Älää tehkö aborttia. Suomessa on valtava pula adoptiolapsista. Luin juuri artikkelin Apu-lehdestä. On eillä itselläkin varmsti ilo sitten vuoien päästä, kun teidätte että teillä on jossakin ihana nuori: voi olla mahdollista jopa tavata hänet.
Itse en voi koskaan synnyttää ja iloitsen että voi saada lapsia muutenkin.
Hei kaikki aborttia suunnittelvat!
33
393
Vastaukset
- Ei tee autuaaksi
Suomessa ei voida pakottaa ketään vastentahtoiseen kohdunvuokraukseen, sillä raskaus ja synnytys ei ole riskitöntä eikä lapsi ole mikään hyödyke minkä pystyy synnyttyään vain antamaan pois kuin koiranpennun. Vaikka olisi mikä pula, niin ketään ei voi sen pulan velvoittamana alkaa täyttämään toisten tarpeita. Synnytys tekee naisesta äidin, vaikkei lapsi eläkään hänen luonaan. Hormonitoiminta tekee sellaiset tepposet naisille, että raskauden loppuvaiheessa ja synnytyksessä ja sen jälkeen varsinkin saattaa lapsen ja äidin välille tulla niin vahva side, että adoptio on mahdoton tai lapsesta luopuminen aiheuttaa niin hirvittävää syyllisyyttä ettei asian kanssa voi enää elää. Ei ole kuin kaksi huonoa vaihtoehtoa: joko pakkoluovuttaa lapsi tai elää hänen kanssa mahdottomissa olosuhteissa mikä katkeroittaa ja ennustaa lapselle huonoa kuitenkin. Aborttia ei enää voi valita. Kun äiti sitten ikääntyy asian kanssa syyllisyydentunne vaan kasvaa ja ajatus lapsensa hylkäämisestä voi aiheuttaa päihteisiin sortumisen tai itsemurhan. Näin on käynyt hyvin monelle, masennus tulee väistämättä. Syyllisyyden ja tuskan kantaminen hylkäämisestä on sekä äidille että lapselle vaikea kestää. Ainoa joka voittaa on adoptioperhe, joka saa ilman mitään vaivaa, toisten ihmisten tekemän lapsen ilman raskautta ja synnytyksen vaivoja. Adoptioperhe voi halutessaan ja lapseen tuskastuessaan laittaa lapsen kierrätykseen (tuttavapariskunta teki näin, lapset lähti lastenkotikiertoon ja lapsista tuli taparikollisia), jolloin hylkäämisen tunne vain vahvistuu eikä lapsi tunne enää kelpaavansa kenellekään. Adoptioperhettä ei sido mikään. Useimmitenhan adoptioperheet onkin varakkaita, joilla on autot kesämökit, omaisuutta, rotukoiria ja kissoja, talot ja maat veneet mutta vielä on pakko saada ja saada lisää sellaista mikä tuntuu puuttuvan elämästä. Pitää saada lapsi leikkikaluksi, koska ollaan katsottu vauvalehtiä, missä on suloisia palleroita. Kun se pallero ei olekaan kiva ja kiitollinen koko ajan elämästään siitä kasvaa rähisevä teini, tuntuu väärältä ettei takuuta ole myönnetty eikä tuotetta voikkaan palauttaa, joten pannaas kakaratorille kierrätykseen kun homma ei olekaan kivaa. Siitä vaan sossuun ilmoitus että sijaisperhettä tai laitospaikkaa etsitään mahdottomalle kakaralle, joka ei ollut sellainen kuin tilattiin.
- tee sitten
No jostakin tekee sitten avuttoman syntymättömän lapsen murhaameinen hyvän äidin. Itsekullakin oma ihenne äitiydestää. Piste.
- Joka aloitti
Monet naiset kantavat abortsita syyllisyyttä lopun elämää. Kun seuraa adotoptiolasten myöhäisempää elämää niin yleensä he ovat hyvin tyytyväisiä ja pärjänneitä ihmisä. Eivät monet biologeisen äidin kasvattamat ole onnellisia. Kirjoitin tuon aloituksen juuri tuon pienen syntymättömän lapsen puolesta. Hän ei pysty puollustmaan elämääsnä.
