työyhteisö puristaa

19

En tiennyt mihin purkaisin ahdistustani. Halusin tämän kirjoitukseni piiloon, jonnekin - kun kuitenkaan tämä olotilani ei vastaa ahdistusta (ehkä sitä sittenkin eniten), paniikkihäiriötä, enkä oikein voi kirjoittaa työpaikkakiusaamisestakaan. Kun en tiedä onko sitä, jos se kaikki onkin vain minusta johtuvaa, tietynlaisen huumorin ymmärtämättömyyttä.

Miksi sitten palaan työhön, joka on perseestä.
Yksinkertaisesti rahapula on niin kova. Valitettavasti. Vaikka vielä viime viikolla, kun tietoa tulevasta ja varmuutta siitä että onko kyseistä työtä tarjolla ei ollut, niin keksin mielessäni vaikka mitä lisäansioita. En ehtinyt. Typerä minä sanoin taas kiltisti JOO, voin tulla.

Se työ sinänsä on ihan ok. Fyysisestikin rankkaa, mutta rankaksi sen tekee ihmiset. Ja totta-työn fyysisyys rajoittaa sitten elämää kaikelta muulta osin...harrastaukset ja sosiaalinen elämä on aina jäissä silloin kun tuo työperiodi kestää.
Olen niin lukossa parhaillaankin, pelkästä ajatuksesta, että en osaa edes järkevästi kertoa kaikkea mikä mättää. Ahdistaa, puristaa ja teen taas itselleni "laskurin", mistä joka aamu ruksaan pois alkaneen päivän - ja iloitsen vähenevistä työaamuista. Ei se todellakaan noin saisi mennä.

En tiedä miten helpottaisin työpäivääni. Viime vuonna tein oikeasti! suunnitelman päivän liikkumisistani, että ei tarvitsisi olla samassa tilassa tietyn ihmisen kanssa liikaa, yhtään kauempaa kuin on tarvetta.
Opiskelusuunnitelmani, ikäni, puolisoni ikä, perhe-tilanteeni, asumiseni, harrastukseni - ihan kaikki ovat heille kettuilujen, vielä pahemmalla termeillä sanottuna, polttoainetta. Tai siis sitä bensaa joilla he piikittelevät. Aina, joka päivä.

Miksi hitossa menen sinne taas.
Olen tehnyt uuden strategian: kuivamuonaa, mitä voi syödä vaikka ulkona. Silloin välttyy vähintään viideltä loukkaukselta. Vaihdan vaatteet vasta kotona, vaikka miten saviset olisivat. Silloin vältyn alusvaatteideni arvioinnilta, sivulauseletkautuksilta, paino-arvioinnilta. Oikeasti, sitä harrastetaan tuolla---ja mitä enemmän asiaa ajattelen, uskon että jotkut vankilatkin ovat leppoisampia paikkoja.
Mitä vähemmän olen niiden kanssa tekemisissä. Sitä parempi olo minulla on.
Olen kokeillut sitä toistakin tyyliä: avointa, ja kaikkien kanssa kaikessa mukana. Pahemmaksi vain meni = saivat sitä polttoainetta.
41 aamua! parhaimmassa tapauksessa.
Tai lottovoitto!

1

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmätikku-ukko

Ja näitä työpaikkakiusaus tapauksiahan suomesta löytyy kymmeniä tuhansia. Niin teen itsekin, hampaat irvessä painan töitä.
      Vapaa-aikana en uskalla liian rankasti häppää ottaa, että jaksais taas uuden viikon painaa. Psyykenlääkitystä kokeilin, ei sopinut mulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe