olen nyt 29v ja epäilen itselläni epävakaata persoonallisuushäiriötä eli rajatilaa. Vaikuttaako tämä rajatilaiselta käytökseltä: Olin psykologin testeissä vuonna 2011 ja kerroin että olin keskeyttänyt kouluni vuonna 2002, koska minua oli kiusattu siellä. olin silloin vasta 19v ikäinen. muut siellä olivat 16-20v. Psykologi sanoi siihen sitten, että murrosikäiseltä ei voi vielä odottaa että he suvaitsevat erilaisuutta tuosta vaan. Minulla heräsi uhma sitä psykologia kohtaan ja kirjoittelin sille useita haukkumaviestejä joissa intin, että hei haloo minä olin vasta 19v ja on väärin olettaa että 19v osaa jo tuosta vaan olla lempeä ja ymmärtäväinen äiti luokkatovereilleen! ja olin jotenkin hyvin mustasukkainen kun koin että psykologi puolustaa niitä entisiä luokkakavereita, joiden kanssa en kerta kaikkiaan jaksanut olla. Ymmärsin teoreettisella tasolla jo silloin että ok, ne on murkkuja eikä ne oo vielä kypsiä. Mutta minä en kokenut pystyväni olemaan niille sen ikäisille mikään turvallinen aikuinen joka hoivaa ja ottaa vastaan lapsen kiukun ja uhman aikuisen tavoin. en kyennyt enkä kykenisi vieläkään olemaan aikuisen roolissa turvallisesti MURROSIKÄISELLE. Mutta vauvalle ja aivan pienelle lapselle kyllä pystyisin. onko epänormaalia että minulta puuttuu ja on puuttunut 19-29v iässä normaali äidintunne ja ymmärrys ja aikuisen rooli 16-18v ikäisiä kohtaan? olenko rajatilahäiriöinen vai vaan normaali mutta liiallisella vaatimuksella kuormitettu ihminen joka ei vielä ole riittävän kypsä äidinrooliin tai ylipäätään turvallisen aikuisen rooliin lapselle tai nuorelle jota ei kunnolla tunne? siinä luokassa oli tunne-elämältään häiriintyneitä nuoria ketkä on vaikeita tapauksia normaalillekimn aikuiselle, saati sitten minulle, jolla oli vaikeaa ja turvatonta lapsena ja harvinainen sairaus jota ei ymmärretty plus sitten rankat kiusaamiset jo päivähoitoiästä saakka niin lasten kuin ailkuistenkin taholta? onko yleensä 19-29v kypsä äidilliseen hoivan antamiseen 16v ikäistä kohtaan aikuisen tavoin? Jos joku puolustaa esim jotain lasta minua vastaan niin minä tulen mustasukkaiseksi ja uhmakkaaksi ja ajattelen, että ääh, epistä, minäkin haluun että minua puolustetaan!!!! ja masennun moneksi päiväksi ja haaveilen siitä että olisin jälleen pieni lapsi. olen myös kiintynyt erääseen lääkäriini ja olen haaveillut olevani hänen lapsi ja takerruin häneen liikaa jne.
voisikohan kyseessä olla epävakaa persoonallisuushäiriö?
1
141
Vastaukset
- Hullu101
Musta sinulta on se psyka vaatinut liikaa. Sähän olit siellä koulussa oppilaana etkä äitinä tai psykologina. Minusta ketään ei pitäisi vaatia kestämään jatkuvaa huonoa kohtelua, vaikka olis minkäikäinen tahansa. Kyllä sellaiselta on oikeus suojautua. Ymmärrystä ja tukea sä olisit siltä psykalta tarvinnut. Kyllähän sen voi järjellä tajuta, niin kuin sanoitkin, että ne on murkkuja ym, mutta ei se kiusaaminen yhtään vähempää satu sydämeen silti. Se sen psykan olis pitänyt tajuta
Eihän 19-29-vuotiaan kai luonnollisesti vielä tarvitsisi pystyä ottamaan murkkujen raivoja vastaan. Siinä iässä yleensä, jos on lapsia, ne ei ole vielä murkkuja, ja sinäkin sanoit, että pienemmälle lapselle pystyt olemaan turvallinen aikuinen.
Voi luoja, että mullekin on tuttua nuo haaveet, että joku huolehtis musta ja olisin vielä lapsi. Niillä olen monet vuodet suunnilleen elänyt. Olen myös takertunut lääkäriini liikaa, ilmaissut sen sille, ja joutunut häpeämään sitä.
Mitä niistä psykologisista testeistä tuli tulokseksi? Tai tehtiinkö niitä loppuun? Ei tietenkään tarvitse kertoa, jos et halua, mutta kuulosti niin tutulta. Miten nykyään selviät elämästä? Ja tähänkään ei ole pakko vastata tietenkään.
Tuon sun ilmeisen vaikean lapsuuden käsitteleminen sellaisen psykologin tai terapeutin kanssa, joka pystyis antamaan sulle sitä tukea ja turvaa, mitä et oo lapsena ja nuorena saanu, vois kyllä auttaa sua.
Itte olen 26, ja kirjoitan tossa ylempänä omista ongelmistani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821995Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1211715- 1801306
- 229720
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 57614
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako204575- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337482