Linuxiin ne haitat tarttuu...

drive by

21

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roottaus jees

      Kannattaa rootata puhelin tai tabletti.

      • Ei tarvitse itse rootata. Androidiin on tehty haittaohjelmia jotka roottaavat samalla puhelimen käyttäjän tietämättä kun käyttäjä asentaa troijalaisen luuriinsa.


    • Ei android ole Linux

      MIten se Linux liittyy androidiin?
      Vaikka Android käyttää Linux ydintä se ei ole Linux vaan Android, esim. Maemo käyttää Linux ydintä ja siihen ei tartu tuollaiset.

      • Aivan.

        Kun puhutaan linuksien suosioluvuista niin silloin android on ilman muuta 1 linuks distro, mutta kun kyse on androidin virusongelmista niin silloin android ei ole koskaan nähnytkään mitään linuksia.

        Asia ymmärretty.


      • Onneksi on Windows!
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Aivan.

        Kun puhutaan linuksien suosioluvuista niin silloin android on ilman muuta 1 linuks distro, mutta kun kyse on androidin virusongelmista niin silloin android ei ole koskaan nähnytkään mitään linuksia.

        Asia ymmärretty.

        Tuota virttä ne luikertelijat ovat muistaneet veisata niin pitkään, kun minä muistan!


      • Ok...? What?
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Aivan.

        Kun puhutaan linuksien suosioluvuista niin silloin android on ilman muuta 1 linuks distro, mutta kun kyse on androidin virusongelmista niin silloin android ei ole koskaan nähnytkään mitään linuksia.

        Asia ymmärretty.

        Te Windows-käyttäjäthän olette aina kaikesta samaa mieltä. Asia ymmärretty.


      • Linuks tuhoo kaiken
        Onneksi on Windows! kirjoitti:

        Tuota virttä ne luikertelijat ovat muistaneet veisata niin pitkään, kun minä muistan!

        Luikureita ovat kaikki linukshihhulit!


    • 55555555555555555555

      ”Käyttäjän on asennettava sovellus, ennen kuin NotCompatible alkaa toimia. Jotta asennus onnistuisi, laitteen asetusten on sallittava asennukset tuntemattomista lähteistä (Unknown sources). Jos asetus ei ole päällä, asennus epäonnistuu.”

      Eli taas käyttäjän täytyy asentaa haittaohjelma.

      • Väärin. Jos puhelin on aikaisemmin rootattu tarkoituksella / puhelimeen on aikaisemmin itse asennettu haittaohjelma joka on rootannut puhelimen käyttäjän tietämättä, niin silloin tuo NotCompatible toimii käyttäjän tietämättä = aito DriveBy haittaohjelma.


      • 55555555555555555555
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Väärin. Jos puhelin on aikaisemmin rootattu tarkoituksella / puhelimeen on aikaisemmin itse asennettu haittaohjelma joka on rootannut puhelimen käyttäjän tietämättä, niin silloin tuo NotCompatible toimii käyttäjän tietämättä = aito DriveBy haittaohjelma.

        Missä kohdassa niin väitetään?


      • 55555555555555555555 kirjoitti:

        Missä kohdassa niin väitetään?

        Android puhelimen roottaavat haittaohjelmat ovat jo wanhaa tietoa. Ei jaksa kaivaa arkistoja, kuuklaa itse.


      • 55555555555555555555
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Android puhelimen roottaavat haittaohjelmat ovat jo wanhaa tietoa. Ei jaksa kaivaa arkistoja, kuuklaa itse.

        Minusta tuossa sanotaan, että jos asennus tuntemattomista lähteistä on sallittu, niin silloin käyttäjä voi asentaa kyseisen haittaohjelman. Jos taas ei, niin asennus ei onnistu ollenkaan.


      • 55555555555555555555 kirjoitti:

        Minusta tuossa sanotaan, että jos asennus tuntemattomista lähteistä on sallittu, niin silloin käyttäjä voi asentaa kyseisen haittaohjelman. Jos taas ei, niin asennus ei onnistu ollenkaan.

        Totta. MPC:ssä on näköjään käsitteet aivan viturallaan. Jutussa puhutaan drive by haittaohjelmasta vaikka kyseessä on ihan tavallinen troijalainen.

        Ohi.


      • väännetään rautalank
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Totta. MPC:ssä on näköjään käsitteet aivan viturallaan. Jutussa puhutaan drive by haittaohjelmasta vaikka kyseessä on ihan tavallinen troijalainen.

        Ohi.

        Sinulle on ilmeisesti oikeasti mahdotonta saada mitään asiaa ymmärrettävällä tavalla selitettyä, mutta yritän nyt kai sitten sen viimeisen kerran:

        Tästä lähdetään liikkeelle: MITÄÄN ei KOSKAAN asenneta MISTÄÄN jakelun OMAN PAKETTIVARASTON ULKOPUOLELTA! Silloin mikä tahansa, myös Android ON TURVALLINEN käyttää.

        Onko tämä periaate täysin vieras Windows-käyttäjille? Ilmeisesti oikeasti on. Windowsiin saa asennettua pornokuva.exe:n mistä sattuu miten sattuu kun se on suunniteltu olemaan ympäri nettiä saastutettava käyttis ja käyttäjäkunta on suhteellisen hölmöä porukkaa. Milloinka MS oppii YHDEN sovelluslähteen politiikan?

        Ei tulisi mieleenkään asentaa esim. Androidiin tai Linux Mintiin MITÄÄN oman pakettivaraston ulkopuolelta, ikinä. Se TURVALLINEN tapa käyttää käyttistä.

        Ai niin joo, te windows-pöllöt ajatte koko ajan pääkäyttäjällä, kun pitäisi ajella normikäyttäjällä jolla on RAJATUT oikeudet.


    • Android=/=Linux

      Eipä ole urpojen valehtelusta huolimatta tarttunut linuxiin.

    • ex-ubu....

      Heh heh heh heh heeee......

    • turvallinen Linux

      Android ei ole Linux ja Androidillekaan ei ole yhtäkään virusta. Mikään ei pääse tarttumaan kun käyttää latauksiin VAIN Google Playta. Linux-jakeluiden kanssa ei latailla mistä sattuu mitä tahansa, vaan käytetään AINA vain jakelun OMAA pakettivarastoa.

      Window on virushelvetti kun kaikkea mahdollista ladataan mistä sattuu holtittomasti. Linux laittaa käyttäjän kuriin ja pakottaa yhden pakettivaraston politiikkaan.

      • Loistava Linux

        Kari ei ymmärrä tuota, eikä Pentit.


      • 628282828282

        Ei pakota. Windows phone-tubuttimet sen sijaan pakottaa.


      • Linuks ymmärtämätön
        Loistava Linux kirjoitti:

        Kari ei ymmärrä tuota, eikä Pentit.

        Eikä Mika ja Matti Karvahattukaan! Ei ne vaan ymmärrä.


      • jotain tietävä

        Android on eräs suosittu linuxdistro. Androidin sisällä muhii Linux kernel, tosin siellä sisällä muhii paljon muutakin kuten se Javan uusi ajoympäristö Dalvik.
        Kannattaa tutustua enemmän aiheeseen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe