hei kaikille!
Jos joku tietäisi mitä pitäisi tehdä tässä tilanteessa,niin kertokaa ihmeessä. Olen yrittänyt netistä katsoa tietoa ja oikeusaputoimiston sivulta.
Tilanne siis tämä. Asuin about kuukauden kaksiossa,siellä alkoi tulemaan hajuongelmia,ja homettahan siel on. Terveystarkastajakin kävi jne.
No vuokranantaja sitten purki sopimuksen,ja antoi kuukauden irtisanomisaikaa. Mutta halusin lähteä mahd. nopeasti. Kirjoiteltiin siis sähköpostilla,ja kysyin,kävisikö jos palautan avaimet huhtikuunlopussa jolloin siis muutan pois,ja hän palauttaisi vuokratakuuden. Hän sanoi,että se sopii,ja toukokuulta ei perittäisi vuokraa. Sitten hän väittikin yhtäkkiä,että ei voi maksaa takuuta kun tulee laki vastaan jne. No minähän en ole siis avaimiakaan palauttanut!! Nyt olen yrittänyt hänen kanssaan neuvotella asioista. Hän yrittää saada nyt uuttavuokralaista,joka olisi kuulema minun etuni,niin hän saisi palautettua takuuni. Sanoi myös,että jos tarvitsen lakineuvontaa voin ottaa yhteyttä oikeusapuun. Tämä nainen siis vuokraa home rivaria. Umpihomeessa koko läävä,ja ei tee sovittuja remppoja. pintavetoja vain. Käräjillä myös on tällä hetkellä. Itse mietin,että pitääkö tässä itsekkin lähteä käräjöimään. Kaikki vaatteet haisee jne!!
Vuokranantajan kanssa Suullinen/kirjallinen sopimus takuusta.
APUJA.
1
116
Vastaukset
- onpa sekavaa
Mikään laki ei estä vapauttamasta vakuutta.
Et kai ole menny maksamaan laille tuntematonta "takuuvuokraa" vuokranantajalle? Hän on sen rahan käyttänyt, eikä hänellä ole sitä enää, joten ei pysty sitä palauttamaan.
Mitä mieltä terveystarkastaja oli? Jos asunto on asumiskelvoton, niin siitä ei saa periä vuokraa eikä sitä saa vuokrata asunnoksi.
Jos asuu vuokralla tai vuokraa asuntoaan, niin kannattaisi lukea toimintaa koskevat pykälät läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462