Oudoksun kun tällä palstalla jossain kohtaa joku väittää aina että tänne kirjottaa jotkut abortin takia "traumatisoituneet" ihmiset. Ne tuntuu tosi kummalliselta! Onko tällä palstalla jotenkin tarkoituskin saada tällainen käsitys aikaiseksi?? Nimittäin kun kirjoittaa jotain normaaleja ja neutraaleja kokemuksia abortista niin ne kirjoitukset poistatetaan, ihan kuin haluttaisiin saada kuva että abortissa on jotain pahaa tai vain ikäviä seurauksia. Siis kummallista on se, että abortin traumaattisuudesta ja ikävistä jälkiseurauksista kirjoittaakin vain ne, joilla ei ole itsellä mitään kokemusta abortista. Jopa miehet näyttää kirjoittavan tänne "asiantuntijana" Huvittavaakin on se että naisia haukutaan täällä yksinkertaisiksi, tyhmiksi, ohjailtaviksi ja kyykytettäviksi, huonoiksi ihmisiksi jotka ei ansaitse kuin pahaa elämäänsä . Mut mikä se abortin paha jälkiseuraus on? Onko kukaan miettinyt sitä??? Miksi ei saa sanoa, että abortti meni hyvin eikä mitään kummallista seurannut???
Abortin seurauksista minusta just ainutta pahaa eli joidenkin pahanilkisten ihmisten haukkuminen mutta en ole sitä kokenut muualla kuin tällä foorumilla. Abortin vastustajat siis itse huolehtii ja yrittää järkätä abortin tehneelle "jälkiseurauksia" ja yrittää syyllistää ja painaa ihmistä alas - ei kukaan muu sitä tee! Mulle tulee sama olo kuin silloin kun uskovaiset haukkuu homoja ja väittää että homojen elämä on vaikeaa...kuitenkin uskovaiset on justiinsa ainoita, jotka yrittää tehdä homojen elämästä mahdollisimman pahaa ja helvettiä. Eli he toteuttaa tämän ennustuksen omalla käytöksellä. Jos itse suhtauduttaisiin myönteisemmin ja jätettäisiin hyökkäämättä ihmisten kimppuun, olisi se elämä helpompaa. Miksi vain abortinvastustajat haluaa tehdä abortintehneen elämän vaikeaksi? Ei kukaan muu halua pahaa abortint ehneelle!
Missään en ole kokenut että minua olisi painettu tai edes arvosteltu abortista kuin täällä. Tämä on ainut semmonen paikka!!! Kaikki suhtautuu hyvin asiallisesti joille oon asiasta kertonu. Siksi minusta tämä ei ole oikea paikka jutella kellekkään koska asiallinen juttelu hävitetään ja karmea ala-arvoinen haukkumasonta jää. Tämä on oikea kaatopaikka. Täällä käy joskus kääntymässä mutta tämä on pettymys, jos ei halua kuin riitaa ja jos haluaa kertoa ja jutella asioistaan (muustakin kuin abortista, tai haluaa neuvoa abortissa) niin on onneksi kunnolla moderoituja palstojakin. Tämä palsta siis palvelee selkeesti vain jotain muulla tapaa kuin abortista traumatisoituneita tai kompleksoituneita ihmisiä joiden oma tasapaino riippuu muiden alaspainamisesta ja abortin tehnyt on sitä porukkaa, mikä ansaitsee olla kivityksen maalitaulu. Mutta miksi ei tuolla muualla aj muilla foorumeillakaan kukaan hauku eikä yritä syyllistää abortista vaan asiaan suhtaudutaan hyvin asiallisesti ja nätisti???? Kukaan tuttava tai tuntematon ei ole koskaan tuominnut minua, ei kukaan eikä koskaan. Tämä on siis ainut laatuaan tämä palsta. Tämä ei ole asiallinen paikka, niin törkeetä kieltä täällä sallitaan. Olen kyllä tajunnut ettei täällä ole kuin yksi tai kaksi tämmöstä ihmistä joten onneksi tällanen on vähemmistöä!!
