Olen yrittänyt ottaa selvää Rodoksen bussiliikenteestä. Kuinka luotettavaa se on? Lukenut ristiriitaisia juttuja, joku sanoo että aikataulut ei pidä paikkaansa ja joku että bussilla on helppo matkustaa saarta. Niin että onko tässä lähiaikoina joku käynyt saarella ja käyttänyt bussiverkostoa, miten toiminut (jotkut keskustelut jotka löysin, oli vuosien takaisia, jos tilanteeseen tullut muutosta)?
http://rhodes-transport.gr/PUBLIC BUSSES.html
Onko tuo bussilista kaikkein tämänhetkisin? Pitäisi päästä lentokentältä Falirakiin ja käsittänyt että Kalithies lähin bussipysäkki?
Rodos bussiliikenne
11
5651
Vastaukset
- voiollataistittenei
Onhan niilläkin aikataulut ja toki niitä noudatetaan. Hyvä perusohje on että älä odota kaiken tapahtuvan ihan juuri niinkuin Suomessa. Kyllä kaikki hoituu vaikka se minuutin tai pari jälessä olisikin.
Verkostosta en valitettavasti osaa sanoa. - tuulis_254
Hei,
olemme matkustaneet monesti bussilla Rhodoksella eikä ongelmia ole ollut. Olemme menneet bussilla myös Falirakiin ja sinne pääsee ihan perille saakka. Valitettavasti en osaa sanoa pääseekö kentältä suoraan Falirakiin vai joudutko menemään ensin kaupunkiin ja vaihtamaan siellä bussia. - Rodostrianta
Tässä toinen linkki, täällä olevat tiedot aikatauluista on olleet luotettavia: http://www.ando.gr/eot/eng/BUS.pdf
Lentokentältä Falirakiin pitää mennä kaupungin kautta, ja kyllä sieltä menee busseja ihan pelkästään Falirakiin, mutta myös sellaisia jotka jatkaa sieltä eteenpäin. - Malla
Kiitos vastauksista ja aikataulu-linkistä! :) Pitää tässä hetken miettiä jos lentokenttäkuljetukset suorittaa a2betransfers:in avulla, kuitenkin ne noudattavat lentojen saapumis/lähtemisaikoja. Toisaalta, noita busseja tuon aikataulun mukaan menee suht tiheästi. Täytyy miettiä. :) Vielä vähän yli viikko aikaa lähtöön. :P
- turhaan odottanut
En luottaisi busseihin. Odotimme viime viikon torstaina Rodinin puiston pysäkillä bussia - aikataulujen mukaan olisi pitänyt mennä jo kolme vuoroa odotusaikana. Saimme lopulta toisen tunnin odotuksen jälkeen taksin. Niitäkin oli tosi vähän siellä kulmilla.
Bussit ajavat kovaa, liikenne on muutenkin vauhdikasta, näin useita punaisia päin ajavia autoja ja moottoripyöriä.
Ota taksi tai käytä matkatoimistojen busseja, etenkin jos tulet illasta. Aikataulut ovat vain viitteellisiä, ajavat jos ajavat. - pakettilainen
turhaan odottanut kirjoitti:
En luottaisi busseihin. Odotimme viime viikon torstaina Rodinin puiston pysäkillä bussia - aikataulujen mukaan olisi pitänyt mennä jo kolme vuoroa odotusaikana. Saimme lopulta toisen tunnin odotuksen jälkeen taksin. Niitäkin oli tosi vähän siellä kulmilla.
Bussit ajavat kovaa, liikenne on muutenkin vauhdikasta, näin useita punaisia päin ajavia autoja ja moottoripyöriä.
Ota taksi tai käytä matkatoimistojen busseja, etenkin jos tulet illasta. Aikataulut ovat vain viitteellisiä, ajavat jos ajavat.Ei matkanjärjestäjien busseihin pääse jos on ostanut vain lennot. Maksua vastaan saattavat ottaa jos on tilaa.
- rodolla lomaileva
Kulkeehan siellä bussit ja aikataulut pitää paikkaansa. Lentokentältä ei ole pitkä matka turistirysä Falirakiin, sen menee vaikka taksilla. En kyllä usko että mitään bussia kentältä falirakiin menee, täytyy mennä rodoksen kaupungin kautta.
- rodostrianta
Tuolla ylempänä on bussiaikataulut ja niissä on hinnatkin. Tässä nyt sitten on taxien hinnasto samoilta sivuilta: http://www.ando.gr/eot/eng/Taxi.pdf
- lomaileva
Taxien hinnat nousee joka vuosi. Voivat olla viimevuotisia hintoja. Ennenkuin ottaa taksin, kannataa ehdottomasti kysyä hinta etukäteen, muuten voi olla mitä vaan.
- kokemusta on
lomaileva kirjoitti:
Taxien hinnat nousee joka vuosi. Voivat olla viimevuotisia hintoja. Ennenkuin ottaa taksin, kannataa ehdottomasti kysyä hinta etukäteen, muuten voi olla mitä vaan.
Rodoksen itärannikon bussiliikenne on tutuinta. On menty Pefkosista kaupunkiin ja myös Lindokseen. Bussit palvelevat paikallisia eli niiden täytyy päästä töihin ja kouluhin. Itärannikon linja on aika luotettava, tietysti on bussit olleet täysiä kun esim. viime kesänä oli heinäkuussa taksilakko.
- rodostrianta
lomaileva kirjoitti:
Taxien hinnat nousee joka vuosi. Voivat olla viimevuotisia hintoja. Ennenkuin ottaa taksin, kannataa ehdottomasti kysyä hinta etukäteen, muuten voi olla mitä vaan.
Tuon ando.gr:n hinnat päivitetään useammin kuin kerran vuodessa :)
Bussiaikataulut aina kun ne muuttuu, eli jopa useamman kerran kuukaudessa.
Taksihinnatkin näkyvät olevan tältä keväältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701