Mitä mieltä "tyrkkykirjailijoista" ja Snellmannin Ivana B:stä

tyrkkymikätyrkky

Snellman ratsasti nyt julkisuuteen uudella kirjallaan kritisoimalla blogeissa tekstejään julkaisevia "tyrkkyjä" ja esikoiskirjailijoiksi haikailevia. Aikamoista tekstiä naiselta, joka on kirjallisuuspiireissä tunnettu jo kauan ikityrkkkynä, joka myisi vaikka isoäitinsä saadakseen julkisuutta, eikä ainoastaan kirjalleen.

Mitä mieltä olette kirjailijan markkinoinnista? Brändäyksestä? Kaatuuko maailma juttuihin naistenlehdissä, pitäisikö kirjailijan piiloutua mökkiin ja leikkiä, ettei ole olemassakaan, vaan että kirjat syntyvät Pyhän Hengen puhaltamina?

Vai onko ok olla julkisuudessa ja avittaa sitä kautta kirjansa myyntiä? Miten itse kuvittelette, että tekisitte, jos saisitte kustannussopimuksen?

2

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saje

Snellman on eri sukupolvea ja ei ehkä tajua, että ajat on muuttuneet. Nyt voi blogin avulla saada näkyvyyttä sama kai se miten sitä saa lopputulos on tärkein. Snellman on ollut pitkään median suosikki tai ainakin näkyvillä jatkuvasti. Hän bloggaa iltalehdessä muistaakseni, joten eikö hän suo toisille sitä mitä itsellä on?

Itse varmaan yrittäisin myös blogitusta tai jotain ehkä jos saisin kustannussopimuksen. Onhan se yksi mahdollisuus saada näkyvyyttä.

• Realismin ääni

Oma mielenkiintoni julkisuudessa liittyy siihen aihemaailmaan, mitä teokseni sisältää. Eli menisin mukaan siihen tv-ohjelmaan, radioon, lehtihaastatteluun, joka painottuu teosmaailmaan, mutta kieltäytyisin reagoimasta ´siviilielämäni´ kulkuun. Ainakin näin uran alussa.

Snellman pelaa tätä peliä tutuilla kaavoillaan, en tiedä onko siinä muuta merkitystä kuin muistutus, että uusin teokseni ilmestyi, muistattehan katsoa / lainata / ostaa / vinkata sitä muille. Tähän tietysti blogit ovat mitä kätevimpiä. Sellaisen laittaisin pystyyn, jos saisin esikoisteokseni läpi. Koska olen vasta keltainen valo palaa -tilanteessa, en pidä hoppua tai turhaa toiveilua yllä.

Brändäys, joka kohdentuu teokseen, en niinkään tekijään, sopisi mulle. Mutta who knows millaisen vastaanoton saa: kylmän, välinpitämättömän vai aktiivisen, innokkaan? Todennäköisesti suurin osa esikoiskirjailijoista saa kylmää suihkua. Kirjamaailmassa julkaistaa kuitenkin todella paljon kirjoja, oman taideteoksen esiin saaminen muiden esikoiskirjailijoiden, tallikirjailijoiden joukossa on varsin epätodennäköistä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1230
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      561
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe