Hei,
oletteko kukaan tänä vuonna lähettäneet kässäreitä kustantajille? Jos olette, millä aikataululla on tullut vastauksia?
Kustantajan vastaukset tänä vuonna
22
580
Vastaukset
- juupas jaapas
En ole vielä saanut vastausta viime vuonnakaan lähettämistäni...
joten ei kun tsemppiä kärvistelyyn.
Oikeasti tuo riippuu ihan kustantamosta ja sen hetkisestä ruuhkasta. - MatildaRosa
Puolesta vuodesta vuoteen on semmoinen keskimääräinen odotusaika vastausten saamiseen.
Ja sitten on niitä kustantamoja, jotka eivät hylätyille vastaa ollenkaan. Otavan kanssa ainakin minulle kävi niin, ettei vastausta tullut milloinkaan, vaikka sitä sähköpostillakin kyselin. - 16+7
Tammella ovat ainakin kokoontuneet vähän aikaa sitten, ja sieltä voi odotella vastauksia noin viimeisen puolen vuoden aikana lähetettyihin kässäreihin tämän kuun aikana.
- 3+17
Itse taas sain Otavalta vastauksen, vaikka se hylky olikin (tosin jo viime vuonna). Eli kyllä sielläkin osataan vastata.
- Hyyyyyyy
Gummerukselta kolme kuukautta, hylytys tuli tänään.
- DS
Perushylsy tuli juuri Otavalta. Käsittelivät erittäin nopeasti (oli s-postilla lähetetty), ei ollut kuin luokkaa 1.5 viikkoa. Omat kiitokseni Otavalle ripeästä toiminnasta.
Tuo oli samalla elämäni ensimmäinen palaute kustantajalta. Tästä se alkaa, pään lyöminen seinään.- scarabaeus
DS
taidat olla sama kuin tuolla inspiraatio ketjussa.
Oliko siis tosiaan eka kerta. Ja sait todella nopeasti hylsyn. Siitä ei voi olla kuin kiitollinen. Pirullisinta on juuri se kustantajien puolelta kun ei tule minkäänlaista vastausta tai venyy ja vanuu.
Laita siis kiitos nopeasta vastauksestasi myös Otavalle
ja
laitoitko saman tekstin myös muille kustantajille?
Toivon, että
onnistut kässärisi kanssa. Jos et tämän niin jonkun muun.
Siis
sitkasta mieltä ja
kirjoittamisen intoa edelleen toivottelen! - DS
scarabaeus kirjoitti:
DS
taidat olla sama kuin tuolla inspiraatio ketjussa.
Oliko siis tosiaan eka kerta. Ja sait todella nopeasti hylsyn. Siitä ei voi olla kuin kiitollinen. Pirullisinta on juuri se kustantajien puolelta kun ei tule minkäänlaista vastausta tai venyy ja vanuu.
Laita siis kiitos nopeasta vastauksestasi myös Otavalle
ja
laitoitko saman tekstin myös muille kustantajille?
Toivon, että
onnistut kässärisi kanssa. Jos et tämän niin jonkun muun.
Siis
sitkasta mieltä ja
kirjoittamisen intoa edelleen toivottelen!Sama DS.
Laitoin muutamalle muullekin. Sitä mukaan jos / (realismia) kun hylsyjä tulee lisää niin pistän sitä vielä muutamaan muuhunkin kustantamoon, joiden olen joskus nähnyt julkaisseen ao. genren kirjoja.
Se, että ensimmäinen hylsy tuli lähes samantien, herättää tietenkin ajatuksia.
Pakosti tulee tietysti mieleen, että käsikirjoitus on ammattilaisen mielestä auttamattoman huono. En kuitenkaan usko tähän, sillä kokeneet, monipuoliset koelukijat ovat pitäneet kässäriä mukaansatempaavana ja viihdyttävänä (ja pyysin heiltä nimenomaan tylyn realistista palautetta ...). Muutenhan en olisi tuota mihinkään tarjonnutkaan.
Toinen selitys on se, että kustantamon julkaisupolitiikka on muuttunut. Olen nähnyt heidän aiemmin julkaisseen tämän genren kirjoja, mutta en tarkistanut tämänhetkistä kirjaluetteloa.
Kolmas selitys on se, että heillä on jo "kiintiö täynnä" ao. genreen. Näitä kirjoja julkaistaan Suomessa melko vähän vuosittain, markkina on pieni. Voi olla, että julkaistavia kässäreitä on jonossa lähivuosille. Tai että tallikirjailija varaa tämän slotin pysyvästi. Tämä kohta on täyttä spekulointia ja voi kuulostaa naurettavalta, en kuitenkaan yritä paeta pilvilinnoihin vaan spekuloin naivilla mielellä.
Neljäs selitys on se, että kässäri ei yksinkertaisesti ollut riittävän hyvä. Tässä tapauksessa olisin kuitenkin odottanut, että käsittelyaika olisi ollut jonkin verran pidempi. Näin lyhyellä käsittelyajalla sitä lienee vain vilkaistu, päätös on tehty nopeasti ja epäröimättä.
Niin tai näin, kiitän Otavaa ripeydestä. Ehkäpä joku heidän kirjailijoistaan tai henkilökunnastaan lukee tätä palstaa, joten kiitoksia menemään sitä kautta.
