Tervehdys.
Olen tässä saanut talon rakennettua ja neljästä naapuristani yksi pitää täyttä sirkusta tontillaan. Ko. naapurin rakennuslupa on rauennut koska tarkastuksia ei ole suoritettu annettuihin aikarajoihin mennessä. Taloon on muutettu ilman käyttöönottotarkastusta, luulen ettei edes rakentamisen aloituskokousta ole pidetty vaikka kaikki alueen rakennusluvat sen vaativat. Rakennelmassa asuu aikuinen, eri ikäisiä lapsia, paljon eläimiä. Haitat heistä ilmenevät roskaamisena, meluna kellon ympäri ja alueen arvon alenemisena. Asuin aikaisemmin suurehkossa kerrostalossa jossa oli rauhallisempaa kuin tässä. En ole itse soittanut poliisia kertaakaan, muut naapurit ovat asioihin puuttuneet jo ennen minun rajani täyttymistä. En halua asiaan oikeastaan puuttua sillä pelkään että mm. em. syistä rikollisina pitäväni naapurit alkavat kostamaan särkemällä ikkunoita talostani ja roskaamalla pihaani entistä enemmän.
Oman taloni olen suunnitellut ja rakentanut itse, ja tässä oli tarkoitus elää onnellisesti vähintään 30 vuotta. Rakennusvaiheessa kiersin olevia naapureita läpi naapureiden kuulemisen merkeissä rakennuslupaa varten. Ainoastaan kaksi eniten arvostamaani naapuria neljästä avasi oven jolloin tutustuimme ensimmäistä kertaa, joten en voinut arvata kuinka pieleen tontin valinta meni ainoastaan yhden naapurin takia.
Olen tullut päätökseen että laitan taloni myyntiin ja aloitan kaiken alusta. En ole ökyrikas joten en voi ostaa tonttia mistä haluan vaan joudun jatkossakin tyytymään perusomakotitalo tonttiin jossa siis on talot omakotitaloalueelle tyypillisen tiheään.
Luonteeltani pidän itseäni ehkä jopa liian rauhallisena ihmisenä ja tingin usein liian helposti siitä mitä minulle kuuluu, luulen että joku toinen tässä tilanteessa olisi asiaa jo lähtenyt yrittämään korjata virkavallan ja virkamiesten avulla. Nähdessäni kuinka avuttomia em. instanssit tässä, muiden naapureideni pyrkimyksistä asioiden korjaamiseksi huolimatta, ovat olleet olen sen kokenut turhaksi, hukkaan heitetyksi työksi. Ei kuulu minun käsitykseeni onnellisesta omakotitalo asumisesta että viranomaisia pitää opastaa heidän työssään ja vielä valvoa että heidän päätöksiä ja lakeja noudatetaan.
Tästä aletaankin pikkuhiljaa pääsemään asiaan. Aioin siis seuraavaksi rakentaa taloni uudelle asutusalueelle jossa olisin vähintäänkin ensimmäisten joukossa, ellen peräti ensimmäinen. Aion estää tulevassa korttelissa edellisen kaltaisen skenaarion jakamalla jokaiselle jo alueella olevalle asukkaalle ja ajan myötä sille tuleville, uudisrakentajat ja ajastaan alueen taloihin uudelleen muuttavat ihmiset, omalla nimelläni allekirjoitetun kirjallisen periaatteiden julistuksen.
Kyseessä olisi siis periaatteessa ihan kohtelias ja ystävällinen kirje, ehkäpä kirjattu sellainen, joka toimisi myös tervetulo kirjeenä puolestani alueelle asumaan, mutta siihen sisältyisi myös varoitus periaatteestani edellä kuvaamassa tilanteessa ottaa laki omiin käsiini häiriötekijöiden poistamiseksi, silloin kun mittani todella täyttyy. Olen nimittäin sitä mieltä että jos rakennan talon ja aion siinä asua vuosikymmeniä on ihan ok, käväistä avovankilassa se puolisen vuotta, mitä tälläisten häiriötekijöiden poistamisesta ääritapauksessa tavalla tai toisella voi seurata.