Kyllä nykyään tiedetään ehkäisystä ja miten lapsi saa alunsa. Onko kenenkään pakko lähteä huoraamaan. Sitä kyllä tehdään, mutta seurauksista ei välitetä. - vapaa neiti
Joka aloitti kirjoitti:
Monet naiset kantavat abortsita syyllisyyttä lopun elämää. Kun seuraa adotoptiolasten myöhäisempää elämää niin yleensä he ovat hyvin tyytyväisiä ja pärjänneitä ihmisä. Eivät monet biologeisen äidin kasvattamat ole onnellisia. Kirjoitin tuon aloituksen juuri tuon pienen syntymättömän lapsen puolesta. Hän ei pysty puollustmaan elämääsnä.
Kyllä nykyään tiedetään ehkäisystä ja miten lapsi saa alunsa. Onko kenenkään pakko lähteä huoraamaan. Sitä kyllä tehdään, mutta seurauksista ei välitetä."Onko kenenkään pakko lähteä huoraamaan."
Miehethän ne huoraa. Ei naiset yksin voi harrastaa seksiä niin että siitä tulee raskaaksi. Vapaat ihmiset saa harrastaa mitä haluaa keskenänsä. Katkera pala oli mulle kun mies johon ihastuin esitti sinkkua ja olikin paskiainen naimisissa ja kahden lapsen isä. En tietenkään olis ollut sen kanssa jos olisin tiennyt totuuden. Huora oli tässä hän, rikkoi avioliittolupauksensa ja vielä valehteleli olevansa vapaa. Monista miehistä tulee yöelämässä yhden illan sinkkuja. Tästä olen kertonut ennenkin täällä. Tekis mieli kertoa nimi tai ainakin tuntomerkkejä, että naiset välttyis tältä. - vastakysymys
Hohhoijaa nimimerkkille: No miksi ihmeessä sinä synkistelet sitten aborttia jonkun yhden tapauksen perusteella ja et halua kuullakkaan että joku on kokenut abortin ihan hyvänä juttuna itselleen??? Turhaa ennakkoluuloa vaan jos et ole ite kokenut aborttia. Vai oletko kokenut?
- adoptiolapsi
Joka aloitti kirjoitti:
Kyllä nykyään tiedetään ehkäisystä ja miten lapsi saa alunsa. Onko kenenkään pakko lähteä huoraamaan. Sitä kyllä tehdään, mutta seurauksista ei välitetä."Monet naiset kantavat abortsita syyllisyyttä lopun elämää."
Vielä useampi lapsensa hylännyt kantaa syyllisyyttä lopun elämää. Varsinkin kun pois annettu lapsi jonain päivänä tulee eteen ja kysyy että miksi äiti en kelvannut sinulle.
Juuri oli telkussa ohjelma naisista jotka pakotettiin synnyttämään ja antamaan lapsi pois. JOka ainut oli pilannut elämänsä tällä. Samalla on pilattu adoptiolapsen elämä. - XDDDDD
vastakysymys kirjoitti:
Hohhoijaa nimimerkkille: No miksi ihmeessä sinä synkistelet sitten aborttia jonkun yhden tapauksen perusteella ja et halua kuullakkaan että joku on kokenut abortin ihan hyvänä juttuna itselleen??? Turhaa ennakkoluuloa vaan jos et ole ite kokenut aborttia. Vai oletko kokenut?
Turhat inttämispaskat POISTOON vaan XDDD
?????????
Minkä YHDEN tapauksen perusteella?? Joku yks traumatisoitunu abortoijako tällä palstalla riehuu (siis sen =DXD -sekopään lisäks)? - XDDDD
Ja sairaat synkistelypaskat senku poistoon vaan XDDDDD
Hohhoijaa..
taas mitä turhaa ennakkoluulosta elämän synkistelyä ja yleistämistä että 'kun mä tiän yhdenkin tapauksen..'!
- nuori_odottaja
"Adoptioperhe voi halutessaan ja lapseen tuskastuessaan laittaa lapsen kierrätykseen (tuttavapariskunta teki näin, lapset lähti lastenkotikiertoon ja lapsista tuli taparikollisia)"
Miks must ei tullut taparikollista vaik oon eläny lastenkodissa ;o siks että sillä ei välii ootko sä eläny lastenkodissa vai et... on niitä taparikollisiakin lapsia/nuoria/aikuisia joilla on ollut omat vanhemmat kasvattamassa :o- XDDDDDD
Ja sairaat yllytystörkypaskat sitte poistoon vaan XDDDD
Ehdottomasti
ainakin mukavuusabortoijat pitäs tehdä lisääntymiskyvyttömiks samalla tappamisreissulla, ja jos ennestään lapsia niin huostaan vaan ja kiiruusti. Ei tuu sit enempää viattomia pikku uhreja. Moraalivajeisuus on iljettävä syöpä yhteiskunnassa.
