Olen yrittänyt etsiä paria paritanssiin ja havainnut että paritassia harrastavia naisia on vähän. Kyllä naisia näkee tanssikurseilla mutta olisiko heillä sitten joku toinen motiivi kuin tanssiminen tehdä tuota kuin tanssi? Olen koittanut löytää nimenomaan sellaista joka tekisi tuota omalla kustannuksellaan. Mieluummin sitten vaikka harjoittelen yksikseni ennenkuin alan jotekin maksamaan toiselle tassiparina olemisesta. Eihän nyt tanssiparina oleminen ole mikään työsuhde.
Jos nyt jätetään tarkastelun ulkopuollelle nuo naiset joita luonto on kohdellut epäreilusti. Jotka tahtovat viedä tai teot ja puheet korreloivat huonosti tai teveys ei kestä tanssimista ja keskitytäänkin sellaisiin naisiin jotka pystyvät tanssimaa.
Kun on niin hieno ja monipuolinen harrastus mutta kun vuodesta toiseen joutuu yksikseen parien sesssa harjoittelemaan. Sellainen kun on pidemmänpäälle kovin raskasta, vaikka kyllä hyvin kehittävää.
Kansantanssi ja hovitasseja harrastavia naisia kyllä on runsaasti mutta sellaista, joka pystyy paritanssiin saa todella etsiä. Sellaisiin joissa on vienti ja seuraaminen ei tahdo löytyä paria. Nämä ongelmat korostuvat vielä näin keväällä ja loppuvuodesta kun kurssit ovat lopuillaan. Järjellä ajatellen kun juuri nyti parketilla olisi tilaa ja viejät parhaassa tanssivireessä. Lavoillekkaan on turha lähteä, kun tietää ettei ei siellä ketään voi olla, kun kukaan ei kerta ole kurssillakaan ollut.
Miksi paritanssia harrastavia naisia on niin vähän?
26
576
Vastaukset
- Puhu mies
Onkohan kukaan muistanut kertoa sinulle, että lavoilla saa myös puhua daamille? Eli kun tulee vastaa mukava neito, jota olet jo useamman kerran tanssittanut ja hyväksi havainnut niin ala juttelemaan hänen kanssaan ja pikkuhiljaa vie keskustelu kohti treenejä. Kyllä se siitä selviää, mahtaako kiinnostusta löytyä.
- Lavatanssijatar
Miten niin lavoille turha lähteä? Lavoillakin kun on niitä naisia, jotka ovat käyneet kurssit sun muut... Valitettavasti itse en kuulu hakemaasi joukkoon -naisia jotka ovat käyneet kurssit-, mutta osaan seurata ja jonkin verran on tuota rytmitajuakin siunaantunut, voisiko sanoa että olen luonnonlahjakkuus... :)
Käyn silti lavoilla tanssimassa, vaikka kursseja en ole käynyt ja mielestäni olen saanut ihan hyvin tanssia. :) Itse siis käyn lähinnä Etelä-Suomen -mutta vain Uudenmaan- lavoilla. - Turhat sanat
Pitkä, sekava ja rönsyilevä vuodatus. Eikö asian voisi tiivistää lauseeseen: en löydä tanssiparia treeneihin, mitä voin tehdä?
- Jommar G .
"Turhat sanat" kysyy.
1. kysymys: Vastaus: "Ei"
2. kysymys : Vastaus :" Voi harjoitella yksin mutta on suuri mahdollisuus että jokin erityisesti vientiin liittyvä yksityiskohta jää tekemättä tai tekee sen jotenkin väärin. Kaikessa tekemisessä lopputuloksen varmentamiseksi on ainakin hyväksi lopuksi kokeilla. Vientiä on joskus hieman hankala kuvitella. Jotkut harjoittelevat miellellään yksin mutta kun olen vielä aika seurallinen luonne, niin mieluummin tanssisin jonkun kanssa kuin yksikseni".