Aborttejat ehdään aika paljon Suomessa ja niitä pidetään turvallisina ja nykyään vaivattomina toimenpiteinä (lääkkeellinen varsinki). Jos siitä tulisi pahoja jälkiseurauksia niin ei niitä tehtäisi ollenkaan. Ja kun vielä miettii että abortista ei edes tarvi traumatisoitua, kun hyvää tukea on järjestetty jo sairaalassa jos tahtoo jutella. Eli tuollaiset traumajutut on liioiteltuja, koska jos traumoja on jäänyt, ei ole riittävästi jutellut asiasta ja se on vähän niinkun omissa käsissä jos ei ole voinut jutella. Siksihän on sitten nämä puhelimetkin missä voi anonyymisti jutella asioista myöhemminkin joten kenenkään ei tosiaankaan tarvitse jäädä suremaan vaikkei vois jutella tuttavien ja ystävien kanssa. Jos aborista tulisi pahoja jälkiseurauksia niin siihen olisi reagoitu jo voimakkaasti terveydenhuollossa jos esimerkiks abortin tehneet kuormittaisi mielenterveyspalveluja aivan huomattavasti. Näin ei kuitenkaan ole missään mainittu missä abortista kirjoitellaan ja mitä siitä on tutkittu. Että ei se abortti ole kummoinen juttu, itsellä on ollut pahempiakin kokemuksia. Jos johonkin pitäisi verrata sellaselle, joka ei ole asiaa kokenut niin minusta abortti on pienempi operaatio kuin luomen poisto(kokemusta on). Jokainen kokee asiat tavallaan mutta minusta aborttii nliitetään aivan liikaa ja turhaa dramatiikkaa kun ei siinä mitään aihetta ole. Minusta tämä on jotenkin absurdia kun kiihotetaan ja provosoidaan ja provosoidutaan tällaisen takia. Eli pääasia on riitely ja haukkuminen ja saa nauttia nimittelystä eikä abortti itsessään ole tärkeä. JOtkut hakee riidan aihetta mistä vaan saa. Ehkä se on ainoa ja mieluinen tapa kommunikoida.
Mitä mieltä olette, olenko aivan yksin näiden ajatuksineni kanssa?????
Mitä mieltä seurauksista ja "traumoista"?
17
351
Vastaukset
- kerronpa minäkin
"onnenkantamoinen35"
Et ole yksin ajatustesi kanssa. Kirjoituksesi oli todella mahtava! Minuakaan ei kukaan ole kasvokkain parjannut tekemästäni ratkaisusta. Kun olen sen täällä maininnut niin vastaus on juuri tuo että he eivät kehtaa oikeesti kertoa minulle mitä mieltä ovat. Tämä on vakiovastaus. Onneksi itse tiedän totuuden, mielipiteitähön saa heitellä ihan miten haluaa.
Enkä todellakaan ole traumatisoitunut vaikka sitäkin on jatkuvasti väitetty kun olen kertonut miten olin helpottunut kun sain abortin ja ettei se ollut mikään kummempi toimenpide. Tosin sillon kun minulle abortti tehtiin, se tehtiin nukutuksessa ja kaavinnalla, siitä on jo niin paljon aikaa.
Jokainen toki kokee asiat omalla tavallaan: toisille abortti on helpotus, toiset surevat tehtyä ratkaisua.
Sitä en ymmärrä että kun kertoo täällä abortistaan ja sen tuomasta onnesta, niin heti on joidenkin mielestä traumatisoitunut ja kiistodefrenssit jyllää sekä pitää kuulemma vakuutella onnea ja autuutta vaikka sitä ei oikeesti olekaan. Omasta mielestäni tunnen itseni paremmin kuin joku abortin vastustaja.
Täällähän saa lukea kuinka abortista kertominen myönteiseen sävyyn on aborttiin houkuttelua. Tämä on varmaankin suurin syy miksi esim. minua on sanottu traumatisoituneeksi; yritetään väkisin osoittaa mitä abortti tekee ihmiselle; käyn täällä päivästä päivään vakuuttelemassa onneani, kuulemma.
