Osaako kukaan neuvoa kuinka minun tulisi toimia ideani suhteen.
Olen piirtänyt logon, sekä tuotteelle aika koomisen nimen. Nimi viittaa erääseen paikannimeen. Sanotaan vaikkapa niin, että tuotenimi on "Koskenkorvan korvalääkäriyhdistys"
Miten minun tulisi toimia, että saisin painattaa kyseisen nimisiä paitoja, lippalakkeja yms. ja myydä niitä?
Pitääkö nimi rekisteröidä jotenkin ja onnistuuko se, jos nimessä on mukana alatyylin ilmaisu?
Tuotemerkin rekisteröiminen?
2
191
Vastaukset
- ei voi suositella
Varo sitten, patentti ja rekisterihallitus nyhtää rahaa siitä joka käänteessä, silti saat itse käräjöidä, jos rekisteröityä tuotenimeäsi jotenkin loukataan. Sitten kun olet paperit lähettänyt ja maksanut, tulee postissa vaatimus tehdä kaikki ruotsinkielellä vielä lisäksi, muuten ei ole voimassa. Tarjoavat käännösapua, tietysti maksua vastaan. Et saa ikinä kustannuksia vastaavaa hyötyä.
- ... ..
Johonkin sesonkituotteeseen ei kannata, mutta yleisemmin tuotemerkkinä kyllä, ja tavaramerkki siihen käy, tietyissä tapauksissa myös mallioikeus.
PRH:n sivuilta löytyy infoa, itse etsimällä pääsee aika pitkälle, jos jaksaa kaivella. Alatyyliset tuskin menee läpi rekisteröinnissä, maksuja ei palauteta ja kestää kuukausia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462