"Lavatanssijatar"
Lavoillakin kun on niitä naisia, jotka ovat käyneet kurssit sun muut...
Nämä naiset ovat siellä sellaisia miehiä varten jotka myös ovat käyneet kurssit.
Minä kun en ole käynyt kurssia lopuun asti niin olen epäpätevä. Jossain Suomalaistyylisissä perinnetanssessa pystyy pariaatteessa puhumaan mutta se on aika hankalaa kun pitää viedä rytmiä ja kuviota. Helposti menee paketti sekaisin. Jossain milongassa parille puhuminen on sopimatonta ja hakukin tapahtuu katsein. Fiestoissa on niin kova meteli ettei kukaan kuule vaikka puhuisi. - Onpa vaikeaa
Mitä ihmettä sinä selität? Mihin sinä omaa harjoitusparia tarvitset? Senkun tanssit paikalla olevien naisten kanssa. Ja lavoilla on ihan eri tavalla porukkaa kuin jossakin kurssilla.
- Jopas kivestää
Just niin . Mikä sinulla on oikein vaikeutena
Miksi et käynyt kursseja loppuun ? Kursseilla on aina naisia enemmin kuin miehiä,
senkun tanssit niiden kanssa ja opettelet viennit.
Ei kurssien käymiseen tai lavoilla tanssimiseen vakioparia tarvita.
Et kai vaan ole tyttöystävää itsellesi kursseilta vakioparista havittelemassa.
- Jommar G..
Kun ei ole ollut aikoihin yhtään vapaata naista ainakaan niillä kursseilla missä olen ollut ja aika aktiivisesti olen ollut joten kyllä tiedän ketä on ollut ja ketä ei.
Jos ihan konkeettisesti asian esittää niin ensi keskiviikkona on 18.00 -22.00
tunti jonkin vakiotanssin tekniikkaa, sitten 1,5 t argenttiinalisen tangon alkeiden kertausta sitten 1,5 t Arg. tangon jatkon kertausta. Tampereella, ei maksa mitään.- fjlkdal
Lavoilla on naisia joka lähtöön. Suurin osa käynyt enemmän tai vähemmän kursseja. Osa ei eikä tarvitsekaan. Sinne vain heitä hakemaan. En ymmärrä mitä aiemmassa viestissäsi puhuit kurssin loppuun suorittamisesta ja epäpätevyydestä...? Tanssikurssejakin on joka lähtöön, joku on käynyt monta vuotta viikoittaisilla tunneilla, joku toinen pari kertaa vuodessa tiiviillä leirillä. Joku käy vain alkeet perustansseista. Ei niiltä mitään pätevyyksiä saa, jokainen hakee oppinsa ja kurssituksensa omalla tavallaan ja juuri sen verran kuin itse haluaa. Ja tanssilavalla käydään koko ajan opin karttuessa, ei vasta sitten kun on opittu riittävän hyviksi ja saavutettu jokin "pätevyys". Ei sellaista pätevyyttä olekaan. Jokainen tanssii omilla taidoillaan!
- Jommar G....
"fjlkdal" kirjoitti
-"Lavoilla on naisia joka lähtöön. Suurin osa käynyt enemmän tai vähemmän kursseja."
Epäilemättä joo, mutta tuo minun tarjous on myös yhä voimassa.
Postia riverenza att luukku.com niin sovitaan tarkemmin.
Monta sataa neliötä koivupalaparkettia käytössä. Pätevät tanssinopettajat
neuvovat ja näyttävät mitä kuuluu tehdä. Eikä tarvitse kantaa huolta miten jatkossa toimitaan, nimittäin meidän tanssi-illan jälkeen tassisali puretaan pois ja muutetaan hotellin uima-altaaksi, jossa joku vanhempi Japanilainen mies käy satunnaisella aamu-unnilla ja saunun ovessa lukee Bastu.