- nuori_odottaja
''Varmaan onkin. Siksi vanhempien jotka ei pysty kasvattamaan lapsesta kunnon kansalaista kannattaa tehdä abortti. Pitäsi olla joku älykkyysosamäärä- ja tuloraja, jonka alle menevät ihmiset on kelvottomia lisäänytmään. ''
Mun mielestä usein ei ole kasvatuksesta kyse vaan lapsen omasta psyykkeestä millainen ihminen kasvaa... ja miks tuloraja? oon köyhist oloist ja ylpee siitä koska tuleen toimeen pienemmälläkin. nyt kun asun omillani ymmärrän että vaikka olisi ylimääräistä rahaa ei kaikkea tarvitse saada. raha ei koskaan ole tehnyt mua onnelliseksi, onneksi.- voi elämä...
"Mun mielestä usein ei ole kasvatuksesta kyse vaan lapsen omasta psyykkeestä millainen ihminen kasvaa"
Jos sulla on tuollainen mielipide niin on pakko päätellä että
Ssla ei ole siis pohjatietojakaan kehityspsykologiasta ja vuorovaikutuksen vaikutuksesta lapseen tai yleensä sosiaalipsykologiasta? Eikö nämä opeteta nykyään ainakin lukiossa? - XDDDD
Älä välitä, tämä törkypalsta on täynnä aborteistaan traumatisoituneita katkerikkoja jotka tajusi liian myöhään tappaneensa lapsensa ihan turhaan.
- jjkbbnvghfgxdfgx
Minulla ei ole abortteja vastaan, mutta en siihen kovin kannustakkaan. Se on naisen oma päätlös. Itse olen nuoruudessani tehnyt kaksi aborttia, enkä itse pystyisi olemaan raskaana vain antaakseni sen pois. Voin sen hyvin jälkeenpäin todeta näin yhden pojan äitinä. Raskaus ja synnytys olivat muutoinkin varsinaisia kokemuksia, että sen päälle en ainakaan itse kestäisi adoptioon antoa. Lisäksi adoptio vanhemmistakaan ei aina voi tietää. Heistäkin voi lukea tietoa, ja tapauksia. En väitä että kaikki olisivat niin, mutta ihmisten tilanteet muuttuvat varsin nopeastikkin toisinaan.
Mutta omalta kohdalta voin sanoa, etten kadu aborttejani. Se oli siihen tilanteeseen kaikkien edunmukainen ratkaisu. Abortin vastustajat varmasti ovat erimieltä, mutta se nyt ei päivääni hetkauta. Adoptioon antaminen vaatii odottavalta hyvin paljon. Ainakin jos raskaus ei ihan mene suunnitelmien mukaan, puhumattakaan synnytyksestä.
Naiset jotka päätyvät elämässään aborttiin, eivät ole ratkaisu lapsettomuuteen. Itse tajusin synnytettyä poikani, että mitä riskejä siihen raskauteen ja synnytykseen oikeasti kuuluu. Puhumattakaan palautumisesta. Ja jos lasta ei tosiaan halua, on se paljon rankempaan. Minusta lasta on todella haluttava ja rakastettava, ennenkuin raskaus, synnytys ja siitä toipuminen voi sujua iellyttävämmin. Mutta ne naiset jotka päätyvät adoptioon, ovat tehneet oman päätöksensä ja kunnioitan sitä.- Höpöhöpö..tekopyhää
Miten väkivalloin tappaminen vois olla yhdenkään terveen lapsen edun mukaista?? Oksettavaa tekopyhyyttä!!
Miksi selittelet omaa silkkaa itsekkyyttäs kenenkään muun kun ihan vaan OMAKS edukses?
Kyllä vaan jos sinäkin oisit luopunu siitä omanapasuudestas muutamaks kuukautta niin kaksikin perhettä ois ollu ikionnellisia lapsen saadessaan, ja mikä oleellisinta, ne lapset ois saanu pitää elämänsä ja ois mitä todennäkösimmin elossa edelleen!
"Itse olen nuoruudessani tehnyt kaksi aborttia, enkä itse pystyisi olemaan raskaana vain antaakseni sen pois."
Ja kahden lapsen tappaminen oli ihan pikku juttu?
"Voin sen hyvin jälkeenpäin todeta näin yhden pojan äitinä."