Tietty mittani ei oikeasti ikinä tule täyttymään mutta edellä kuvaamani kirje voisi ainakin tietyn tyyppisissä ihmisissä herättää haluja käyttätyä juuri siten kuin haluavat toisten ihmisten käyttäytyvän heitä kohtaan.
Lopultakin itse kysymyksiin. Kuinka laiton tälläinen mahdollinen kirje jo itsessään on, ja mikä mahtaa olla rikoksen nimi pelkästä kirjeen lähettämisestä? Ja jos noin kävisi että tuollainen kirje tulisi joskus laadittua ja lähetettyä millaisia tuomioita siitä, siis pelkästä kirjeen lähettämisestä saattaisi seurata jos tuleva naapuri ei vaikkapa jostain syystä sattuisi postiaan arvostamaan? Jos naapuri ei arvostaisi tuollasta kirjettä, niin mitä siitä voi päätellä?
Itsehän kokisin kuvailemani kohteliaan kirjeen saamisen asuinalueelle positiivisena asiana, mutta muut voi olla eri mieltä.
Periaatteiden ilmoitus naapureille
3
341
Vastaukset
- pax.....
Laitonta on uhkailu, joten etkö voi laatia vetoomuksen hyvän asuinalueen puolesta? Perustaa alueyhdistys, jonka jalona tavoitteena on huolehtia alueen rauhasta, yhteishengestä ja yhteisistä eduista. Todennäköisesti saat niin enemmän kannatusta kuin esittämällä vaatimuksia.
- ei voi mitään
Ei muuta kuin valitat. Sitten tiedät, miten ihanaa nykyinen tilanne olisi ollut..
Ne ihmiset, jotka asuvat kuin pellossa eivät valittamalla paranna tapojaan. Kun menet valittamaan, niin sitten se lysti vasta alkaa....
Yksi naapuri omasta mielestään "vähän siirteli toisten pyöriä" pyörävarastossa ja minä tein selväksi ettei tuollainen toisten pyörien runnominen ole suotavaa. Seuraavan kerran kun aioin lähteä pyöräilemään, niin jostain kumman syystä pyöräni jarrut eivät toimineet. Nyt sitten seurataan kuinka pyörä ihan itsekseen hajoilee pyöravarastossa. Matkat kuljetaan kävellen tai moottorivetoisella kulkupelillä. - lynkku
Oman tai vuokra-asunnon suurin arvonalennus mun mielestä on naapurit. Itse tulen jatkossa selvittämään kenen kanssa joudun asumaan, minkälaisia nämä naapurit muuten ovat ja mitkä on taloyhtiön periaatteet. Edellisessä rivitalossa ei olisi voinut kaikki osua parhaalla tavalla kohdalleen. Vaikka piha oli postimerkin kokoinen, oli se suojattu hyvin ja naapureiden puhe tai grillijuhlat ei häirinneet mitenkään.
Nyt asumma 2x kalliimmassa ympäristössä, jossa on mahtavat merinäköalat, hieno asunto mutta aivan mulkut naapurit. Lapset juoksee ja tekee aivan mitä haluaa, meidän pienellä piha-alueella juostaan ja leikitään 2 metrin päässä aurinkotuolissa maatessani ja kaiken lisäksi naapuri on itse johonkin uskontoon kuuluva eli jos pidämme kerran vuodessa tutuille pienet cava-juhlat, niin valitusta kuulee kuukausia sen jälkeen kuinka kehtasimme olla kello 22 asti terassilla kahden pariskunnan kesken ja keskustella iltamyöhään.
Emme soita enää musiikkia ja omakin musisointi jäi totaalisesti kunnioittaessamme näitä mainittuja naapureita. Taitaa mennä homma sellaiseksi että nyt pistetään elämä ranttaliksi, eletään kuten eletään ja katsotaan kuinka kauan he jaksavat samaa terrorisointia. Naapureiden suurin synti siis lapset, joiden tekemisille ei ole asetettu mitään rajoja. Kiva se on katsella kun 4 vuotias lapsi tulee hiekkalapion kanssa herättämään omalta terassilta tai huuletee vanhemmilleen meidän päätyasunnon päädyssä olevasta korvikosta äidilleen kirkuvalla kristalliäänellä. Voi että menee hermot totaalisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh912184Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1471811- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349571