Eikä edelleenkään maksa mitään.- yksinäinen etsijä...
harmi kun etsin myös tanssikavaljeeriä mutta asun täällä itäsuomessa joten välimatka on liian pitkä. Olen jo pitkään etsinyt seuralaista jolla jo jonkin verran kokemusta ja haluaa oppia lisää vakiparin kanssa. Olen myös kyllästynyt tanssikursseilla käymiseen siitä syystä että siellä parit vaihtuu eikä siellä juurikaan opi uusia kuvioita.
- Jommar G.....
Harmi. Minä kun olen aito Hämäläinen en ainakaan nopesti keksi mitään ratkaisua tähän ongelmaan. Jos joku sopiva tanssileiri tulee niin mikä ettei.
Tuo mikä on nyt tarjouksessa on siis ihan yhden illan tanssi.
Ihmettelen ettei kenellekkään sovi? - Utopiaako?
Tuossa sinun tarinassa ei ole päätä ei häntää eikä edes asian tynkää tais
sitte asut jossain peräkylillä. Naisia on joka kursilla enemmän kuin miehiä, joka tanssilavalla samoin. Oletan, että juttu on vain sepitetty ja siksi siinä ei ole mitään mikä tämäisi käytäntöön ja oikeaan elämään tanssiin liittyen. - Jommar G......
Eihän tanssimisessa mitään päätä eikä häntää tarvita. Tuo on ihan sitä mitä kirjoitan. Eikä luulisi olla edes mikään turvallisuusuhka kun kyseessä on tapaaminen julkisella pikalla missä on useita kymmeniä ihmisiä. Joten tanssillisessa mielessä skarpille naiselle virikkeikäs ilta.
- skarppi nainen
Oudolle tuntuu koko juttu.
Lähtisin muute, mutta olen jo aikoja sitten jättänyt
väliin oudolle tuntuvat jutut.
Joku tässä nyt mättää että sun täytyy täältä yrittää
mankua tanssikaveria itsellesi ???
- Tsekkauslista
Yleensä miesten ei ole vaikeaa löytää vakiparia. Näyttäisi vähän siltä, että naiset eivät jostain syystä halua tanssia juuri sinun kanssasi. Tanssikursseilla on tullut nähtyä kaikenlaista, joten tässä lyhyt lista asioista, jotka voivat olla esteinä vakiparin löytymiselle:
Haju: voimakas jalkahiki, kainalohiki tai suusta tuleva löyhkä
Lika: tahraiset ja likaiset vaatteet, likaiset kädet, pesemättömät hiukset
Käytös: naisen "opettaminen", komentelu tai jatkuva mollaaminen
Osaamattomuus: naisen ei kannata tuhlata aikaansa itseään paljon taitamattomamman miehen kanssa
Harhat: kyky analysoida omaa tilannetta on heikko ja käsitys omasta taitotasosta ja viehätysvoimasta harhainen
Tyhmyys: mm. kyvyttömyys ymmärtää syy-seuraussuhteita
Näköalattomuus: "Lavoillekaan on turha lähteä..."
Tuolla asenteella ei tosiaan kannata lähteä lavoille. ;)- Tsekkauslistalta
Listasi on todellakin selventävä ja tottakin.
Listatoja voi laatia kaikinpuolin ja tuskin se ketää juurikaan vie eteenpäin tanssissa. Kun valaisit niin väistämättä tuo yleistietous on hyvä aukikirjoittaa.
Pääsääntöisesti tuo pätee naisiin täysin samanlaisena.
Lisäksi voisi todeta
Hakupakko: minun on päästävä tanssimaan "riittävä määrä" lipunhintaan nähden ja toisten naisten edelle.
Viejän jalkojen vahtaaminen: tuoijotus lattiaan ja pyrkimys tehdä samaa perässä unohtaen tanssin.
Varusteet ja pukeutuminen: Käsilaukkutäti,korkokengät,ylitanssivarustus" nippelihuomion kerääminen.
Esittäminen: ketkuttelu etukäteen hakuhuomion hakemiseen, nirppailu.
Pikkuviinailu: juopumus ja ylipirteä.
Vienti: Naisen loputon yksintanssiminen ja vänkääminen.
Tiimityöskentely: Aina sama daamijengi koossa?
Itsensäaliarvionti ja valitus: En osaa mitään...
Sulkeutuneisuus: kyräily ja lukkoinen olemus
ym ym edellisten lisäksi.
Onneksi on hyvinpaljon avoimia ja vapautuneita sekä itsetuntoisia naisia tanssipaikoilla joten tanssilavoilla on leppoisaa käydä. - Tsekkauslista
Tsekkauslistalta kirjoitti:
Listasi on todellakin selventävä ja tottakin.
Listatoja voi laatia kaikinpuolin ja tuskin se ketää juurikaan vie eteenpäin tanssissa. Kun valaisit niin väistämättä tuo yleistietous on hyvä aukikirjoittaa.
Pääsääntöisesti tuo pätee naisiin täysin samanlaisena.
Lisäksi voisi todeta
Hakupakko: minun on päästävä tanssimaan "riittävä määrä" lipunhintaan nähden ja toisten naisten edelle.
Viejän jalkojen vahtaaminen: tuoijotus lattiaan ja pyrkimys tehdä samaa perässä unohtaen tanssin.
Varusteet ja pukeutuminen: Käsilaukkutäti,korkokengät,ylitanssivarustus" nippelihuomion kerääminen.
Esittäminen: ketkuttelu etukäteen hakuhuomion hakemiseen, nirppailu.
Pikkuviinailu: juopumus ja ylipirteä.
Vienti: Naisen loputon yksintanssiminen ja vänkääminen.
Tiimityöskentely: Aina sama daamijengi koossa?
Itsensäaliarvionti ja valitus: En osaa mitään...
Sulkeutuneisuus: kyräily ja lukkoinen olemus
ym ym edellisten lisäksi.
Onneksi on hyvinpaljon avoimia ja vapautuneita sekä itsetuntoisia naisia tanssipaikoilla joten tanssilavoilla on leppoisaa käydä.Kyllä, samat asiat pätevät tietenkin myös naisiin. Tarkoitus ei ollut väittää, että aloittajalla olisi jokin näistä "esteistä" vaan kertoa millaisia turn offeja on tullut vastaan tanssikursseilla. Monet niistä ovat helposti korjattavissa, kunhan vain ensin tiedostaa ongelman olemassaolon. Esim. pahanhajuisesta hengityksestä ei herkästi huomautella, vaikka se tekee tanssista tukalaa ja vastenmielistä.
- Laatukiinnostus
Erilaisia tanssiin suhtautujia on tanssiapaikoilla ja kursseilla ja se on todellakin niin.
Ymmärrän kiinnostuksen joka voisi johtaa kehittyvään tanssin saman parin kanssa.
Siinä on pointtia todellakin.
Löytäminen on ns: kai omantyön takana. Yleensäkkö se menee niin että, kun sitä ei etsi niin se löytyy?
Viittauksia näyttää olevan heti mikä on vialla ettei löydy. Naiset tarvinnee tämän "naisyhteisön" seulan mistä kohtaan kuka haluaa tanssia ja kenen kanssa jotta voiko innostua tanssista jonkun kanssa parina.
Kyllähän totta on että, tanssipaikoilla on enemmän naisia ja hyvinkin suuri osa niin ettei kyse ole senkummemmasta halusta tanssia enemmän tai laadukkaammin vaan kyse lienee hauskanpidosta,tansseissa käymisestä,hakukerojen mittaamisesta, "karkumatkasta" jostakin muusta mutta hyvinkin harvoin laatutanssin halukkudesta oikeasti.
Seuraaminen vaatii kuitenkin jotain keskittymistä sekä sitoutumistakin ja ns: kevytkurssitus on kuitenkin pintapuolista ja sosiallista oleilua.