Säli lasta.. oletko kertonut hänelle mitä teit isosisaruksille? Jokainen lapsi ansaitsis äidikseen jotain aivan muuta kuin omanapasen tappajan.
- kerronpa minäkin
"Sitä vikaa jos se tappaa jonkun."
Abortissa ei murhata ketään, joten siinä voi vapaasti ajatella omaa etuaan ja pitääkin ajatella.- Läpäläpämutumutu
No kun kyllä nyt vaan tapetaan. Vai mitähän se sitten sun mukaan mahtaskaan olla kun jonkun elävän olennon elämä lopetetaaan eli kuolema aiheutetaan, kuten abortissa käy, pidit siitä tai et? Tajuatko miten epätoivosen säälittävältä tollanen muille itsestäänselvien tosiasioiden kiistäminen vaikuttaa? Luuletko tekeväs ittes jotenkin uskottavammaks tai lisääväs mukavuustappamisen hyväksyntää noilla naurettavilla valheillas? Ja vielä kehtaat väittää ettei sulla muka oo "mitään traumoja" teostas...jonka ikäviä totuuksia et edes kykene myöntään.
- kerronpa minäkin
Läpäläpämutumutu kirjoitti:
No kun kyllä nyt vaan tapetaan. Vai mitähän se sitten sun mukaan mahtaskaan olla kun jonkun elävän olennon elämä lopetetaaan eli kuolema aiheutetaan, kuten abortissa käy, pidit siitä tai et? Tajuatko miten epätoivosen säälittävältä tollanen muille itsestäänselvien tosiasioiden kiistäminen vaikuttaa? Luuletko tekeväs ittes jotenkin uskottavammaks tai lisääväs mukavuustappamisen hyväksyntää noilla naurettavilla valheillas? Ja vielä kehtaat väittää ettei sulla muka oo "mitään traumoja" teostas...jonka ikäviä totuuksia et edes kykene myöntään.
Satumme vaan olemaan eri mieltä abortista, minua se ei haittaa yhtään, sinua tuntuu kovastikin haittaavan minun erilainen katsantokantani.
On jotenkin tutun tuntusta tekstiä.........olenkohan törmännyt joskus ennenkin samanmoiseen..........??
Tämä siis nimimerkille "läpäläpämutumutu" - Ja edelleen..
kerronpa minäkin kirjoitti:
Satumme vaan olemaan eri mieltä abortista, minua se ei haittaa yhtään, sinua tuntuu kovastikin haittaavan minun erilainen katsantokantani.
On jotenkin tutun tuntusta tekstiä.........olenkohan törmännyt joskus ennenkin samanmoiseen..........??
Tämä siis nimimerkille "läpäläpämutumutu"kun ne faktat ei mistään "katsantokannoista" muuks muutu. Abortti on tappamista ja siinä murhataan ihminen, tykkäsit tai et.
- läpäläpä
Ja edelleen.. kirjoitti:
kun ne faktat ei mistään "katsantokannoista" muuks muutu. Abortti on tappamista ja siinä murhataan ihminen, tykkäsit tai et.
Abortti on kyllä tappamista, koska alkio on elollinen, siinä missä eläimet, kasvit, bakteerit ym. Mutta se, että abortissa "murhataan ihminen" on kyllä omasta näkemyksestä kiinni.
- Vai on...
läpäläpä kirjoitti:
Abortti on kyllä tappamista, koska alkio on elollinen, siinä missä eläimet, kasvit, bakteerit ym. Mutta se, että abortissa "murhataan ihminen" on kyllä omasta näkemyksestä kiinni.
abortissa _ihmisen suunniteltu tappaminen_ "näkemyksestä kiinni"?? Just joo, tuskin.. :D mutta uskokoon noin ken haluaa jos se syyllistä oloo jotenkin helpottaa.
- kerronpa minäkin
Ja edelleen.. kirjoitti:
kun ne faktat ei mistään "katsantokannoista" muuks muutu. Abortti on tappamista ja siinä murhataan ihminen, tykkäsit tai et.
"Abortti on tappamista ja siinä murhataan ihminen, tykkäsit tai et."
Abortti on laissa sallittu, joten minun tykkäämiselläni tai ei-tykkäämiselläni ei ole mitään väliä, pääasia kun se tulee silloin kun on tarvis. Ja onneksi sen saa aina kun osaa sopivat tarinat...... - pupu tupuna
onko valehtelua jos nainen ei halua lapsia ja sanoo sen syyksi abortta hakiessaa?
