Kenen mielestä vanhoillislestadiolaisen liikkeen oppiin ja sen käytäntöihin pitää tulla muutos ?
Minun mielestäni syntien salailu ja Suomen lakien rikkomisen salailu pitää saada loppumaan. Lasten hyvksikäyttö pitää saada loppumaan. Naisten alistaminen seksuaalisesti ja sen selittely pitää saada loppumaan. Hoitokokoukset ihmisarvoa loukkaavina pitää saada loppumaan.
Liikeen oppi pitää saada muuttumaan vapaamielisemmäksi ja ihmisarvoa kunnioittavaksi.
Nämä esille tulleet häpeälliset tapaukset ovat langettaneet syvän ja saastaisen varjon lestadiolaisten ylle. Tietenkään tähan synnintekemiseen eivät kaikki ole syyllisiä, mutta kaikki siitä saavat varjon. Johtajat kautta koko liikkeen historian kantavat vastuun ja heitä tulee syyttää sekä Jumalan että ihmisten tuomioistinten edessä.
nimimerkki kristinuskovainen
Kenen muun mielestä muutos on tultava ?
30
177
Vastaukset
Rohkenen veikata, että SRK pitäytyy Olavi Voittosen johdolla "vain me" -opissa ja muissa sielunvihollisen vl-herätysliikkeelle lahjoittamissa opeissa.
Raamattua vastaan taistelevan vl-herätysliikkeen hedelmät ovat meidän kaikkien nähtävissä.- erittäin hyvä oppi
Jos Jumala olisi antanut kaksi oppia silloin Jumala olisi ollut väärässä, kun toinen automat. kumoutuis.
Logiikka älä jätä. - sielunvihollinen on...
erittäin hyvä oppi kirjoitti:
Jos Jumala olisi antanut kaksi oppia silloin Jumala olisi ollut väärässä, kun toinen automat. kumoutuis.
Logiikka älä jätä.... on heti tunkeutumassa kommentoimaan ja Olavi veljeämme panettelemaan.
Olen jo pidemmän aikaa seuraillut sielunvihollisen liikkeitä tällä areenalla. Sielunvihollinen on helppo tunnistaa, mutta kokemattomille palstalla piipaahtelijoille sielunvihollinen saattaa kuiskata enkelinkin äänellä. - olen törmännyt samaan
sielunvihollinen on... kirjoitti:
... on heti tunkeutumassa kommentoimaan ja Olavi veljeämme panettelemaan.
Olen jo pidemmän aikaa seuraillut sielunvihollisen liikkeitä tällä areenalla. Sielunvihollinen on helppo tunnistaa, mutta kokemattomille palstalla piipaahtelijoille sielunvihollinen saattaa kuiskata enkelinkin äänellä.Ilmiö on tuttu.
Pyrin käyttämään inhimillistä kieltä - ajaessani sielunvihollista hiiteen - esim. silloin kun sielunvihollinen yrittää kiemurrella avaamaani uskovaisille tarkoitettuun uuteen avaukseen. Saatan sanoa: " meekkö siitä", tai: "hus hiiteen siitä".
Näin keskustelussa on hetkellinen, joskin teoreettinen mahdollisuus saada keskusteluyhteys sisariltojen tasolle.
Onneksi Taivaallinen vanhin on luvannut pitää meistä hyvää huolta aina perille kunnian kirkkaan kruunun juurelle asti... - Jumalan uskossa
erittäin hyvä oppi kirjoitti:
Jos Jumala olisi antanut kaksi oppia silloin Jumala olisi ollut väärässä, kun toinen automat. kumoutuis.
Logiikka älä jätä.Niin, se teidän vanhoillislestadiaanien oppi on automaattisesti väärässä. On selvä synti olla niin itsekäs, että ohittaa Raamatun sanan, joka sanoo että pitää rakastaa kaikkia ihmisiä ja varsinkin uskovia. Te ette ole oikeasti uskossa ollenkaan.
