää kun lopultakin eroon pääsin, mutta mietin onnistuisinko hämäämään häntä ja pitämään rauhallisena kunnes olisi miehellä mielenkiinto suuntautunut johonkin muuhun? Kokemuksesta tiedän että sopu exän kanssa kestänee 2-3kk, ja ajattelin että alkuun vastailisin miehen yhteydenottoihin, en suostuisi tapaamaan kuitenkaan enää, keksisin kaikkia kiireitä.. Ja siitä pikkuhiljaa lopettaisin kokonaan vastaamisen.

Edellisen pitemmän eron aikana katkaisin välit kokonaan. Se johti kostouhkailuihin, ja tiedän että mies halutessaan voisi hankaloittaa elämääni kyllä tuntuvasti. Asumme lähekkäin, enkä siitäkään syystä haluaisi miestä suututtaa.

Olen katkonut kaikessa hiljaisuudessa yhteydet hänen lähimpiin ystäviinsä, pysyttelen hiljaa enkä kulje missään missä voisin tavata jonkun yhteisen tuttumme, etten muistuisi miehen mieleen edes kenenkään toisen kautta.

Pystyisinkö näin pehmeästi hymistellen jäämään unhoon....

2

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LK

Kuulostaa aika molemmipuoliselta säätämiseltä tuo teidän menonne.

Mutta kyllä varmasti keksit mitä tehdä.

• En usko mihinkään hitaasti tappavaan lopettamiseen. Se antaa mahdollisesti sen vaikutelman, että toivoa on vielä. Ja jos kumppanin on narsisti, hän ei näkee vain sen minkä annat, ei sitä mitä salavihkaa yrität peitellä. Tai sen tilalla sen, minkä haluaa itse nähdä. Sinuna en lähtisi hitaaseen vedätykseen.

Mieti myös motiiviasi miksi toimisit niin tai näin? Moni antaa kyseiselle toiminnalle oikeuden seurata kumppaninsa tai exänsä toimia, valehdellen itselleen ja muille tekojensa syitä. Useimmiten kysymys on vain joko halusta pitää kiinni tai kostosta.

Älä alennu itseäsi alemmalle tasolle. Seiso suorassa. Jos haluat, ilmoitat vain perustellut syyt miksi suhde ei toimi välillänne, ja mitä itse haluat elämältä, joka ilmiselvästi on jotain muuta, mitä hän elämältään haluaa. Toivota hänelle vilpittömästi onnea. Jos tilanne menee pahaksi, valehtele vaikka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe