Hei,olen aloittava yrittäjä. Tarvitsen muutaman asiallisen neuvon.
en ole tyhmä tai vajaa-älyinen vaan vasta äskettäin ymmärtänyt että yrittäminen on minulle kannattavampaa
1) millon viimestään minun on löydettävä kirjanpitäjä?
2)kuinka usein minun pitää asioida hänen luonaan?
3) kuinka löydän hyvän ja edullisen?
4) jos olen tehnyt toiminimelläni työtä sanotaan vaikka kuukauden ja laittanut rahat pankkiin,voinko käyttää niitä ennen kuin kirjanpitäjäni on maksanut niistä verot ja koska pitää maksaa veroja? Kuukausittai/kerran vuodessa?
Jos teen töitä,saan rahaa tilille,nin voin käyttää niitä nihin tarkoituksen vaan ja vuodentilikauden lopussa maksan saadusta tulosta ?
5) milloin pitää ottaa viimestään yel-vakuutus,mikä on pienin vakuutus ja mistä minun kannattaa kysellä?
6) olen joskus menettänyt luottotietomi,enkö tosiaan voi saada yritykselleni edes pelkkää tiliä ilman pankkikorttia? Kannattaako kuitenkin kysyä omasta pankista?
Kuinka,kenelle ka miten maksan veroja?
7
134
Vastaukset
- 2+19
Tämän on pakko olla provo, ei nuin tietämätön voi edes hhaveilla yrittäjäksi ryhtymisestä. Mutta tässä nyt kuitenkin "samassa hengessä" vastauksia:
1. - 2. Ota vasta sitten, kun verottaja tai muut viranomaiset alkavat kysellä yritystoiminastasi ja teetä "rästikirjanpito" reiskaalla, reiska käy mökillä lämmittämässä saunan ja siinä tulee samalla tilinpäätös ja tuloslaskelma
3. Ne kaikki ovat hyviä ja halpoja, ota se jolla on taustallaan mahdollisimman monta talousrikostuomiota, osaa varmaan kaikki ketkukonstit
4. Älä laita pankkiin, vaan piilota patjaan, niin saat täyden verovapauden
5. Ei kannata ottaa, tämän palstan neuvojen mukaan ostelet vaan asuntoja ja laitat ne vuokralle, ja vuokrat tietysti pimeänä
6. Katso kohdat 1-5, sinä mitään pankkitiliä tarvitse, se on vaan haitta kun asioita sitten joskus selvitellään - Heiko provoilija
> Tämän on pakko olla provo,
Suomi-24:n oma väki harrastaa tuon tyyppisiä "keskustelun aktivointiavauksia" jatkuvasti, useissa ryhmissä.
Tuo yllä oleva ei kuitenkaan välttämättä vaikuta S-24:n tekosilta. Vaan asialla lienee ollut joku tavallinen, vapaiden markkinoiden surkeasti kirjoittava kivailija-pölvästi. - kikkeliskokkelis.
suomen pskavaltiossa ei saa rikastua
huomaa jo ulvilajutussakin että suomen pskavatio pskalakkeineen lakimiehineen ja muine pelleineen pitää aikamoista hifistelysirkusta.
veroa ja veroa.... plaaplaaplaa.
ja pistä vaan firma pystyyn aloittaja, ei täälä kukaan oo seppä syntyessään.
kurssille ja sitte pystyyn, asiat selviää. - Aloittaja 0108
Hei,ei tämä ole provo!!!
Tarvitsen todellakin neuvon. Tiedän että voin soittaa yrittäjä keskuskeen,mutta ajattelin kysyä näin tyhmiä kysymyksiä anonyyminä.
Olen nuori 22 vuotias nainen, joka ei ole tyhmä tai vajaa älyine. itseasissa opiskelen jopa hyvässä koulussa. Olen ensimmäistä kertaa aloittassa yritystoimintaa. Jos en ole koskaan ennen tehnyt tälläistä,kuinka voin tietää,jos en saa keneltäkään neuvoa?
Tiedän että verot pitää maksaa ja kaiken pitää olla laillista. Mutta monet muut ovat minulle vähän hämärän peitossa.
Olisin erittäin kiitollinen jos saisin edes YHDEN asiallisen vastauksen.... - neuvoja
Tietämättömyys ei tosiaan ole tyhmyyttä, mutta noin täydellinen saamattomuus ei lupaa hyvää yrittäjän urallesi.
1. Ei ole pakko olla, voit tehdä itse
2. Sopikaa keskenänne
3. Kysele tarjouksia, hyvyyden saat selville sitten ensimmäisen tilinpäätöksen jälkeen, jos osaat lukea niitä papereita
4.- Googleta YEL, vastaukset on yhden klikkauksen päässä.
vero.fi, siellä on tarkat ohjeet kaikkien yritysmuotojen verotuksesta
Kysy pankista, saatko tilin vai et.
googleta TE-keskus, sielläkin on paljon ohjeita aloittavalle yrittäjälle, vaikka et soitella haluaisi.
Tämän verran pitäisi viitsiä itsekin. - Heivaan tekoprovo
> Hei,ei tämä ole provo!!!
Olet typerä provo, ja vielä kömpelön silmiinpistävän huono provo.
Sulle ei tarvitse kenenkään vastata sun provokysymyksiin muuta kuin veetuilemalla samalla mitalla takaisin. - ffjkljdsjfkld
1) millon viimestään minun on löydettävä kirjanpitäjä?
Heti kun saat liikevaihtoa aikaan, kysymyksistäsi päätelleen tarvitse tukea yrityksen taloushallinnossa
2)kuinka usein minun pitää asioida hänen luonaan?
Kerran kuukaudessa jos olet ALV-velvollinen, viet laskut ja ostotositteet. Tosin monelle ne voi lähettää postitsekin.
3) kuinka löydän hyvän ja edullisen?
Kyselemällä muilta yrittäjiltä.
4) jos olen tehnyt toiminimelläni työtä sanotaan vaikka kuukauden ja laittanut rahat pankkiin,voinko käyttää niitä ennen kuin kirjanpitäjäni on maksanut niistä verot ja koska pitää maksaa veroja? Kuukausittai/kerran vuodessa?
Voit käyttää kunhan olet varma että saat ne verot maksettua. Huom: kirjanpitäjäsi ei tyypillisesti maksa verojasi, hän vain kertoo paljonko pitää maksaa.
Jos teen töitä,saan rahaa tilille,nin voin käyttää niitä nihin tarkoituksen vaan ja vuodentilikauden lopussa maksan saadusta tulosta ?
Riippuu...monesta...kysele siltä kirjanpitäjältä....
5) milloin pitää ottaa viimestään yel-vakuutus,mikä on pienin vakuutus ja mistä minun kannattaa kysellä?
6 kk sisällä yritystoiminnan aloittamisesta. Pienin YEL on se minkä saat maksettua, tästäkin se kirjanpitäjä kertoo lisää...
6) olen joskus menettänyt luottotietomi,enkö tosiaan voi saada yritykselleni edes pelkkää tiliä ilman pankkikorttia? Kannattaako kuitenkin kysyä omasta pankista?
Riippuu tämäkin, mutta kannattaa kysellä.
Kannattaa lukea yrittäjien sivuja, aloita vaikka tästä
http://www.yrittajat.fi/fi-FI/verotjarahat/verot/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472