- pupu tupuna
sinäkö sen sitten määrität kuka puhuu totta ja kuka valehtelee?? ja toisaalta mitä sä siinä menetät jos joku valehtelee saadakseen aborib?
ja vielä yks pikku juttu..taitaapa kyllä hyvinkin riittää aborttiin syyksi ettei halua lapsia.. vai kiistätkö tämän vaikean faktan?? ;) - Paskat poistoon XD
kerronpa minäkin kirjoitti:
"Abortti on tappamista ja siinä murhataan ihminen, tykkäsit tai et."
Abortti on laissa sallittu, joten minun tykkäämiselläni tai ei-tykkäämiselläni ei ole mitään väliä, pääasia kun se tulee silloin kun on tarvis. Ja onneksi sen saa aina kun osaa sopivat tarinat......sopivat tarinat" = VALHEITA. Ottipa totuus taas koville kiljurääylle XDDD
"onko valehtelua jos nainen ei halua lapsia ja sanoo sen syyksi abortta hakiessaa? "
Se nyt vaan ei lain mukaan riitä. Joten on keksittävä "parempia tarinoita". - XDDDD paskat poistoo
pupu tupuna kirjoitti:
sinäkö sen sitten määrität kuka puhuu totta ja kuka valehtelee?? ja toisaalta mitä sä siinä menetät jos joku valehtelee saadakseen aborib?
ja vielä yks pikku juttu..taitaapa kyllä hyvinkin riittää aborttiin syyksi ettei halua lapsia.. vai kiistätkö tämän vaikean faktan?? ;)Hahhhah.. XDDD
"taitaapa kyllä hyvinkin riittää aborttiin syyksi ettei halua lapsia.. vai kiistätkö tämän vaikean faktan?? ;) "
Ehkä jossain muualla, mutta ei kyllä tän maan lainsäädännön mukaan :DD ei kannattas tulla väittään sokkona noloja mutujaan jos ei oo ton enempää asiaan perehtyny... muutenhan toki osotat että tässä maassa on jostain lähtien ollu vapaa laki eikä mitään muuta syytä kun haluaminen tarvita :))
"sinäkö sen sitten määrität kuka puhuu totta ja kuka valehtelee??"
Johan se näkyy itekin myöntävän että on vaan "osattava sopivat tarinat"..! Ja kun edelleen, faktasti se pelkkää halu ei vaan lain mukaan riitä... senhän takia niitä olosuhteita ym. elämänoloja joudutaan kaiveleen ja niistä "sopivia" syitä väänteleen! - XDDDDDD
pupu tupuna kirjoitti:
onko valehtelua jos nainen ei halua lapsia ja sanoo sen syyksi abortta hakiessaa?
Se nyt vaan EI lain mukaan edelleenkän RIITÄ :))) voi voi, ottaapa kiljuakalla taas koville tääkin FAKTA XDDDDD
- Eräillä ottaa
koville kurjat totuudet ja että ne kerrotaan täällä toistamiseen niin monesti kun tarvii, vaikka kuinka hädissään traumaiitat kiljuu poistoon, ettekä voi mitenkään estää... mahtaa ottaa päähän ja ahistaa :)
- Turhaa rääyt XDD
Kirjotellaan uusia vaan, mikäpäs tässä...
Varmaankin 10-kertaasesti täältä on etenkin viime päivinä lähteny täysin asiallisia vastustavia viestejä kun ei vaan satu miellyttään rääkyjää...ja suosijoiden törkypaskanälvinnät senkun lojuu vaan ties monettako päivää ja viikkotolkulla!!!
Minä EN edelleenkään alota ilmottaan poistoon mitään vaan sen takia että joku on eri mieltä, mutta eri juttu sitten jos ne vastustavat vastauksetkin alkaa katoon, olematta yhtikäs sen asiattomampia...
- Ei kuulu sulle
Minä en rupea ei-toivottua lasta synnyttämään ihan vain siksi, että sinä ja jotkut muut ette voi saada lapsia. Se ei ole minun ongelmani, samoin kuin minun aborttini eivät pitäisi olla sinun ongelmiasi.
- sairas paska poistoo
Lapsen elämä
ei kuulu sulle vaikka kuinka verenhimoissas hänen henkeään kärtätkin. Jos jonkun toisen eläminen on sulle ongelma niin se on sun voi voi.
Ketjusta on poistettu 112 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462