Miten pärjään armeijassa?

hmm...

Nyt ei siis kyse ole fyysisestä kunnosta tai muusta, olen ihan ok kunnossa, viimeksi tammikuussa sisähallissa cooper 2850. Ja opin varmaan aika nopeasti armeijan tavoille jne. Mutta. Oon todella epäsosiaalinen, en pysty rentoutumaan kuin perheen ja parhaiden kavereiden kanssa. Pelottaa vähän että aletaanko mua kiusaamaan melkein heti kun mua on yläasteel ja lukiossakin kiusattu. Ja miten sitä kiusausta sitten kestää sen väh. 6kk... Haluan olla oma itseni silti vaikka mua kiusattaisiin. Sori saattaa kuulostaa tosi idioottimaiselta mutta oikeesti mua pelottaa että mä jään ihan yksin siellä. Itsetuntoa poljettu viimeset 5v maanrakoon. Ja tosiaan intti alkaa mulla ens vuoden tammikuussa. Kiitos vastauksista, arvostan jokaista.

10

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sotapojan muori

Turhaan pelkäät, että kiusataan. Olet vain oma itsesi siellä ja kunhan et jää nurkkaan yksinäsi, niin varmaan pääset porukkaan mukaan. Siellä kun kaikki ovat samalla viivalla ja kaikki aloittaa tuon armeijan ihan alusta, niin hyvin sinne sopeutuu.

Tsemppiä sulle sinne inttiin. Älä oikeestikkaan mieti tuollasia. Rohkeesti vaan, niin kyllä se siitä lähtee.

• mukaanalkoasprkl!

Aivan. Siellä ihmiset on jo aikuisia ja lähes kaikki ovat henkisestikin kasvaneet niistä yläasteen ajoista.

Täytyy muistaa, että kaverit eivät välttämättä tule sinun luoksesi, sinun täytyy myös mennä mukaan. Tuskin sinua aletaan syrjimään, jos menet mukaan rohkeasti.

Armeija on myös hyvä paikka kehittää sosiaalisia taitojaan, koska tänä päivänä on esimerkiksi hyvin vähän töitä, joissa ei joutuisi olemaan tekemisissä muiden ihmisten kanssa juurikaan.

• 222254

Ihan varmasti kiusataan.
      Siellä kiusataan kaikkia ihan tasapuolisesti, tästä johtuen toiset saman saapumiserän varusmiehet eivät jouda kiusaamaan toisiaan.
      Joku on aina "huonoin" ja hitain. Tätäkin tapahtuu kaikille. (se "nopein" onkin unohtanut napin auki, roskan roskikseen tai jotain muuta vastaavaa)

• hmm...

Juu kiitoksia vastauksista! Ja tosiaan kyllä tiesinki tosta simputuksesta mutta siis meinasin että toivottavasti pääsee kans sit vapaa-ajalla porukkaan mukaan jne. Mutta jees kiitän kannustavista kommenteista! Eiköhän sen simputuksen kestä jos pysyy inhimillisyyden rajoissa.

• sotapojan muori

Eikös simputus ole nykyään kielletty ?

• latvakakkonen

Itte kävin armeijan aikana jolloin ainoastaan "homot" jättää armeijan käymättä.
      Siinä tilassa missä mä silloin olin, ei olis kannattannu mennä sinne. Siellä
      pärjää parhaiten ne, joilla on elämä lähtenyt jollain lailla sujumaan jo. Riippuen
      omasta tilanteestas, se reissu voi mennä ihan hyvin, tai se voi mennä aivan
      p*rseelleen.

• drem01

mites muuten viitaten tuohon alottajan kommenttiin niin jos on ammatiltaan laborantti (valmistuin juuri) niin voiko sillä tulla kiusatuksi armeijaksi? kun vähän joskus itsekin mietin mitä muut ajattelee tästä ammatista.

• 4+11

Mitä väliä sillä on, että mikä on ammatti. Eipä siellä hirveesti semmosia asioita kysellä. Eikä tuo ammatti todellakaan mikään kiusaamisen syy ole. Ylpeänä voit minusta sen kertoa.

• soldaatin mamma
        4+11 kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, että mikä on ammatti. Eipä siellä hirveesti semmosia asioita kysellä. Eikä tuo ammatti todellakaan mikään kiusaamisen syy ole. Ylpeänä voit minusta sen kertoa.

Ole tyytyväinen, että sulla on jo ammattipaperit takataskussa:) Monella ei ole vielä mitään...Tuskin kiusataan. Kaikkihan ovat alussa samalla viivalla.

• drem01

juu kiitoksia vaan kannustuksesta :D jospa siel sen verra jo porukka kasvanu henkiseks ku ikää useimmilla takana se pari vuosikymmentä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1230
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      561
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe