Olen tajunnut vasta hiljattain, aikuisiällä, että isäni on jonkin tasoinen narsisti.
Hän on käyttänyt minua hyväkseen henkisesti lähes koko elämäni.VArsinkin silloin,kun olen ollut huonoimmillani.Hän on ollut marttyyri ja on.Ja hänen auttamisensa ei ole pyyteetöntä vaan siitä jää aina velkaa.Näin ollen hän kietoo uhrinsa itseensä kiinni, koska olen jatkuvassa "takaisin maksun velassa" hänelle.
Vaikeinta tästä tekee se, että läheinen ihminen on narsisti,jonka kanssa kanssakäyminen on kuitenkin aika mahdotonta.VArsinkin nyt,kun olen asian tajunnut, aion pitää välimatkaa enemmän.Hän on ohjaillut elämääni jo ihan liikaa, alistanut ja vienyt välillä toimintakykyni.Tehnyt itsestään niin tärkeän, että olen ollut haluamattani hänestä riippuvainen.
Isäni on narsisti
6
203
Vastaukset
- psyk.esh.
Eipä taida olla narsisti. Todennäköisyydet puhuvat sitä vastaan.
Vain 1% kansasta on narsisteja. - meni yli
Kirjoitinkin jonkin tasoinen narsisti ts.narsistisia piirteitä löytyy.Jokatapauksessa,kärsinyt olen kuin myös äitinikin aikoinaan.
- xsgfdhbxfhndfht
Ei millään pahalla, mutta yksin jäät, jos alat pitämään rakoa ihmisiin, joilla on narsistisia piirteitä. Se on aika lähellä 100 %.
- joopajoo
xsgfdhbxfhndfht kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta yksin jäät, jos alat pitämään rakoa ihmisiin, joilla on narsistisia piirteitä. Se on aika lähellä 100 %.
Olekkos tavannut narsistia.Minä olen se on ihmissusi.Ystävät lisääntyy kun narskut pitää itsestään kaukana.
- diipadaapa*
Isälläni on narsistisia piirteitä. Itse olen epävakaa. Äiti aina alistunut. Isän uusi naisystävä säälittää kun joutuu sen mitätöinnin ja alkoholismin uhriksi. :( Lisäksi muutenkin jotenkin vähän kieroutunut ihminen. Minä joudun esittämään isän puolen sukulaisille että kaikki on hyvin. En kauan enää jaksa. Miten ne eivät voi tajuta millainen ihminen se on? Olen yksin näiden asioiden kanssa. Pitäis varmaan muuttaa jonnekin ulkomaille karkuun koko sekopäistä perhettäni. En kuitenkaan sanoisi häntä täysnarsistiksi vaan monilla on narstistisia piirteitä ja vaikkei olisikaan niin voi tuhota käytöksellään ihmisen kokonaan.. Haluaisin jpäästä jonnekin juttelemaan näistä asioista. En ole koskaan kunnolla käsitellyt tätä tilannetta. Muutenkin asiat ovat päässäni jotenkin omituisesti. En uskalla nähdä kokonaiskuvaa koska se on liian kauhea.
- joopajoo
Tästä kirjoituksesta tulee oma poikani mieleen.Ensinnäkin sinun ei tarvitse näytellä sukulaisille miten asiat on,saat oottaa maailman tappiin sitä että isäsi sukulaiset huomaa.Sinun pitää lopettaa isäsi mielistely samoin sukulaisten.Otat ohjat omiin käsiin sanot sukulaisille totuus, eläkä pelkää isääsi.Hän haluaa elää sinunkin elämäsi eli ilmeisesti äitisikin elämän.Toivottavasti äitisi on lähtenyt lipettiin ja voi hyvin. Uutta naisystävää elä säälittele isäs haluaa elää senkin elämän. Isäsi on narsisti. Narsismi on sairaus joka ei näe muita kun itsensä syyttelee aina toisia itsensä tekemistä virheistä.Sinun pitäis kertoa avoimesti asiosta hyvälle ystävälle tai terapeutille.Mutta elä jää yksin,sillä sinä uuvutat itsesi.Kertomuksestasi huolestuin lapsuutesi ei ole ollut helppo.Sitä suuremmalla syyllä elä enää mieti hae apua.Jokaisella meillä on vai yksi elämä. Voimia sulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462