- erittäin hyvä oppi
Jumalan uskossa kirjoitti:
Niin, se teidän vanhoillislestadiaanien oppi on automaattisesti väärässä. On selvä synti olla niin itsekäs, että ohittaa Raamatun sanan, joka sanoo että pitää rakastaa kaikkia ihmisiä ja varsinkin uskovia. Te ette ole oikeasti uskossa ollenkaan.
Olette lähempänä tsivastenvaltakuntaa kuin tuo kyykäärmeen sikiötä muistuttava nimimerkillä melperi
ensimmäinen von.
Mahdollisuus sinulla päästä t-valtakunnan yrttitarhoille on lähtökohtaisesti hyvä, koska kumoatte toisen ja valitsette siis vain me opin. Mutta ihminen on huono valitsemaan, koska ihmisen valintakriteerit perustuvat aina aineelliseen hyvään. Eli valitsit väärän vain me opin. Valinnasta tulee helppo kun annat Jumalan valita. Ja tiedätkö mitä, niin Jumala valitsikin - jo aikojen alussa. Silti Jumala kuulee vieläkin rukouksesi. Paradoksihan siitä tuli. - Karu totuus
erittäin hyvä oppi kirjoitti:
Olette lähempänä tsivastenvaltakuntaa kuin tuo kyykäärmeen sikiötä muistuttava nimimerkillä melperi
ensimmäinen von.
Mahdollisuus sinulla päästä t-valtakunnan yrttitarhoille on lähtökohtaisesti hyvä, koska kumoatte toisen ja valitsette siis vain me opin. Mutta ihminen on huono valitsemaan, koska ihmisen valintakriteerit perustuvat aina aineelliseen hyvään. Eli valitsit väärän vain me opin. Valinnasta tulee helppo kun annat Jumalan valita. Ja tiedätkö mitä, niin Jumala valitsikin - jo aikojen alussa. Silti Jumala kuulee vieläkin rukouksesi. Paradoksihan siitä tuli.Vl-opit ja ns. vl-usko ovat ittestään saatanasta!
- kyykärmeensikiölle
Karu totuus kirjoitti:
Vl-opit ja ns. vl-usko ovat ittestään saatanasta!
minä rukouksissani yritän unohtaa seitsemänkymmentä kertaa seitsemän kertaa sen, minkä sinä sikiö tuhatsataseitsemän kertaa seitsemässä päivässä turhaan lausut.
Rukoukseni on että pääset perille, jossa ei ole itkua, hammastenkiristystä, ei edes ehkä hampaitakaan. On vain rauha, ihanata ihanata juhlaa. - Luuletko?
kyykärmeensikiölle kirjoitti:
minä rukouksissani yritän unohtaa seitsemänkymmentä kertaa seitsemän kertaa sen, minkä sinä sikiö tuhatsataseitsemän kertaa seitsemässä päivässä turhaan lausut.
Rukoukseni on että pääset perille, jossa ei ole itkua, hammastenkiristystä, ei edes ehkä hampaitakaan. On vain rauha, ihanata ihanata juhlaa.Luuletko ryöttäsyntinen, että paholaisen synnyttämillä vl-opeilla päästään perille.
- VL-taivaaseen...
Luuletko? kirjoitti:
Luuletko ryöttäsyntinen, että paholaisen synnyttämillä vl-opeilla päästään perille.
Niillä opeilla pääsee vl-taivaaseen, jos sellainen on. Muttei kristittyjen taivaaseen, se on selviö.
- Näin veikkaan
VL-taivaaseen... kirjoitti:
Niillä opeilla pääsee vl-taivaaseen, jos sellainen on. Muttei kristittyjen taivaaseen, se on selviö.
Amen!
Vl-taivaassa taitaa olla itku ja hammasten kiristys.
- ei muutosta
Ei mitään muutosta mihinkään.
Nuo mistä kirjoitat on fantasiaa.- juuri noin.
oppia ikä kaikki
Ei ole meillä uskovaisilla helppoa täällä forumilla. Mutta kilvoitellaan
- Rippisalaillaan...
