Miten asutte?

***kiinnostunut

Olisi mukava tietää, miten ja missä asutte? :) Ja viihdyttekö siellä missä asutte? Mitä toivoisitte ja mistä ette luopuisi?

11

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unelma

Mukavaa on asua yksiössä Kalliossa. Haluan asua juuri niin, kun nyt asun. Enkä luovu.

• Uikku*¨

Rivari Espoossa, puoliskon kanssa asun. Vähän "syrjässä" kaikkien muiden mielestä asutaan. Riippuu tietenkin mistä katsoo. Itse viihdyn, täällä on rauhalista, kotoisaa ja ihanaa. Sauna ja takapihan terassi kruunaavat asumisen etenkin kesällä. Auto ja bussit kulkee.

• vastaaja33

Rivitalossa Oulussa, neliöitö 100. Koska perheessä on lapsia 4, alkaa olla jo ahdasta... Omakotitalosta haaveillaan, mutta vielä pitää vuosi tai pari odottaa, että rahat riittää. Mutta tässä tilanteessa koti on kaunis, kun ollaan itse mieleiseksi rempattu ja asuinalue on mukava, palvelut on lähellä ja naapurit on mukavia. Ja kesällä "asutaan" mökillä, niin on sitten vielä ahtaampaa.;)

• Oikein hyvä näin..

Koti on minulle erittäin tärkeä, panostan todellakin paljon siihen. Haluan, että koko talon sisustus sopii yhteen vaikka mistä kulmasta katsoisi. En pidä liiasta krääsästä, käytän pikkutavaraa hyvin harkitusti, ja tällä hetkellä pikkutavarat ovat valkoiset, maitolasinväriset ja hopeiset.
      Asun isossa 1992 rakennetussa (220 m2) omakotitalossa (6 h k) jonka lunastin avioeron yhteydessä. Talo sijaitsee isohkon kaupungin keskustasta n. 5 km. Tontti on oma ja ihanan suojainen. Olen hiljattain saanut sisustuksen täysin uusittua, aloitin tapeteista, koko talossa on nyt valkoiset tapetit, parissa huoneessa ovat raidalliset (himmeä valkoinen/kiiltävä valkoinen raita). Päätin uusia kaikki huonekalut kertaheitolla, kalliiksi tuli, mutta olen niin tyytyväinen lopputulokseen. Kaikki uudet puiset huonekalut ovat valkoisia. Takkahuoneeseen valitsin tummanharmaan ison divaanisohvan (tämä on ainut tumma huonekalu koko talossa, mutta sopii hyvin yhteen vuolukivitakan kanssa), ja olohuoneessa sohvat ovat lähinnä pellavanväriset. Kaikki matot ovat valkoisia karvamattoja, verhot ovat myös valkoiset, malliltaan ja laadultaan erilaiset, mutta valkoiset. Keittiössä on harmaa-valkoraidalliset verhot.
      Olen hurahtanut kristallivalaisimiin, niitä ostin olohuoneeseen, makuuhuoneeseen, eteiseen ja tyttären huoneeseen. Keittiöön ostin modernin hopeanvärisen valaisimen. Takkahuoneeseen maitolasisen/hopeisen valaisimen. Uusi tyyli on sekoitusta modernia ja hiukan Lantliv-tyyliä. Kuulostaa varmaan hyvin valkoiselta, mutta mielestäni ei ole liikaa kuitenkaan, kun kodissani kuitenkin on paljon puutakin, koko talossa on tammiparkettia, keittiökalusteet ovat tammea, ja väliovet ovat tammiset. En muuttaisi mitään tällä hetkellä sisällä, uudesta nurmikosta unelmoin.
      Enköhän saan senkin unelman vielä toteutettua, pari vuotta sitten unelmoin asfaltoidusta pihatiestä ja sen haaveen sain jo toteutettua.

• Ja lämmitystapa oli?

Ketä varten pidät 220 neliön kartanoa, kun kirjoituksestasi päätellen asut kaksin tyttäresi kanssa?

• Oikein hyvä näin..
        Ja lämmitystapa oli? kirjoitti:

Ketä varten pidät 220 neliön kartanoa, kun kirjoituksestasi päätellen asut kaksin tyttäresi kanssa?

Ihan meitä varten sitä pidän, ja ajon myös jatkossa jäädä sinne, kun tyttö muuttaa pois.
        Nautin tilasta, ja siitä, että olen saanut taloni sisustettua juuri haluamani tavalla.
        Miksi kotoa lähtisin? Lämmitystapa on muuten öljylämmitys varaava takka. En kutsuisi kotini kartanoksi, vaikka sitä hienoksi on kehuttu.
        .

• torikauhu
        Oikein hyvä näin.. kirjoitti:

Ihan meitä varten sitä pidän, ja ajon myös jatkossa jäädä sinne, kun tyttö muuttaa pois.
        Nautin tilasta, ja siitä, että olen saanut taloni sisustettua juuri haluamani tavalla.
        Miksi kotoa lähtisin? Lämmitystapa on muuten öljylämmitys varaava takka. En kutsuisi kotini kartanoksi, vaikka sitä hienoksi on kehuttu.
        .

Kukin tyylillään...

Ei tulisi mieleenikään asua yksin jossain 220 neliön lukaalissa.

Huh.

• pro satakunta

Pikkukaupungissa, n. 200 m2 omakotitalossa. Sisustus on kirjavaa, kuvaistaisiko helposti kyllästyvää luonnettani =)

• .......

Kaksikerroksisessa rivitalossa maalaiskunnassa suuren kaupungin naapurissa melkein järven rannalla (välissä kunnan puistokaistale). Neliöitä meidän perheellee riittävästi ja todellinen lapsiperheen unelma. Tästä ollaan lähdössä kun lapset kotoa muuttavat.

Jään kaipaamaan naapureita, mukavia kävelyreittejä, kivaa kahvipaikkaa lähellä ja asunnostamme mm. tummaa parkettilattiaa, wc- ja peseytymistiloja sekä säilytystiloja. Sisustusratkaisut on valittavissa uuteen samanlaisiksi kuin nykyiseenkin parkettia lukuun ottamatta mutta jos haluaisin yhtä väljät pesu- ja säilytystilat pitäisi uudessa asunnossa olla reilusti enemmän neliöitä tai sitten saunasta pitäisi tehdä toinen vaatehuone.

• Sinä _ja minä

Kuudenkymmenen neliön kerrostalokaksiossa, kaapit ja nurkat täynnä tavaraa, sillä myimme 100 neliön rivitalokämpän ja muutimme tähän väliaikaisesti kunnes löydämme kätevän rivarikolmion tai miksei vastaavan kerrostaloluukunkin.

• puppis

Asutaan itäsuomessa kaupungin vuokra-asunnossa. Oikein mukavaa, vuokra on kohtuullinen ja sijainti ihan kiva :)

Viihdytään täällä puoliskon kanssa oikein hyvin, kaverit ja miehen perhe on lähellä. :)

Kurkkaa lisää:
      http://vainelamaa-puppis.blogspot.fi/

Sieltä näette miten asutaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe