Ostin veneen. Edellisen kauden valopetroolit olivat talvehtineet veneessä. Onko tuo nyt käyttökelpoista löpöä edelleen, vai pitääkö vaihtaa?
Wallaksen löpö
8
382
Vastaukset
- Sallaw
Minulla on aina ollut valopetroolisäiliö talvet veneessä (yli 20 vuotta), eikä käynnistysongelmia ole ollut.
Olen kuullut päinvastaisiakin väitteitä. - joo joo
Tarkennus , valopetrooli ei ole löpöä, eikä se koostumus muutu talvenaikana mihinkään
- kar-po
Näitten nykyisten grillin sytytysnesteiden kanssa asialla ei ole niin väliä. Vanha 'oikea' valopetroli sisältää parafiinia mikä saattaa kiteytyä ja jumittaa polttoainepumpun. Jos haluat varmistella, niin laita osa sinolia joukkoon, käytä pois ja tankkaa tuoretta tilalle.
Jos on yhtään epämääräisen näköistä litkua, niin kyseisen petrolimäärän poiskaato ja korvaaminen uudella tuskin romuttaa kauden veneilybudjettiasi. - Harjoitus tekee mest
Kannattaa aika tarkkaan katsoa sen lämppärin polttoaineen kunto. Jos vedät lämppärin sisään vettä/parafiinia/muuta töhnälitkua on höyrystystyynyt samantien tukossa. Tilanne korjaantuu ainoastaan tyynyjen vaihdolla. Ne eivät ole kalliita mutta Wallaksen irroitus ja purku ei ole kivaa hommaa...
Tuli harjoiteltua kahteen kertaan kun en heti uskonut että "lohikäärmekaupan" myymä lamppuöljy olikin jotain ihan muuta...
Itse vaihtaisin nesteet uusiin jos vähänkin epäilyttää. Säästyy paljon rahaa.- soppaaa
Parafiini sulaa, kun lämpenee. Eli talvella pakkasella oleva parafiini kyllä keväällä jo sulaa käyttökelpoiseksi. Laita alkoholia niin tyynyt puhdistuu kyllä.
- Kuraa
soppaaa kirjoitti:
Parafiini sulaa, kun lämpenee. Eli talvella pakkasella oleva parafiini kyllä keväällä jo sulaa käyttökelpoiseksi. Laita alkoholia niin tyynyt puhdistuu kyllä.
Ei ne tyynyt kunnolla puhdistu oikein millään jos on vääriä litkuja ajettu läpi. Ainakin mun ostamassa lamppuöljyssä oli seassa pakkasnestettä tms litkua joka jumitti höyrystystyynyt täydellisesti. Ei niitä muuten saanut kuntoon kuin vaihtamalla. Ne tyynyt nyt on ihan halpoja mutta hemmetti soikoon mikä homma (ainakin mun veneessä) on irroittaa lämmitin ja sitten purkaa se jotta tyynyihin pääsee käsiksi. Ja kaikki vain siksi että käytetty polttoaine oli ihan kuraa. Jatkossa mietin aika tarkkaan mistä polttoaineen ostan.
- cinol
Onko tuo Sinolilla/alkoholilla leikkiminen turvallista?
Ettei tule liian paloherkkää ainetta? - gsjksl09
Älä laita sinolia/spriitä valopetroolin joukkoon, se hyydyttää/kiteyttää parafiinin ja tukkeaa polttoainepumpu. Oikea lisäaine on Isopropanooli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701