SRK tuskin luopuu vaivalla kehittämästään ja yhteisöönsä lanseeraamastaan rikosten rippisalailu-opista. Monet rikokset tulevat ilmi ja "yhteisön maine" menee jos rikoksia ei saisi enää rippisalailla.
- minä niin rukoilen että
että sinäkin pääsisit ristin juurelle ja saisit uskoa SINUN syntisi anteeksi. Ja että sokeat silmäsi avautuisivat näkemään pimeän maailman houkutusten keskellä sen suuren kirkkauden, joka kenetsaretin järvelläkin loisti sinunkin suuren syntisen mutkaista ja vaarallista tietä, että askeleesi joutuisivat ja pääsisit perille sinne missä kukko ei aamulla herätä, eikä kadotuksen ovi enää yletä.
- oulunsalon veli
minä niin rukoilen että kirjoitti:
että sinäkin pääsisit ristin juurelle ja saisit uskoa SINUN syntisi anteeksi. Ja että sokeat silmäsi avautuisivat näkemään pimeän maailman houkutusten keskellä sen suuren kirkkauden, joka kenetsaretin järvelläkin loisti sinunkin suuren syntisen mutkaista ja vaarallista tietä, että askeleesi joutuisivat ja pääsisit perille sinne missä kukko ei aamulla herätä, eikä kadotuksen ovi enää yletä.
vahvaa puhetta veljeltä
- nyky helluntailainen
oulunsalon veli kirjoitti:
vahvaa puhetta veljeltä
Minäkin rukoilen, että SINÄ saisit armon luopua persoonallisuudestasi ja sielunelämäsi sisällöstä. Itse olen tullut synnintuntoon kun olen nähnyt ja kokenut sisältä päin tämän SRK -liikkeen salailumentaliteetin. Kun sain kokea, että hoitokokouksessa minutkin haukuttiin siitä, että olin tuonut valoon erään johtavan veljen synnit vaimoaan kohtaan, niin sain jumalallisen kehotuksen ja armon erottautua mätänevästä Kristuksen ruumiinosasta. Lähden vanhoillislestadiolaisuudesta täydessä jumallisessa uskon varmuudessa, että k.o. liike tuhoutuu jolleivät sen johtajat uudistu sielunelämältään.
Kiitos Jumalle kuitenkin, että lestaadiolaisetkin voivat vapautua kaikista insestien synneistä, jos tekevät tosi parannuksen Suomen kansan edessä. - Kukko kiekuen laulaa
minä niin rukoilen että kirjoitti:
että sinäkin pääsisit ristin juurelle ja saisit uskoa SINUN syntisi anteeksi. Ja että sokeat silmäsi avautuisivat näkemään pimeän maailman houkutusten keskellä sen suuren kirkkauden, joka kenetsaretin järvelläkin loisti sinunkin suuren syntisen mutkaista ja vaarallista tietä, että askeleesi joutuisivat ja pääsisit perille sinne missä kukko ei aamulla herätä, eikä kadotuksen ovi enää yletä.
Eikös Jeesus pääsiäisvalkealla sanonut pyhälle Pietarille, että kukko kuudesti laulaa ja sitten sinä minun kanssani iloitset taivaassa. Niin tapahtui ja Pietari kuulee kukon laulun jokaisena aamuna taivaan ilossa. Olkoon se meillekin tien viittana.
- :)
Kukko kiekuen laulaa kirjoitti:
Eikös Jeesus pääsiäisvalkealla sanonut pyhälle Pietarille, että kukko kuudesti laulaa ja sitten sinä minun kanssani iloitset taivaassa. Niin tapahtui ja Pietari kuulee kukon laulun jokaisena aamuna taivaan ilossa. Olkoon se meillekin tien viittana.
reps ... :D
- Kivoja kielikuvia:)
minä niin rukoilen että kirjoitti:
että sinäkin pääsisit ristin juurelle ja saisit uskoa SINUN syntisi anteeksi. Ja että sokeat silmäsi avautuisivat näkemään pimeän maailman houkutusten keskellä sen suuren kirkkauden, joka kenetsaretin järvelläkin loisti sinunkin suuren syntisen mutkaista ja vaarallista tietä, että askeleesi joutuisivat ja pääsisit perille sinne missä kukko ei aamulla herätä, eikä kadotuksen ovi enää yletä.