- sinne meni
Onko kokemuksia Teoksesta lähiajalta?
- Dekkaristi
Laitoin tammikuun alussa kässärin kustantajille, helmikuussa alussa tuli vastaus ja soppari siitä parin viikon päästä. Kirja julkaistaan lokakuussa!
- Deekkaristi
Onko kirjasi dekkari? Kovin montaa esikoisdekkaria ei näemmä syksyllä julkaista.
- DS
Onneksi olkoon. Oliko esikoinen ?
- scarabaeus
Oho!
Onnitteluni!
Ihme tyyppi, taidat olla todella hannuhanhinen. Ja oletko siis roikkunut täällä Kirjailijanalut jo pitkään vai
ihan lyhyen aikaa? - deekkaristi
scarabaeus kirjoitti:
Oho!
Onnitteluni!
Ihme tyyppi, taidat olla todella hannuhanhinen. Ja oletko siis roikkunut täällä Kirjailijanalut jo pitkään vai
ihan lyhyen aikaa?Hannuhanhinen vai pikemminkin tosi taitava? :)
- Dekkaristi
Kiitos! Kyllä on dekkari ja myös esikoisteos. Oikeestaan eka mitään, mitä olen koskaan kirjoittanut. No, pari artikkelia harrastelehteen.
- Deekkaristi
Onnea minultakin! Onko jatkoa jo luvassa? Saako kysyä, oletko mies vai nainen? Kiva saada uusia nimiä myös dekkarikentälle!
- Dekkaristi
En ole aikaisemmin käynyt keskustelupalstoilla, nyt sattuneesta syystä alkoi vähän tämä ala ja 'kirjailijuus' kiinnostamaan vähän enemmän ja päädyin tänne linkkiketjun kautta, josta en enää muista ensimmäistä sivua. Tosin en tiedä onko tämä minulle oikea paikka - toki olen kirjailijanalku, koska en ole aikaisemmin kirjoittanut / julkaissut mitään, mutta ihmisenä en enää ihan 'alku'.
Kyllähän tässä prosessissa varmaan on hannuhanhimaista meininkiä :) mutta toivottavasti edes hitunen myös jotain muuta. Itsekin olen vielä vähän hölmistynyt tilanteesta. Nainenhan minä ja kyllä mulla ois ajatus seuraavaan kirjaan jo mietittynä, mutta pitää varmaan vähän kattoa miten tän ekan käy. Että kannattaako toista kirjoitella. - Kupzika
Onneksi olkoon, on aina hienoa lukea, että jotakuta onnistaa!
Mitä itse arvelet tai mitä kustannustoimittajasi on sanonut, miksi juuri sinun tekstisi ylitti julkaisukynnyksen, olisi kiinnostava kuulla. Mikä siis oli se jokin, mikä se oli, mikä koukutti. - Dekkaristi
Kt sanoi, että siinä oli hyvä alku, mentiin heti asiaan, kuulemma kirjaa oli helppo lukea, juoni oli selkeä eikä juttua oltu pitkitetty liikaa ja teksti oli aika valmista = vähän virheitä. Nämä oli kai ne perusjutut, jos oikein käsitin. Korjasin pari kohtaa, joissa oli asiavirheitä ja jonkin verran vielä tietenkin hioin tekstiä. Itse on tietenkin paha mennä sanomaan omasta tekstistä yhtään mitään, mutta ehkä tarina oli niin selkeä, että se vois olla se juttu. Kirjotin ekat 10 sivua noin 10-11 vuotta sitten. Sitten sattu elämässä kaikenlaista ja koko kirja unohtu. Kunnes sattuman kautta kaivoin sen esiin viime syksynä ja kirjotin loppuun. Ehkä olin alitajuisesti viilannu tarinaa kymmenen vuotta mun päässä ja se sitten tuli ulos jotenkin loogisesti :)
- Aloittajat
Onko kukaan muu saanut Otavalta tänä vuonna vastausta ja millä ajalla?????
Ei Otavasta, mutta ylipäätään.
En mainitse kustantamon nimeä - en tahdo sotkea julkisuuskuvaansa - , mutta sain varsin ripeän vastauksen eräästä pienkustantamosta. Se oli asiallisesti ja ystävällisesti muotoiltu, tiesimme molemmat toki että kaupallisia näkymiä ei ole eikä tule, saati olisiko mieltä kustantaa jo muutoin vapaasti saatavilla olevaa.
Motiivi materiaalin kustantamotarkasteluun oli siinä, että pitihän se minunkin nähdä tuo tapahtumaketju. Oli se ajatus, että jos katsoisi tulevaisuuteen, kannattaako tekstien potentiaali, vai onko syytä pidättäytyä vapaassa julkaisussa. Sittemmin olen jo perehtynyt eräisiin julkaisuvälineisiin ja formaatteihin, joten voin jatkaa omalla polullani.
Joka tapauksessa on oikein mukavaa saada ripeä vastaus. Arvatenkin moni tuskastuu odottelemaan kuukausikaupalla.- tehotyötä
Ihmettelen jos tämä sähköpostilähetys ei nopeuta käsittelyaikoja, sillä ne kaikkein huomoimmat pdf: tiedostot voi selata tulostamatta koneella suoraan läpi ja todeta ettei ei ei ei ja vastata meilillä takaisin kopioitu sama hylsykirje kuin muillekin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462