Jospa tanssinhaluisiakin joukkoon mahtuu. - Jommar G......
"Lähtisin muute, mutta olen jo aikoja sitten jättänyt
väliin oudolle tuntuvat jutut"
"Joku tässä nyt mättää että sun täytyy täältä yrittää
mankua tanssikaveria itsellesi ??? "
Tulee aika paha mieli tällaisista vastauksista. Kai nyt tanssiaihessa keskustelussa saa ehdottaa yhteistä tanssi-iltaa. Paritanssit nyt vain on sellaisia että niitä tanssitaan pareittain.
Kuten tuoilla on kerrottu, tuo tanssisali puretaan ja kurssi loppuu ensi kekiviikkona. Tanssiseura muttaa minulle kovin epäedulliseen paikkaan enkä siksi on toistaiseksi päättänyt mitä jatkossa tapahtuu. Argentiinalinen tango on daamille paljon helpompaa mitä viejälle, joten hyvä seuraaja pärjää kyllä vaikka ei olisi Argenttiinalisen kassa aikaisemmin ollut tekemisissä. Sitäpaitsi kuviot neuvottaan ja näytetään ensin opettajaparin toimesta.
Agenttiinalisen tangon kurssit ovat 1-3 tasoa. Olen ollut 1 ja 2 tason kursseilla. Jos daami on kokenut tangoilija niin luulisi hänen ymmärtävän että 1 ja 2 tason kurssilla mennään kurssin tason mukaan. Vähän sama kokemus kuin yliopisto-opiskelija istuisi tunnin peruskoulun toisen vuosikurssin tunnilla. Kyllähän se tietää minne on tulossa. Minä nyt vain ajattelin että tässä nyt edes yksi keskustelija pääsisi ihan oikesti parketille.
Kun en seuraamisesta tiedä juuri mitään niin en siitä voi paljoa sanoa. Hyvän seuraajan kanssa on hyvin miellyttävä kokemus tanssia. Mutta silloin myös jännittää kovasti kun tietää että jokainen virhe tulee rekisteröityä. Jos seuraaja ei ole kovin taitava oma isetunto on silloin parempi. Vaikka tanssi ei tunnu silloin niin mukavalta mutta silloin pitää todella osata viedä. Kaikki tassit tanssitaan ja kumpikin tekee taatusti parhaansa,
Salia ei kyllä pureta kyllä ihan huomisen jälkeen vaan heinäkuun alusssa. E-luokan vakiotassikussit jatkuvat kesäkuun lopuun. Jos sellaiseen on kiinnostusta ja taitoja niin sinne voisi myös tulla pariksi.- Yira, Yira
Ei maksa vaivaa pahoittaa mieltään tämän palstan kirjoituksista! Täällä pyörii porukkaa, jonka pääasiallinen motiivi kirjoittamiseen on toisten mielen pahoittaminen. Toivottavasti löydät parin!
- Kilpuri
Siis minkänimisen tanssiurheiluseuran E- luokan vakioharkat ?
- Jommar G.......
Tarkastin juuri että ei ole keneltäkään tanssista kiinnostuneelta tullut postia, joten
tarjous on yhä voimassa.- skarppi.....
Ei tainnut tulla mitään tästä sun vonkauksesta.
Sun on sitten vaan yritettävä keksiä uusi juttu eli
uutta täkyä koukkuun.
- Jommar G........
Kiitoksia niille jolle paikkakunta ei sattunut sopimaan. Tuli todistettua yllä olevat väittämät.
- Jommar G.........
Kilpuri kysyy
"Siis minkänimisen tanssiurheiluseuran E- luokan vakioharkat ? "
riverenza att luukku.com
Lähetä pivaattipostia en viitsi tässä tarkemmin selitellä.- Kilpuri
Siis ei tarvitse selitellä vaan pistät yhdellä sanalla minkä niminen tanssiurheiluseura on kyseessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701