Jos on ihmisellä sellainen fiilis että nyt pitää päästä psykiatriseen sairaalahoitoon ja heti, on se tehtävä mahdolliseksi ettei enää tule noita Varkauden puukotustapauksen kaltaisia äärimmäisiä avunhuutoja. Eiköhän voida lähteä siitä olettamuksesta ettei kukaan huvikseen ole menossa mielisairaalaan hoidettavaksi. Tähän vain lähetteellä-hoitoon systeemiin on pakko tulla muutos.
On päästävä ilman lähetettäkin hoitoon
2
59
Vastaukset
- totta!!
Samaa mieltä. olen nähnyt vaarallisen , psyyk. sairaan riehuvan yöllä mielipuolisesti tk.n pihassa , koska ei ollut päivällä päässyt psyk.sairaalaan hoitoon.
Tässä tapauksessa kukaan ei loukkaantunut, koska tk.n ovet olivat lukossa,eikä ketään sattunut öiseen aikaan pihalle, joten hälle soitettiin poliisit jotka veivät putkaan.
Psykoosissa olevan ihmisen raivo on kauheaa katsottavaa, se on silmitöntä ja tuhoavaa. - huonosti on asiat
Olen myös samaa mieltä. Nyt on ollut aivan liikaa näitä äärimmäisyyksiin meneviä tapahtumia. Perhesurmia ja nyt tämä viimeinen.
Ja kuinka paljon niitä avunhuutoja on kun tehdään vain pahaa itselleen?? niistä kun ei missään lue. Olen jopa itse joskus hakeutunut ensiapuun paikattavaksi kun viilsin liian syvälle ja otin liikaa lääkkeitä, eikä silloinkaan mitään jatko hoitoa. Kotiin vain paikkauksen jälkeen.
Kyllä rahaa on laittaa Kreikan lainoihin ja samalla ihmetellään sitä kun tälläistä tapahtuu?? hyvin vointi valtiossa?? Sen kyllä olen oman kunnan mielenterveys työssä huomannut että rahaa ei ole. Ihan että pääsee psykiatrille voi joutua odottamaan useamman kuukauden. Ja terveys keskuksessa asioidaan lääkäreillä joilla ei juuri osaamista psyykkisien sairauksien hoidossa ole. Resepti kouraan ja parin viikonpäästä uudellee 10 minuutiksi kuulemaan auttoiko. Hyvässä lykyssä annetaan vain rauhoittavien resepti ja siinä se hoito sitten...
Yksityiseltä ehkä sais apua, mutta esim. opiskelijoilla tai työttömillä sellaiseen ei ole varaa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh801965Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1581270
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472