Kiitos rukouksistasi. Minulla on välit Taivaan Isän kanssa kunnossa. Siksi omatuntoni ei anna minun katsoa vierestä kun entisessä hengellisessä kodissani raiskataan lapsia, vaiennetaan uhreja ja tehdään muutakin väkivaltaa Herramme silmäterälle.
- Elli-Noora
En halua muutosta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10564598
Hyvä lukea tämä.- Kaisa sisar
Mitä höpiset Elli-Noora ? Tietenkin sinä ja minä halutaan muutosta. Johan me sen sovimme, että niin kirjoitetaan, muutosta halutaan, miksi peräännyit ? Ei kai vaan sinua painosteta.
- Lutherin srk-lainen
Augsburgin tunnustus on synnintunnustus ja synnin hylkääminen siten, että ihminen muuttuu hengelliseksi eikä enää tee insestiä eikä harjoita sexuaalista painostusta eikä kulje hoitokokouksissa katkerien miesten parjattavana. Sitä paitsi vanhoillislestadiolaisuus ei ole seurakunta eikä kirkko. Se on vain järjestö muiden järjestöjen joukossa. Se ei pysty vihkimään ketään papiksi, se ei voi vihkiä avioliittoon, se ei voi kastaa lapsia eikä kofirmoida. Ne toimitukset hoitaa jonkin seurakunnan pappi, olkoon sitten mies tai nainen. Se on kaikkien lestaadiolaistenkin hyväksyttävä.
- Elli-Noora
Kaisa sisar kirjoitti:
Mitä höpiset Elli-Noora ? Tietenkin sinä ja minä halutaan muutosta. Johan me sen sovimme, että niin kirjoitetaan, muutosta halutaan, miksi peräännyit ? Ei kai vaan sinua painosteta.
>>>Augsburgin Tunnustuksen mukainen usko on uskomista evankeliumiin ja synninpäästöön, niin Ev.lut kirkon virallisen opetuksen mukaan, kuin myös Vanhoillislestadiolaisen opetuksen mukaan.
- Juhakki
Lutherin srk-lainen kirjoitti:
Augsburgin tunnustus on synnintunnustus ja synnin hylkääminen siten, että ihminen muuttuu hengelliseksi eikä enää tee insestiä eikä harjoita sexuaalista painostusta eikä kulje hoitokokouksissa katkerien miesten parjattavana. Sitä paitsi vanhoillislestadiolaisuus ei ole seurakunta eikä kirkko. Se on vain järjestö muiden järjestöjen joukossa. Se ei pysty vihkimään ketään papiksi, se ei voi vihkiä avioliittoon, se ei voi kastaa lapsia eikä kofirmoida. Ne toimitukset hoitaa jonkin seurakunnan pappi, olkoon sitten mies tai nainen. Se on kaikkien lestaadiolaistenkin hyväksyttävä.
Miten niin ei voi esim. vihkiä? Totta kai voi vihkiä Jumalan sanan mukaan, mutta Suomen lakien mukaan se ei ole virallinen. Eli ei voi esim. ottaa käyttöön puolison sukunimeä. Jumalan edessä avioliitto on kuitenkin voimassa.
Esim. Amerikassa puhujat vihkii parit avioliittoon. - Amerikan veljet:(
Juhakki kirjoitti:
Miten niin ei voi esim. vihkiä? Totta kai voi vihkiä Jumalan sanan mukaan, mutta Suomen lakien mukaan se ei ole virallinen. Eli ei voi esim. ottaa käyttöön puolison sukunimeä. Jumalan edessä avioliitto on kuitenkin voimassa.
Esim. Amerikassa puhujat vihkii parit avioliittoon.Tiedätkö, mistä muusta useat vl-puhujat ovat jääneet kiinni Amerikassa?
Vihje: Liittyy lapsiin. - Aivopestylle:
Elli-Noora kirjoitti:
>>>Augsburgin Tunnustuksen mukainen usko on uskomista evankeliumiin ja synninpäästöön, niin Ev.lut kirkon virallisen opetuksen mukaan, kuin myös Vanhoillislestadiolaisen opetuksen mukaan.
Kirkko hyväksyy aivan varmasti teidät edelleen jäsenikseen, vaikka lopettaisitte lastenraiskaamisrikoksiin liittyvät sairaat oppinne.
- Juhakki
Oletko muuten tutustunut juuria myöten vl-liikkeeseen?
Onko esim. Suomen SRK:ssa samanlaisia käytäntöjä kuin sen sisarjärjestöissä? (esim. LLC Amerikassa)
Voit mennä lähestulkoon keneltä tahansa vanhoillislestdiolaidelta kysymään, että opetetaanko syntien salailua, opetetaanko lakien rikkomista, opetetaanko lasten hyväksikäyttöä, opetetaanko naisten alistamista, loukkaako hoitokokoukset ihmisarvoa ja ylipäätäänsä mitä hoitokokoukissa tehdään.
On totta, kuten olemme lukeneet, että väärin on tehty, on raiskattu, on käytetty lapsia seksuaalisesti hyväksi, on rikottu lakia, on salailtu yms. Kysymys kuuluu, että mikä on vl-liikkeen opetus? Se että toteuttaako kuulijat opetusta on toinen juttu ja ei siinä opettaja ole suoranaisesti vastuussa.- Opit allekkain...
Noudattavatko vl-uskovaiset korvakorukieltoa? Kyllä noudattavat. Uskovainen ei ota korvakoruja tai kieltää sillä uskonsa.
Noudattavatko vl-uskovaiset hiusvärikieltoa? Kyllä noudattavat. Jos Jumala olisi halunnut ihmiselle vihreät hiukset, olisi Hän ne luonut.
Noudattavatko vl-uskovaiset ehkäisykieltoa? Kyllä noudattavat. Lääkärit saattavat määrätä "terveydellisin perustein" lisääntymiskieltoja, mutta puhujan määräyksestä jätämme ne huomiotta.
Noudattavatko vl-uskovaiset televisiokieltoa? Kyllä noudattavat. Televisio ei ole uskovaisen kodin huonekalu -jos on televisio, koti ei ole uskovainen, vaan epäuskoinen.
Noudattavatko vl-uskovaiset lastenraiskaamiskieltoa? Eivät noudata, sillä sehän on niin pieni synti, että siihen jokainen on sydämessään valmis.
Noudattavatko vl-uskovaiset rikosten rippisalailu-oppia? Kyllä noudattavat. SRK:n määräämä vl-maallikko-rippisalailu-oppi on EHDOTON ja koskee myös lastenraiskaamisrikoksia.
- SRK häviää tämän
SRK on erittäin vaikean paikan edessä miettiessään kuinka rikosten rippisalailu-oppi toimisi nykytilanteessa. Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö alkaa vanhenemaan vasta uhrin täytettyä 18 vuotta, joten aikaisintaan se vanhenee uhrin täyttäessä 28 vuotta ja törkeässä tapauksessa uhrin täytettyä 38 vuotta.
Ennen lakiuudistusta (v. 2006) esimerkiksi 5-8-vuotiaana hyväksikäytetyn rikos vanhentui jo uhrin ollessa 15-18 vuotias. Teini-ikään saakka rikosten rippisalailupakko-oppi kantoi hyvinkin, mutta toimiiko se niin, että elämänkokemusta hankkinut 38-vuotias voidaan vaientaa tällä Raamatun vastaisella rikosten salaamisopilla?
SRK on taipumassa tunnustamaan vl-lastenraiskaamisen valtavan laajuuden ja jopa pyytämään uhreiltaan anteeksi, koska ei ole keksinyt tähän hätään rikosten rippisalailu-oppia pätevämpääkään keinoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381