Rodos bussiliikenne

Malla

Olen yrittänyt ottaa selvää Rodoksen bussiliikenteestä. Kuinka luotettavaa se on? Lukenut ristiriitaisia juttuja, joku sanoo että aikataulut ei pidä paikkaansa ja joku että bussilla on helppo matkustaa saarta. Niin että onko tässä lähiaikoina joku käynyt saarella ja käyttänyt bussiverkostoa, miten toiminut (jotkut keskustelut jotka löysin, oli vuosien takaisia, jos tilanteeseen tullut muutosta)?
http://rhodes-transport.gr/PUBLIC BUSSES.html
Onko tuo bussilista kaikkein tämänhetkisin? Pitäisi päästä lentokentältä Falirakiin ja käsittänyt että Kalithies lähin bussipysäkki?

11

5651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voiollataistittenei

      Onhan niilläkin aikataulut ja toki niitä noudatetaan. Hyvä perusohje on että älä odota kaiken tapahtuvan ihan juuri niinkuin Suomessa. Kyllä kaikki hoituu vaikka se minuutin tai pari jälessä olisikin.

      Verkostosta en valitettavasti osaa sanoa.

    • tuulis_254

      Hei,

      olemme matkustaneet monesti bussilla Rhodoksella eikä ongelmia ole ollut. Olemme menneet bussilla myös Falirakiin ja sinne pääsee ihan perille saakka. Valitettavasti en osaa sanoa pääseekö kentältä suoraan Falirakiin vai joudutko menemään ensin kaupunkiin ja vaihtamaan siellä bussia.

    • Rodostrianta

      Tässä toinen linkki, täällä olevat tiedot aikatauluista on olleet luotettavia: http://www.ando.gr/eot/eng/BUS.pdf

      Lentokentältä Falirakiin pitää mennä kaupungin kautta, ja kyllä sieltä menee busseja ihan pelkästään Falirakiin, mutta myös sellaisia jotka jatkaa sieltä eteenpäin.

    • Malla

      Kiitos vastauksista ja aikataulu-linkistä! :) Pitää tässä hetken miettiä jos lentokenttäkuljetukset suorittaa a2betransfers:in avulla, kuitenkin ne noudattavat lentojen saapumis/lähtemisaikoja. Toisaalta, noita busseja tuon aikataulun mukaan menee suht tiheästi. Täytyy miettiä. :) Vielä vähän yli viikko aikaa lähtöön. :P

      • turhaan odottanut

        En luottaisi busseihin. Odotimme viime viikon torstaina Rodinin puiston pysäkillä bussia - aikataulujen mukaan olisi pitänyt mennä jo kolme vuoroa odotusaikana. Saimme lopulta toisen tunnin odotuksen jälkeen taksin. Niitäkin oli tosi vähän siellä kulmilla.

        Bussit ajavat kovaa, liikenne on muutenkin vauhdikasta, näin useita punaisia päin ajavia autoja ja moottoripyöriä.

        Ota taksi tai käytä matkatoimistojen busseja, etenkin jos tulet illasta. Aikataulut ovat vain viitteellisiä, ajavat jos ajavat.


      • pakettilainen
        turhaan odottanut kirjoitti:

        En luottaisi busseihin. Odotimme viime viikon torstaina Rodinin puiston pysäkillä bussia - aikataulujen mukaan olisi pitänyt mennä jo kolme vuoroa odotusaikana. Saimme lopulta toisen tunnin odotuksen jälkeen taksin. Niitäkin oli tosi vähän siellä kulmilla.

        Bussit ajavat kovaa, liikenne on muutenkin vauhdikasta, näin useita punaisia päin ajavia autoja ja moottoripyöriä.

        Ota taksi tai käytä matkatoimistojen busseja, etenkin jos tulet illasta. Aikataulut ovat vain viitteellisiä, ajavat jos ajavat.

        Ei matkanjärjestäjien busseihin pääse jos on ostanut vain lennot. Maksua vastaan saattavat ottaa jos on tilaa.


    • rodolla lomaileva

      Kulkeehan siellä bussit ja aikataulut pitää paikkaansa. Lentokentältä ei ole pitkä matka turistirysä Falirakiin, sen menee vaikka taksilla. En kyllä usko että mitään bussia kentältä falirakiin menee, täytyy mennä rodoksen kaupungin kautta.

    • rodostrianta
      • lomaileva

        Taxien hinnat nousee joka vuosi. Voivat olla viimevuotisia hintoja. Ennenkuin ottaa taksin, kannataa ehdottomasti kysyä hinta etukäteen, muuten voi olla mitä vaan.


      • kokemusta on
        lomaileva kirjoitti:

        Taxien hinnat nousee joka vuosi. Voivat olla viimevuotisia hintoja. Ennenkuin ottaa taksin, kannataa ehdottomasti kysyä hinta etukäteen, muuten voi olla mitä vaan.

        Rodoksen itärannikon bussiliikenne on tutuinta. On menty Pefkosista kaupunkiin ja myös Lindokseen. Bussit palvelevat paikallisia eli niiden täytyy päästä töihin ja kouluhin. Itärannikon linja on aika luotettava, tietysti on bussit olleet täysiä kun esim. viime kesänä oli heinäkuussa taksilakko.


      • rodostrianta
        lomaileva kirjoitti:

        Taxien hinnat nousee joka vuosi. Voivat olla viimevuotisia hintoja. Ennenkuin ottaa taksin, kannataa ehdottomasti kysyä hinta etukäteen, muuten voi olla mitä vaan.

        Tuon ando.gr:n hinnat päivitetään useammin kuin kerran vuodessa :)

        Bussiaikataulut aina kun ne muuttuu, eli jopa useamman kerran kuukaudessa.

        Taksihinnatkin näkyvät olevan tältä keväältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe