Tuntuu ettei mulle ole koskaan annettu edes mahdollisuutta oppia miten ihmisten kanssa pitäisi olla, ja heti kaikki ovat kimpussa näykkimässä, pilkkaamassa, väheksymässä ja halveksimassa. Omituisinta on se että jotkut kaltaiseni nössykät joilla ei ole mitään sanottavaa mihinkään, vaikuttavat saavan luonteensa jollain keinolla anteeksi ja pääsevät näppärästi elelemään jonkun näykkijän siivellä (siis siten että onnistuvat ryhmäytymään jonkun sellaisen tyypin kanssa joka ei kuitenkaan minua voi hyväksyä)...
Miten ****ssa ihmisten kanssa pitäisi olla?
21
973
Vastaukset
- nÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
Jos haluat madella, matele niin paljon kuin pystyt ja mielistele "ylempiäsi". Ihmisten kanssa olemiseen on noin 7 miljardia tapaa. Jokainen on yksilö, kanssakäynti on erilaista riippuen ihmisestä. Ero sinun ja noitten hyväksynnän saavien nössyköiden välillä on se, että sinä et halua olla nössykkä. Hyvä! Käännä tuo katkeruus voimaksi.
- ap
Entäs jos ne nössykät ovatkin sitä vain näennäisesti? Mistä sen tietää?
- How Great Thou Art
>>näykkimässä, pilkkaamassa, väheksymässä ja halveksimassa
Sarkasmi ja vinoilu on jokapäiväistä, useimmiten huumoria. Älä hyvä ihminen ota niitä vakavasti ja henkilökohtaisesti. Jotkut taas ovat surkeita opettajia, eli huutavat ja moittivat näyttämisen ja kannustamisen sijaan.
Älä lähtökohtaisesti pidä itseäsi perusJamppaa huonompana.- ap
Joskus sarkasmi ja vinoilu ovat silkkaa ulkopuolisen ihmisen halventamista, joka voi olla niin röyhkeää ja alentavaa että tietää että siirtymisen fyysiseen ja seksuaaliseen väkivaltaan estää ainoastaan rangaistuksen pelko.
Entäs jos muut ihmiset pitävät lähtökohtaisesti huonompana kuin muut? Lähtökohdat toki ovatkin huonommat kuin muilla: mä olen kasvanut kodissa jossa sai parkua keuhkojensa täydeltä kuunnellen miten "hoitaja" ihan tyynesti laitteli ruokaa viereisessä huoneessa. - How Great Thou Art
ap kirjoitti:
Joskus sarkasmi ja vinoilu ovat silkkaa ulkopuolisen ihmisen halventamista, joka voi olla niin röyhkeää ja alentavaa että tietää että siirtymisen fyysiseen ja seksuaaliseen väkivaltaan estää ainoastaan rangaistuksen pelko.
Entäs jos muut ihmiset pitävät lähtökohtaisesti huonompana kuin muut? Lähtökohdat toki ovatkin huonommat kuin muilla: mä olen kasvanut kodissa jossa sai parkua keuhkojensa täydeltä kuunnellen miten "hoitaja" ihan tyynesti laitteli ruokaa viereisessä huoneessa.>>Entäs jos muut ihmiset pitävät lähtökohtaisesti huonompana kuin muut?
Muut ihmiset on iso ryhmä. Pitää yrittää tehdä sitä mistä itse pitää ja osaa, ja löytää uusia samanhenkisiä muita ihmisiä.
Sarkastiset ja vinoilevat ihmiset ovat ns. energiavarkaita joita sinun tulisi välttää, tai ainakin ymmärtää että heidän seuransa on haitallista. Joskus kunnon riita selvittää ilmapiirin, toisinaan pitää välttää heidän seuraansa.
Löytyisikö kirjastosta kirja: Ruotsalaisen Ingalill Roosin "Energiavaras uuvuttaa ihmissuhteet"
Ja unohda menneet tappiot, niistä eivät uudet tuttavuudet tiedä ellet itse kerro. - N
Oikeastaan tuohonkin looginen pointti...
- 13
Näinhän se on, joko olet alfauros tai sitten vierellä kulkeva kersantti.
Muussa tapauksessa tulee probleemaa, joko alistut tai taistelet.
Itse jo koulussa en viitsinyt kuulua kumpaankaan, en egoilla saatika nöyristellä.
Se hyöty siitä elämänkoulusta oli että ainakin opin tappelemaan ja pitämään puoleni.- N
Minnes jäi ...
- Insane Inside
Jos ihmisen ulkonäkö ei käy yksiin sisällön kanssa, niin toisilla tuntuu olevan suuria vaikeuksia sulattaa asiaa. Ainakin mun hiljaisuus ja epäsosiaalisuus tuntuu olevan maailman oudoin asia monelle, vaikka ympärillä olisi muitakin samanlaisia, mutta vain joillain ulkonäöllisillä höysteillä (silmien karsastus yms.). Ilmeisesti olen ulkoisesti liian normaali ollakseni sisäisesti epänormaali.
- Ei ulkonäkö auta.
Itselläni myös samankaltainen ongelma. Ihmiset ei voi hyväksyä eikä ymmärtää ujouttani. Olen usein seurassa hiljaa, kun jännitän niin paljon, että en saa sanaa suustani. Monet ovat tulkinneet sen siten, että olen tyly ja ylpeä. Koitan hymyillä paljon, että en antaisi tylyä kuvaa. Kävin terapiassa masennuksen takia joka johtui yksinäisyydestäni. Siellä useampi terapeutti sanoi: "Olet kaunis ja nuori nainen, eihän sulla pitäis olla mitään syytä olla masentunut." Nyt kuitenkin vielä 9 vuotta myöhemminkin olen edelleen yksinäinen ja masentunut.
- n
En minäkään osaa olla ihmisten kanssa. Ottaa se päähän kun ei keksi mitään
puhuttavaa,mutta on pakotettava itsensä siihen. Olen ujo ja liian hiljainen
en nössykkä,mutta en usein keksi puhuttavaa..kovin muiden varjossa tämä
elämä menee..- vaikka mut
Ujous lähtee seksiä harrastamalla..et hommaa joku mies ittelles.
- KohtaKolkyt
Mulla menee kans monesti siihen, että en vaan osaa smalltalkkia, muut ihmiset heittää läppää, itse vaan oon ihan pihalla kaikesta, hymyilen vaan tyhmänä ja nyökyttelen vaikka sisälläni tuskan liekit liehuvat. Ei vaan osaa hahmottaa keskusteluja, ei tiedä mitä pitäs sanoo väliin ja sitte kun keksii niin aihe on menny ajat sitte ohi ja pitäs keksii taas jotain sanomista..koko ajan kuluu aika vaan omassa pään sisässä yrittäen epätoivosesti keksiä jotain sanottavaa.
- N
Jos haluaisi jotain sanoa muu puhuu päälle...
- huji.
Kannattaa vilkaista näitä kahta blogia, joissa on paljon hyviä vinkkejä:
http://jaanmurtajat.blogspot.com
http://elaparemmin.fi
On myös kursseja, joissa aihepiireinä ovat esim:
Rohkeuden harjoittelu ja itsevarmuus
Miten antaa haluttu ensivaikutelma
Keskustelun avaus (missä ja miten)
Merkityksellinen ja mielenkiintoinen small talk
Hyvän keskustelun taidot
Suhteen syventäminen
Flirttailu
Hyvien bileiden luominen, ryhmät
Kehonkieli, eleet
Verkostoituminen (erityisesti Työelämä-ryhmissä) - 3242343232
Joskus tosiaan huvittaakin miten naurettavista teoista ihmisten pitää itsetuntonsa repiä. Lähes poikkeuksetta se tapahtuu "muiden kustannuksella".
On niitä tyyppejä jotka sopivat porukkaan kuin porukkaan ja sitten on niitä tyyppejä joiden kimpussa kaikki ovat ilman mitään näkyvää syytä. Usein kyse voi olla niin huomaamattomista asioista että ainoastaan ihmismieli jollakin tavalla noteeraa ne esim. epäsosiaalisuus mutta ei osaisi välttämättä edes sanoa kysyttäessä asioista että miksi käyttäydyit noin ja noin...
Se on totta että jotkut tyypit kelpuutetaan porukkaan vaikka heidän luonteensa ei mitenkään eroaisi vaikka omasta luonteestasi. Kyse on yleensä todella pienistä jutuista eikä niitä suoraan saata huomatakkaan.
Ei silti kannattaisi liikaa jumiutua tuollaisiin "pikkupiireihin", vaikka iso ongelma toki on miten löytää sitten muutenkaan seuraa jos jää niiden piirien ulkopuolelle...- N
Tuohonkin vois kyl...
- Heikkoakin vahvattaa
Ehdotan, että alat katsomaan komediaa ja oikein yrität keksiä jotain hauskaa, kun joku juttelee jotain. Siis mulla on se, että aina vastaan, vaan joo/niin/okei kaikkeen. Oon siis itekkin hissukka, kun en oikein keksi mitään jatkoa keskusteluun. Aina kuitenkin morjestan kaikille, mutta kyllä haluaisin mennä pidemmälle ihmisten kanssa: haluaisin olla jopa hauska. Joskus vahingossa sanon jotain hauskaa ja rakastan sitä, kun ihmiset nauraa jutuilleni, mutta en tahallaan keksi koskaan mitään.
Joo ja tässä mun ploki: 10friendsasummer.blogspot.com Älä sen kummemmin välitä muista, mutta pidä itsestäsi. Opi pitämään omista puutteistasi ilman että ne tuntuvat puutteilta. Käytä huumoria niinkuin Luke käyttää "voimaa", se on silta minkä tahansa esteen yli.
- Tynnyri-Eikka
Se on tuo ryhmädynamiikan laki eli kuppikuntahierarkia juuri sitä, mitä valitettavimmin. Usein joku tai useampikin ryhmässä jää keskustelun ja / tai porukan ulkopuolelle.
Joku kovaääninen saa sanoa ihan mitä huvittaa ja luonteensa anteeksisaavat ryhmäytyjänössykät on aivopesty joko olemaan samaa mieltä tai sitten mielistelemään. Kun yrittää osallistua keskusteluun, joku pönttö alkaa puhumaan päälle tai vaihtaa puheenaihetta. Taikka sitten joku väittää vastaan joka asiasta.
On näistä kokemuksia, mutta ei jäädä tuleen makaamaan. - knkn
Ryhmädynamiikasta, kuppikunnista ym. voi oppia selviämään ja nauttimaan. Helpottaa ja hauskuuttaa elämää :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462