Käyn tällä palstalla ihan sen takia että minusta on mukava vaihtaa ajatuksia toisten kanssa ja kertomassa omia mielipiteitäni. Olen myöskin yrittänyt olla haukkumatta ketään vaikka joskus kun lukee itseensä kohdistuvaa soopaa, niin olis tehnyt mieli vastata yhtä rumasti mutta olen saanut hillittyä itseni koska se on mielestäni sivistymätöntä käytöstä, mielipiteensä voi sanoa kauniistikin jos haluaa, sellaisella käytöksellä on paljon paremmat mahdollisuudet saada asiansa kuuluville. Täällä on joskus kirjoitellut sellainen nimimerkki kuin "salmon" . Hän ilmaisi vastustavan kantansa ketään haukkumatta ja syyttelemättä, hyvin asiansa perustellen. Tuolla tyylillä niin joku ihan oikeasti voisikin vaikka muuttaa kantaansa. Minä olen ollut abortin kannattaja aina omasta abortistani lähtien joten minun kantani siihen ei muutu koskaan.- XDDDDDDD
Mutta etpä vaan
vielä vuosikymmentenkään jälkeen kykene myöntään tosiasioita, mitä teit ja kenelle... on se kumma.
Ja alottajalle vielä se toinen rääkyhäirikön kiljuma;
Niin läpinäkyvää
Et sä ketään hämää noilla lapsellisilla harhasyytöksillä. Kuka tahansa järjissään oleva näkee minkä sorttisista jälkitraumoista on kyse, ihan ilman mitään psykologian tutkintoja tms. ammattilaisanalysointejakin.
- Sekasikiö
Päivi Räsäselle pesti palstan valvojana voisi olla paikallaan.."Täydellinen" lääkäri, krisillisdemokraatti ja nykyinen sisäministeri = nyt näyttää sisäministerinä häneltä kristililiset abortin vastaiset mielipiteet "unohtuneen"..Usko muuttaa muotoaan; ärhäkkä emäntä puolustaa nyt hätäkeskusten ja poliisitoimen saneerausta...Heh....
- j
erinomainen alotus. traumoja varmaan tulee joillekkin, mutta ei useimmille. ja voin ainakin omasta puolestani sanoo etten todellakaan tuomitse niitä tuttujani jotka ovat tehneet abortin.
- XDDDD
Jaha, että sillee XD
koko turhaketörky lähteekin sitte POISTOON vaan kun ei saa taas vastatakaan mitään!!! XDDDDDD Olet todellakin harhaluulonen kun keksit tollasia valhesyytöksiä!!!
Oijoi, osu ja uppos vai miksi paniikkikiljahdit???? ;))))))
Nieleksi pois...
Tällä näet vaan sen mitä ne sun tuttuskin OIKEESTI siitä ajattelee muttei tietenkään kehtaa päin naamaa sanoo... ei tarvi kun normaalijärjissään olevien lukee tätä palstaa, niin huomaa kuinka vakavat jälkiseuraukset (eli osuvasti nimittäen traumat) mukavuustappamisella onkaan.
Mutta joo, aivan sama... inise täällä sitten yksinäs, ketä edes kiinnostaa, kun et haluakaan "keskustella" muiden kun ittes kanssa kun vastaukset ei kuitenkaan kelpaa. Tuun ilmottaan pelkästään joka ikisen ininäs poistoon vaan, niinhän sunkin sakkis tekee... että morjesta vaan :)))))) - KiitosOmalääkärini
Minusta tosi hyvä kirjoitus löytyi. Ei syyllistetä vaan autetaan ja pidetään positiivista tatsia yllä. Suomalainen terveydenhoito on huippuluokkaa. Minä olisin kuollut jos ei olisi oikeutta aborttiin tai jos joku lääkäri olisi voinut kieltäytyä tekemästä aborttia. Meillä naisenkin elämällä on arvo. Siitä kiitollinen!
Ketjusta on poistettu 87 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh822005Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1211715- 1801306
- 229720
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 57624
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako205580- 47517
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337482