Miesten kanta kun nainen ei halua aborttia

tiedonhaluinen

taustatietoa: olin hiljattain tilanteessa jossa oli pelko, että olin tullut raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Mies on nuori, kuitenkin päälle parikymppien, eikä tuntenut olevansa valmis isyyteen, mikä on ymmärrettävää. Hän näki omalta kannaltaan abortin ainoana vaihtoehtona, mutta ymmärsi kuitenkin mikäli en sitä läpi olisi pystynyt käymään.

Yritin internetistä etsiä keskustelua siitä, kun nainen ei halua aborttia ja mies haluaa miesten näkökannalta. Eli miesten tuntemuksia siitä kun nainen yht'äkkiä ilmoittaakin, että nyt taisi vahinko käydä. En kuitenkaan onnistunut löytämään pahemmin miesten kirjoituksia heidän ajatusmailmastaan tälläisessä tilanteessa ja olisin halunnut lisätietoa, jotta ymmärtäisin avopuolisoani paremmin. Ihan jo senkin takia, että jos joskus oikeasti sattuu vahinko. Itse en uskoisi pystyväni aborttia tekemään vaikka en sitä myöskään tuomitse. Omalla kohdalla ajatus abortista ei vaan tunnu oikealta vaihtoehdolta.

Kiitos asiallisista vastauksista!

3

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surullista vaan

Minäpä kysyin asiaa kerran isien jutut -palstalla. Yksi vastaus tuli, jossa sanotaan että ei rupea ainakaan mitään kakaroita elättämään joten abortti on ainut vaihtoehto. Jos viitsit niin kaiva keskustelu sieltä. Näyttää siltä ettei miehet ole asiasta tippaakaan kiinnostuneet, eivätkä ainakaan ei toivottuja lapsia elättämään saati olemaan isä.

• ap

Kiitos, pitääkin katsoa se keskustelu sitten läpi. Itselläni mies ei onneksi erolla uhkaillut tms. mutta hänen mielipiteensä oli kuitenkin abortin kannalla. No, onneksi ei tarvinnut päätöstä tehdä suuntaan tai toiseen :)

• Malleus Maleficarum

Yleensäkin miesten kanta näyttää olevan se, ettei asia heille kuulu, kuten ehkäisynkin kanssa tuppaa olemaan. Jätetään asia naisten vastuulle, kun se kerta seurauksetkin kärsii
        .
        Eli eipä tarvi siksi ihmetellä, että naisilla on oikeudetkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      83
      2012
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      123
      1725
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      734
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      686
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      624
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      207
      586
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      48
      528
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe